Şimdi Ara

C sınıfı yola en iyi yapışan araba sizce hangisi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
259
Cevap
2
Favori
47.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Giulietta ve 1 serisi olduğunu düşünüyorum. Belli noktalarda birbirlerine üstünlükleri vardır elbet ama ikisinin başı çekeceğini düşünüyorum.
  • ahmetgox A kullanıcısına yanıt
    SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Arkadaşımız burada yeterli cevabı vermiş, koca suv 3008 kadar bile yol tutamıyor Golf.
  • Herkes focus yazmış da focustan da iyi olan bir modeli unutmuş benzinli auris gibi yol tutamıyor focus isteyene link atayım test videosu.
  • Golf hem konforlu hem de yol tutuşu çok iyi
  • Golf o kadar da iyi değilmiş sanki.

    Bu fikir verir mi acaba:



    https://youtu.be/xSgfvwqXpm8
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isyankar97

    i30 2017

    Merhaba hocam bende i30 kullanıcısyım uzun süredir araç bakıyorum ama fiyatlardan dolayı hep vazgeçip paramı farklı yatırımlara yatırdım ama ülkenin durumu belli aracımda eskimeye başladı 2011 model i30 bendeki.Yeni i30 u anlatırmısınız biraz ben süremedim daha ama kıyaslayabilirmisiniz diğer araçlar ile.
    İ30 a bayisinde baktım lakin bende 2011 modelinde bile standart gelen bazı ufak detayları koymaması çok zoruma gitti.Hyundai fiyat/kalite olarak iyi bir marka ama bildiğin ''elit'' donanım aracına arka park sensörü koymamış.Ama hakkını yemiyelim kamera koymuş,cam tavan koymuş ve güzel bir iç mekan var.

    Plus ve smart paket ise güzel olmuş fiyat farkı olmasına raşmen smart değil ama plus tercih edilmeli bence.Bu arada yinede rakibi olan markalar ile arasındaki fiyat farkı avantajı var ama avantajı fazla olmadığı için ikinci el fiyatlarını düşünenler tarafından tercih edilmiyor diye düşünüyorum.Gerçi sahibinden.com da ikinci el fiyatları öyle düşük değil lakin önemli olan alıcı varmı ona bakmak gerek.



    Bu arada yeni civic gerçekten çok iyi fren mesafesi ve yol tutuşu var tabi sedan önermiyorum alıcaksanız hb alın.

    Yine yorumlara bakıyorum focus yazan çok var focus almanızı önermem yeni kasa gelicek aracınız daha fazla değer kaybeder,mümkünse yeni kasa değiştirmiş araç bakının.




  • Volvo ve WW Polo Çok iyi yol tutuşu var Polo ile 200 basarken hiç sıkıntı yaramıyordu.

    Hyundai i20 var 2017 benzinli 160 zor bastım araca pek güvenemedim.
  • Citroen c elysee B segmenti bir araba olmasına rağmen inanılmaz bir yol tutuşuna sahiptir.
  • kesinlikle focus diyorum
  • Corolla da iş yapar. Yoltutuş ve viraj iyi.



    Lancer unutulmasın. 180'le giderken doksan derece dönüş isteseniz dönmem demez.
  • Önden kaymaya dirayeti ve apekste gaza yüklendiğinizde kafasını içeri sokmasıyla,ani ağırlık transferlerinde veya otomobili bilerek bozmak istediğiniz durumlarda arka tarafın verdiği kademeli ve ölçülü kaymalar ile,limiti çok aştığınız da önden kopma durumlarında lift-off yaptığınızda yine arka tarafın verdiği tepkilerle en dengeli otomobil önden çekişli olarak focus,guiletta,astra ve yeni civic hb olduğunu söyleyebilirim.Bunların ardından v40,mazda 3 ve 308 gelebilir.


    Hepsini uzun kullanma fırsatım oldu ve gerçekten limitlerini fazlasıyla zorladım hepsi arasında çok bir fark yok.Sadece focusun direksiyon hissi,netliği ve sertliği rakiplerine göre daha iyiydi.Keza yeni civic ve astranın da focus kadar olmasa da iyi bir direksiyon tepkileri var özellikle netlik bakımından kıvrak hissettiriyor.


    Tabi içlerinde en dengeli otomobil 1 serisi.1.18i 170 bg olan modelinin verdiği yol tutuş ve sürüş keyfi diğerlerinden 1 tık daha yukarıda.Ama standart olarak body-roll biraz fazla 1 serisi ve astra da.Bunun en basit çözümü yay,coil vs. işlerine girmeden düşük yanaklı ve kaliteli bir lastik takmak.


    Guilettanın sertliğinden ötürü daha az salınımları olduğu için yüksek hızlarda yere yapışıyormuş gibi gelecektir özellikle de lux spor pakette.Aynı şekilde yeni civic,guiletta kadar sert olmasa da ağırlık merkezi aşağıda olduğun dolayı focus ve astraya göre yüksek süratte daha az yatacaktır virajlarda.

    Ama söylediğim gibi, focus ve 1 serisinin yol tutuş karakteri ve sürüş keyfi biraz daha fazla rakiplerine göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobil alemi -- 27 Kasım 2017; 13:12:43 >




  • Artık günümüzün teknolojisi ile tüm C sınıfı araçları iyi yol tutuyor. Geriye sürüş keyfi, yüksek hızlarda veren güven, konfor, yalıtım gibi etkenler öne çıkıyor.

    Bence bu sınıfın referansı Bmw 1 serisi olmalı. Ama dediğim gibi arada dağlar kadar fark yok. Aradaki farklar 1-2 puan indi.
  • Alfa Romeo 159 2008 ve üzeri alıyorsun. 240 ile giderken direksiyon bırakıyorsun. ipin üstünde gider gibi gidiyor araba.
  • Valla çok net 1 serisi. 50-50 ağırlık dağılımı olayı bitiriyor zaten.Fizik kanunu devreye giriyor doğal olarak. Çoğu aracın önden koptuğu bir noktada 1 serisi kesinlikle önden kopmak ne bilmiyor(Arkadan kopmak bazen aracın burnunu içeri sokmanıza yardımcı olduğundan iyi sürücü için kurtarıcı bile olabiliyor)

    Focus,giu vb neredeyse bütün c segmenti araçları kullandım. 1 serisi bir bütün olarak açık ara en iyisi ve özellikle arka arkaya ağırlık transferi gerektiren peş peşe virajlarda diğer araçlara göre uçurum oluşuyor.Tabiki bunun nedeni ağırlık dağılımındaki denge ve ağırlık merkezinin diğer araçlara göre daha yere yakın olması.

    Önden çeker araçlarda ise giu ve focustur.Diğerleri sonra gelir.
  • Bmw 520d kullandıklarım arasında gördüğüm en iyisi
  • Kimse "Kia Ceed iyidir" dememiş..
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Corolla çizgiyi tutturup girerseniz problem yok. Çizgiyi tutturamazsan biraz fazla yatıyor. Kasi ortasında bir vuruntu denk gelirse hafifçe pıt diye yana atıyor çok çok hafif ama. Onun dışında hem makyajlı kasa hem makyajsız yeni corolla ile çok ciddi kmler yaptım esp devreye hiç girmedi. Güvensiz de çok fazla hissetmedim. Yüksek hızlarda da fena değil. Standart kullanıcı için sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Corolla çizgiyi tutturup girerseniz problem yok. Çizgiyi tutturamazsan biraz fazla yatıyor. Kasi ortasında bir vuruntu denk gelirse hafifçe pıt diye yana atıyor çok çok hafif ama. Onun dışında hem makyajlı kasa hem makyajsız yeni corolla ile çok ciddi kmler yaptım esp devreye hiç girmedi. Güvensiz de çok fazla hissetmedim. Yüksek hızlarda da fena değil. Standart kullanıcı için sorun yok.

    Standart kullanıcı için sorun herşey dört dörtlük iken yok ama olası bir aksilik durumunda corolla'dan nefret edersiniz hatta canınızdan eder.



    Bir kere 100'ün üzeri süratlerde sollama yada şerit değişikliği yaparken aracın dört tekeri de yoldan anlık olarak kopuyor,şeride girince normale dönüyor. Direksiyon ile yön vermeye devam ederseniz kopma kaçınılmaz. Araç düz gitmek için ve yavaş kullanılmak için üretilmiş.

    Yanal rüzgarlardan çok etkileniyor, Türkiye'nin belki her ilinde ciddi rüzgarlar yok ama ciddi yanal rüzgarda gövde yalpalıyor.



    Direksiyonu facia, tam bir facia. Bir seferinde tekerlerin yol ile teması kesildi. O direksiyon öylesine ağırlaştıki hidrolik olmayan direksiyonlu aracımda dahi o ağırlığı yaşamadım. Direksiyon sözümü dinlemedi, zaten pek itaatkar değil. Herşey olağanken çok yumuşak bir direksiyon ama ölü, çok hissiz. Ve kayma durumunda kontra vermek kolay olmuyor, çünkü direksiyon dizle mücadeleye giriyor. Çok pikap kullandım, pikapların bile direksiyonu daha özenliydi.



    Virajda tutunurken çok iyi ama olurda koparsanız toplamak tecrübe istiyor ve tecrübeli bir sürücüyü bile korkutur.



    Şasi rijit değil, buruluyor esniyor yana çok yatıyor.

    Arka süspansiyon konforu iyiyken önler kırılacakmışçasına hem esniyor hem de sesli çalışıyor. Gövde ve süspansiyonlar birbirinden bağımsız hareket ediyor, yeni nesil hiçbir araçta böyle saçma bir durum yaşamadım.



    Corolla benim ilk olarak otomobil kullanmayı öğrendiğim araçtı(1989 model), o yüzden sempati duyuyordum ama artık Toyota otomobillerine özenmiyor. Amerika pazarına yönelik yol tutmayan, şasi süspansiyon adına kafa yorulmamış ve ucuza kaçılmış bir araç corolla. Ben nedense bir artırsını bile bulamadım kendi adıma.



    Kullandığım ve sözünü ettiğim Corolla'lar 2008-2011-2013 modeller. Düz ve tam otomatik her ikisi de vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 27 Kasım 2017; 1:10:20 >




  • Viraj konusunda BMW der giderim. Dağ ova bayır çayır olsun yoldan çıkartıp takla atıp kaza yapmak için elimden geleni yaptım. Ben BMW nin girdiği viraja kolay kolay her arabanın girebileceğini düşünmüyorum.



    Yol tutuş dersek diğer markalarla tartışabiliriz elbet BMW yi. Misal kullandığım Focus dan hiç beklemiyordum öyle bir yol tutuş. Fiyat dersen arasında dağlar kadar fark var üst segment otomobillerle. Ulaşılabilirlik durumlarıda işin içine girince her şey değişiyor yani.
  • V40'ı yabana atmayın derim.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.