Şimdi Ara

can sıkan teknolojiler (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
1.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: balimsnet

    .... 7 veya 8 yaşındaydım sanırsam köyden gelmiştik ben de genelde arkada tam iki koltuk arasında oturur yolu seyrederim. broadwayimiz vardı. geldik artık sokak arasındayız babam bi fren yaptı ben vitese geçridm kafayı. brunu kanamıştı..
    ............


    öncelikle eski bir olay olmasına rağmen geçmiş olsun!..

    ama anlatım tarzına bayıldım, gözümde canlandı, bayaa güldüm.

    herkese kazasız belasız sürüşler dileğiyle
  • Benim 30 la gittiğim yerde o adam niye 70-80 le gitsin ki ? Ya da onun 70-80 le gittiği yerde bn niye 30 gidiyim ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: BilimveEdebiyat

    Sen 30'la giderken biri sana 70-80 km/h hizla vurursa ne olacak?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: 58_transporter_58

    Benim 30 la gittiğim yerde o adam niye 70-80 le gitsin ki ? Ya da onun 70-80 le gittiği yerde bn niye 30 gidiyim ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: BilimveEdebiyat

    Sen 30'la giderken biri sana 70-80 km/h hizla vurursa ne olacak?






    hocam koyunlar hep aynı şeyi yapar, insanız herkes kurallara uysa kaza olmaz zaten...dünya ben duruyorsam neden dönüyor,o dönüyorsa ben niye duruyorum gibi bişi seninkisi




  • Uzatmaya gerek yok.Benim canımı sıkan bişey başkasının canını sıkmayabilir, başkasının canını sıkan bişey de benim canımı sıkmayabilir.
  • arkadaşlar,
    ben 30 km hızla giden çöğ kamyonunu sollarken şerefsizin beni yoldan dışarı çıkarması sebebiyle sayısız takla atmış bir adamım, emniyet kemeri hayatımı kurtardı kesinlikle, kemer olmasa ya boynum kırılırdı ya da camdan dışarı fırlardım, takla atarken sürekli aşağı yukarı savrulan cdlerin hali bile hala gözümün önünde, kemer olmasa bende onlar gibi bri aşağı bir yukarı vurup duracaktım ki 7 civarı takla atıp başaşağı pozisyonda durabildi araba, kemer sayesinde burnum bile kanamadı, indim arabadan sigaramı yaktım...
    kesinlikle şaka değil arabaya biner binmez kemerinizi bağlayın, diğer taraftan araba kullanırken kemer bağlamak (90 km yi geçince uyarı versin diyen arkadş için söylüyorum) zaten güvensizlik teşkil edecektir, ben her süratte kemerimi bağlarım diyerek delikanlılık yapmak kolaydır ama unutmayın bir anlık dalgınlık dikkatsizlik çok şeylere mal olabiliyor, acı tecrübelerle yaşadım, lütfen lütfen kemerinizi bağlamadan 1 metre bile yol almayın




  • Şu kemer uyarı konusu sanırım yanlış anlaşıldı, en azından benim demek istediğim şey yanlış anlaşıldı. Bu hafta cenazemiz vardı, kafamı tam toparlayamıyorum. Belki de o yüzden tam ifade edemedim. Sakin sakin demek istediklerimi yine yazayım.

    1) Öncelikle her araçta öyle midir bilmiyorum ama benim kullandığım / yolculuk ettiğim araçlarda belli bir süre kaale almazsanız uyarıyı susuyor. Ve ben de diyorum ki: Şehirlerarası 4 - 5 saat yolculuk yapacak bir kişi için 2 dakika süreliğine uyarı dinlemek zaten caydırıcı olmuyor. Adam takmayacaksa yine takmıyor. Ama herhangi bir sebepten ötürü 1 km'lik mesafe dahilinde in bin yapacak kişileri çileden çıkartıyor.

    2) Ben kesinlikle emniyet kemerine karşı değilim. Böyle birşey zaten mümkün olamaz. Örneğin Bursa'nın İznik ilçesine gidip bakın, bir insan evladı kemer takmaz. Polis ise kesinlikle kemer konusuna karışmaz. Ama orada bile kemer takan tek insan olarak (yerli halkından bahsediyorum, yoksa turistlik amaçla gelenler arasında kemer takan çok fazla) kemer uyarısı ya da kemer gereksiz demem mümkün değil.

    3) Yavaş gidilse bile yol teorik olarak hızlı gidilmeye müsaitse kemer kesinlikle takılmalı. Benim itirazım yol müsait olmadığında ve kemeri çıkartmanın bir sakıncası olmadığında öterek rahatsız etmesi. Uyarıyı duydum ama ben ne yaptığımı biliyorum manasında uyarıyı o seferlik susturacak bir sistem olmalı düşüncesindeyim. Aşağıdaki maddede dediğim tür durumlara örnek vereceğim.

    Örn: Anne tarafım İznikli ve orada akrabalarımızın tarlaları mevcut. Tarla yoluna girip bizim tarlaya doğru yol alırken zaten genellikle 10 km civarında bir hız ile ilerliyorsunuz, hatta bazen daha da yavaşlıyorsunuz. Kendi arazinizdeki ağaçları ya da ektiğiniz bazı ürünleri kontrol etmek için her inip bindiğinizde yine başlıyor ötmeye. Ben 30 yaşındayım. Kendimi hatırladığım günden bu güne kadar ki yaklaşık 25 - 26 yıl oldu, o yolda ne bir kaza gördüm ne de bir kaza duydum.

    Yine özellikle Capitol'ün otoparkında hız sınırı 10 km/s ama 20 km/s civarlarında gidilebiliyor. Orada kimsenin 50 km/s gibi bir hız yapabileceğini düşünmüyorum çünkü yol müsait değil. D segmenti bir araç kullanıyorsanız zaten Capitol'ün park için ayırdığı aralıklar biraz dar geliyor. Rahat hareket etmek için çıkartıyorum kemeri ama başlıyor ötmeye. Pek çok katlı otopark da hız yapmaya uygun değil girdiklerim içinde.

    4) Dediğim gibi ben uyarmasın demiyorum ama sırf bazı kişileri kemer takmaya zorlamak için sürekli kemer takan kişileri kemerin gereksiz olduğu bir ortamda çileden çıkartmaya gerek yok. Ne bileyim mesela 1. vites ile hareket ederken ötmemesi sağlanabilir. Ya da hıza tam duyarlı olabilir. Örneğin kemer takmadınız ve hareket ettiniz, sistem uyarmaya başladı. Daha sonra komple dursanız bile uyarmaya devam ediyor.

    Uzun lafın kısası bu özellik tam akıllı bir şekilde çalışmadığı sürece beni rahatsız ediyor. 10 m ileri gitmek için bile kemer takan arkadaşlarlar yine taksınlar ama riskin olmadığı ortamda eblek yerine koyulup sürekli uyarı sinyali dinlemek beni sinirlendiriyor. Zaten dediğim gibi kemer takmamayı kafasına koyan bir kişi kayışı arkasından geçiyor ya da başka bir toka takıyor kemer girişine yine takmıyor. Bu sistem insanlara zorla kemer filan taktırtmıyor zaten. Amacı da zorla kemer taktırmak değil, unutanları uyarmak. Ama biraz maksadını aşıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: balimsnet

    10-20 km diye önemsememezlik yapmayın, 7 veya 8 yaşındaydım sanırsam köyden gelmiştik ben de genelde arkada tam iki koltuk arasında oturur yolu seyrederim. broadwayimiz vardı. geldik artık sokak arasındayız babam bi fren yaptı ben vitese geçridm kafayı. brunu kanamıştı..
    gitceğimiz yer yakınsa yani 1 kilometre aşağısıdnaydase kemer takmam, fakat 1 den yukarıysa muhakkak takarım.

    yağmur sensörü bence de gereksiz, ya ztn otomatik çalışıyo gereği yok ki, he ama şöyle olsa olur mesela kontağı açtın yağmuru hissetti hemen çalışsın, ama yok a.çmak gerekiyo. Arabayı stop ettin çalıştırdın anlamıyo çalıştığını, yeniden açmak gerekiyo..

    far yükseklik ayarınında maksimum bi sınırı var bizimki şuan en yüksekte ve gayette normal gösteriyo, çok ileriyi gösterdiği falan yok.. yoksa karşıdaki rahatsız olur, öyle saçma bişi yaparlar mı hiç,


    benim araçta emniyet kemeri uyarsı var.aldım alalı emniyet kemerimi takıyorum.hatta başka araçlara bindigimde ikaz sesi olmasa bile

    takıyorum.kısa mesafelerde problem olsada genel olarak iyi bir özellik.yagmur sensörüne gelince silecekleri yemekten başka bir işe

    yaramadı bende,sensörün dengesizlginden dolayı.düzgün çalışsa işe yarar ama çişeleyen yagmur ile saganagı ayırt etmiyor bendeki

    sensör.far yükseklik ayarına gelince,sadece farkları indirmek için konulmuş bir özellik bence.normal halinde en üstte duruyor zaten.arkaya

    aşırı yük bindiginde aşagı indiriyorsunuz.memleketimde far ayarı yaptıran insan sayısı az oldugundan far yüksek olmuş alçak olmuş tamamen

    anlamsız




  • Orjinalden alıntı: vozer

    Şu kemer uyarı konusu sanırım yanlış anlaşıldı, en azından benim demek istediğim şey yanlış anlaşıldı. Bu hafta cenazemiz vardı, kafamı tam toparlayamıyorum. Belki de o yüzden tam ifade edemedim. Sakin sakin demek istediklerimi yine yazayım.


    başınız sagolsun...
  • Kısa mesafede ya da düşük hızlarda emniyet kemeri takmaktan hoşlanmayan arkadaşlar çarpışma testlerinin de hanngi hızlarda yapıldığını biliyorlardır herhalde...
    EMNİYET KEMERİ HAYAT KURTARIR!
  • Bence yagmur sensörü gerekli, yagmur hızlandığında veya yawaşladığında, veya siz hızlanıp yawaşladığınızda kendisini otomatik ayarlıyor..


    Emniyet kemeri mevzusuna gelirsek sizin aracınızın airbag'i kaç km'den sonra açılmaya başlıyorsa, o km'den sonra kesinlikle takılmalı.. Ama sadece otopark konusunda haklı olabilirsiniz..

    O arabaların pert olduğu çarpışma testleri de 60 km hızda yapılıyor.. yani 30 ile siz giderken 30 ile karşıdaki vurunca aynı hesaba geliyor..
  • bildiğim kadarıyla şu anki yagmur sensörleri sorunlu, cama bazen sinek yapıştığında bu sineği yagmur damlası gibi algılayıp silecek lastiklerini ve camı haşat edebiliyoMUŞ. ama sorunsuz olsa gayet güzel bir sistem olurdu, çünkü 3 ayarlı sileceklerde istediğiniz ayarı tutturamamak biraz can sıkıcı.
  • herkes kemer taksın!!!!!!!!!!!!!!
    2 bölgeli klima fazlaca gereksiz bence.
    73.000 km de toplasanız 100 km kullanmışımdır.
    Ama tabi dijital klima çok iyi bir şey.
  • bu kemer takılmadığı zaman öten alarme deli oluyorum bir bilsem nerede olduğunu söküp paramparça edicem park ederken rahat olsun diye yada kısa mesafe gidicem kemere gerek yok, kemeri çıkartıyorum hayda başlıyor takana kadar car car ötmeye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    @Fiatcı
    Asr ve otomotik vites tercih meselesi gibi birşey...
    Ama abs yi neden istemiyorsunuz?...Abs den daha hızlı pompalayacak değisiniz tabiki..Yani ne yaptığınız için abs ye tercih ediyorsunuz??...

    Esp yi de istemezmisiniz?..



    Whisper abs yi istememe sebeplerimin başında elektronik ve benim elektronik sistemlere güvenim yok.başıma bir ton olay geldi. bir diğeri fren pompalamak zaten fren mesafesini artırır benim ileri sürüş tekniklerinde yazılarım var frenle ilgili orada zaten anlattım ve freni böyle kullandığın taktirde abs dende daha kısa bir fren mesafesi sağlayabilirsin. Bir diğeri özellikle buzlu yada mucurlu yolda ani frende abs sistemi fren mesafesini sanılanın aksine fazlalaştırır artı aracın kontrolü araçta değil bende olmalı..Ha normal bir sürücüye şart diyebilirim ancak ben bu işin eğitimini gördüm ve abs siz araçta karar kıldım çünki klasik freni kullkanmayı öğrendim bu sebeple alacağım araçta ilk iptal edeceğim şey abs oluyor. ha normal bir kişiye bunu tavsiye etmem ancak dediğim gibi dediğimi yapın yaptığımı yapmayın :)




  • Ben de vozer arkadaşım gibi düşünüyorum. Bu arada emniyet kemerinin de gereksiz olduğunu iddaa etmiyorum!.Bu uyarının da insanları kemer takıp takmama konusunda pek etkilemeyeceğini düşünüyorum.Yani takan yine takar, takmayan yine takmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 58_transporter_58 -- 2 Haziran 2007; 15:13:20 >
  • Benim araçta uzunları yakınca bir uzunda gösterge tablosunda yanıyor. Yeşil olan ve gözü rahatsız etmeyen Far Açık lambası bir anda parlak ve kuvvetli maviye dönüşüp inanılmaz derecede göz yoruyor ve dikkat çekiyor.
  • İSTEYEN TAKAR, İSTEMEYEN TAKMAZ. KEMERİN ÖNEMİNİ BİLEN, UNUTKAN VEYA DALGIN BİR SÜRÜCÜYÜ UYARMAK ANLAMINDA YARARLI OLABİLİR...
    EMNİYET KEMERİNİN GEREKLİ OLDUĞUNU HERKES KABUL EDERKEN,
    "EMNİYET KEMERİ İKAZININ GEREKSİZ OLDUĞUNU SÖYLEYENLERİN BAHANESİ, ÇOK KISA MESAFELERDE YA DA DÜŞÜK SÜRATLERDE EMNİYET KEMERİ TAKMASAK DA OLUR." ŞEKLİNDEDİR.
    YANLIŞ OLAN BU DÜŞÜNCEDİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: 58_transporter_58

    Ben de vozer arkadaşım gibi düşünüyorum. Bu arada emniyet kemerinin de gereksiz olduğunu iddaa etmiyorum!.Bu uyarının da insanları kemer takıp takmama konusunda pek etkilemeyeceğini düşünüyorum.Yani takan yine takar, takmayan yine takmaz.
  • abi çift taraflı klima gerekszi değil bence. Bir keresinde uzun yoldayız, klimada 20 derecede çalışıyo sanırsam, bir kere sürücünün bunalmaması için ortamın serein olması lazım ama babam 17 dereceye düşrünce de donardım, yani sonuçta karşıdan direk gleen hava her ne kadar yukarı doğru da çevirsen etkiliyo, çift taraf olmalı.... e tabi birisi 28 le çalışırken diğeri 18 ile çalışmıycak :D

    toyota corlla eski kasalrda vardı yağmur sensörü vuruyosun çalışıodu autoshow da 2004 autosshowda adam cama vuyrdu çalıştı. Ama passatlarda nem algılayıcı var sine konunca fln çalışmıyo yani, ben sadece arabayı stop ettiğinde yeniden açılması için kolu aşağı çekip tekrar senmsör konumuna getirmek gerekiyo, ondan şikayetçiyim. bi de bazen algılama da soruun çıkıyo, bekliyo siilmiyo fln....
  • çift bölgeli klimayı bazı arkadaşlar kullanmıyor olabilir ama ben keşke olsa diyorum.
    eşim otomatik klimanın 22-23 derecede olmasını isterken ben 17-18'i tercih ediyorum. sırayla birimiz donuyor, ardından diğeri terliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mdcezir

    çift bölgeli klimayı bazı arkadaşlar kullanmıyor olabilir ama ben keşke olsa diyorum.
    eşim otomatik klimanın 22-23 derecede olmasını isterken ben 17-18'i tercih ediyorum. sırayla birimiz donuyor, ardından diğeri terliyor


    Havayı direkt üzerinize üfletiyorsanız haklısınız fakat direkt üzerinize üfletmiyorsanız içerinin ortalaması bu yöntem ile zaten sizin istediğiniz gibi 17-18 olmayacak. Bunun yerine 20 gibi bir rakamda anlaşsanız daha iyi olmaz mı?

    Kullandığım araçta çift bölgeli klima yok ama olan arkadaşlara birşey sormak istiyorum. Bu konuyu hep merak ettim çünkü. Normalde bir klimayı 20 derece olarak ayarladığımızda içerisi belli bir ısıya geldikten sonra klima hem soğuk şiddetini hem de üfleme şiddetini düşürerek içeriyi sabit tutmaya çalışıyor.

    Çift bölgeli klimalarda bir taraf 18 diğer taraf 22 ayarladıysa ne olacak? İçerisi 20 dereceye gelince bir taraf ısrarla soğuk üflerken diğer taraf ılık mı üflemeye başlacak? Sanki bu tür klimalarda ve kullanımda içeriyi istenilen duruma getiremediği için düşük ayarlı tarafın sürekli yüksek şiddette üfleme yapacağı hissi uyanıyor bende.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.