cam şiseden baktığımda en ufak partikül vs gözükmüyordu.
anlatıldığı gibi 60 -65 derece arasına kadar yağı ısıttım
200cc alkol ile 1 çay kaşığı sodyum hidroksit karıştırdım. erittim güzelce.
sonra ısınan yağın içine boşalttım. yarım saat karıştım.
gece dinlenmeye bıraktım. sabah baktığımda anlatınanın tersine biyodizelin üstte olması gerekirken alttaydı :))
gliserin tabakası üst kısıma çıkmıştı. nerde var gariplik diye düşünürken biraz daha karıştım koydum yere.
şimdi şişenin tamamı gliserin oldu :)
nasıl ayırmak lazım şimdi bu gliserini
yada nerde yanlışlık var.
güzelmiş ama bu işler sonunda düşük maliyetli yakıt elde edebilecekmisiniz? ayrıca hangi araçlarda yakılacak bu yakıt?
quote:
Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa
güzelmiş ama bu işler sonunda düşük maliyetli yakıt elde edebilecekmisiniz? ayrıca hangi araçlarda yakılacak bu yakıt?
şuan tek maliyetim yağı ısıtmakta kullandığım tüp onun dışında bi maliyetim yok.
yağ 1 litre firitözden çıkardım. alkol zaten vardı. sodyum hidroksit ( nam-ı diğer lavabo açıcı) oda vardı. ben sadece karıştırdım.
zaten sürekli biyodizel üretip kullanmıcam. sadece deneme yapma düşüncesi.
quote:
Orijinalden alıntı: bugrascb
quote:
Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa
güzelmiş ama bu işler sonunda düşük maliyetli yakıt elde edebilecekmisiniz? ayrıca hangi araçlarda yakılacak bu yakıt?
şuan tek maliyetim yağı ısıtmakta kullandığım tüp onun dışında bi maliyetim yok.
yağ 1 litre firitözden çıkardım. alkol zaten vardı. sodyum hidroksit ( nam-ı diğer lavabo açıcı) oda vardı. ben sadece karıştırdım.
zaten sürekli biyodizel üretip kullanmıcam. sadece deneme yapma düşüncesi.
tamam :)
zehirlenme falan olursa diye yanında yoğurt bulundur :)
quote:
Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa
quote:
Orijinalden alıntı: bugrascb
quote:
Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa
güzelmiş ama bu işler sonunda düşük maliyetli yakıt elde edebilecekmisiniz? ayrıca hangi araçlarda yakılacak bu yakıt?
şuan tek maliyetim yağı ısıtmakta kullandığım tüp onun dışında bi maliyetim yok.
yağ 1 litre firitözden çıkardım. alkol zaten vardı. sodyum hidroksit ( nam-ı diğer lavabo açıcı) oda vardı. ben sadece karıştırdım.
zaten sürekli biyodizel üretip kullanmıcam. sadece deneme yapma düşüncesi.
tamam :)
zehirlenme falan olursa diye yanında yoğurt bulundur :)
neden benim yaptığım mazot yukarda değilde altta kaldı acaba ilginç bir durum oldu
senin ki mazot olmamış :)
alkolün içine kostiği (lavabo açıcı ) atınca dikkatli ol cam şişede yap mümkünse kesinlikle soluma ve gözlerine dikkat et karıştırırken vs mümkünse koruyucu gözlük kullan en ucuzu denize havuza girerken takılan 1.52 liraya satilan dalgiç gözlükleri .. :)
quote:
Orijinalden alıntı: ilyus
senin ki mazot olmamış :)
alkolün içine kostiği (lavabo açıcı ) atınca dikkatli ol cam şişede yap mümkünse kesinlikle soluma ve gözlerine dikkat et karıştırırken vs mümkünse koruyucu gözlük kullan en ucuzu denize havuza girerken takılan 1.52 liraya satilan dalgiç gözlükleri .. :)
alkolün içine kostiği (lavabo açıcı ) atınca dikkatli ol cam şişede yap mümkünse kesinlikle soluma ve gözlerine dikkat et karıştırırken vs mümkünse koruyucu gözlük kullan en ucuzu denize havuza girerken takılan 1.52 liraya satilan dalgiç gözlükleri .. :)
ne olmuş peki benim yaptığım?
araca koyayımmı
bence koyma
quote:
Orijinalden alıntı: bugrascb
Arkadaşlar herkese merhabalar.
evde biyodel yapıp deneyim dedim.
forumda anlatıldığı gibi 1 litre atık yağı 5-6 defa ince ince süzdüm
en son süzmemi kadın çorabıyla yaptım.
cam şiseden baktığımda en ufak partikül vs gözükmüyordu.
anlatıldığı gibi 60 -65 derece arasına kadar yağı ısıttım
200cc alkol ile 1 çay kaşığı sodyum hidroksit karıştırdım. erittim güzelce.
sonra ısınan yağın içine boşalttım. yarım saat karıştım.
gece dinlenmeye bıraktım. sabah baktığımda anlatınanın tersine biyodizelin üstte olması gerekirken alttaydı :))
gliserin tabakası üst kısıma çıkmıştı. nerde var gariplik diye düşünürken biraz daha karıştım koydum yere.
şimdi şişenin tamamı gliserin oldu :)
nasıl ayırmak lazım şimdi bu gliserini
yada nerde yanlışlık var.
Sanırım mamul sabunlaşmış.
Aynı sorun bendede oluştu henüz mamulü inceleme fırsatım olmadı ama bendede üst kızımda kaymak gibi yağ tabakası oluştu.
Sorunun neyden kaynaklandığına gelince ben yağı ölçemeyeceğim kadar ısıttım içerisindeki suyu kurutmak için..
Akabinde 'de soğumaya bırakarak bekledim.
Bir müddet soğuduktan sonra varilden 25 litre yağı 5lt lik kanonuzla ölçerek bidona aldım ve aynı kavanoza 5 lt alkolü (etil) koyup sodyum hidro oksidi eritmeye başladım.
Ne olduysa bu noktada oldu sanırım kavanozun içerisinde kalan yağ bulaşığıyla meta oksit hızlı bir şekilde reaksiyona girdi ve sodyum hidro oksidin erimesine dahi mani oldu uzun süren eritme çabalarından sonra tahmini 50 60 derece olan yağın içerisine boşaltıp karışımı tamamladım bir süre karıştırıp ısıtıcı açık olarak dinlenmeye bıraktım..
Benim tahminim yapmış olabileceğimiz hatalar şunlardır. 1. Cam kavanozdaki yağ bulaşığı. 2. sodyum hidroksildin men almış olabilme olasılığı. 3. tepkimeye giren yağın ısısı normalin üzerinde yada altında olması.
Yakıtın kalitesinden en ufak bir şüpheniz dahi varsa kesinlikle ama kesinlikle araca koymayınız.
quote:
Orijinalden alıntı: livingston
quote:
Orijinalden alıntı: bugrascb
Arkadaşlar herkese merhabalar.
evde biyodel yapıp deneyim dedim.
forumda anlatıldığı gibi 1 litre atık yağı 5-6 defa ince ince süzdüm
en son süzmemi kadın çorabıyla yaptım.
cam şiseden baktığımda en ufak partikül vs gözükmüyordu.
anlatıldığı gibi 60 -65 derece arasına kadar yağı ısıttım
200cc alkol ile 1 çay kaşığı sodyum hidroksit karıştırdım. erittim güzelce.
sonra ısınan yağın içine boşalttım. yarım saat karıştım.
gece dinlenmeye bıraktım. sabah baktığımda anlatınanın tersine biyodizelin üstte olması gerekirken alttaydı :))
gliserin tabakası üst kısıma çıkmıştı. nerde var gariplik diye düşünürken biraz daha karıştım koydum yere.
şimdi şişenin tamamı gliserin oldu :)
nasıl ayırmak lazım şimdi bu gliserini
yada nerde yanlışlık var.
Sanırım mamul sabunlaşmış.
Aynı sorun bendede oluştu henüz mamulü inceleme fırsatım olmadı ama bendede üst kızımda kaymak gibi yağ tabakası oluştu.
Sorunun neyden kaynaklandığına gelince ben yağı ölçemeyeceğim kadar ısıttım içerisindeki suyu kurutmak için..
Akabinde 'de soğumaya bırakarak bekledim.
Bir müddet soğuduktan sonra varilden 25 litre yağı 5lt lik kanonuzla ölçerek bidona aldım ve aynı kavanoza 5 lt alkolü (etil) koyup sodyum hidro oksidi eritmeye başladım.
Ne olduysa bu noktada oldu sanırım kavanozun içerisinde kalan yağ bulaşığıyla meta oksit hızlı bir şekilde reaksiyona girdi ve sodyum hidro oksidin erimesine dahi mani oldu uzun süren eritme çabalarından sonra tahmini 50 60 derece olan yağın içerisine boşaltıp karışımı tamamladım bir süre karıştırıp ısıtıcı açık olarak dinlenmeye bıraktım..
Benim tahminim yapmış olabileceğimiz hatalar şunlardır. 1. Cam kavanozdaki yağ bulaşığı. 2. sodyum hidroksildin men almış olabilme olasılığı. 3. tepkimeye giren yağın ısısı normalin üzerinde yada altında olması.
Yakıtın kalitesinden en ufak bir şüpheniz dahi varsa kesinlikle ama kesinlikle araca koymayınız.
öncelikle ilgine teşekkür ederim. öncelikle yağ ısısı 59 derece gösteriyordu. termometre ile baktım. ve hemen ısıtıcıyı kapattım. cam kavanozda erittiğim alkol + sodyum da herhangi bir bulaşık durumu yoktu çünkü kavanoz sıfırdı. içinde toz dahi yoktu. ve gayet güzel şekilde eriyene kadar karıştırdım. eritme işlemini yapana kadar ısınan yağ bidonda beklemedeydi ve erime bitince bidonun içine döktüm sonra yaklaşık 15-20 dakika kadar çalkaladım. sanırım çalkalama işleminde problem oluştu. çünkü sağ sol yukarı aşağı yani her yöne çalkaladım. sonra bidonun kapağını hafif aralıklı bırakarak beklemeye aldım. yaklaşık 10-11 saat sonra dediğim gibi bir sonuç ortaya çıktı.
forumda anlatıldığı gibi 1 litre atık yağı 5-6 defa ince ince süzdüm
en son süzmemi kadın çorabıyla yaptım.
cam şiseden baktığımda en ufak partikül vs gözükmüyordu.
anlatıldığı gibi 60 -65 derece arasına kadar yağı ısıttım
200cc alkol ile 1 çay kaşığı sodyum hidroksit karıştırdım. erittim güzelce.
sonra ısınan yağın içine boşalttım. yarım saat karıştım.
gece dinlenmeye bıraktım. sabah baktığımda anlatınanın tersine biyodizelin üstte olması gerekirken alttaydı :))
gliserin tabakası üst kısıma çıkmıştı. nerde var gariplik diye düşünürken biraz daha karıştım koydum yere.
şimdi şişenin tamamı gliserin oldu :)
nasıl ayırmak lazım şimdi bu gliserini
yada nerde yanlışlık var.
Sanırım mamul sabunlaşmış.
Aynı sorun bendede oluştu henüz mamulü inceleme fırsatım olmadı ama bendede üst kızımda kaymak gibi yağ tabakası oluştu.
Sorunun neyden kaynaklandığına gelince ben yağı ölçemeyeceğim kadar ısıttım içerisindeki suyu kurutmak için..
Akabinde 'de soğumaya bırakarak bekledim.
Bir müddet soğuduktan sonra varilden 25 litre yağı 5lt lik kanonuzla ölçerek bidona aldım ve aynı kavanoza 5 lt alkolü (etil) koyup sodyum hidro oksidi eritmeye başladım.
Ne olduysa bu noktada oldu sanırım kavanozun içerisinde kalan yağ bulaşığıyla meta oksit hızlı bir şekilde reaksiyona girdi ve sodyum hidro oksidin erimesine dahi mani oldu uzun süren eritme çabalarından sonra tahmini 50 60 derece olan yağın içerisine boşaltıp karışımı tamamladım bir süre karıştırıp ısıtıcı açık olarak dinlenmeye bıraktım..
Benim tahminim yapmış olabileceğimiz hatalar şunlardır. 1. Cam kavanozdaki yağ bulaşığı. 2. sodyum hidroksildin men almış olabilme olasılığı. 3. tepkimeye giren yağın ısısı normalin üzerinde yada altında olması.
Yakıtın kalitesinden en ufak bir şüpheniz dahi varsa kesinlikle ama kesinlikle araca koymayınız.
öncelikle ilgine teşekkür ederim. öncelikle yağ ısısı 59 derece gösteriyordu. termometre ile baktım. ve hemen ısıtıcıyı kapattım. cam kavanozda erittiğim alkol + sodyum da herhangi bir bulaşık durumu yoktu çünkü kavanoz sıfırdı. içinde toz dahi yoktu. ve gayet güzel şekilde eriyene kadar karıştırdım. eritme işlemini yapana kadar ısınan yağ bidonda beklemedeydi ve erime bitince bidonun içine döktüm sonra yaklaşık 15-20 dakika kadar çalkaladım. sanırım çalkalama işleminde problem oluştu. çünkü sağ sol yukarı aşağı yani her yöne çalkaladım. sonra bidonun kapağını hafif aralıklı bırakarak beklemeye aldım. yaklaşık 10-11 saat sonra dediğim gibi bir sonuç ortaya çıktı.
Fotoğraf çekip paylaşma imkanınız varsa birde biz gözlemleyelim.
Çalkalamanızdan kaynaklı bir sorun oluşşacağını düşünmüyorum hatta çalkalandığı zaman zaman iyi sonuç verdiğini söyleyebilirim.
Benim taminim karıştırma süreci bitmeden yağın ısısı idealin altına yada üzerine çıkmış olabilir. ikinci olarakta karıştırdıktan sonra bidonun ağzını açıp hava aldırmanızdan kaynaklıda olabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca biyodizel e yıkama işlemi yapmanızı tavsiye ederim aksi taktirde alkol yakıttan yeterince uzaklaşmıyor ve motorda vuruntuya neden oluyor...
son olarak kullanacağınız aracın marka modelini belirtirseniz memnun olurum.
quote:
Orijinalden alıntı: livingston
Çalkalamanızdan kaynaklı bir sorun oluşşacağını düşünmüyorum hatta çalkalandığı zaman zaman iyi sonuç verdiğini söyleyebilirim.
Benim taminim karıştırma süreci bitmeden yağın ısısı idealin altına yada üzerine çıkmış olabilir. ikinci olarakta karıştırdıktan sonra bidonun ağzını açıp hava aldırmanızdan kaynaklıda olabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca biyodizel e yıkama işlemi yapmanızı tavsiye ederim aksi taktirde alkol yakıttan yeterince uzaklaşmıyor ve motorda vuruntuya neden oluyor...
son olarak kullanacağınız aracın marka modelini belirtirseniz memnun olurum.
araç 2003 model 1.5 dci clio expression
yıkama işlemini 1-1 oranda su ile çalkalayarak yapıyoruz değilmi.
1 litre biyodizele 1 litre su değilmi.
quote:
Orijinalden alıntı: bugrascb
quote:
Orijinalden alıntı: livingston
Çalkalamanızdan kaynaklı bir sorun oluşşacağını düşünmüyorum hatta çalkalandığı zaman zaman iyi sonuç verdiğini söyleyebilirim.
Benim taminim karıştırma süreci bitmeden yağın ısısı idealin altına yada üzerine çıkmış olabilir. ikinci olarakta karıştırdıktan sonra bidonun ağzını açıp hava aldırmanızdan kaynaklıda olabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca biyodizel e yıkama işlemi yapmanızı tavsiye ederim aksi taktirde alkol yakıttan yeterince uzaklaşmıyor ve motorda vuruntuya neden oluyor...
son olarak kullanacağınız aracın marka modelini belirtirseniz memnun olurum.
araç 2003 model 1.5 dci clio expression
yıkama işlemini 1-1 oranda su ile çalkalayarak yapıyoruz değilmi.
1 litre biyodizele 1 litre su değilmi.
Evet 1/1 oranında ve ph değeri düşürüşmüş (Arıtılmış) su ile yapmanız gerekiyor.
Lakin yıkama olayında sakın ama sakın çalkalama yapmayın! günlerce ayrıştıramazsınız!
Bunun ev için en ideal yolu ya elinize bir fısfıs alıp dizelin üzerine sıkıp aşağı inmesini bekleyin yada dizele suyu ekleyip içine hava taşıyla hava vererek yıkanmasını sağlayınız.
İdeal yıkama 3 dür. Ama suyun rengi şeffaf olana kadar yıkamak en doğrusudur.
En son işlem yakıtın asit değerini ölçmek olacaktır ama full depoya eklenecek 1 lt biyodizel için bu işlemi yapmasanızda sıkıntı olmaz.
Dipnot: İlk mesajınızda yazdığınızı dikkate aldığımda yağı bio dizele çeviremişsiniz şasen bu yakıtı aracınıza koymanızı ciddi anlamda tavsiye etmem.
quote:
Orijinalden alıntı: livingston
quote:
Orijinalden alıntı: bugrascb
quote:
Orijinalden alıntı: livingston
Çalkalamanızdan kaynaklı bir sorun oluşşacağını düşünmüyorum hatta çalkalandığı zaman zaman iyi sonuç verdiğini söyleyebilirim.
Benim taminim karıştırma süreci bitmeden yağın ısısı idealin altına yada üzerine çıkmış olabilir. ikinci olarakta karıştırdıktan sonra bidonun ağzını açıp hava aldırmanızdan kaynaklıda olabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca biyodizel e yıkama işlemi yapmanızı tavsiye ederim aksi taktirde alkol yakıttan yeterince uzaklaşmıyor ve motorda vuruntuya neden oluyor...
son olarak kullanacağınız aracın marka modelini belirtirseniz memnun olurum.
araç 2003 model 1.5 dci clio expression
yıkama işlemini 1-1 oranda su ile çalkalayarak yapıyoruz değilmi.
1 litre biyodizele 1 litre su değilmi.
Evet 1/1 oranında ve ph değeri düşürüşmüş (Arıtılmış) su ile yapmanız gerekiyor.
Lakin yıkama olayında sakın ama sakın çalkalama yapmayın! günlerce ayrıştıramazsınız!
Bunun ev için en ideal yolu ya elinize bir fısfıs alıp dizelin üzerine sıkıp aşağı inmesini bekleyin yada dizele suyu ekleyip içine hava taşıyla hava vererek yıkanmasını sağlayınız.
İdeal yıkama 3 dür. Ama suyun rengi şeffaf olana kadar yıkamak en doğrusudur.
En son işlem yakıtın asit değerini ölçmek olacaktır ama full depoya eklenecek 1 lt biyodizel için bu işlemi yapmasanızda sıkıntı olmaz.
Dipnot: İlk mesajınızda yazdığınızı dikkate aldığımda yağı bio dizele çeviremişsiniz şasen bu yakıtı aracınıza koymanızı ciddi anlamda tavsiye etmem.
ilk gün baya bidonun içi yağ tabakasından ibaretti komple gliserin diye tabir edilen beyazımsı şey. ama 10 gün geçtikten sonra altda mazota benzer ürün üstte 3 4 cm kalınlığında yağ tabakası oldu. yağ tabakasını enjektör ve hortum yardımıyla aldım. içinde hiçbir tortu kalıntı vs yok. oldukca berrak görünümde.
şu an biraz peçeteye damlattım çakmakla yakmayı denedim gayet güzel mazot gibi yandı :))
uzun uzun bu konuyu tartışmıştık 2 ay önce sonuçlarıda bir konu altında toplamıştım. ilk denememde benimde biyodizel sabunsu birşey olmuştu gliserin altta kalması gerekirken üste çıkmıştı sorun malzemeyi düzenli kullanmamaktan. lavabo açıcı işe yaramıyor tecrübeyle sabit sabun oluşuyor orijinal sodyum hidroksit bulman lazım bulması zor birşey değil. ayrıca yıkamayı iyi yapmazsan kalitesi yeterli olmuyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme