Selam arkadaşlar aracım focus 2000 model 287.000 km benzin + lpg . rölantide yağ çubuğunu çekiyorum duman gelmiyor, yağ kapağını söküyorum duman vs gelmiyor motor çalışma sesi süper yedek su deposuna yağlama yapmıyor bujileri söktürdüm orayada su gelmemiş aracımın çekişide çok güçlü 2 yıl önce aldım bu arabayı ve aldığım günkü gibi çekişte problem yok rampaları fena çıkıyor, bakımlarını zamanında yaptım ama araç rölantideyken dip gaz yapınca mavi duman atıyor normalde 7.500 ile 10.000 km de 1 litre yağ eksiltirken şuan 5000 km de 1 lt yağ eksiltti . Normalde aracı aldığımdan beri 5.30 motul yağ kullanıyordum ama yağ kaçakları ve yağ yakmaya başlamasından dolayı liqui moly 10-40 mos2 li yağ deneyeyim dedim çünkü herkes yağ yakma başladığında 10-40 yağ koy diyordu geçen gün adana-hatay yaptım 300 küsür km gittim 500ml yağ eksilti 3500 ve 4000 devir aralıklarında sürdüm. 10/40 yağ yüzünden böyle olabilir diyerekten bugün yeni yağ değişimi yaptım yine liqui moly marka aldım fakat 2000 model focus ile uyumlu special tec f yağ koydum yağı koymadan öncede engine flush maddesi ile motor içi temizliği yaptım şimdi arkadaşlar bu motor yağ mı yakıyor yoksa başka bir yerindeki parça yüzünden mi bunu yapıyor tamircime motor yaptıralım dediğimde boşver 30 bin lira küsür masraf çıkabilir çekiştende düşmüyorsa sür böyle masraf etme dedi ama geçen sene 10 bin lira olan motor yaptırma maliyeti şuan 20-30 bin arası bir kapak açtırıp kapatmak bile 5000 liralara mal oluyor. Ve bagajda yağ bidonu ilede gezmek istemiyorum bana akıl verebilir misiniz ? Teşekkür ederim şimdiden. |
Bu araca gerçekten motor mu yapılacak ?



-
-
Seçimlerden sonra döviz yükselecek. Şimdi yaptırmak en akıllıca hareket olur.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yağ yakma üst motor subap vs. kaynaklı olabilir kompresyon testi yaptırın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Adanayı alt üst ettim kompresyon testini kimse yapmıyor, makinası kimsede yok, ustalar diyor gerek yok ona biz anlıyoruz
-
Oto eksperlere de sorun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mavi duman atıyorsa yağ yakıyordur. 22 yıllık ve 300.000 km'ye merdiven dayamış bir motordan bahsediyoruz. Sadece segmanlar aşınmış olsa bile yapar bunu. Ancak bazen hararete maruz kalan araçlarda silindirlerde gözle anlaşılmayacak şekilde ovalleşme olabiliyor. Bundan dolayı da yağ yakmalar oluyor.
Motorun açılması, piston kontrolü, segmanların yenilenmesi ve hatta silindirlerin honlanması gerekir. En ideal çözüm budur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
300 kmde yarım litre yağ eksiltme ciddi bir soruna işaret. Yağ kaçağı yok ise motorla ilgili bir problem var demektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yağ kaçağı yok külbütörde terleme var sadece aracın çekiş gücünün düşmemesi ve diğer bahsettiklerimden dolayı motorun ölü olmasına inanmak istemiyorum
-
kompresyon testi yapılmadan aksiyon almamak gerek. segman kurtarabilir ama motor her türlü açılacak kaçak olmadığından eminseniz.
-
1000km de 1lt eksiltene kadar devam derim flash point derecesi yüksek yağ alacaksiniz 10w40 olması hikaye tamamen ona takılmayın yerinizde olsam eco nergy 5w30 ile devam ederdim hiç olmazsa biraz da katkı dökerdim sırf yağ eksiltiyor diye motor yaptırmak mantıksız
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Etrafta çok sahte yağ var ve buda araca ciddi manada yağ yaktırıyor
Cihaz öyle ahım şahım bir cihaz değil nasıl olmaz motor ustasının olmazsa olmazıdır
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
egemot otomotivden aldım yağı gerçek satıcısı gri renkli bir yağdı şuanki yağı lpg açmadan benzinde sürerek deniyorum 5-30 liqui benzin deposunada enjektör temizleyici attım motor ise engine flush ile temizlendi bir süre daha süreyim bakalım neler olacak ama dediğiniz gibi araç performansı iyiyse motor yaptırmak saçma, ben sadece farklı yerden yağ yakma olurmu diye merak etmiştim mesela dizel araçlarda turbodan yağ yakıyormuş kimisi boğaz kelebeğinden yakıyormuş :/
-
Aracınız yağ yakıyor. Bahsettiğiniz alanlarda yağ görülseydi conta yakmış olurdunuz ve duman beyaz olurdu. Pistonlar ve çevresi aşınmış olmalı ve bu nedenle yanma odasına çalışma sırasında yağ giriyor. Motor rektefiye gerektiriyor ve pistonlarınızıda çapı daha geniş bir versiyonu ile değişimi gerekebilir ya da hiç gerek kalmadan sadece yüzüklerinin değişmesi de yeterli olabilir ona usta karar verir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yağ yakan arabanın çekişi kuvvetli olur ekstra yakıt gibi olur. Segmandan ya da subap ın lastiğinden veriyor olabilir. Arkadaşların dediği gibi kompreson testi şart, basit bi cihat olmadı yetkili sevislerede bi sorun. Eurorepar Car ya da bosch seevis de olur yorumları iyi olan refansı olan bir yer varsa ilgilenirler.
-
Gecmis olsun. Arabaya motor yapmak masrafli olabilir saglam motor alip ona araba yapmak daha ucuz olabIlir. Saka saka deşme yarayi koy yagi gec
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5w30 kullanılırsa daha fazla yağ yakacaktır. Yağ yakmayı azaltmak için yağın viskozitesini kalınlaştırmak gerekiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rektifiye yapılacak olursa LPG’li focus1’de çelik supap kullanılmasını öneririm.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X