|
BMW, iX5 için hidrojen yakıt hücresi üretimine başladı



-
-
Fuel cell teknolojisi henüz batarya teknolojisi ile rekabet edebilecek düzeyde değil. İlerde bu durum değişebilir mi bilmiyorum ancak zor görünüyor çünkü batarya ile yakıt hücresi arasındaki verimlilik farkı 2 katından fazla ve kısa zamanda kapatılacak bir fark değil bu.
Ayrıca üstesinden gelinmesi gereken başka sorunlar da var. Örneğin depolama ve güvenlik gibi
Ancak spesifik uygulamalar ve araçlar için yakıt hücresi teknolojisi daha uygun olabilir ve kendine niş pazarlar bulabilir.
Edit: İmla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 1 Eylül 2022; 23:27:49 > -
Doğru ama Amerikan pazarında, özellikle batı yakasında ciddi satışlar var fuel cell araçlar nezdinde. Elektrikli araçların menzili, Amerika gibi devasa şehirleri olan ülkelerde büyük sıkıntı, bunu aşmak için yakıt hücresi güzel bir alternatif.
Son 100 yılda genelde inovasyonun Amerikan pazarının talebinden başladığını düşünürsek, yakın gelecekte, muhtemelen de 2020'lerin sonunda yakıt hücreli araçların ciddi bir satış başarısını göreceğiz gibi.
-
-
Şu teknolojiyi adam eden de vazgeçmeyip geliştiren de hep Toyota oldu. Yavaş yavaş ekmeğini yemeye başlıyorlar. Dilerim bu teknoloji daha da gelişir. Çevrecilik adına (zor bir teknik de olsa) batarya sisteminden çok daha fazlasını vaadediyor.
-
inşallah bu hidrojenli otomobiller tutar da şu elektrikli otomobil saçmalığından tamamen kurtuluruz.
www.cumhuriyet.com.tr
BMW iX5 Hydrogen üretime geçiyorhttps://www.cumhuriyet.com.tr/ekonomi/bmw-ix5-hydrogen-uretime-geciyor-2056271
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X