Şimdi Ara

C3 1.4 92 DİZELCİLER 2004 2005 ARKA FREN KAMPANA MI DİSK Mİ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2005 MODEL 1.4 92 dizel kullanıyorum benim arkalar kampana normalde 4 disk olanlarda var ABS EBD SİSTEMİ İÇİN 4 TEKER DİSK OLMASI GEREKMEZ Mİ ?SİZLER DE DURUM NEDİR?



  • benim bildiğim tüm 92bg disel c3lerde arkalar disk siz yanlış bakmış olmayın?
  • 4 tekerin disk olması gerekmemekte abs ve ebd için hatta esp için. bakınız benim arabam arkalar kampana olmasına rağmen esp bile var ve gayet de iyi çalışıyor bütün sistemler arkalarda kampana olarak. kampana freni pek beğenmiyorz ama unutulmamalıki astra makyajlanmadan önce manuellerde arkalar kampanaydı ve sadece 36 mye ihtiyac duyoyordu 100km den 0 a inmek için ve sınıfında bu en iyi dereceydi. volvo c30 bile 41 metreye ihtiyaç duyuyordu yapılan testte güvenliğiyle meşhur volvo. arkaların kampana olmasını çok takma eğer kampanaysa
  • Arkadaşlar 2004 e kadar disk üretmişler 2005 ve sonrasında arkalar kampana olarak üretilmiş olduğunu öğrendim ,bu 92 dizellerde ABS var tamam ama diğer sistem EBA mı? EBD Mİ?bunlar ne işe yarar bilmiyorum nasıl devreye girer filan?Resmi sitede EBA ELECTRONİC BRAKİNG ASİST HERALDE AMA ne işe yarar acaba?
  • Özellikle dikkat ettim arkalar disk fren.

    2005 XS 1.4HDI 16v C3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acharad -- 10 Haziran 2008; 3:47:14 >
  • ebd arbanın dengeli durmasını sağlar
  • Bizdeki 2005 model C3 1.4 16V 92b dizelin arka frenleri kampana. ABS, EBD, ya da AFU için arkaların özellikle disk olması gerekli değildir. AFU ani duruşlarda sürücünün pedala yeterli basıncı uygulayamadığı durumlarda fren basıncını arttırır. Denemek için şöyle yapabilirsiniz. Normal giderken frene aniden dokunun ancak tam basmayın. Bu durumda AFU devreye girer ve fren basıncını arttırarak duruş mesafesini kısaltır.

    EBD, elektronik fren gücü dağıtım sistemidir. Fren basıncının her tekerde farklı olmasını sağlar. Bu yolla daha dengeli bir frenleme sağlanabilir. Örnek olarak frenlemede lastiğin biri mıcırda biri asfaltta kalıyorsa mıcır tarafındaki tekere daha az fren basıncı uygulanır. Tüm bu sistemler ABS ile birlikte çalışır yani ayrıca bağımsız bir beyin bulunmaz. Yalnız EBD, ESP ile karıştırılmamalıdır. ESP gerektiğinde sadece bir tekere fren yapabilir ve birçok sensörden gelen bilgileri kontrol eder. Oysa EBD.de sadece fren basıncı uyguandığında farklı basınç uygulaması söz konusu olabilir. Ayrıca EBD araç yüklü olduğunda arka teker fren basınçlarının ön tekere göre daha yüksek olmasını da sağlar.




  • Yavuz hocam, sizin araç özellikle PSA nın üretim standardında maliyete dayalı kalite ıslahı sonrasında Peugeotlarla aynı iç dizayna sahip olan C3 lerden mi var ? Çünkü araçlar arasında resmen uçurumlar kadar fark var da..
  • quote:

    Yavuz hocam, sizin araç özellikle PSA nın üretim standardında maliyete dayalı kalite ıslahı sonrasında Peugeotlarla aynı iç dizayna sahip olan C3 lerden mi var ? Çünkü araçlar arasında resmen uçurumlar kadar fark var da..


    Bu kadar detaylı bilgim yok ve araştırmadım da doğrusu ancak Peugeot ile aynı iç dizayna sahip değil bunu biliyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.