Arac 2013 F10 n55 motor kodlu.mevzuyu basitce anlatim.kn acik ve kapali hava filtresinide aldim orjinal hava filtreside duruyo. 1)Kn Acik hava filtresini takinca aracda hissedilir bir rahatlama oluyo fakat uzun yolda 2-3 saat sonra motor performanstan dusuyo.Aracin acik hava filtresi motora yakin oldugu icin motora sicak hava gidiyor surekli. 2)Kn kutu ici filtre yada orjinal filtreyi takinca uzun yolda bi skinti yok fakat sehir ici araba acik filtreye gore hantallasiyo demiyimde akici gitmiyo diyim. Bunlarin disinda acik filtre kullaninca kaputun ici motor bolumu cok pis oluyo ne kadar toz toprak varsa cekiyo icine.bunun zarari herkes yok desede kayislar fanlar vs ben olcagini dusunuyorum
Sorum uzman arkadaslara acik hava filtresini ilave bir boruyla motorun yanindan uzaklastirip daha soguk hava cekebilecegi bir noktaya goturmek mantiklimi ? Aracin hava akis muhendisligini bozarmi ?bozmassa bu motorda nereye koyulabilir ? 4.resimde ve yorumlardaki resimlerde benim aractaki ayni montaj mevcut
Acik hava filtresi motora cok buyuk zararlar verir . Aracin Orjinal filtresinde mikron boyutlarinda delikler vardir acik hava filtresi gozle gorulebilen tozlari bile cekmektedir . Nasil 3m hava maskaleriyle daha zor nefes aliriz ancak cok daha temiz havayi icimize cekeriz ayni bu sekilde dusunun .
Ust segment spor araclar yada modifiye edilen araclarda surekli acik hava filtresi goruyorum.bende bek saglikli bisey oldugunu dusunmuyodum aslinda.cok toz toprak yollar yoksa mantikli olabilir ama diger turlu havayi gecirip tozu gecirmemek biraz zor diyodum.ben kendim temizle spreyiyle temizledim acik olani inanilmaz bir pislik cikti.biseyleri tutuyor.ise yariyor olabilir belki yagi sayesinde.burda asil sorun sicak hava kismi
Hava filtresi uygulaması için çok yanlış araç seçmişsiniz bildiğim kadarıyla aracınız turbo besleme , performans elde etmek istiyorsanız soft chip tuning yaptırın , hava filtresi daha çok atmosferik motorlarda yüksek devirlerde yürürken zevk verir seside çok güzeldir ama performansa etkisi çok yoktur .. Orijinal filtre kullanın yoksa kaş yaparken göz çıkartma riskiniz var ...
Açık hava filtresi kullanacaksanız illaki bakır boru ile uzatıp en soğuk havayı alabileceği akışın olacağı yere çekmelisiniz.. Toz toprak muhabbetine gelince elbet zararlı orjinal kadar toz toprak tutamıyor motora sokuyor bunu kabul ederek kullanacaksınız. Son olarak kaputa, davlumbazlara fitil ve yalıtım uygularsanız toz pis işini minimuma düşürürsünüz.
serty23
kullanıcısına yanıt
Aslinda intercooler buyutme downpipe ve yazilim bide filtre ile 400 beygir civarini yakalarim diyordum ama ne olur motor kolmu cikarir difransiyelimi kirar bilmiyorum.daha onceki arac atmosferik panamera 4s ti.6-7 bin devir cevirmeden tat vermiyodu.turbolu arac daha keyifli geldi bana.ama mesele dogru seyi yapabilmekde
orjin hava filtresi kutusuna önden hava girişi vardır..senin taktıgın filtre içeride kalıp sıcak hava çekiyordur
yani burada senin yaptıgın işlem çok mantıksız fabrika sistemi daha saglıklı...birde taktıgın fitre bu motorun hava ihtiyacını görüyormu ...
turbo beslemeli otolarda filtre turboya takılıyor atmosferik araçlar gibi direk emmeye baglanmıyor..atmosferik araçlarda soguk hava emişi çok önemli ancak turbolu araçlarda okadar gerekli degil çünkü turbo beslemeli araçlar soguk havayı intercoolerden alır iş intercoolerde bitiyor hepsi bu....
kaliteli kutu içi hava filtreleri var onlardan al ama okadarda gerekli degil almasanda olur...
illa ses için hava filtresi takarım dersen boyutunu iyi araştır kaliteli filtre kullan yalnız arabada arıza ışıgı yakabilir sensorler vs var
orjin hava filtresi kutusuna önden hava girişi vardır..senin taktıgın filtre içeride kalıp sıcak hava çekiyordur
yani burada senin yaptıgın işlem çok mantıksız fabrika sistemi daha saglıklı...birde taktıgın fitre bu motorun hava ihtiyacını görüyormu ...
turbo beslemeli otolarda filtre turboya takılıyor atmosferik araçlar gibi direk emmeye baglanmıyor..atmosferik araçlarda soguk hava emişi çok önemli ancak turbolu araçlarda okadar gerekli degil çünkü turbo beslemeli araçlar soguk havayı intercoolerden alır iş intercoolerde bitiyor hepsi bu....
kaliteli kutu içi hava filtreleri var onlardan al ama okadarda gerekli degil almasanda olur...
illa ses için hava filtresi takarım dersen boyutunu iyi araştır kaliteli filtre kullan yalnız arabada arıza ışıgı yakabilir sensorler vs var
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
orjin hava filtresi kutusuna önden hava girişi vardır..senin taktıgın filtre içeride kalıp sıcak hava çekiyordur
yani burada senin yaptıgın işlem çok mantıksız fabrika sistemi daha saglıklı...birde taktıgın fitre bu motorun hava ihtiyacını görüyormu ...
turbo beslemeli otolarda filtre turboya takılıyor atmosferik araçlar gibi direk emmeye baglanmıyor..atmosferik araçlarda soguk hava emişi çok önemli ancak turbolu araçlarda okadar gerekli degil çünkü turbo beslemeli araçlar soguk havayı intercoolerden alır iş intercoolerde bitiyor hepsi bu....
kaliteli kutu içi hava filtreleri var onlardan al ama okadarda gerekli degil almasanda olur...
illa ses için hava filtresi takarım dersen boyutunu iyi araştır kaliteli filtre kullan yalnız arabada arıza ışıgı yakabilir sensorler vs var
Açık yerine kapalı filtre tak. Çünkü o motor zaten büyük, motora uzak bir yere koyman çok zor. Sis farını iptal ettirip yapanlar var.
beyler sakin :) şuanda kutu içi k&n performans filtresi takılı araçta.Aslında sormak istediğim konu biraz yanlış anlaşıldı.Motora soğuk hava gitmiyor derken intercooler daha fazla yoruluyor turboya sıcak hava gitme ihtimali daha yüksek anlamında söylemiştim.Açık hava filtresiyle kutu içi performans filtresi ve orginal kağıt ( karton bez vs ) filtre arasındaki en iyi farkı deniyerek kendim gördüm.Üçüde mevcut şuan elimde.Açık hava filtresi performansı gerçekten etkiliyor.Performanstan ziyade aracınız rahat nefes alan bir burundan hava çeker gibi oluyor gaz pedalı biraz daha akışkan oluyor.Tabi bu durum havayı çok iyi süzdüğü motora zarar vermiyceği anlamına gelmiyor.Benim gördüğüm birçok turbolu araçtada kullanıldığıydı.K&n nin sitesinde ve birçok yabancı forumda araştırma yaparak taktım zaten.Ama beni rahatsız eden yüksek hızlarda aşırı sıcak hava yollayıp motor performansını düşürmesi.İntercooler tabiki devreye giriyor ama yetersiz kalıyor.