< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
BYD Türkiye lansmanı yapıldı: 4 yeni model geliyor! İşte fiyatlar (6. sayfa)
-
-
Çok yüksek ihtimalle hükümet BYD'ye yatırımınızı yapın, fabrikanızı açın size teşvikte veriyoruz lakin kafanıza göre fiyat belirleyip piyasa dengesini bozmayın, benim yerli markamın satışlarını baltalamayın demiş ve ortaya bu rakamlar çıkmış.
Forumda ve sosyal medyada BYD bedavadan biraz pahalı araç satacak algısı ve düşüncesi yoğundu. Hatta hatırlıyorum BYD gelince peynir ekmek gibi satacak diyorlardı.
Çok yüksek ihtimalle BYD üretimi araçların %90'ı Avrupa'ya ihraç edilecek. Bu fiyatlarla öyle birkaç yıl içinde ilk 3 marka arasında gireceğiz hedefi çok komik ve gerçekçi olmayan bir hedef.
Benim tahminim Türkiye'de uzun yıllardır yatırımı olan markalar ve TOGG, BYD'nin piyasa dengesini bozmaması için hükümet nezdinde lobi yapmış ve fiyatları piyasa şartlarına göre belirletmiş.
Çin'in de ana hedefi Avrupa zaten. Türkiye'ye geleyim 100 bin araç satayım kafasında olduklarını sanmıyorum. Burada maksimum 20-30 bin araç satarım kalanını Avrupa'ya ihraç ederim diye düşünüyorlar büyük ihtimalle.
Hangi araçların üretileceği ile bir bilgi yok yanlış görmediysem. Onunla alakalı 2025 için bir basın toplantısı yapılacaktır tahminimce.
-
Bu ülkede ucuza araba sahibi olunamaz, bunu anlamak lazım artık. Hepsi kapıyı 1.5 milyondan açıyor, Çin malları sözde ucuz olacaktı. Yerli malımız ucuz olacaktı.
Bu arabalar Türkiye'de maaşla çalışan biz köleler için değil. Bizlerin max alacağı 10 senelik Corolla, 20 senelik 206 falan. Bunlar vergiyi şirkete yazdıran patronlar
ve gelir vergisini tam ödemeyen meslekler, müteahhit, kuyumcu vs. alsın diye geliyor. Peynir ekmek gibi milyonlarca liralık araçların satışının başka açıklaması yok.
Ortalama maaşlar, kredi faizleri vs. ortada. Kariyer seçimimizi gözden geçirmek gerekiyor anlaşılan.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 15 Kasım 2024; 20:3:39 > -
Çoğu kişi, teşvik konusunu da yanlış yorumlamış bence. BYD ilk lansman yaptığında, ortada bu ekstra gümrük vergisi henüz yoktu. Öte yandan, eğer çok uygun fiyatla araçlar satılsaydı bu durum sadece Togg'u değil, diğer yerli üreticilerin pazar payını da etkileyecekti. Ben fiyatların çok anormal olduğunu düşünmüyorum, tabii tüm hususları göz önüne alarak. BYD'nin asıl hedefi Avrupa, araçlar Türkiye yoluyla Avrupa'ya ihrac edilecek ve bu, bölgede otomotiv piyasasında taşları yerinden oynatabilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Xiaomi ve Oppo'nun yaşadığı sorun iş ortaklarıyla ve verimlilikle ilgiliydi, otomotiv tarafında verimlilik konusunda bir sorunumuz olduğunu sanmıyorum. Tabii ki her şey fabrika inşa ve açılış sürecinde belli olacak.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yatırım teşvik belgesi alan markalar için gümrük vergisi yok. BYD Yatırım teşvik belgesi alıp yatırım açıkladı bu nedenle gümrük vergisi muafiyeti elde etti. O nedenle insanlar BYD'nin fiyat avantajına sahip olacağına inanıyordu. Ama tam tersi BYD fiyatları sanki vergi varmış gibi yine yüksek belirlendi.
Burada gerek hükümet tarafından gerek diğer markaların piyasa dengesi bozulmaması adına bir hamle yapıldığı kanaatindeyim.
Zira Çin fiyatlarına bakarsak, ÖTV KDV'si ÖTV'si derken fiyatlar üç aşağı beş yukarı belliydi. Ama BYD fiyatlarını çoğu kişi gereksiz yüksek buldu.
Bu bence TOGG başta olmak üzere Türkiye'de uzun yıllardır yatırımı olan markaları da korumak adına devlet eliyle atılmış bir adım.
Çok yüksek ihtimalle uzun yıllardır Türkiye'de üretim yapan markaları cezalandırmamak için Çinli modeller öyle sanıldığı gibi ucuza satılmayacak.
-
Evet, ben de sizinle aynı düşüncedeyim. Görelim bakalım neler olacak.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aynısı Chery içinde geçerli olacak. Chery geçtiğimiz haftalarda Çin'de uzun vadeli planlarını açıkladığı toplantıda Türkiye'ye fabrika açacağını da paylaşmıştı.
Ama fiyatlar şimdikinden farklı olmayacaktır. Ne olursa olsun devletler gerek kendi markalarını gerekse yıllardır üretim yapan markaları korumak adına öyle başı boş bırakmıyor Çinlileri. ABD ve AB zaten gümrük vergisi koydu Türkiye gibi. Türkiye'de yatırım yapana teşvik veriyor yapmayana gümrük vergisi koyuyor.
Kimde yıllardır oturmuş bir ekosistemi Çinliler uğruna öyle boş bırakmaz.
-
750 bine araba bekleyenlerin gözü yaşlı, :) :) :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
son kale de yıkıldı, üzdün bizi byd (bye)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
%40 ucuz satılacağını mı sandınız? Ne kadar teşvik vergi muafiyeti ötv indirimi alırsa alsın, fiyat; rekabete arz talebe veya pazara göre belirlenir, Türkiye’ye girişi isterse 10bin dolar olsun, rekabet edeceği en ucuz araca bakar ondan 100-200 bin TL ucuz tüketiciye sunularak kar maksimize edilir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bydnin bu fiyatlarla ilk 3 e oynaması zor. Ne kadar iyi çalıştığı meçhul birkaç sensor ve tablet ekranla insanları tutamazsınız. 250 300 çekenlere fiyatları o zaman söz sahibi olurlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Gazeteci Emre Özpeynirci BYD fiyatları normal demek isterken yapılan saçmalığı aslında gözler önüne sermiş. 2,2 milyona satılan Seal örneğinde ekstra vergileri çıkardığımızda olması gereken satış bedeli 1,444 milyon çıkıyor. Dövizde herhangi bir değişiklik olmadığına göre aradaki 400 bin liralık devasa payı kim alıyor?
x (formerly twitter)Emre Özpeynirci (@eozpeynirci) on Xhttps://x.com/eozpeynirci/status/1857459392901165347?t=7r7zbeGnQfgSvh08fCsq6A&s=19
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hiç okumadım malum tayfa kardeş sen Melih gökçek 800 milykn dolar fiberglass dinozor heykellleri yaptırırıken bütün devletin kurumları paraları çarçur edilirken ağzını açma ,dünya sizin için mi yaratıldı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fabrika kuracaksan araba getir, tamam bana vergi verme onun büyük bir kısmını kendi cebine koy. Yani az sat ama öz sat, kar marjın yüksek olsun. Olsun ki togg rekabette kalabilsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Biraz matematik. Ülkenin en büyük problemi herhalde hesap yapamaması. Zaten vergiyi eklediğin zaman bunlardan en az %10 aşağı olması gerekiyor sorun budur. Yoksa millet verginin farklı hesaplandığı durumdan bahsetmiyor. Ayrıca aradaki fark devletin de cebine girmiyor. Birilerini zengin ediyor. Eğer bu durumdan nemalanan biri değilseniz, bu fiyatları normal görmeniz affedersiniz ama körlüktür.
Tamamen farazi rakamlar söylüyorum, ALJ beş ay önce getirdiği atto3 ten 100bin kar ediyorsa bu şimdi 300bin oldu. alj zengin etmek çok mu hoşunuza gidiyor. Çin araçları piyasanın toplanması için tek yoldu. Teşvik belgeleriyle beraber cherry byd olması gereken fiyatlarda arabaları çıkarsaydı görürdüm ben Hondayı kiayı vwi Renaultu şu fiyatlara araba satabiliyorlarmıydı. Hepimizin parası cebimizde kalacaktı ama böyle fanatik zihniyet olduktan sonra daha çok hayal görürüz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şunu anlamıyorlar hakketten. Topyekün alj aleyhine gündem yapılması gerekirken toggla felan byd fiyatlarını normalleştiriyorlar.
Cherryde bu kadar abes fiyat olacağını sanmıyorum. Kendi operasyonlarını yürüttükleri için kısmen fark daha az olur diye umud ediyorum
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok yüksek ihtimalle uzun yıllardır Türkiye'de üretim yapan markaları cezalandırmamak için Çinli modeller öyle sanıldığı gibi ucuza satılmayacak
Elin dünya devi cinlisi her yeri çekirge sürüsü gibi istila etmeye kalkan ülke kalkacak buraya milyar dolar para koyup yatırım yapacak, arabasını satarken de sizi cezalandırılmayayim ondan fiyatı yüksek tutayım diyecek
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 15 Kasım 2024; 21:52:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yav kabak gibi fabrikası olan togga önce maket, çakma, seçimden sonra yok
Sonra da İtalya dan gemiyle geliyaa Almanya'dan trenle geliyaa togg alan kaktiracak enayi arıyaaaa araba bozuk bozuk dedi bunlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X