|
Bildirim
|
konfor önceliği varsa flexride şasi opsiyonu olan insignialara bakabilirsiniz. yakıtının dizel olması sizi yanıltmasın uzun yolda 6 litre, şehiriçinde de şartlara bağlı 8-9 litre yakacaktır.
|
W204'ler 2011'de makyajlandı. İlk seri makyajlılar 1.8 CGI ve 7 ileri vitese sahip. Start-Stop özelliği yok. 2012'de ilk 6 ayda 1.6 kompressor motorlu 5 ileri vitesliler geldi. Bunlarda da start stop yok. 2012 ikinci yarıdan kasa bitimine kadar da 1.6 CGI ve 7 ileri vitesliler geldi. Start-stop özelliği sadece 1.6 CGI olanlarda var. Konsolda dörtlü flaşörün yanında eco yazan bir düğme ile ayırt edebilirsiniz. Anahtarsız çalıştırma opsiyon, standart gelen özellik değil. Ya araç siparişi sırasında istenilmiş ki pek denk gelmedim, ya da Selection, selection plus gibi özel donanımlarda başkaca şeylerle paket olarak sunulmuştu bir dönem. Fascination, AMG, AMG Selection vs donanımlı arabalara da baksanız vites önünde hep avantgarde yazacaktır. Araç sahipleri de araç arayanlar da donanımlar konusunda yeteri bilgiye sahip değil, kafa karışıklı yüksek. İlanları ararken kategorize etmeyin çünkü çoğu yanlış. Kısaca Avantgarde araçlarda yarı deri, 3 kollu direksiyon, panjurda yıldız olurken cam tavan ve bi xenon yok. Fascinationda bi xenon ve cam tavan var. Amg'de ise ek opsiyon yoksa fascinationdan farklı olarak bir donanım yok. Görsel farklılıklar ve spor fren diskleriyle amg süspansiyon var. Çok çok az sayıda olmakla birlikte amg görsel paketli ama donanımı avantgarde olan araçlar da var.
Eksantirik dişli problemi M271 ailesinde görülen bir sorun. 1.8 CGI'ler bu konuda daha riskli, sanıyorum kullanıcıların tamamı bir şekilde bu problemden muzdarip oldu. 1.6 CGI'ler M274 kodlu yeni motorlar. 195 000 km ile Türkiyedeki en yüksek km'li m274 kullanıcılarından biriyim diye düşünüyorum. Ne başkalarından duydum ne de yaşadım. Kronik olarak karşılaşılacak sorunlar termostat, direksiyon açı sensörü vs şeyler. M271 ailesinin termostatları ucuz ( 450 liraya kaliteli malzemeler var ), işçiliği basit. M274(CGI) olanlarda yan sanayi bulamazsın, orijinali de 150 Euro'dur. İşçiliği de diğerine göre biraz zahmetlidir. Direksiyon açı sensörü bozulmasını 75 000 kmdeyken yaşadım. Her araçta yaşanmasa da yaygın olarak görülebiliyor. Tamir edilebilir bir sorun, 450 liraya tamir ettirmiştim sene önce. Cam değişimi için garantisi bitmiş, yıllardır servise uğramayan aracımın garanti kapsamında devirdaim ve birkaç parçasını daha değiştirdiler. Sanıyorum tasarım hatalı bir parçaydı ki servis bülteni ile yenisi takılsın diye talimat verilmiş. Bunun dışında periyodik bakım ve ömürlü malzeme yenilemeleri dışında özel bir sorun olmadıkça kronik bir değişim/tamir gerekmeyecektir. Ankara için karma kullanımda yol bilgisayarım 8.3 l/100 km; şehirler arasında da 6-6,5 l/100 km gösteriyor. Bayramda Ankara'dan Kuşadası'na 4 yetişkin, yolun %40'ında klima açık, %75 dolu bagaj ile gidiş geliş 92 litre yakıt ile 1337 km yol yaptım. Bu araçlarla ilgili bir de LPG olayı var ki insanların tam olarak bilmediği konuların başında geliyor. Hangisi uyumlu, hangisine ne takılır, nasıl çalışır, hangisinin riski nedir konularında bilgili birilerine rast gelmeniz zor. Kısaca durum bu, başkaca sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|