Şimdi Ara

c3 aircross hararet sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadşalar


    aracımı alalı 1 hafta oldu ,marmaris rampasındayken hararet anlık 90 üsütne çıktı araç gücü düştü ,10 saniye sonra düzeldi.


    Tekrar gaza yüklendiğimde yine ayn şekilde hararet anlık yükselip düşüyor.


    Bu sorunun kronik oldugu , ön panelde bulunan plaka üstünde bir parçanın çıkarılarka hava girişinin artırılması sağlanıp bu şekilde çzöülüyor diyorlar bu sorunu yaşayan ve kesin çözüm bulan varmı ?




  • Yorumlar şaka gibi vallahi adama paragraf paragraf dosemis arabanın suçsuz olduğunu kanıtlamak için.

    Arkadaşlar hararet bir aracın başına gelebilecek en en en kötü şeydir. Bikac dakikalik dikkatsizlikle ideal sıcaklığın üstüne çıktığı vakit arac conta yakar, kol cikarir, silindir catlatir, yatak sarar yani başınıza gelebilecek en kötü senaryolar ihtimal dahilindedir. Ve revizyonu hem pahalı hem de fabrikasyon seviyesinde motor yaptırmak çok düşük bir ihtimal tr şartlarında.

    Sifir araçta hele ki böyle bir durum kesinlikle kabul edilemez. Şaka yapmıyorum okadar para verecegim şu cevabı alacagim o ustanın kafasına atarım anahtarı.

    Bugüne kadar birsuru arac degistirdim bindim gördüm, hemen hemen tüm hararet sorunu olan araçlar bakımsız, şu eksilen ama sorunu bulmak yerine genleşme kabına çeşmeden su eklenen araclardi. Ama sifir araçta hararet nedir Allah aşkına dostlar kabul edilir şey degil
  • Dün arkadaşım aynı problemi yaşadı, birkaç kere hararet yükselip düşmüş, kırmızıya dayandı diyor, aracın suyu vs eksik değil. Servise gidecekler bakalım sonucu burdan paylaşacağım.

  • bir yerde okumustum, on izgarada bir parca motora hava girmesini mi ne azaltiyormus makyajli kasada, o parcayi sokuyorlarmis biraz fayda ediyormus ama emin degilim tabi
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    hocam benim söküldü ama sorun düzelmedi 10 defa yapıoyorsa 2,3 e düştü.


    ve citroen merkezi arayarak bu sorunun normal oldugunu araca bi zararının olmaıdnı ısrarla söylüyor


    ama sorun şuki araba gitmiyor.motor gücü kısıyor

  • Türkiye'nin en çok turist alan, en çok yerli turist çeken yerlerinde yol yok. Köy yolu gibi. Bu arabalar köy yolunda dur-kalk için üretilmiş arabalar değil. Aynı şekilde üç büyük şehirden birinde yaşıyorsanız oralarda da trafik leş gibi. Araba hem şehir içinde hem de tatil yörelerinin leş trafiğine dayanmıyor. Arabanın suçu yok. Avrupa'nın hiçbir yerinde bu kadar trafik ve ormansızlık, plansız şehirleşme temelli aşırı sıcak olmuyor. Arabaların çalışma aralığı maksimum 55 derece zaten, şu an tatil yöreleri gölgede 50 görüyor.



    Aşırı beslemeli motor var. Havalar çok sıcak. Arabalar genelde hissettirmeye çalışmasa da çok ısınıyorlar. Bu yüzden 3 yaşında, 5 yaşında, 10 yaşında Alman arabalarından bir sürü conta yakan var. Sanayiden çıkamıyorlar. Havalar çok sıcak olduğu için arabaları da fazla zorlamamak lazım. Bir de bu arabalarda klima radyatörü radyatörün önünde değil. Klima radyatör radyatörün önünde olunca klimayı açtığın zaman radyatör de soğuyor ve motoru soğutmaya başlıyor. Bu arabalarda klima radyatörü ön tamponun sağ tarafında. Yani sürücünün oturduğu pozisyona göre sağ tarafta kalıyor. Karşıdan bakınca solda kalıyor. Araba çok ısındığı zaman camları açıp klimayı kapatabilirsiniz. Veya kaloriferi sıcağa alabilirsiniz.

    Bunlarda fan müşürü de kronik sorundur, araba fan açıyor mu kontrol edin.

    Çok acil bir durum olursa camları açın, kaloriferi de en son kademe ve en sıcağa alın, motora zarar vermesini engellersiniz. Start Stop içinde klimayı kapatın, ışıklarda motor dursun soğusun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EC8695C07

    Türkiye'nin en çok turist alan, en çok yerli turist çeken yerlerinde yol yok. Köy yolu gibi. Bu arabalar köy yolunda dur-kalk için üretilmiş arabalar değil. Aynı şekilde üç büyük şehirden birinde yaşıyorsanız oralarda da trafik leş gibi. Araba hem şehir içinde hem de tatil yörelerinin leş trafiğine dayanmıyor. Arabanın suçu yok. Avrupa'nın hiçbir yerinde bu kadar trafik ve ormansızlık, plansız şehirleşme temelli aşırı sıcak olmuyor. Arabaların çalışma aralığı maksimum 55 derece zaten, şu an tatil yöreleri gölgede 50 görüyor.



    Aşırı beslemeli motor var. Havalar çok sıcak. Arabalar genelde hissettirmeye çalışmasa da çok ısınıyorlar. Bu yüzden 3 yaşında, 5 yaşında, 10 yaşında Alman arabalarından bir sürü conta yakan var. Sanayiden çıkamıyorlar. Havalar çok sıcak olduğu için arabaları da fazla zorlamamak lazım. Bir de bu arabalarda klima radyatörü radyatörün önünde değil. Klima radyatör radyatörün önünde olunca klimayı açtığın zaman radyatör de soğuyor ve motoru soğutmaya başlıyor. Bu arabalarda klima radyatörü ön tamponun sağ tarafında. Yani sürücünün oturduğu pozisyona göre sağ tarafta kalıyor. Karşıdan bakınca solda kalıyor. Araba çok ısındığı zaman camları açıp klimayı kapatabilirsiniz. Veya kaloriferi sıcağa alabilirsiniz.

    Bunlarda fan müşürü de kronik sorundur, araba fan açıyor mu kontrol edin.

    Çok acil bir durum olursa camları açın, kaloriferi de en son kademe ve en sıcağa alın, motora zarar vermesini engellersiniz. Start Stop içinde klimayı kapatın, ışıklarda motor dursun soğusun.
    Ayni sartlarda herhangi bir japon araci sifir problemle calisirdi. Yani havalar sicak bu araba bu yollara gore degil teziniz bence mantiksiz.

    Araba bu hele de yeni bir arabaysa kusura bakmayin redline kullanmiyorsam her kosulda calisacak.

    Bosuna japon araci sorunsuz denmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ağustos 2024; 11:42:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Ayni sartlarda herhangi bir japon araci sifir problemle calisirdi. Yani havalar sicak bu araba bu yollara gore degil teziniz bence mantiksiz.

    Araba bu hele de yeni bir arabaysa kusura bakmayin redline kullanmiyorsam her kosulda calisacak.

    Bosuna japon araci sorunsuz denmiyor.

    Alıntıları Göster

    Valla birkaç sene evvel Civic'in 1.5 turbo VTEC ve 1.6 i-DTEC turbo dizelleri servisten çıkamıyor, onlarca araç âtıl durumda diye duymuştum.


    Japon araçları artık piyasadan siliniyor, 3-5 seneye Çinliler hepsini atar piyasadan.


    Bu yılın ilk 6 ayında yerli Toyota 19 bin, Chery 34 bin satmış.


    Fıkra bu kadar. Hiç kimse VAG veya PSA dan Japon a geçmez ama bir sürü kişi Chery ye geçti.





  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Kar kapağı var araçta, yazın zaten sökülmesi gerekiyor ama servisler bihaber tabi. Onu çıkarınca sorunlar çok azalır,


    Aşırı sıcaklarda aşırı beslemeli motorlar belli bir ısıya ulaşınca araç kendini korumaya alır ya da önce klimayı kapatır. Eski kugam klimayi kapardı, Burada ise bariz bir yazılım hatası var, araç çok daha çabuk fan açmalı.


    3008 grandland'da yurtdışı icin üretilenlerde aktif ön ızgara olduğu için sıkıntı olmuyor, bizde pandemi döneminde gelenlerde ve full olanlarda var. Kışın kalorifer 1 dakikada sıcak üflüyor yazın Antalya'da dahi fan açtığını görmedim.


    Japon araçları dahi klima kapatır bu arada,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 28 Ağustos 2024; 22:0:36 >
  • Yorumlara bak çay demle,
    Araba suçsuz, suçlu olan arabayı 3’ üncü Dünya Ülkesinin rezil yollarına mahkum eden saabı…
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    Aslında araba cidden suçsuz, Avrupa'da olduğu gibi aktif ön ızgara ile satılsa, ya da servislerin 2 gram bilgisi olsa kar kapağını Antalya'da 50 derecede araçta tutmayın diye satmadan uyarsa sıkıntı olmaz. 


    Ya da Türkiye'yi adam yerine koyup yazılımı düzgün yapıp daha önce fan açmasını sağlasaalar gene sorun olmaz.


    Araç görevini çok iyi yapıyor duruma bakıyor yazılımı fanı geç açmış, 50 derece güneş altında klima köklenmiş kar kapağı ile yolda yokuş çıkıyor e ben yanmayayım diye kendini korumaya alıyor.


    Sıkıntı bambaşka. Servisler her şeyden bi haber, ülkedeki yöneticileri amaaan dava açsalar ne olacak 10 yıl sürer diyen tipler, avrupa icin en dusuk karla satış yapilan pazarız neredeyse, e durum bu,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 28 Ağustos 2024; 21:34:8 >
  • o cherry nin toyota dan iyi olmasından değil; bizim vatandaşın gösterişli arabayı her zaman sağlam arabaya tercih etmesinden kaynaklı.


    vag ve psa tercih edenler de aynı sebepten tercih ediyor. arabalar gösterişli ve şık. teknik altyapısı önemli değil o kullanıcılar için.


    bana japonları anlatmayın; ehliyetimi 1999 da aldım aldığım günden beri japon kullanıyorum. servis, sanayi arıza bunlar yabancı kelimeler benim için.


    hayırlı günler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ağustos 2024; 21:44:43 >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Chery bence Toyota'dan iyi, Toyota 30 senedir 1.3 motor satıyor, 1.3 motor bitti dalga geçer gibi 1.5 atmosferiğe geçtiler.


    Ek olarak atmosferik arabaların hepsi sorunsuz, atmosferik C-Elysee bile alsan 1 milyon km gider.


    Çinliler 10 sene içinde hemen hemen sıfırdan başlayıp 1.6 200 beygir turbo motor ve çift kavrama şanzıman yaptılar.


    Aynı parayaya 2 katı beygir ve tork veriyorlar, iç mekan kalitesi Lexus-Acura ayarında, donanım Lexus-Acura ayarında.


    Ek olarak Çin devasa bir karasal ülke, bu yüzden Çin otomobilleri tutuluyor, yayvan kasalı, yayla gibi, oturaklı araba yapıyorlar.


    Seneye son çeyrek gibi BYD, SWM, Skywell fabrikaları aktif olur diye düşünüyorum. O zaman Japonlar bakalim ne yapacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EC8695C07 -- 28 Ağustos 2024; 22:7:50 >
  • Hayatınız boyunca lexus'a bindiniz mi acaba?


    Hayır Çinliler kesinlikle piyasada olmalı elbette ama lexus chery aynı cümlede kullanılmaz chery kendisi bile kullanmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EC8695C07

    Chery bence Toyota'dan iyi, Toyota 30 senedir 1.3 motor satıyor, 1.3 motor bitti dalga geçer gibi 1.5 atmosferiğe geçtiler.


    Ek olarak atmosferik arabaların hepsi sorunsuz, atmosferik C-Elysee bile alsan 1 milyon km gider.


    Çinliler 10 sene içinde hemen hemen sıfırdan başlayıp 1.6 200 beygir turbo motor ve çift kavrama şanzıman yaptılar.


    Aynı parayaya 2 katı beygir ve tork veriyorlar, iç mekan kalitesi Lexus-Acura ayarında, donanım Lexus-Acura ayarında.


    Ek olarak Çin devasa bir karasal ülke, bu yüzden Çin otomobilleri tutuluyor, yayvan kasalı, yayla gibi, oturaklı araba yapıyorlar.


    Seneye son çeyrek gibi BYD, SWM, Skywell fabrikaları aktif olur diye düşünüyorum. O zaman Japonlar bakalim ne yapacak.

    siz bile arabaların ne kadar şaşalı gösterişli olduğundan bahsediyorsunuz.


    satmasının tek sebebi de bu zaten.


    chery nin becerebildiğini toyota honda beceremeyecek mi?


    istese alasını becerir. ama hem o kadar gösterişli araç yapıp tekniğini de aynı sağlamlıkta yapacakları için o arabayı almaya bizim paramız yetmez.


    bu çin arabalarını ben 200-300 bin km lerde görmek istiyorum ne hale gelecekler.


    2000 model bir pajero/land cruiser hala yağını suyunu değiştir sahra çölünü aşsın sana. o süslü püslü çinliler bunu yapabilir mi


    yeniyken hepsi güzel görünür zaten.


    asla bir çin arabası bir japon arabası ile bir olamaz.


    ayrıca o atmosferik diye aşağıladığınız toyota nın ürün gamının yüzde sekseni hibrid, keza honda nında. donanım desen alası var. üstelik var olan donanımların 10 sene 20 sene sonra da çalışacağından eminsin.


    hayırlı günler




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ağustos 2024; 22:14:46 >




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Ben olsam emin olmam zira ortak üretimleri var  bugün herkese muhalif oldum resmen,

  • 1.1 litre 65 beygir atmosferik aracımla (üstelik LPG de vardı) temmuz ve ağustos aylarında yıllar önce defalarca o rampayı çıkıp indim. En ufak sıkıntı yaşamadım(2006 Kia Picanto.)
    Her yolda aşırı zorladım bir kere tık demedi. Bu kadar yeni bir aracın güçten düşmesi kesinlikle kabul edilemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    Hayatınız boyunca lexus'a bindiniz mi acaba?


    Hayır Çinliler kesinlikle piyasada olmalı elbette ama lexus chery aynı cümlede kullanılmaz chery kendisi bile kullanmaz.

    Üst segment Japon olarak Mazda Xedos'u kullandım, Lexus'un en son çıkan SUV'larından birinin içine oturdum. (DS Store bayiisinde ikinci eldeydi)


    Mazda Xedos vs. 96-2000 arası güzel makineleri vardı, konforlu, sağlam arabalar, 85-90 Civic'lerde güzel arabalardı.

    Lexus'a bile çıksan Japon arabaları hiçbir zaman bir A6 gibi olmuyor. Çok farklı dünyalar. Çinliler büyük araba sevdikleri için bence üst segmentlerde daha avantajlılar. Ek olarak D-E-F segmentte Çinliler PSA ve VAG ile ortak üretim yaptığı için epey tecrübeliler. Lexus'u tokatlayacak Çinli firma vardır.





  • integral77 İ kullanıcısına yanıt

    Hocam bu araçların bir kismi komedi şekilde kar kapağı takılı geliyor, araç kendini soğutmak iiçin hava alamıyor, ne yapacak kendini korumaya alıyor,


    Servislerde psa'da ekstra berbat olunca bilgi bile vermemişler. Kar kapağı sökülüp bir yazılım güncellemesi yapılır sorun kalmaz.


    O araçların yazılımı da büyük ihtimalle İsviçre için falan yapılandır kar kapağı olduğuna göre, deli saçması resmen,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 28 Ağustos 2024; 22:35:24 >
  • Tüm o alman arabaların içine 10 yıl sonra bakın sonra lexus'a bakın farkı anlarsiniz. Lexus'un malzeme kalitesi saçma bir boyuttadır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    siz bile arabaların ne kadar şaşalı gösterişli olduğundan bahsediyorsunuz.


    satmasının tek sebebi de bu zaten.


    chery nin becerebildiğini toyota honda beceremeyecek mi?


    istese alasını becerir. ama hem o kadar gösterişli araç yapıp tekniğini de aynı sağlamlıkta yapacakları için o arabayı almaya bizim paramız yetmez.


    bu çin arabalarını ben 200-300 bin km lerde görmek istiyorum ne hale gelecekler.


    2000 model bir pajero/land cruiser hala yağını suyunu değiştir sahra çölünü aşsın sana. o süslü püslü çinliler bunu yapabilir mi


    yeniyken hepsi güzel görünür zaten.


    asla bir çin arabası bir japon arabası ile bir olamaz.


    ayrıca o atmosferik diye aşağıladığınız toyota nın ürün gamının yüzde sekseni hibrid, keza honda nında. donanım desen alası var. üstelik var olan donanımların 10 sene 20 sene sonra da çalışacağından eminsin.


    hayırlı günler



    Alıntıları Göster

    Chery sadece Chery değil ki, arkasında tüm Çin devleti var.


    Chery, BYD, Brilliance, FAW, Geely, Honqi vs. hepsinin Avrupalı ortakları var, Geely zaten Volvo'nun sahibi mesela, Volvo'nun tekniklerini kopyalayıp tüm markalarla paylaşıyorlar.


    Brilliance, BMW ile ortak üretim yapıyordu, bu ara SWM isimli markanin 1.5 turbo 150 PS motorlarını veriyor.


    SWM, Çin'in en alt firması mesela. Alt gelir grubuna bile 1.5 150 PS araba yapıyorlar.


    Atmosferik motor Corolla'ya 1.3 milyon istenmesinin bence pek savunulacak bir tarafı yok, 1.3 milyonluk arabada multimedya bile yok, teyple geliyor. Aynı paraya Çinliler elektrikli koltuklu araba veriyor.


    Bazı Çin firmaları da (Chery dahil) 10 yıl ve 1 milyon km garanti veriyor. Bence 200-300 binde de tek parça duracaklar, zaten Chery'ye yedek parça üreten firmalar VW, Mercedes, BMW içinde üretiyor. Aynı turboyu üreten adam örnek veriyorum üstüne Garret logosu basıp VW'e yollar logo basmadan Chery'ye yollar. Kısaca Çinliler çok avantajlı.


    Tabii bizim için önemli olan kısım piyasayı kırıp fiyatları düşürmeleridir, eğer düşürmeyeceklerse bize bir faydası olmamış demektir. Yine de 3 sene önce Türkiye'de var olmayan bir firmanın 2024 ilk 6 ayda VW, Toyota gibi firmaları tokatlaması ciddiye alınacak bir başarı.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.