Şimdi Ara

BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
495
Cevap
17
Favori
170.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Automaniac82 A kullanıcısına yanıt
    Dizelci biriyim ama şuana kadar ki tek mantıklı savunma buydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fm.karahan

    520ilerin piyasada bir anda artmasının sebebi araba alan insanların neredeyse tamamı kredi ile alıyor olması. Elinde 240 bin olan kişi gidip dizel alıyor. Sürekli 70.000 i kurtarmak diyorsunuzda satarken de o parayı alıyosunuz yani kurtarmak gerekmiyor. Eniştesim 520dsi ile kendi arabamla geziyormuş gibi seri kullanıyorum 8 litre yakıyor. O şelilde benzinlinin 12-13 den aşağı yakacağını sanmıyorum. Ben ayda 2000-2500 km yapan biriyim. Her arabaya bindiğimde kafamın yakıtta olmasını hiç istemem

    Siz benim uzun uzun yazdığım yazıyı tam okumadınız sanırım. Ben orada fazla km. yapan kişiler için dizelin daha uygun olacağını belirtmiştim. Siz fazla km. yaptığınızı düşünerek aldıysanız ve yaptığınız km. sizi kurtarıyor ise, o sizin tercihinizdir.

    Ben şu anda iki aynı aracın arasında tercih yapılırsa hesap kitap ve aynı konforla benzinlinin tercih edildiğini söylüyorum. Satış rakamları da bunu gösteriyor.

    Siz o farkı geri almayı düşünüyorsanız bu sorun olabilir ileride. Zira bu aracın yeni kasasında sanmıyorumki aynı motor gelsin. Büyük ihtimal daha düşük hacimli dizel ile getirip benzinli ile rekabet ettireceklerdir. Bu taktirde vergi nedeniyle dizel 5 serisinin yeni kasası ve yeni motoru ile fiyatı daha da makul olacaktır. O nedenle 5 serisi 2000 motorlu araçlar satışta çok sıkıntı yaşayabileceklerdir.

    Baştan 70 bin fazla vermek benzinli tercih edip , ayrıca bir golf araba da almak daha işime geliyor. Sonuçta bir araba parasına iki ayrı marka arabam oluyor. Benim de tercihim bu olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemalb -- 20 Şubat 2015; 0:34:35 >




  • Forum sustu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım bakımda iken kullanmam için verdikleri iki günlük süre içinde 520i yakıt tüketim verileri.

    - 12,4 lt /100km 28,8 km/h ortalama hızı 3544 km boyunca.. Aracın genel ortalama

    İki günlük kullanımım:

    -11.5 lt/100 km. 27,9 km/h Şehir içi+ Otoban
    -16.8 lt/100 km. 8.1 km/h Şehir içi İstanbul sıkışık trafiği.
    - 9.1 lt/100 km 45.6 km/h Şehir içi açık İstanbul trafiği.
    - 9.0 lt/100 km 94.8 km/h İstanbul Otoban


    BWW F30 320d aracımdan sonra ilk dikkatimi çeken sessizliği oldu...
     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ




  • Paylaşımınız için teşekkürler. Aracı hangi Sürüş mod larında kullandınız.
    Ayrıca dışarıdan biri olarak arAç ile ilgili olumlu ve olumsuz görüşlerinizi paylaşabilir misiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İsmail2190

    Paylaşımınız için teşekkürler. Aracı hangi Sürüş mod larında kullandınız.
    Ayrıca dışarıdan biri olarak arAç ile ilgili olumlu ve olumsuz görüşlerinizi paylaşabilir misiniz.

    Genellikle comfort modda kullandım. Kullanım şeklim normaldi. Ne gaza bastım ne de tasarruf olsun diye çok dikkatli kullandım.

    F30 320d kullanıcısı olarak yorumlarım.

    -Yakıt biraz fazla yakıyor. Hele İstanbul gibi dur kalk çok olan yerlerde daha fazla olur.
    -Otobanda sabit hızlarda yakıt makul seviyelere iniyor. Otobanda kullanımı daha güzel.
    -Şehir içinde dur kalklarda ilk vites geçişlerinde silkeleme yaptığını hissettim.
    -Benim arabamdan sonra arabanın izolasyonu çok iyi geldi.
    -Araç daha geniş.
    -Uzun yoldan sonra da şehir içinde de egzoz simsiyahtı. Sanki benzini tam yakamıyor.
    -1.6 motora göre performans olarak kötü gelmedi.Hatta iyi denebilir. Ancak uzun vade de çıkacak sonuçlara bakmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    Yakıt düşünmeden binmek isteyenler dizel biniyormuş :) bu çok iyiydi .. İsteyen dizel alsın isteyen benzinli ne yapıyorsanız yapın ., kendi adıma benzinli alarak aynı konforu , daha sessiz ve 70.000 tl ucuza yaşamak keyif veriyor

    Bir gün internette satılık araç ilanınızı koyduğunuzda,
    ya da bir galericiye satmak istediğinizde veya takas pazarlığına girdiğinizde
    aracınızın 2. el değer kaybını öğrenme şansınız olur.

    İşte o gün hesap yaparsınız ; biriktirdiğiniz benzin fişlerini de ekleyince kayıp zararınız net belli olur.

    Sonuçta sıfırına 165 bin vb ödeyeceğinize daha da az para ödeyerek 125-130 bine bile düşük km.de gıcır gıcır F10 520i ye binip
    bu konforu daha da ucuza yaşama seçeneği de mevcut.

     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ


    520İ ilanları
    Böylece 35-40 bin liranız daha cepte kalıyor

    Sıfırına o kadar para vermek de gerekmiyor.
    Nasılsa aracı alanlar yakıt tüketiminden pek km de yapmadıklarından bolca 2. el tertemiz araç seçenekleri mevcut.

    520i alacaksanız eğer ; bu seçenek daha da cazip gibi...
    Edit : imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FOCUS_34 -- 20 Mart 2015; 23:21:09 >




  • Paylaşımınız için çok teşekkürler.
    Eşimin 1.2 cliosu var. Onun da şehir içi ortalaması 9.4 lt. Arada Pekte fark yok. 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkışık trafikte sürekli dur kalk ve dipgaz 0-100 kalkışlarla 10 lt/100 km. Araç 520i RC li. Dizel jeeplerle litre olarak aynı daha ne olsun?
  • 3 SERİSİ KONUSUNA YAZDIĞIM YAZIMI BURAYA DA KOPYALIYORUM 520İ MERAK EDENLERE BİR FİKİR VERMİŞ OLUR BELKİ..

    En başa yazmak gerekirse;

    --Araç yaklaşık 2000kmdir bende. Antalya-Manavgat şehirlerarası yolda 110 hız sabitleme ile sabit hızla aracım klima açık 6.5 litre ile 7 litre arasında gidip gelmekte. Tam düzlükte 6 litreye kadar düşmekte (çok iyi).
    --Antalya şehiriçinde normal trafikli bir yolda ise tamamen şehir içi kullanıldığında 10-11-12 litre arasında gidip gelmekte.. 10-12 litre arasında gidip gelmesi ise ayağınızın hassaslığına bağlı olarak değşmekte. Mesela hafif düz yol bulduğumda hız sabitlemeye alırsam aracı (hayalet göstergede ecopro modunda) göstergede sağdaki gaza basış kuvveti kendi ayağımızdan çok daha hassas olduğu için araç daha düşük yakıt tüketmekte. Bu sayede 60-70km hızla hız sabitlemeye alındığında 4.5-5 litrelerde gezmekte araç. İnanılmaz ama gerçek Tabiki bu hafif bir yokuşu görene ya da kendi ayağınızla tekrar gaza basana kadar. En ufak gaza dokunuşta aracın ağırlığından dolayı bir 320iedye göre daha fazla yakmakta.

    Benim diğer aracım C5 dizel olduğu için bu yakıt beni üzmüyor yaşadığım sessizlik konfor prestij için az bile. Ama çok fazla km yapacak arkadaşlar var ise ve tek araçları 520i olacaksa bir de istanbul sıkışık trafik falan var ise 11-12-13 litreleri gözden çıkarsınlar derim. Aşırı hassas davranırsanız ecoproda şehiriçi 9 litre de görülebilir ama o şekilde araç sürmekten zevk alınır mı bilemem.. Ben çoğunlukla şehiriçi şehirdışı ecoproda kullanıp arada bir ışıklardan kalkarken ya da zevk için spor moda alıp hızlanıp yanlayıp yeniden ecoproya almaktayım. Bahsettiğim ortalamalar bu şekildedir. Uzun kullanım sonucu değişen yakıtı tekrar yazarım..

     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ

     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ

     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ

     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ



    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar daha önce de belirttiğim gibi hayırlısıyla 520i yi satın almış bulunmaktayım.. Üç dört gündür gerekli işlemlerle uğraştığım için foruma girip de cevap yazamadım. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Aracın yorumlarına gelirsek her nekadar daha iki üç gün olsa da kullanmaya başlayalı :) ;

    -Aracım 15.000kmde 2014 beyaz 520i (1.6).. M Paket + Premium Paket + Confort Paket var aracımda.


    M PAKET
    - yaşım gereği (31) olmazsa olmazdı. Dış görünüş hepimizin bildiği şekilde çok dikkat çekici çok albenili. Bodykit aracı çok yırtıcı gösteriyor.

    -Önlerde 245*45*18 arkalarda 275*40*18 rft Continental lastikler mevcut.

    -Aracın koltukları alkantra spor koltuklar. Aldığımda en ufak çizik ya da yırtık yoktu umarım bu şekilde görünüş olarak yıpranmadan devam eder. Baldır desteği ve yanal destekler standart 5 serisi koltuklarından sonra çok iyi geldi açıkçası. Diğer aracım Citroen C5teki standart koltuklar bile standart 5 serisi koltuklarından daha fazla yanal destek sunmaktaydı. Aynı zamanda koltuklarda hafıza ve ısıtma mevcut.

    -M direksiyon çok yumuşak kalın ve ele çok iyi oturuyor. Herkesin malumu olan yüksek hızlardaki 5 kasa hissizliğini (direksiyon olarak) tam olarak deneyemedim en kısa zamanda test etmeye başlarım. Elektrikli olarak ayarlanabiliyor direksiyon ayrıca hafızalı.

    -Antrasit siyah renk tavan olağanüstü. Kirlenmeye karşı da çok iyi. Aracın içerisine spor bir hava katmakta.


    PREMİUM PAKET
    -Çok istemiştim şansıma aracımda denk geldi.

    -Hayalet gösterge gerçekten anlatılmaz yaşanır türden. Standart 5 serisi göstergelerin dizaynına bayılan birisi olarak hayalet göstergenin huzurunda eğiliyorum Hep denildiği gibi 4 adet yarım ay şeklindeki üç boyutlu krom çerçeveler tamamen dijital olan göstergelere insani bir karakter katmış. Daha çabuk alışmanız sağlanmış. Eco-Confort-Sport fonksiyonlarındaki tüm dizaynlar çok iyi. Hassasiyet süper. Sadece şunu yapabilmeyi isterdim bilmiyorum yapılabiliyor mu? Mesela Eco Pro ekranında da Conforttaki ekranı seçip kullanmayı ya da Sport modda Eco Prodaki ekranı kullanmayı.

    -Vakumlu kapılar (elektrikli) çok hoş bir lüks. İnsanı şımartıyor gerçekten. Yurt dışındaki forumlarda 1500 dolar civarında 4 kapıya da bu elektrik motorları eklenebiliyor retrofitle sonradan ve araç vakumlu kapıya sahip oluyor. Nekadar hızlı kapatırsanız kapatın kapı gidip birdaha geliyor içeri dışarı.

    -Tamamen bağımsız klima yine güzel bir özellik aşırı ihtiyacım olmasa da yan cebimizde dursun tarzında. Malum Antalya sıcakları burada biz klimayı komple fullemekteyiz

    -Geri görüş kamerası yine gece modunda ilk izlenimim güzel çalışıyor. Sadece park sensörlerinin araç ileri giderken dar bir sokakta sürekli çalışmasını isterdim. C5te böyleydi. Düz giderken dar sokaktan geçerken aracın ön park sensörleri sürekli öterdi birşeye yaklaşınca ya da öndeki araca çok yaklaşınca. Bunda vitesin yanındaki tuşa basmak lazım.



    CONFORT PAKET
    -Yine güzel detaylarla dolu. Araç filmli olduğu için elektrikli arka cam perdesi olmasa da olurmuş ama araçla birlikte geldi sorun yok.


    ARACIN GENEL YORUMLARI MERAK EDİLEN YAKIT TÜKETİMİ
    -uzun süre 3 serisi kullanmış 5 serisinin envai çeşidini denemiş (dizel) işim gereği arkadaşlarımın tanıdıklarımın jiplerine araçlarına binmiş birisi olarak bu araçtaki sessizlik hayatım boyunca istediğim sessizlikmiş bunu anladım Abartmıyorum motor sesi gece sessizliğinde bile 4000 devirden sonra tatlı tatlı duyulmakta.

    -1.6 170 beygir motor bu kasayı zorlanmadan hareket ettirmekte. Ama nasıl ettiriyor gaza dizel motora göre biraz fazladan dokunarak bu da yakıt tüketimi olarak size geri dönüyor. Arka lastikler 275*40*18 olduğu için hızlanma standart 520iye göre çok az daha yavaş. Bana göre sorun yok. Yakın zamanda racechip denerim.

    -Yakıt 3 günlük tamamı Antalya şehiriçi arkadaşların gazlamaları anlamsız sıkıştırmalar benim sakin kullanımımın ortalaması şuanda 11.3 litre. Ben bunu aracım arkadaşlardan fırsat bulup tamamen bana ait olunca 10 litreye rahat çekerim. Şehir dışı ise 110 sabit 6-7 litre arasında gidip gelmekte. Hiç hesap yapmıcam evet yakıyor ama neye göre. Çok daha ucuza bu aracı aldığımızı unutmamalı sessizliği isteyenin (dizel sesinden bıktım) başka çaresi olmadığını da akıldan çıkarmamalı. Ben daha çok uzun yolda kullanacağım için şehiriçi de kısa mesafe gezmelerde kullanacağım için (C5 dizel duruyor) benim için hiç sorun değil.. Çok km yapanlar için Lpgler yaygınlaşınca 2 sene sonraya sorunsuz olursa düşünülebilir ki bence sorunsuz bir kit çıktığında 5 ve 3 lerin büyük çoğunluğu Lpgli olucak buraya yazıyorum

    -Araçta ses gelen tek yer RFT Continental lastikler o da aşağıdan ufak bir uğultu şeklinde sürekli ben buradayım diyor ama rahatsız etmiyor kesinlikle. Yine de Bir müsait zamanda standart lastikler+Mini tip stepne+tamir kiti+hava kompresörüne geçebilirim. Hem yakıt hem sessizlik hem konfor olarak süper bir tercih olacaktır.


    ARAÇTAKİ EKSİKLER
    -Blutoothtan müzik dinleyemiyorum C5 ve minicik araçlarda bile mevcut. Sanırım eski sahibi ekletmemiş. Sadece telefon özelliği mevcut. Sonradan yaptırıp taktırabiliyor muyum cevaplarsanız sevinirim. Kaça mal olur.

    -F1 kulakçıklar yok. Olsaydı süper olurdu. Hem görüntü hem kullanım olarak muazzam bir özellik bence. Taktırılabiliyor sanırım belki ileride taktırırım

    -Yine katlanır arka koltuk yok. Bence Bmw artık bunu standart yapmalı. Bu devirde saçmalık. Allahtan az kullandığım bir özellik.

    -Kumandaya iki saniye kapatma tuşuna basıp çeksem ve aracın camları sunroofu kendiliğinden tamamen kapansa iyi olurdu. Kodlanınca yapılıyor sanırım. Şuanda bastığım kadar kapanıyor ve açılıyor.

    -Daha çok eksik bulurum ama şuan aracın büyüsündeyim şimdilik mazur görün



    Baya uzun oldu yazım.. Daha çok sorum olacaktır eminim. Kapanışı herkesin aracına güzel günlerde binmesini dileyerek yeni alanlara da alacaklara da araçlarının hayırlı olmasını söyleyerek yapalım.
    Ben dışarı çıkıp aracı biraz mıncıklamaya bikaç tur atmaya çıkayım en iyisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutu07 -- 30 Nisan 2015; 15:11:58 >




  • arkadaşlar bir soru sormak istiyorum.

    Sizce bmw 2015 3.20i 40. yıl M paket sıfır mı yoksa 2014 model 13.000 km de hatasız 5.20i mi ? ( 5.20i: geri görüş kamera + elektrikli koltuk + sentetik deri döşeme )

    ikiside aynı fiyat hemen hemen arada 6-7 milyar fark var. bmw 3.20i daha pahalı.

    siz olsanız napardınız ?

    teşekkürler.
  • Ben 520i alırdım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasada 240 hp lik 520i ler çoğalmaya başladı, yazılım sonrası yakıt tüketimi nasıl oluyor? Yazılım yaptırmış arkadaşlardan aramızda var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yasinozkan Y kullanıcısına yanıt
    Piyasada var mı hocam 520i ye yazılım yapabilen? Veya forumda var mı yaptıran bir kişi, merakımdan soruyorum.
  • Piyasada çok , bir tanesine bende bindim.. Stok vs chipli yaptık.. Chipli olan kopup gidiyor.. Forumda var mı bende bilmiyorum.. 520i de ki 1.6 motor (n20b16). Bmw nin 2.0 motoru (n20b20) ile aynı, tek fakının piston kolları ve krank mili deniyor,, alt yapı aynı olduğundan sorunsuz güç artışı olduğu söyleniyor,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydindril

    arkadaşlar bir soru sormak istiyorum.

    Sizce bmw 2015 3.20i 40. yıl M paket sıfır mı yoksa 2014 model 13.000 km de hatasız 5.20i mi ? ( 5.20i: geri görüş kamera + elektrikli koltuk + sentetik deri döşeme )

    ikiside aynı fiyat hemen hemen arada 6-7 milyar fark var. bmw 3.20i daha pahalı.

    siz olsanız napardınız ?

    teşekkürler.

    eski aracım 3.28i idi şimdi 5 serisine geçtim.. aradaki farkı anlatılmaz. kesinlikle 5 serisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automaniac82

    Piyasada var mı hocam 520i ye yazılım yapabilen? Veya forumda var mı yaptıran bir kişi, merakımdan soruyorum.

    çok var.. ben 3.28 için istanbulda yaptırmıştım. hatta o ustada gps ve diğer bazı ek pkaet ve ekipmanlar borusanda çok pahalı olduğu için bulgaristandan daha ucuza getirilmişti. şuan ankarada olduğumdan burada da yapanlar var diye biliyorum. ben tavsiye etmem zaten güçlü bir motora sahip ve istediğinizi fazlasıyla alıyorsunuz.. elbetteki yarışlara vs katılmıyorsanız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydindril

    arkadaşlar bir soru sormak istiyorum.

    Sizce bmw 2015 3.20i 40. yıl M paket sıfır mı yoksa 2014 model 13.000 km de hatasız 5.20i mi ? ( 5.20i: geri görüş kamera + elektrikli koltuk + sentetik deri döşeme )

    ikiside aynı fiyat hemen hemen arada 6-7 milyar fark var. bmw 3.20i daha pahalı.

    siz olsanız napardınız ?

    teşekkürler.



    Bu konuda çok objektif olamıcam sanırım 2014 M paket 520i sahibi olarak. Aynı kararı ben vermek zorunda kalsaydım yine 520i yi seçerdim. Daha iki hafta oldu aracımı alalı ama mutlaka test sürüşüne çıkmalı iki araç arasındaki farkı hissetmelisiniz. Eğer yakıt tüketimi beni üzer gönlümce deliler gibi basmak istiyorum diyorsanız 320ied de mükemmel bir seçenek.

    Arkadaşlarımda var sürekli kullanıyorum M paketli 320ied.. 520iye göre daha atak daha hafif daha az yakıt tüketen bir araç. Yaklaşık 1-2 litre arasında daha az tüketmekte yaklaşık 1-1.5 saniye arasında daha hızlı hızlanmakta.. Buna rağmen amacınız konfor ve daha fazla prestij ise kesinlikle 520i.. Ben herzaman ikinci el diyen birisi olarak değerini yitirmiş normal fiyatına çekilmiş düşeş bir 320iedyi 40. yıl pakete tercih ederdim sanırım ille de 3 serisi alınacaksa. Cebinizde en az 30.000tl kalmış olurdu böylece.


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    Piyasada 240 hp lik 520i ler çoğalmaya başladı, yazılım sonrası yakıt tüketimi nasıl oluyor? Yazılım yaptırmış arkadaşlardan aramızda var mı?


    Arkadaşlar eğer bizim 520iler 240 beygirlere çıkıyorsa gerçekten muazzam bir değer bu. Yurtdışı forumlarda bakıyorum sürekli n20b20 kodlu klasik 2.0 benzinli motorun önü çok açık birçok modifiye seçeneği mevcut. Bizim motorlar için de bu yolların açık olması lazım mantık olarak. Daha fazla döküman elde edip bizim motorlarla 2.0 motorlar arasındaki farkı iyice anlayabilsek daha iyi olurdu açıkçası..

    Chip tuning ile 220 beygirler görülebiliyor sorunsuz bildiğim kadarıyla bir çok firma yapıyor diye biliyorum. Racechipi bu aralar düşünen birisi olarak bu da aşağı yukarı 200-215 beygir arasında dolaşıyor ayarına göre chiptuning fikri de kafamı çok kurcalamakta. Bizim araçlar 1.6 X3ler iyice yaygınlaştığında sanırım daha olgun chip tuning seçeneklerine kavuşucaz gibi görünüyor..

    Sorunsuz bir 240 beygir gerçekten kışkırtıcı.. Yeni bilgi edinirseniz paylaşırsanız sevinirim açıkçası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutu07 -- 3 Mayıs 2015; 11:54:21 >




  • Arkadaşlar Chip tuningle ilgili bilgi ve deneyimlerinizi lütfen paylaşın. 😈😈😈

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.bmwpassion.net/forum/showthread.php?t=18712&page=16

    Chiple ilgili güncel bilgi takip edebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.