Şimdi Ara

C sınıfı yola en iyi yapışan araba sizce hangisi? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
259
Cevap
2
Favori
48.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @polestar191

    Çok uzun yazacak vaktim yok ama moose test ve slalom yol tutuşu hakkında bilgi vermez demedim, "engelden kaçma" manevrası yol tutuş hakkında tek belirleyici etken olamaz dedim. Tekrar tekrar aynı şeyleri yazmama gerek yok, Esp işin içinde buradan yol tutuş kıyası yapamayız.

    Bir araç "şu skidpad değerini veriyorsa X yolunda da Y yolunda da aynı şekilde, aynı hızda kayacaktır" diyorsun. Tek bir örnek, o araçlardan birinde lift-off ayarı olabilir ve ayağı gazdan çekince arkayı açıyor ve viraj çıkışında burnu içeri sokuyor olabilir (örneğin Focus), bu da ona daha hızlı ve dengeli virajdan çıkma imkanı sağlar (yani diğer viraja daha fazla hız taşır). Diğeri ise tamamen güvenli önden kaymaya ayarlıdır ve viraj çıkışında o limit G değerini kaybeder (örneğin Audi A3), çünkü ayağı gazdan çekince şasi sana tepki vermek yerine araba önden kayarak yavaşlayacaktır. Skidpad değeri sadece viraj ortasındaki yanal dayanımı temsil eder fakat virajın 3 farklı bölümü var, girişi, ortası ve çıkışı. Bu 3 durumda da otomobil nasıl davrandığı yol tutuş başarısını belirler.

    Ayrıca lastik değiştirince skidbad değerin ciddi artar, sökersin cinturato'ları, gömersin Trofeo R lastikleri araba dönüşüm geçirir. Fakat Broadway'e trofeo R takmak onu Megane yol tutuşuna getirmez, ortada milyon tane değişken var.


    @ahmetgox

    Esp yol tutuş başarısı için değil, sürüş güvenliği için, ani durumlarda otomobil kontrolden çıkmadan düzeltebilmek için elzemdir. Hiçbir sürücü ani bir durumda 4 tekerleğe birden ayrı ayrı basınçlarda fren yapamaz ama Esp her tekerleğe ayrı miktarda fren yapabilir, aracı direk rayına sokar.


    @sarkihalindekal

    Yol tutuş skidpad değeri değildir, skidpad değeri "grip" seviyesi denebilir, tutunma-kavrama anlamında. Yol tutuş ise malesef hatalı bir türkçe çeviri, doğrudan handling'in çevirisi. Handling çok geniş bir kavram, malum ingilizce'de başa çıkmak, üstesinden gelmek demek. Aracın bütün dinamik yol davranışlarının özeti gibi. Bizde bu tip terimler ingilizcedeki kadar zengin değil, Tdk tarafından yol tutuş diyerek geçilmiş zamanında.

    Dediğin gibi tutunma ile yol tutuş farklı şeyler. Dodge Viper mk2'nin efsane tutunması (grip seviyesi) vardır, 1.1g seviyelerine yaklaşır (Acr modelden bashetmiyorum) ama yol tutuş özellikleri vasattır, tehlikelidir. Bir Ford fiesta'nın grip seviyesi 0.8g'leri ancak geçer ama yol tutuş özellikleri harikadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Bmw volvo alfa falan kullanmadım. Karşılaştıramam.

    Megane, civic, corolla, fluence, focus kullandım.

    bunlar arasında Focustayken kendimi güvende hissediyorum.

    Bazıları karşı çıksa da yol tutuş deyince hep focus ismi geçer.

    Focus ile civic arasındaki farklar nelerdi mesela? Viraj içinde tümsek ile karşılaşıldığında tepkileri nasıl tanımlarsınız?



    Corollayı bu araçlar arasında nasıl değerlendirirsiniz?

    Civic ve corolla kötü diyemem lakin focusla viraja girince eğer arkası bırakırsa toplar kurtarırım diye içimde bi güven var, bi şekilde yoldan çıkmam diyorum ve hiç tedirgin olmuyorum, özellikle corolla koparsa Allah gittik diyorum.

    Benimki sadece bi his, hiçbir teknik yanı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    benim söylediğim şeyleri siz bana tekrar söylemişsiniz frekans farklı sanırım... aracın viraj içinde frenlemesi gaza basması yada viraj çıkışı gaza basması falan bunlar ağırlık dagılımını etki ederek aracın sürüş dinamiği hakkında bilgi verir önceki mesajlarda bahsettim yol tutuşu ise tekerleğin kaymaya başladiği andan itibaren ölçülen değerdir ikisi epey farklı kavramlar aslında

    moose testi ve slalom testi yol tutuşu hakkında bilgi verir lakin sürüş dinamikleri hakkında çokta bişey söylemez zaten burda egeanın sürüş dinamikleri m2 den iyidir demedim olamazda ama demişim gibi linç edilmeye kalkıldım ama yol tutuşunda aralarında pekte bi fark yok km77.com un yaptığı teste göre


    teşekkür ederim şarkıhalindekal :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Bmw volvo alfa falan kullanmadım. Karşılaştıramam.

    Megane, civic, corolla, fluence, focus kullandım.

    bunlar arasında Focustayken kendimi güvende hissediyorum.

    Bazıları karşı çıksa da yol tutuş deyince hep focus ismi geçer.

    Focus ile civic arasındaki farklar nelerdi mesela? Viraj içinde tümsek ile karşılaşıldığında tepkileri nasıl tanımlarsınız?



    Corollayı bu araçlar arasında nasıl değerlendirirsiniz?

    Civic ve corolla kötü diyemem lakin focusla viraja girince eğer arkası bırakırsa toplar kurtarırım diye içimde bi güven var, bi şekilde yoldan çıkmam diyorum ve hiç tedirgin olmuyorum, özellikle corolla koparsa Allah gittik diyorum.

    Benimki sadece bi his, hiçbir teknik yanı yok.

    Bunu hissettiren de şasidir. Yol tutuşta sadece süspansiyon ve tekerlek yoktur.Şaside bir bütündür.Şasi ne kadar rijit ve dengeliyse bu hissi o kadar çok hissedersin.

    Focusun şasisi önden çeker bir araca göre çok iyi seviyededir.




  • Konu aslinda cok guzel teknik anlamda epeydir boyle bir konu yoktu tartistigim arkadaslarada tesekkur ediyorum



    https://youtu.be/9d2DUx1oMnw



    Linkte focus rs bmw 1.40 i ve type r i kiyasliyor ve aslinda rwd araclarin dusunuldugu kadar avantajli olmadigi sonucu ortaya cikiyor bir nevi



    Eger s40 ve alfa 159 u c sinifinda kabul edersek c sinifinin en iyi yol tutan araclarinin bu ikisi oldugunu dusunuyorum ardindan focus ile bmw 1 ve 2 serisi gelir guncel modellerdende civic in sasisi cok basarili belkide c sutunu bu burulma degerlerini tasiyamadigi icin cokuyor



    Ozetle gunumuzde araclar arasinda aman aman bi fark yok yol tutusu ve surus dinamiklerinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hiç mitsubishi lancer ya da subaru impreza kullandınız mı? Daha önce focus fiesta çok kiraladım. Avis, budget sağolsun sürekli bunlardan verdi. Subarunun direksiyonunun ve yol tutuşunun daha iyi olduğunu net şekilde söyeyebilirim. Eski focusu bilemem, 2015 sedan kasa için diyorum. Evimin oraya ana yoldan dönüş var. O viraja hep hızlı girerim. Çoğunda kaydırarak dönerim. İmprezayı kaydırmak focustan çok daha zor. Direksiyon hissi de çok iyi.

    Slalom tarzı sürüşlerde de focus daha rijit, daha rahat imprezaya göre. Bu da direksiyondan ziyade sertliğinden kaynaklı.

    Tabii profesyonel sürücüler değiliz, lastik, hava vs birçok etken var. Bunlar sadece histen ibaret.

    Fiesta için dediğinize de katılıyorum. Terör olaylarının arttığı zamanda Van'dan bitlise günübirlik gidip gelmem gerekmişti. Yüksek hızlarda yolun bozuk olmasına rağmen güven veriyordu. 2011 auris vardı bende o zamanlar, aurise göre daha güzel sürüşü vardı. Direksiyonu özellikle çok iyiydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Bmw volvo alfa falan kullanmadım. Karşılaştıramam.

    Megane, civic, corolla, fluence, focus kullandım.

    bunlar arasında Focustayken kendimi güvende hissediyorum.

    Bazıları karşı çıksa da yol tutuş deyince hep focus ismi geçer.

    Focus ile civic arasındaki farklar nelerdi mesela? Viraj içinde tümsek ile karşılaşıldığında tepkileri nasıl tanımlarsınız?



    Corollayı bu araçlar arasında nasıl değerlendirirsiniz?

    Civic ve corolla kötü diyemem lakin focusla viraja girince eğer arkası bırakırsa toplar kurtarırım diye içimde bi güven var, bi şekilde yoldan çıkmam diyorum ve hiç tedirgin olmuyorum, özellikle corolla koparsa Allah gittik diyorum.

    Benimki sadece bi his, hiçbir teknik yanı yok.

    Corolla ile Focus konusu tam da öyle. Corolla ile aksiyona girme. Hata kabul etmiyor, çok terletiyor. Bir seferinde biri gelip burnumdan vurmuştu ve kopma yaşadım. O kopma sonrasında başka bir araç olsa iki kontra ile aracı çizgisine sokabilirdim ama tam 5 sert kontra vermek durumunda kaldım kontraları 3 şeritli yolun en son şeritlerinde verebildim. Kontra vermekten ziyade direksiyona asılıp asılıp aşağı çektim. O tüy gibi hissiz bir direksiyon tekerler koptuğunda seninle mücadele eden sumocu kadar ağırlaşıyor. Neyseki takla atmadı araç. Henüz 10.000 kilometre yürümüştü sıfır sayılırdı. Olaylar 110km/sa hızda başladı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkçe işin içine girince kafamız bulanıyor onun için haksızsın diyemeyeceğim. Bizim otomobil kültürümüzde ingilizce dilini kullanan ülkeler kadar gelişmemiş ve otomobille ilgili olan dergiler, youtube kanalları, tv kanalları bu kavram kargaşasını düzeltememiş veya aynı yanlışa devam etmiş.



    Viper ve Fiesta örneğini biliyorum. Yerinde ve güzel örnekler:)



    Bu arada Viper için vasat dedik şimdi bu yanlış anlaşılır. Burda vasattan kasıt aracın kontrol güçlüğüdür. Viper sürücüsünü zorlayan, yoran ve korkutan bir araçtır. Tipik muscle car'lar gibi. Vasat yazısını okuyunlar tarafından abuk subuk yorumlara maruz kalmayalım sonra...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim. Öylesinki öyle dedik. Tartışma adabını bilenler, işi bilenler, otomobil kültüründen anlayanlar sebebiyle hala buradayız yoksa burası çekilmez olurdu.



    Kullanıcı adım tam da öyle :) Yaşarın çok beğendiğim bir şarkısı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 28 Kasım 2017; 14:53:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetgox

    Hiç savruldunuz mu hocam neden memnun değilsin merak ettim

    Ben hep savruluyorum. Daha önce grande punto kullanıcısıydım oda aynı şekilde kayıyordu. C segmenti olmasına rağmen bir farkını göremedim ben açıkçası belki sorun lastiklerdir.
  • Japonlardan Mazda3'ü yabana atmayın derim. Sürüş hissi Focus'a çok benziyor, çok dinamik.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hızlanma ile yol tutuşun ne alakası var?



    Focusun hızlanması 3 saniye mi? Fiesta kaç saniye?



    İmprezanin 2.0 olanları da var. Aynı şekilde lancer in 1.8 versiyonu da satıldı. Özellikle impreza hem keyifli hem konforlu bir araç. Focusla kıyaslanmaz. Ön yargılarınızı yıkın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatında en fazla 2-3 araca binmiş DH lıların kendi kendilerine takıldıkları konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra K konuda bahsi geçen çoğu araca nal toplatır bu konuda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    Eski kasa mazda 3, focus 2 ve volvo S40 aynı platform araçlar. Hepsinin sürüşü, yol tutuşu keyifli ve birbirine yakın ama en çok focusun adı geçiyor. İlk nesil focusun rakiplerine göre daha iyi yol tutmasının meyvelerini yiyor bence.

    Focus 99da çıktığında rakiplerine göre çok üstün yol tutuşu vardı. Mazda 323, Corolla, civic, lancer, megane, astra vs focusa göre zayıftı. Şu an rakipleri de focus gibi iyi yol tutuyor hatta bazıları daha iyi. Focus kasa olarak ağır ve eski kaldı. Yeni kasası ne olur beklemedeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 28 Kasım 2017; 18:39:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mitsubishi Spacestar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Golf hiç bir zaman yol tutuşuyla ön plana çıkan bi model olmamıştır. Konfor derseniz anlarım da... sallamayalım lütfen.

    Tidiayin dizginlenemeyen torku nedeniyle zor tutuyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus, V40

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V40 in hic kaputunu acan oldumu motoru inanilmaz assagi konumlandirmislar yani podyeler epey assagida v40 kullanmadim ama cok ovuluyor yol tutusu mercedes a serisinin awd modelleride iyi yol tutuyordur diyorum



    Ford focus 2 nin sasisi bence focus 3 ten daha iyi ve hisliydi volvo s40 focustan epey rijit ve 60 mm alcak bu sebeple eger s40 a c sinifi dersek bence en iyi yol tutan arac s40 awd dir mazda 3 beni tedirgin etmisti.



    Astra k kullanmadim ama j fena degildi sinif ortalamalarinda golf ise beni tedirgin etti hicbirzaman tam limitlerinde kullanamadim ayni platformu paylasan leon ise epey hayal kirikligina ugratti beni jetta bence golf ve leondan cok daha iyi yol tutuyor ama bi focus veya astra degil 308 e iyi yol tutuyo demek icin gercekten iyi yol tutan bi arac kullanmamis olmak lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Astra G nin yol tutuşunun focus 1 den hiçbir eksiği yoktu. Hatta ani şerit değişimlerinde astra, keskin virajlarda focusun üstünlüğü vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.