Şimdi Ara

c5 otomatik nasil kullanimali

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
2
Favori
2.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 2 gun once 2011 c5 otomatik aldim be kallanimi cok hosuma gitti. Birkac sorum olacak.
    1. Kalkista gaza yavas mi basilmali yoksa manuel gibi basip gidebilir miyiz.
    2. Isikta dururken bosa mi almaliyiz yoksa vitestede beklenebilir mi.
    3. Malum aracta p yok. Park ettigimizde ozellikle rampada birakirken sadece do freni yeterli mi yoksa viteste mi beklenmeli.
    4. Birde kontagi ilk actigimda kizdirma bujisi isigini gormedim lambalar sondugunde calistiriyorum. Acaba kizdirmanin lambasi yok mu yoksa belli bir sicaklikta mi lamba yanar



  • c5 e-hdi 1.6 dizel otomatik olarak aldınız sanırım, bildiğim kadarıyla cevap veriyim

    1-Kalkışı biraz yavaştır zaten c5lerin. Siz nasıl istiyorsanız ona göre basın gaza
    2-Boşa almanıza gerek yok. Çok fazla viteste beklerseniz araç uyarı veriyor boşa al diye
    3-El freni çekmeniz yeterlidir
    4-Bu konu hakkında fikrim yok
  • Hayirli olsun suspansiyonlari nasil c5 in havali suspansiyinlari vardi
  • Evet ehdi yari otomatik. Bilgiler icin sagol sonucta beklerken vites 1 de bekliyor. Manuel mantigiyla debriyaja basili gibi geliyor haliyle baski omru azalir mi halen muallaktayim.

    Ben bu 3 gunde cok memnun kaldim cok rahat ve konforlu. Ama bahsettiginiz suspansiyonlar sanirim 2012 2.0 motor ve sonrasinda var diye biliyorum
  • Yok mu beyler bilgisi olan
  • 2009 var bizde = ) biz aldığımızda otomatik yoktu başka birşey soracaksan söyleyeyim...

    mesela ön cam motorlarının telleri zamanla dağılıyor... eli kulağında olabilir = )

    ben ikisininde tellerini değiştirdim tanesi 80tl ...
  • Peki kizdirma bujisi lambasi yaniyor mu sende boyle bir lamba var mi
  • kızdırma bujisi lambasının bir kere bile yandığını görmedim... araç 110bin kmde şu an...
  • şirket aracı olarak iki yıl kullandım, şanzıman tam otomatik olanlardan değil, düzden bozma bir şanzıman.
    Debriyaja kendisi basıyor. Kalkışlarda biraz hantal ancak gidişlerde çok sıkıntı yaratmayacaktır.

    Trafik ışıklarında boşa almanıza gerek yok alet zaten boşta tutuyor vitesi.
    Yokuş yukarı kalkarken kaydırabilir, ona dikkat edin sadece. Vites geçişleri sert kullanırsanız, gaza ani basmalarda vb. biraz sarsıntılı.

    Kontağı çevirdiğinizde lambalar sönünce motoru çalıştırmanız en uygunu olur.
  • Bilgi icin sagol. Yalniz yokusda kaydirmak nasil oluyor yada nasil kalkmak gerekir bilgilendirirsen sevinirim
  • Doğru devire geldiği zaman ayağınızı gazdan hafif çekin vites büyütsün. Yoksa sürekli gazda tutarsanız vites yükseltirken yığılma yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    kızdırma bujisi lambasının bir kere bile yandığını görmedim... araç 110bin kmde şu an...

    Ben de 2006'dan beri hdi motor kullanıyorum. Kızdırma bujisi ışığının bozuk olduğunu düşünmeye başlamıştım. Gece 2'de -2 derecede bile sırf merakımdan araca inip bakmışlığım var. Yine de yanmadı.



    Sonunda 2 yıl önce -5 dereceyi yakaladım da ışığın nurlu yüzünü gördüm. Uzun lafın kısası İstanbul'da hdi motorda o ışığı görmek her zaman nasip olmuyor.
  • Bende aynen senin gibi bozuk oldugunu dusundum. Insallah bende gorurum. Peki bu araclar nasildir masrafi midir arizali midir pat diye bi ariza so run cikar mi acaba. Kullanim ve konfor cok hosuma gitti
  • Hocam zamanla yalıtım konusuna da değinirseniz sevinirim
  • Hocam zamanla yalıtım konusuna da değinirseniz sevinirim
  • Bu arada Bu viteslerde p konumu yok. Bugun rampada denedim ileri yada geri viteste do freni inikken Araba hareket ediyor. Sadece do freninin yeterli olcagni sanmiyorum. Sizler ne dersiniz
  • .
  • mtiger06 M kullanıcısına yanıt
    Cok fazla durucagin zaman N ye atabilirsin
  • mtiger06 M kullanıcısına yanıt
    Bu Robotize Şanzıman.Yani Siz frene bastıgınızda Debriyaj'da bekletiyor gibi düşünün.Düz vites araba kullandıysanız, çok uzun süre beklemelerde bosa atmanızda faydalı olacaktır. (45sn-1dak üzeri)

    Kızdırma Bujisi Cogu arabada bozulsa da farketmezler, bu yuzden hic yanmaz, size iyi haber soguk havalarda kızdırma bujiniz aslan gibi çalışıyor.
    Çalıştırmadan sönmesini bekleyiniz.

    Gaza basarken yumuşak ama stabil basmanız hem şanzıman ömrünü hem de konforu arttırır.

    Havalı süspansiyon değil Pnömatik-Yağ Basınclı süspansiyon 2.0Litre ve uzerinde var sizin aracınızda 407 ile aynı double wishbone mcpherson suspansiyon var, Araba yattıkca lastikler dışarı dogru acılır. Arkada viraj demiri vardır. Arkada da rot ayarı vardır. Dogru yapılırsa lastiğiniz de iyi ise dönemeyeceğiniz viraj kalmaz.
    Aayırlı olsun aman kazasız belasız sürüsler dilerim.

    Kac Binde kaca aldınız biraz detay verirseniz sevinirim.?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Aralık 2016; 1:16:32 >




  • 1. Kalkista gaza yavas mi basilmali yoksa manuel gibi basip gidebilir miyiz.
    + İstediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
    2. Isikta dururken bosa mi almaliyiz yoksa vitestede beklenebilir mi.
    + D konumunda araç frene basılmadığı takdirde ileriye doğru gidiyor. Balatadan yemesin ve frene basmak zorunda kalmayayım diye boşa alıyorum. D konumunda ayrıca titreşim de oluyor frende ayağı tutunca. Ama istediğiniz gibi kullanabilirsiniz bunu.
    3. Malum aracta p yok. Park ettigimizde ozellikle rampada birakirken sadece do freni yeterli mi yoksa viteste mi beklenmeli.
    +Otomatik vites aracı kesinlikle viteste bırakmayın. Bütün yük şanzımana biner. Arabayı parkettiğinizde frende ayağınızı tutun, boşa alın ve el frenini çekin.
    4. Birde kontagi ilk actigimda kizdirma bujisi isigini gormedim lambalar sondugunde calistiriyorum. Acaba kizdirmanin lambasi yok mu yoksa belli bir sicaklikta mi lamba yanar
    +İlk uyarı lambaları söndükten sonra çalıştırın.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.