Şimdi Ara

C sınıfı yola en iyi yapışan araba sizce hangisi? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
259
Cevap
2
Favori
47.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Moose test yoltutusu hakkinda araclarin dinamikligi hakkinda bilgi verir ben kurumun yalancisiyim ki slalom ve moose test yol tutusu testlerindeki en onemli kriterdir acin yabanci kaynaklari okuyun lutfen skidpad degerleri nasil hesaplanir saniyorsunuz hey allahim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cbascan kullanıcısına yanıt
    Km 77.comun moose ve slalom testlerini izle sonra konusalim elinde materyal bi kaynak olmadan bmw soyle yol tutuyor hede hode demekle olmuyo bu isler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Moose test yoltutusu hakkinda araclarin dinamikligi hakkinda bilgi verir ben kurumun yalancisiyim ki slalom ve moose test yol tutusu testlerindeki en onemli kriterdir acin yabanci kaynaklari okuyun lutfen skidpad degerleri nasil hesaplanir saniyorsunuz hey allahim

    aynen devam Ufak bir not: Yol tutuş testleri ESP iptal edilerek yapılır yapılmalıdır. Örneğin 50 KM hız ve 20 derecelik açıyla espsi devreye giren araçla 100 KM hız 45 dereceyle esp si devreye giren araçları karşılaştırıp yol tutuş testi yapamassınız.

    Sizin dediğiniz eğer espleri iptal olursa gerçekleşir.Bilmem anlatabildim mi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 27 Kasım 2017; 23:26:13 >
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Bmw Fanboyusun net

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Bmw Fanboyusun net

    Aynen yahu. Egea M2 den iyi yol tutar diyen adam mı fan boy yoksa m2 egeadan daha iyi yol tutar diyen mi? Bunu konuşmak bie büyük gaflet.

    Yukarıda açıkladım.Ama neredee?
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Olayi esp ayarlari hede hode demekle olmuyor ben senin anlatmaya calistigin seyide aciklayim istersen



    Rwd araclar kaymaya basladiginda oversteer durumunda cok daha rahat kontrolarla toplanip kontrol edilebilir viraji daha hizli donebilirsiniz bu sayede ama bu skidpad degerini arttirmaz yol tutusu cekisten ziyade geometri agirlik merkezinin yer ile olan yuksekligi ve dagilimiyla alakali olarak fizik kurallarina gore belirlenir zaten araclarin limitleri belli buda skidpad ile olculur



    Eger demek istediginiz m2 kaymaya basladigi an profesyonel bi surucuyle harikalar yaratabilirse buna hak veririm ama yanal ivme araclarin kaymaya basladigi degerdir ve cekisten bagimsizdir



    Cekis arac kaymaya basladiktan sonra verdigi tepkilerde onemlidir lutfen bunu ayird edelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direksiyon tepkisinin yol tutus uzerindeki etkisi daha cok pilotajla alakali misal belkide civic ile focusun skidpad degerleri ayni ama focusun direksiyonu daha net calistigi icin kaymaya basladigi anda verdigi tepkiden oturu limitleri daha yuksek gelir insanlara bu olay psikolojik tamamen



    Yol tutus olayi arac kaymaya baslamadan hemen once olculen degerdir ve bu fiziksel limittir bilmiyorum aciklayabildimmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Değildir, bunlar ilk önce "sürüş güvenliği" testidir. Güvenli bir giriş hızı tutturana kadar yapılır, dümdüz asfaltta aynı direksiyon açısıyla, ESP açık engelden kaçılır. Gövde ağırlığı, şasinin önden kayma mı nötr mü, arkadan kayma olarak mı ayarlandığı ve en önemlisi Esp ayarı çok önemli. Yol tutuştan öte çeviklik, denge ve Esp yazılımı hakkında ise fikir verir, belirleyici olmaz. Arabanın olağandışı bir tutumu bir tepkisi varsa onu gözlersin. Yol tutuş ise Esp kapalı, her açıda, her eğimde, her hızda, ve her zemin tipinde virajlarda bir sürüş değişken sürüş koşulunda yapılır, direksiyona gövdenin nasıl tepki verdiği vs gibi bir sürü konu girer işin içine. Ayrıca M2 sadece tutsun değil biraz da kontrollü kaysın diye setup'ı yapılmış bir alet, arka tarafı hareketli bir otomobil, böyle testlerde sıkıntı bir ayardır. Esp açık engelden kaçma videolarını koyup, değişkenleri düşünmeden olmayacak arabaları "yol tutuş" olarak kıyaslamak da yeni moda çıktı, ciddi bir hata bu.

    Skidpad değeri de öyle. Genişletirsin lastik tabanını deli gibi skidpad değerin artar. Bu aracın genel sürüş dinamiklerine bir katkı sağlamaz, bu bir disiplindir, yol tutuşta belirleyici değildir. Öyle olsa bütün yayınlarda dergilerde videolarda sadece skidpad değerini koyar geçerdi adamlar hiç boşa konuşmaya lüzum kalmazdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 28 Kasım 2017; 0:23:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Değildir, bunlar ilk önce "sürüş güvenliği" testidir. Güvenli bir giriş hızı tutturana kadar yapılır, dümdüz asfaltta aynı direksiyon açısıyla, ESP açık engelden kaçılır. Gövde ağırlığı, şasinin önden kayma mı nötr mü, arkadan kayma olarak mı ayarlandığı ve en önemlisi Esp ayarı çok önemli. Yol tutuştan öte çeviklik, denge ve Esp yazılımı hakkında ise fikir verir, belirleyici olmaz. Arabanın olağandışı bir tutumu bir tepkisi varsa onu gözlersin. Yol tutuş ise Esp kapalı, her açıda, her eğimde, her hızda, ve her zemin tipinde virajlarda bir sürüş değişken sürüş koşulunda yapılır, direksiyona gövdenin nasıl tepki verdiği vs gibi bir sürü konu girer işin içine. Ayrıca M2 sadece tutsun değil biraz da kontrollü kaysın diye setup'ı yapılmış bir alet, arka tarafı hareketli bir otomobil, böyle testlerde sıkıntı bir ayardır. Esp açık engelden kaçma videolarını koyup, değişkenleri düşünmeden olmayacak arabaları "yol tutuş" olarak kıyaslamak da yeni moda çıktı, ciddi bir hata bu.

    Skidpad değeri de öyle. Genişletirsin lastik tabanını deli gibi skidpad değerin artar. Bu aracın genel sürüş dinamiklerine bir katkı sağlamaz, bu bir disiplindir, yol tutuşta belirleyici değildir. Öyle olsa bütün yayınlarda dergilerde videolarda sadece skidpad değerini koyar geçerdi adamlar hiç boşa konuşmaya lüzum kalmazdı.

    Arkadaşın kafası biraz karışık.Herşeyden biraz haberi var ama ortaya yemek çıkaramıyor.Çıkarımlar o kadar saçma bir yere bağlanıyor ki artık ne desek boş.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Autoweek olsun top gear olsun surekli bu degerlerden bahsediyor skidpad degeri cok kolay artabilecek bi degisken degil keske oyle olsaydi.

    Moose test ve slalom icin yol tutusu hakkinda bilgi vermez demek biraz farazi bi yorum olur ve isin garip tarafi yukarda bahsettigim seyi bana tekrar soyluyorsunuz civic ve focus orneginde verdim aslinda fiziksel tutus limitlerini yanal ivme degeri verir ve bu deger arabanin kaymaya baslamadan hemen onceki degeridir simdi arac x yolunda ani manevrada kayiyorsa. Y yolunda da ayni tepkiyi verecektir bisey degismez f30 focustan moose testte daha az bi hizla kaymaya baslamissa z hizindada daha cabuk kayacaktir abc yolunda da daha cabuk kayacaktir



    Tekrar soyluyorum viraj icindeki fren ve gaza basma durumlari bunlar yol tutusundan farkli seyler karistirmamak lazim burda rwd araclarin bi avantaji var ve buna surus dinamikleri diyoruz sanirim yol tutusuyla surus dinamiklrini karistiriyorsunuz cidden olaya formullerle girmek istemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    İmkansiz mi? Aktif olarak Jetta ve Fluence kullanan biri olmama ragmen fluence in yol tutusu tamamen elinizin altinda olan bir araç hep kotuleniyor evet fluence kalite olarak iyi bir arac degil ama yol tutusu olarak 225/45/17 Pilot Sport 4 kullandigim Jetta aractan bile iyi bir his veriyor ve Jetta ile 120 yle girmeye korktugum viraja Fluence ile 130 la rahat giriyorum. Fluence in uzerinde 205/55/16 Pirelli P7 lastik var siz dusunun, kopsa bile benim kullandigim aracta esp yok gayet elimin altinda hissediyorum araci istedigim zaman toplayabiliyorum. Virajda ne arabalar tokatladim fluence ile :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 serisi mazda 3 giulietta focus astra fc5 civic.
    Test sonuçlarına bakarsak bunun gibi bir siralama çıkıyor.

    Çoğu kişi 1 serisi için en iyisi demiş. Bakalım önden çekişe geçtiği zaman bu değişecek mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SayınOzi -- 28 Kasım 2017; 2:3:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmetgox A kullanıcısına yanıt
    macropolo kullanıcısına yanıt
    Ben kullanıyorum 2016 model style donanım 16" 205/55/16 lastikler var. Ben memnun değilim yol tutuşundan aracın. Lastikler good year efficient grip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre9110 -- 28 Kasım 2017; 2:26:5 >
  • Sanırım İngilizce terimler kafa karışıklığına sebep oluyor. Bana göre de yol tutuş skidpad değeridir. Skidpad değerininde o kadar kolay artacağını sanmıyorum. Lastikleri iyileştirdik ve çok iyi tutunma elde ettik deriz ama bu teoride olur, o araç yana takla atacaktır. Suv'lerin lastiğinin çok iyi tutunması istenmez, çünkü çok iyi tutunma demek takla atması demek. O yüzden biraz kaysın istenir.



    Yol tutuş ve handling Türkçeleştirirsek ''dümenleme'' farklı şeyler(sürüş dinamikleri de diyebiliriz). Yol tutuş lastiklerin yoldan kopmaması hadisesiyken, handling ise lastikler koptuğu ana kadar ve o andan sonraki bütün kontrollerdir ve bu tanımdan daha çok şeyi kapsar.



    Her yol tutuşu iyi olan aracın handling'i iyi olacak diye bir kaide yok.



    Moose test konusunda Alchol'ün yorumuna katılıyorum. Esp'nin orda etkisi var. O test yol tutuş olduğu kadar handling'i de kapsar. Tam anlamıyla yol tutuş bütün sistemler kapalıyken test edilir.



    Bu arada M2'nin skidpad değeri 0.99g iken egea'nın 0.81'dir... M2'nin yol tutuşu daha iyidir.



    Alchol'ün yorumları muteberdir, senin de keza öyle polestar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 28 Kasım 2017; 2:49:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emre9110 kullanıcısına yanıt
    Ben aracı 2nci el aldım, ilk sahibi hemen lastikleri değiştirmiş şu anda üzerinde bridgestone t001 var ve gayet iyi yol tutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre9110 kullanıcısına yanıt
    Hiç savruldunuz mu hocam neden memnun değilsin merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Hocam esp'nin bulunma sebebi ne peki? Senin anlatımına göre bana gereksiz bir teknoloji gibi geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdiye kadar c sınıfı araçlarım; focus hb, jetta ve şuanda kullanmış olduğum i30.
    Bunların arasında birbirinden çok çok keskin farklar görememekle birlikte sıralamam;
    1- Focus
    2- Jetta
    3- İ30
  • bugüne kadar kullandığım araçlar;
    jetta,astra,egea,focus

    kullandıklarım arasında sıralama yaparsam en iyi yola yapışan araç sıralaması aşağıdaki gibi. kullanmadıklarım hakkımda forumdaki fanboylar gibi yorum yapmam :)

    şirket 60 adet aldığı astraları bu yıl sonunda aynen geri verecek focustan sonra oyuncak araba gibi kaldı herkesten şikayet var

    1 - focus
    2 - egea
    3 - jetta
    4 - astra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi duggac -- 28 Kasım 2017; 9:51:38 >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.