Şimdi Ara

BMW 3 serisi (G20)

Bu Konudaki Kullanıcılar: mrkb , onurarmutcuoglu , Metthelous
3 Kayıtlı Üye ve 5 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
26.838
Cevap
403
Favori
2.037.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
53 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
46. Sırada  bugün en iyi #5
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • G20 hayırlı olsun. Ana konu olarak buradan devam edebiliriz.
    Bugün (2 Ekim) resmi tanıtımı yapıldı. İlk görüntüler geldi.

    BMW 3 serisi (G20)



    BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 2 Ekim 2018; 15:20:11 >







  • Cihan, Ağustos ayında kaç tane 3 serisi satıldığını biliyor musun? Kedi uzanamadığı ciğere mundar der gibi gelmiş 3 serisi sayfasında, 3 serisini kötülüyorsun. Ağustos ayında kendi segmentindeki premium araçlar içinde en çok satan D sınıf araç 3 serisi. Senin bu sayfada methiyeler düzdüğün A4'ün 10 katı kadar 3 serisi satılmış Ağustos ayında. Lütfen bu sayfayı daha fazla kirletme. G20 sahipleri ve G20 hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlerin tadını kaçırma.
    Şu Avrupada lüks isteği yok geyiği de Ak partililerin uydurduğu bir argüman, bırakın artık. Almanya'da Mayıs ayında Türkiye'de toplam satılan araç kadar Mercedes satılmış. Avrupada da gayet böyle bir alışkanlık var, ancak araçlar ulaşılabilir olduğu için bizdeki gibi statü göstergesi misali kullanılmıyor ya da şu mesleklerin binmesi normal mi gibi garip bir argüman sunulmuyor. Adamlar için lüks değil bir kere bu araçlar. Araba bu yahu isteyen alsın, binsin.

    Hayır tostçu, yıkamacı insan değil mi? Bu arabalara binemez mi? Sanki supersport araçlardan bahsediyoruz. Kendinden kötüye bakıp şükretmek gerçekten garip bir mantık, değil mi?

    Siyasi görüşünüzü bilmiyorum ama şu mesajdan tahmin etmek zor değil. Siz neden sürünmeyi hakkettiğinizi düşünüyorsunuz? Neden bizim alım gücümüz az olmak zorunda yani? Neden Türk halkı ortalama yaşı 13 olan araçlara binmek zorunda?
    Yeni 3 alan birkaç arkadaşa "hayırlı olsun kazasız belasız inşaallah, kaça aldınız?" diye yazmıştım ama hiç geri cevap veren olmamıştı. Bende ne oluyor arkadaş fiyat yazmak mı yasaklandı yoksa millet şurada iki kelam etmeye tenezzül mü etmiyor demiştim kendi kendime. Ama görüyorumki ben yanlış foruma yazmışım. Sanırım a4 forumu forumu burası. Zira yeni 3 seriden çok a4 tartışılıyor...
    Herneyse gideyimde bmw 3 g20 konusunu bulayım. a4 forumunu daha fazla meşgul etmeyelim :/

    Merhaba arkadaşlar, son bir yıldır forumu takip ediyorum ancak bu ilk mesajım. Eylül 2023 te 3050 TL ödeyerek aldığım skyscraper renk M Sport aracımı 10 ayda sadece 1150 km kullandıktan sonra daha performanslı bir model istediğim için benzinlide M3 yada M4 ün YAKLAŞIK(farklı avantaj ve dezavantajları var) karşılığı olan İ4 M50 ile değiştirdim. Herkesin ilk sorduğu soru menzil. Benim alma amacım gündelik kullanımdan ziyade tamamen keyfi olduğu için menzili hiç sorun etmedim. Ancak yinede merak edenler için makul kullanırsanız(elektriklinin ruhuna ve amacına uygun) 400 km, günün bütün stresini atmak isterseniz😎200 km, otoyolda uygun olan her fırsatta hızlanıp yavaşlayarak top speed(228 km) giderseniz 150 km civarında bir menzili var.

    Araç 544 hp, 795 nm, x drive. 0-100 hızlanması 3.9 sn. 15 gündür kullanıyorum. Müthiş keyif aldım. Gokart yada roller coaster gibi bir hissiyatı var. Aynı zamanda 23 yıldır motosiklet kullanıyorum. Ara hızlanmalar vs için Motosikletin araba hali diyebilirim.

    Konu başlığı G20 olduğu için daha fazla meşgul etmek istemem. Araç ile ilgili merak ettikleriniz olursa forumda DM özelliği varsa oradan cevaplayabilirim. Herkese keyifli sürüşler dileklerimle


    Sabah sabah yaşadığım olay. Akan trafikte yol ortasında yavru kedi gördüm. Dörtlüleri yakıp orta şeritte durdum. Arkamda 3 araba daha durdu. En arkadakine hızla gelen bir çekici çarpınca zincirleme kaza oldu.

    Neyse indik ben yavruyu arıyorum. Çekicinin arka tekerleri arasında kalmış. Trafik polisi geldi arkadan sopayla ittirdi ben de çektim çıkardım. Benim ve arkadaki araçta bir şey yok ama diğer araçlarda hasar var. Yavru kurtuldu ama 😊

    Araç sahipleri de allahtan anlayışlı insanlar çıktılar. Sizin suçunuz yok arkadan gelip çarpan hatalı abi dediler.











    Araç hakkında biraz yazmak istiyorum Kullananlar zaten biliyor , almayı düşünen veya bilgi edinmek isteyenlere faydası dokunur belki. Baştan belirteyim yazdıklarım yorumlarım kendi bakış açımdan.


    Öncelikle 2020 yılı itibariyle 3808 Adet g20 satılmış. Geçtiğimiz yıllarda aylık 1500-1600 satış adedi yakalanmıştı. Maalesef gerek vergilerden gerek kur şokları ve ekonominin gidişatından o yıllar geride kaldı. Bu satış adedi , 86 Milyon nüfuslu bir ülkede aslında çok çok düşük. %50 den fazla çalışanın asgari ücret olduğu bir ülkede ise maalesef uçurumun ne boyutta olduğunu gösteriyor bize bu satışlar.


    Önceki yıllarda f30 - g90 forumlarında günde 3 sayfa ilerlerdi o derece paylaşım olurdu ve çok fazla kullanıcının buluştuğu bir yerdi. Tabi alışkanlıkların değişimi , whatsapp grupları da etkili oluyor, yılların techturkey forumu dahi artık hareketsiz kaldı. g20 özelinde aracın seleflerine göre az satılıyor olması ve fiyatı nedeni ile ilginin azalması da muhakkak ki etkendir.


    Gelelim araca:


    Premium D segmentte yer alıyor. Fiyat yönünden bakıldığında Bmw , Mercedes , Audi markalarına bakış vw , Opel , Peugeot gibi markalara bakışımızdan farklı ve premium araçların salt verdiklerinin yanında premium marka algısının da bir fiyatı var. Bu algının fiyat karşılığı her kişiye göre değişebileceğinden kıyaslamayı yine premium segmentteki A4 , C serisi ile yapmak daha doğru olur. Salt fiyat ve performans almaya kalkarsak zaten işin içinden de çıkamayız.


    Biraz geriden başlıyoruz.


    E90 daha bir takoz tabir edilen cinstendi. Hem direksiyon hissiyatı hem sert süspansiyonun verdiği sürüş hissi ile aracı virajdan viraja atasın geliyordu. 320d nin torku + yakıt ekonomisi de gerçekten efsaneydi. İşte bu noktada premium bir markada aldığın bu motorun emsalini alt klasta ve hatta kendi klasında bulmak mümkün değildi. Rüzgar sesi, yol sesi , süspansiyon konforsuzluğu .... Bir çok alt sınıf arabada bulunup dünya paraya aldığımız premium araçta bulunmayan basit donanımlar bile göze görünmüyordu. Yıllarca 3 serisi cruise control bile olmadan satıldı bu ülkede. Hem e90 da hem f30 da. F30 için belli seneden sonra geldi. Onda bile opsiyon falandı epey süre. Arka kol dayama yoktu, anahtarsız giriş yoktu. Yani E90 ı 320d motoru ve sürüşü için satın alıyorduk.


    Sonra F30 geldi ,

    Psa 320ied motoru bu defa 8 ileri şanzımanla harikalar yarattı. Çok sevildi, 320d yine satılıyordu fakat 2 litre mtv ve ötv farkını ödemeye değmeyecek bir hesap vardı masada. Araç e90 a göre daha konforlu bir yapıda ve sürüş hissiyatı daha farklıydı. Bu sürüşteki dinginlik sadece e90 - f30 geçişinde değil aslında,,,, e36 kullannan e46 ya laf atar , e46 kullanan e90 a , e90 kullanan f30 a ,,, bu böyle gidiyor çünkü Bmw şartlara ve taleplere göre araba yapmak zorunda. Müşteri rahat araba istiyor , bmw de bunu yapıyor. Neyse f30 çok sevildi, ekonomi de güzel gitti ve oldukça fazla satıldı. Kuvvetle muhtemel Türkiye'de en çok satılan 3 serisidir. Görece alt segment rakiplerinden aşırı pahalı satılmadı. f30 u 8 ileri şanzıman, ied motor, bir nebze daha konfor , yeri geldiğinde maço sürüş ve makul fiyatları için satın aldık.


    Şimdi daha önceki modellere göre G20 ye baktığımızda bir defa Türkiye paketi bu güne kadarki en dolusu. Kol dayama , koltuk katlanma , alarm , cruise control yanında segmentindeki rakiplerinde standart sunulmayan güvenlik elemanlarına da sahip. Çarpışma önleme yardımcısı , şerit takip yardımcısı , kendi kendine park ve 50 metre hafızadan geri gitme, kör nokta uyarı sistemi vb. Burada rakiplerinin baz modellerinden kesinlikle üstün. Ama en büyük vurgunu burada yapmamış bence , en büyük golünü akustik camları TR paketine ekleyerek yapmış.


    Şimdi bu çift cam opsiyonu yıllardır C serisinde opsiyon. Ama ne var ki özel sipariş geçmeniz lazım. Hatta tek bir opsiyonda burmester + akustik koruma cam paketi var. İkisi bir. Ben 2016 yılında sipariş vermiştim bundan. Ne var ki mercedeste command almazsanız burmesterin ses kalitesinin %60 nı anca alırsınız. kaynak zayıf olunca hoparlör ne yapsın. Aynı durum bmw de de var ve dikkat ederseniz executive olmayan araçlarda hiç harman olmuyor. Akustik koruma olmadığında da C serisinin alt segment araçlardan bir farkı olmuyor rüzgar ve yol sesi anlamında.


    G20 de süspansiyonları da f30 a göre bir kat daha yumuşatmışlar. Üstüne kütüphane kıvamında ses izolasyonu eklenince üst segment sürüyormuş havası yaratıyor. Yani vakum kapılı makyajlı f10 520i gibi veya g30 a daha yakın bir sürüş hissiyatı var. Yani öyle bir halde ki , sürerken araç avucunun içinde gibi değil de sen arabanın avucundasın gibi oluyor. Daha ağırbaşlı ve aracın kütlesini hissediyorsun. Gazlamak istemiyorsun çünkü gazlarken de her ne kadar fabrika verisi eski nesillerine benzer olsa da ses izolasyonundan ve süspansiyon konforundan sebep hissiyat çok alakasız kalıyor. Araç hızlanıyor , hızlandığını anlamıyorsun, rüzgar sesi yok , motor gürültüsü vibrasyonu yok. Araç 250 hp de olsa bu his değişmeyecek neticede. 180-190 km hızlarda da rahatsın , sakin sakin gidiyorsun. Ama mesela otobanda önde bir konvoy var, şunların hepsini sağdan geçip düze çıkayım dediğinde hesabın tutmuyor. Onun için yazılım lazım. Bu aşamada beklenti atak olsun , trafikte hafızamda kurduğum geçiş haritasını istediğim anda yapsın ise mutlaka yazılım yaptırmanız lazım. Otobanlarda diğer araçlarla oynaşmayı seviyorsanız da ne bileyim alt segment 150 lik tsi türü araçlardan öyle gaza yüklendiğiniz gibi sıyrılıp uzayamazsınız. Dediğim gibi ne istediğinizi bilerek seçiminizi yapmalısınız. Bu aracın vaadettiği asıl şey ve g20 neden alınır sorusunun cevabı Konforlu dingin sürüş, sessizlik. Müziğini açıp sürüşün keyfini çıkaracaksın. Şanzıman güzel, sarsıntısız , motor stok halde bu sakin dingin sürüşe uyumlu. Uçup kaçma beklentisi olmayan için fazla fazla yeterli. Uçmak isteyen için de yazılım sonrası zaten uzay kadar fark var, kaderi değişiyor arabanın. 100-200 34 saniyeden 17 saniye çok çok ciddi bir fark. Yine de başta kesin yazılım yaptırırım diyen ben şu kısa süre kullanımdan sonra kararsız kaldığımı itiraf etmeliyim. Son 3-4 senedir kullandığım araçlar 100-200 de 13-14 saniye civarı idi. Bunca yıldır performanslı araba kullanıp buna geçince büyük hayal kırıklığı olur diyordum. Şimdi gazlayasım gelmiyor, öyle huzur buldum :) Velhasıl bu motordan daha az yakan daha çok kaçan , daha iyi viraj dönen kıvrak alt segmentte modeller bulmak her ne kadar mümkün olsa da ( Stok halde) , g20 gibi bir sürüş konforunu bulmak mümkün değil. Bmw nin bu 3 serisinde bize verdiği de bu. Donanımda da kayda değer fazlası mevcut.


    Biraz fotolu detay,


    2019 ile 2020 nin belli bir tarihinden sonra standart gösterge panelinde değişiklik var.






    2019




    2020


    Şu değişiklik olabilir derinlemesine bakmak lazım, Almanya'da opsiyonel bir gösterge gibi duruyor şu an TR de standart olan gösterge.



    Benim aldığım ilave donanım listesinde M pakete ek galvanic control panel , konfor erişim sistemi ve Hifi haricinde hiç bir şey yok.


    Galvanic control panel denen ilave donanım şu , kapılardaki cam tuşları ve araç kilit aç kapa tuşundan ibaret. Alacak olanlara benim gibi aldıktan sonra neymiş bu diye merak edip bulmaya uğraşmasınlar.



    Kapı içi cepleri ve kol dayamanın içi biraz daha özenli olabilirdi. En azından halı kadife türevi bir kaplama iyi olabilirdi. Gürültüyü keserdi. Buralar olmamış.




    Wireless Charge sadece executive paket içeriğinde geliyor bildiğiniz üzere. Executive olmayan araçlarda ise görüntü şu şekilde oluyor. Bunu yurtdışı sitelerde bire bir yerine oturan üniteyi zaten çoktan satmaya başlamışlar ( orijinali de alınabilir belki ) 500-600 TL bir fiyatı var yurtdışında. Getirip TR de satanlar da var ilan sitelerinde 1500-2000 TL istiyorlar. Çok kafasına takan var ise alıp taktırabilir, yarım saatte wireless sahibi olursunuz.




    Fabrika çıkışlı lastik düşündüğümden daha iyi çıktı ne yalan söyleyeyim. Ben daha önce pistte ve görece yolda michelin Cup2 kullanıyordum, yol kullanımı için uygun bir lastik sayılmazdı, geç ısınıyordu , yağmurda hiç tutmuyordu vs . Daha önceki aracımda 4 çekerdi ve 255/35/19 bu lastiğin aynısından yani ps4 kullanmıştım ve memnun kalmıştım. Şu an üzerinde gelenler Michelin Pilot sport 4 . Bunun bir de 4s olanı var onun tutuşu daha iyidir ama ps4 e göre çok daha çabuk bitiyor lastik. Bu gereksiz bilgiyi de buraya eklemiş olayım.




    Şimdi geleyim yakıt konusuna. 600 bilmem kaç bin para vermişsin , 8-10 bin kasko ödüyorsun , aracın yattığı yerde bağladığın paranın valörü ile 10K+ maliyeti varken yakıt en önemsiz ayrıntı kalıyor baştan söyleyeyim. Zaten fiyat performans ürünü aramıyoruz ve bu motor için yazılım olmadan fiyat performans konuşamayız bu bir gerçek. Fakat nasıl ki köy kahvesinde siyaset konuşulur, 90 dk süren maçın 4 saat yorumu yapılır , araba severler için yakıt tüketimi konuşmak bir ritüel. Geleneği bozmayayım.


    Bu veriler hava serin olduğundan AC kapalı vaziyette benim 1 aylık ile gidiş geliş verilerim. Yaptığım en yüksek hız 190 falandır. Yolun gidişine ayak uydurarak sürülmüş tamamı Comfort modda alınmış değer. Yukarıda da bahsettiğim gibi araba o kadar sakinleştirdi ki ne son süratine baktım ne de Sport moduna aldım. Öyle sakin sakin sürüş yani. Bundan az yakması da pek mümkün değildir sanırım. Çünkü havalar az tüketime müsait. Yarın öbür gün klima açılacak ve ekime kadar kapanmayacak. Ayrıca pandemi nedeni ile şehirlerarası da gitmiyoruz. Yarın öbür gün İzmir İstanbul otoyoluna çıkınca sapıtır zaten.


    Bendeki izlenim bu şekildedir. Fiyat performans mı dersek Audi A4 kasa görseli benim hoşuma gitmiyordu, 2.0 tdi motorun performans haricinde yakıt ekonomi amaçlı alınması mümkün değil , mtv farkı 4000 TL zaten yıllık. Çok km yapmak lazım, hatta o zaman bile deli gibi km yapmış premium araçtan ciddi bir zarar söz konusu olur. C200d şubat 27 gibi lansman yapacak, kasa 7 senelik kasa , bmw den daha pahalı , o da ekonomi amaçlı alınmaz çünkü aradaki fiyat farkına 2 sene bedava gezersiniz bmw ile. Ayrıca konfor giriş + ses sistemi dediğinizde fark 60 bin falan oluyor asla değmez diye düşündüm. Zaten az yakan başka araçlarım da mevcut, derdim ekonomi olsa onunla giderim gideceğim yere. Bir de G20 de olmayan donanımlar da var tabi. Yani bence fiyat performans anlamında doğru tercih şu koşullarda bu segmentte G20 dir.


    Saygılar sevgiler herkese.

    Tüm elektrikli batağına düşmüş kullanıcılar bi anda kuralcı oldu :))) Yazık :)))


    Hız limitlerine haddinden fazla uyuyorsunuz, ani hızlanmalardan kaçınıyorsunuz, Niye 3-6 saniyelerde 100'e fırlayan 250-500hp gücünde araçlar alıyorsunuz madem sorusuna cevap yok :))


    Ayrıca otomobile 3.5 milyon civarı para ödeyen bir insan:

    yok klima açınca menzil düşüyor

    yok seyahatimi planlayım nerede duracağımı ayarlayım

    yok şarj istasyonunu rezerve edeyim

    yok şu güzergahtan gideyim de rejenerasyonlu sürüş olsun

    yok şu istasyonun tarifesi daha uygunmuş şunun kw hızı yüksekmiş


    gibi zavallı hallere düşmemeli...


    Benzinini koyup basıp gitmeli.

    Ben şahsen Allah'a çok şükür 68lt depoyu doldurup basa basa SÜRÜŞ KEYFİ alarak Ankara-Muğla 4 - 4,5 saatte hiç mola vermeden tek kontakta varıyorum. Benzer süre ve tarz ile Ankara-Alanya, Muğla-İstanbul, Ankara-Çeşme şeklinde de gidiyorum.


    Zaten sürüş keyfi almayacaksak neden BMW satın alıyoruz? Toyota kullanıcısı olsanız neyse...

    Sürüş keyfi sizin için apple car play'den podcast dinleyerek otonom sürüş ile etrafı izleyerek gitmek ise zaten BMW ruhunun farkına varamamışsınız demektir.


    Elektrikli araç evin ancak 2. veya 3. aracı olarak SADECE şehir içi binmek için ve evinizde veya işinizde şarj imkanı varsa kabul edilebilir.


    Otomobil dediğin acil ihtiyaçlarını konforlu bir şekilde karşılamak için vardır.

    Gecenin bir yarısı ülkenin diğer ucundan acil yetiş diye gelen telefon durumunda beni zora sokacaksa işe yaramaz...

    Yıllardır Berk beyin buradaki yazılarını okurum,burada ki insanlara her zaman doğru bilgiler veren Son derece ilgi ve bilgisi olan ve bilgisini de esirgemeyen birisi.En ufak bir şımarıklık,kırıcı bir yazısını görmedim,sizin bu yaptığınız çok AYIP oldu,böyle bir şey yazmanız için bir sebeb yok.Bu forum son derece seviyeli ve faydalı,böyle şeyler yakışmıyor.Yazdıklarınızın doğru bir tarafı da yok.Satış temsilcilerinden fazla bilgisiyle herkese yardımcı olmaya çalışan birine bunun yapılması karşısında üzüldüm..

    quote:

    Orijinalden alıntı: sventure

    Ufak bilgiler vereyim;

    - BMW B48 1.6 168hp motor ( güncel 520i de yer alan, N13B16 1.6 168HP PSA motor artık yok ) 2019 Temmuz üretimi ile satışa sunulacak. ( Mevcut 5 serilerinde olduğu gibi. Lansmanda 530i ile gelmiş sonrasında Temmuz ayında yapılan model güncellemesi ile 1.6 motor ile gelmeye başlamıştı )

    - Led farlar standart, Adaptif Lazer + Led farlar opsiyonel. Standart farlarda U formunda gündüz farları, Adaptif Lazerde L Şeklinde ve Mavi ayrıntılı farlar yer alıyor. ( Çok bariz değiştiriyor görünüşü )

    - Türkiye'ye ilk etapta 330i ve 320d gelecek. 330i, aynı G30 530i satışlarının başladığı zamanlardaki gibi nispeten daha uygun fiyatlara verilir. Fakat 1.6 motor satışa başladığında çoğu kişi için hayal olacaktır.

    - Şu an ekonomik koşullar pek sağlıklı öngörü yapmaya fırsat vermesede; genel satış kitlesine sahip 1.6 motorlu 3 serisinin, hatrı sayılır dolulukta 325.000 - 350.000 aralığında satılacağını düşünüyorum.( Geçti artık 40.yıl makyajlı sıfır 140.000₺ ye alınan 320iED'ler, artık C ve 3 serisi için 280.000₺ altı giriş fiyatları hayal ) ( Muhtemel %18 - %23 aralığında ÖTV indirimi ve Euro'nun 6,75 - 7,35 bandında gidip geleceğini düşünüyorum 2019 senesinde ) - Kayıtlara geçsin bakalım seneye yazın bu mesajda ne kadar hedefine yaklaşmış görürüz
    520i’de hiç bir zaman PSA motor kullanılmadı.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW 3 Serisi (G20): Kapsamlı Bir Donanım Kılavuzu

    Giriş

    BMW 3 Serisi'nin son nesli olan G20, premium sedan segmentinde öne çıkan bir model olarak karşımıza çıkıyor. G20, üstün sürüş dinamikleri, gelişmiş teknolojisi ve şık tasarımıyla kullanıcılarına benzersiz bir deneyim sunuyor.

    Donanım Paketleri

    G20, farklı ihtiyaçlara ve bütçelere hitap eden çeşitli donanım paketleriyle sunuluyor. Bu paketler, aşağıdaki sırayla sıralanmaktadır:

    • BMW 318i Sedan
    • BMW 320i Sedan
    • BMW 330i Sedan
    • BMW 330e Sedan (Hibrit)
    • BMW M340i Sedan (Performans)

    Temel Donanım Seviyeleri

    Tüm G20 donanım paketleri, aşağıdaki temel özellikleri standart olarak sunmaktadır:

    • Deri direksiyon simidi
    • Otomatik klima kontrolü
    • 8,8 inç dokunmatik ekranlı iDrive bilgi-eğlence sistemi
    • Akıllı acil durum çağrısı
    • Şerit takip asistanı

    Donanım Farklılıkları

    Donanım paketleri arasında motor gücü, sürüş destek sistemleri ve konfor özellikleri açısından farklılıklar bulunmaktadır. Örneğin, M340i performans paketi, daha güçlü bir motor, gelişmiş frenler ve adaptif süspansiyon gibi özelliklerle donatılmıştır.

    Diğer Özellikler

    G20'nin opsiyonel olarak sunulan diğer özelliklerinden bazıları şunlardır:

    • Head-up display
    • Akıllı park asistanı
    • Hafızalı ön koltuklar
    • Harmon Kardon ses sistemi
    • Panoramik sunroof

    Sonuç

    BMW 3 Serisi (G20), gelişmiş teknolojisi, üstün sürüş dinamikleri ve çeşitli donanım seçenekleriyle premium sedan segmentinde öne çıkan bir modeldir. Kullanıcılar, ihtiyaçlarına ve bütçelerine en uygun donanım paketini seçerek benzersiz bir sürüş deneyimi elde edebilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İlk inceleme videosu
  • beğenmedim açıkçası g30 çok daha iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HantV -- 2 Ekim 2018; 13:42:55 >
  • Ufak bilgiler vereyim;

    - BMW B48 1.6 168hp motor ( güncel 520i de yer alan, N13B16 1.6 168HP PSA motor artık yok ) 2019 Temmuz üretimi ile satışa sunulacak. ( Mevcut 5 serilerinde olduğu gibi. Lansmanda 530i ile gelmiş sonrasında Temmuz ayında yapılan model güncellemesi ile 1.6 motor ile gelmeye başlamıştı )

    - Led farlar standart, Adaptif Lazer + Led farlar opsiyonel. Standart farlarda U formunda gündüz farları, Adaptif Lazerde L Şeklinde ve Mavi ayrıntılı farlar yer alıyor. ( Çok bariz değiştiriyor görünüşü )

    - Türkiye'ye ilk etapta 330i ve 320d gelecek. 330i, aynı G30 530i satışlarının başladığı zamanlardaki gibi nispeten daha uygun fiyatlara verilir. Fakat 1.6 motor satışa başladığında çoğu kişi için hayal olacaktır.

    - Şu an ekonomik koşullar pek sağlıklı öngörü yapmaya fırsat vermesede; genel satış kitlesine sahip 1.6 motorlu 3 serisinin, hatrı sayılır dolulukta 325.000 - 350.000 aralığında satılacağını düşünüyorum.( Geçti artık 40.yıl makyajlı sıfır 140.000₺ ye alınan 320iED'ler, artık C ve 3 serisi için 280.000₺ altı giriş fiyatları hayal ) ( Muhtemel %18 - %23 aralığında ÖTV indirimi ve Euro'nun 6,75 - 7,35 bandında gidip geleceğini düşünüyorum 2019 senesinde ) - Kayıtlara geçsin bakalım seneye yazın bu mesajda ne kadar hedefine yaklaşmış görürüz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sventure -- 2 Ekim 2018; 14:52:25 >




  • Piyasaya 5 motor seçeneği ile çıkıyor.

    Bunlar;
    2 benzinli 3.20i (184 HP), 3.30i (258HP)
    3 Dizel 3.18d (150HP), 3.20d (190HP), 3.30d (265HP)

    Detaylı Bilgi:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 2 Ekim 2018; 15:27:50 >




  • aracın arka kısmını beğenmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sventure

    Ufak bilgiler vereyim;

    - BMW B48 1.6 168hp motor ( güncel 520i de yer alan, N13B16 1.6 168HP PSA motor artık yok ) 2019 Temmuz üretimi ile satışa sunulacak. ( Mevcut 5 serilerinde olduğu gibi. Lansmanda 530i ile gelmiş sonrasında Temmuz ayında yapılan model güncellemesi ile 1.6 motor ile gelmeye başlamıştı )

    - Led farlar standart, Adaptif Lazer + Led farlar opsiyonel. Standart farlarda U formunda gündüz farları, Adaptif Lazerde L Şeklinde ve Mavi ayrıntılı farlar yer alıyor. ( Çok bariz değiştiriyor görünüşü )

    - Türkiye'ye ilk etapta 330i ve 320d gelecek. 330i, aynı G30 530i satışlarının başladığı zamanlardaki gibi nispeten daha uygun fiyatlara verilir. Fakat 1.6 motor satışa başladığında çoğu kişi için hayal olacaktır.

    - Şu an ekonomik koşullar pek sağlıklı öngörü yapmaya fırsat vermesede; genel satış kitlesine sahip 1.6 motorlu 3 serisinin, hatrı sayılır dolulukta 325.000 - 350.000 aralığında satılacağını düşünüyorum.( Geçti artık 40.yıl makyajlı sıfır 140.000₺ ye alınan 320iED'ler, artık C ve 3 serisi için 280.000₺ altı giriş fiyatları hayal ) ( Muhtemel %18 - %23 aralığında ÖTV indirimi ve Euro'nun 6,75 - 7,35 bandında gidip geleceğini düşünüyorum 2019 senesinde ) - Kayıtlara geçsin bakalım seneye yazın bu mesajda ne kadar hedefine yaklaşmış görürüz
    520i’de hiç bir zaman PSA motor kullanılmadı.




  • bi önceki kasa değişimi çok sükse yapmıştı, daha da eski kasaya göre baya yakışıklı olmuştu çünkü.

    bu kasada ilk anda öle etkileyici gelmiyor göze.

    ama sonra dikkatli bakınca,, bu kasanın tabiki son kasaya göre daha güzel olduğunu görüyorsunuz.

    tabi bu ekonomik ortamda bunu alabilmek çok zor, yada almak mantıklı mı o da ayrı konu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarıkanaryam

    bi önceki kasa değişimi çok sükse yapmıştı, daha da eski kasaya göre baya yakışıklı olmuştu çünkü.

    bu kasada ilk anda öle etkileyici gelmiyor göze.

    ama sonra dikkatli bakınca,, bu kasanın tabiki son kasaya göre daha güzel olduğunu görüyorsunuz.

    tabi bu ekonomik ortamda bunu alabilmek çok zor, yada almak mantıklı mı o da ayrı konu..
    Bende ilk tanıtımda bunun M paketini görünce senin gibi Düşünmüştüm...Ama sonradan bu Resimleri geldiki beni benden aldı...BU AŞK DEĞİL NEDİR ? 😀





    BMW 3 serisi (G20)

    BMW 3 serisi (G20)

    BMW 3 serisi (G20)




  • 330i alınır uzun yıllar binilir. Almanya da olsam doğrudan bu modele giderdim. Ama Tr de artık 90 hp bile gereksiz bir güç.
  • Tampondaki detayların yandan görünüşü Civice benzemiş, marşpiyel üstündeki hattın arka kapı kısmı yukarı kaydırılınca C serisini anımsatmış, c sütununun bagaj kapağı üzerine doğru genişlemesi de bu benzerliği arttırmış.

    BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)BMW 3 serisi (G20)

    Stopların 3 boyutlu gibi dışarı çıkık olması ve farların ortasına doğru tampon girintisi de hoş olmamış.

    İç mekanda ise sürüş esnasında kullanıma yönelik olarak olumsuz etki edecek gereksiz fazla ve küçük tuş kullanılmış.
    BMW 3 serisi (G20)




  • Ancak jantina ekmek banariz bu saatten sonra.


  • Alaatin61youtube
    BMW 3 Serisi (2019) - Inceleme ve Test - TR'de ilk Kez
    https://www.youtube.com/watch?v=rVQrci_OgJg




  • Türkiye'ye ne zaman gelecek bu kasa acaba?
  • Kosiflerin yalancısı olarak aktarıyorum :
    Araç Kasımda Türkiye'ye gelecekmiş,normalde yılın ikinci yarısı dediler ama bu kadar geç olmasını beklemiyordum.
    Bir diğer söylenti araçta F10 ve G30'da kullanılan 1.6 motor kullanılacak.PSA değil,zaten anlaşma çoktan bitti..
    Tahmini Premium line paketli bir 320i 378.000 TL civarı olacakmış..
  • Kasım çok geç değil mi ya burnumuzun ucundaki Bulgaristan'da şuan 126 bin levaya satılıyor araç. G20 kasa kodlu bmw 3.20d xdrive msport paket hemde.
    BMW 3 serisi (G20)
    BMW 3 serisi (G20)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -KnuCKleS- -- 19 Mart 2019; 0:9:49 >




  • -KnuCKleS- kullanıcısına yanıt
    Banada çok geç geldi..Enteresan yani,maks Temmuz'da satışa çıkarılması gerekiyor normalde..
    Bakalım valla,bende kosiflerin yalancısıyım.
  • Devoin kullanıcısına yanıt
    F10 ve G30’da farklı motorlar kullanılıyor.

    Hangisi olacak?
  • agrimo A kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen G30'da kullanılan kullanılır,zaten aralarında öyle çok deli farklar yok.
    Temel aynı..
    Kosifler bana sadece mevcut 5 kasadaki 1.6 motor kullanılacak dedi.

    BMW G30 520i:

    Motor
    Silindir/Valf
    4/4
    Silindir hacmi (cm3) : 1597
    Strok/çap (mm) : 75.6/82
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) : 170/5000-6000
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) : 250NM /2000-4700
    Kompresyon oranı : 1:9

    BMW F10 520i:

    Motor
    Silindir/Valf : 4/4
    Silindir hacmi (cm3) : 1592
    Strok/çap (mm) : 72,1 /84
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) : 170/5000-6000
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) : 250NM /1500-4700
    Kompresyon oranı : 1 : 9
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.