Şimdi Ara

CATL'nin batarya değişim istasyonu 100 saniyede bataryayı değiştirecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CATL'nin batarya değişim istasyonu 100 saniyede bataryayı değiştirecek
    Çinli batarya devi Contemporary Amperex Technology (CATL), geçtiğimiz hafta duyurduğu Choco-SEB isimli batarya değiştirme teknolojisi hakkında yeni bilgiler yayınladı.



    Hedef: batarya değişimini standartlaştırma



    Çin genelinde batarya değiştirme teknolojisini standartlaştırmayı hedefleyen CATL, 30.000 değişim istasyonu kurmayı planlıyor. Altı marka halihazırda CATL'nin değişim ağına katılmış durumda. Choco-SEB değiştirilebilir bataryalara sahip 10 modelin üretileceği doğrulandı.



    CATL'nin batarya değişim istasyonu 100 saniyede bataryayı değiştirecek
    CATL'nin batarya değişim istasyonlarında 14 - 30 adet büyük batarya bölmesi yer alacak. Batarya değişiminin sadece 100 saniye süreceği günlük 822 değiştirme kapasitesine sahip olacağı belirtiliyor. CATL'ye göre, Choco-SEB batarya değiştirme aboneliğini kullanmanın maliyeti 0,1 yuan/km (0,014 dolar) olacak.



    Ayrıca Bkz.CATL, batarya değişim hizmeti için iki yeni batarya tanıttı



    CATL, değiştirme başarı oranının %99,99 olacağını belirtiyor.  CATL ayrıca, bataryalarda depolanan enerjinin gerektiğinde elektrik şebekesine geri gönderilmesini sağlayan B2G (pilden şebekeye) sistemini uygulayacak.



    Şirket, 2025 yılında 1.000 değişim istasyonu inşa edecek ve orta vadede (tam bir tarih verilmedi) 10.000 ve son aşamada 30.000 hedefine ulaşacak.



    CATL'nin batarya değişim istasyonu 100 saniyede bataryayı değiştirecek
    CATL'nin batarya paketleri 20# ve 25# isimli iki koda sahip. Her iki tip de LFP veya NMC batarya seçenekleriyleo 600 km'ye kadar menzil sunuyor.



    20# Choco-SEB batarya (A segment)




    • Travel Plan (52 kWh NMC): kilometre sınırı yok, aylık 469 yuan (2250 TL)

    • Family Plan (42 kWh LFP): aylık 3 bin km limit, aylık 369 yuan (1770 TL)



    25# Choco-SEB batarya (A ve B segment)




    • Travel Plan (70 kWh NMC): kilometre sınırı yok, aylık 599 yuan (2880 TL)

    • Family Plan (56 kWh LFP): aylık 3 bin km limit, aylık 499 yuan (2400 TL)



    CATL'in batarya değişim istasyon ağına kayıt olan üreticiler GAC, BAIC, Wuling ve FAW olarak açıklandı. Choco-SEB değiştirilebilir batarya ile gelecek olan araçların lansman tarihi ise şöyle:




    • Changan Oshan 520 (2025'in 1. çeyreği)

    • GAC Aion S (2025'in 2. çeyreği)

    • Hongqi E-QM5 (2025'in 2. çeyreği

    • SAIC Roewe D7 (2025'in 4. çeyreği)

    • BAIC C66 (2026'nın 1. çeyreği)

    • Wuling Bingo (açıklanmadı)

    • Wuling Starlight (açıklanmadı)

    • SAIC Rising F7 (açıklanmadı)

    • SAIC Maxus Mifa 9 (açıklanmadı)

    • SAIC Maxus Dana (açıklanmadı)



    Çin'de batarya değişim işinde lider olan Nio, CATL'nin sunumunda bahsedilmedi. Nio, geçtiğimiz gün yeni elektrikli araç markası Firefly'ı tanıttı ve şirketin CEO'su William Li, ayrıntı vermeden Firefly ile CATL'nin pil değişim işinde ortaklık yapabileceğini söyledi.



    Nio'nun üçüncü nesil batarya değişim istasyonu (PSS 3.0) 21 batarya bölmesine sahip ve günlük 408'e kadar değişim işlemi gerçekleştirebiliyor. Bir bataryanın değişimi ise 3 dakikada gerçekleştiriliyor.



     




    Kaynak:https://carnewschina.com/2024/12/23/catls-choco-seb-battery-swap-stations-will-take-100-seconds-to-swap-a-battery-daily-capacity-822-cars/







  • CATL'ın bu girişimi eğer Çin'de tutarsa bütün dünyaya yayılır. 1770 TL 3000 km paketi örneğin km'de 0,59 kuruş, 100 km'de 59 TL, 550 KM'de 324,5 TL yapıyor. Neden 550 km için hesap yaptım? Çünkü benim benzinli aracım Şİ 450 KM, ŞA 650 KM menzil sunuyor, ortalaması 550 KM ve ben 550 km gidebilmek için 2700 TL benzin parası ödüyorum.


    Evden şarj imkanım olmadığı için elektrikli benim için çok cazip bir seçenek değil. Ne var ki bu batarya değişim işi mükemmel. Bataryam ne zaman ölecek, kaç para değişim maliyeti çıkaracak kaygısı da yok ama en önemlisi Çin fiyatları müthiş cazip. Bu şartlarda Çin'de değişim bataryalı elektrikli otomobil almayanı dövseler yeridir.


    Umarım CATL başarır bu işi.

    bu sistem ülkemizde dediğiniz gibi çok avantajlı olur.
    aracın maliyeti düşeceğinden %20 lik bir düşüş vergilerle beraber kümülatif olarak düşeceği için %40 lar civarı olacaktır.
    ek olarak finansman kısmında kredi kullanırken daha az kredi kullanılacağı için daha az faiz ödeyeceğimiz içinde ekstra bir maliyet avantajı oluşacaktır.
    amaaa ülkeyi yönetenler bunu vatandaşa bırakır mı sanmam!
    hemen yeni bir ''düzenleme'' ile ayar çekilir.
  • CATL'ın bu girişimi eğer Çin'de tutarsa bütün dünyaya yayılır. 1770 TL 3000 km paketi örneğin km'de 0,59 kuruş, 100 km'de 59 TL, 550 KM'de 324,5 TL yapıyor. Neden 550 km için hesap yaptım? Çünkü benim benzinli aracım Şİ 450 KM, ŞA 650 KM menzil sunuyor, ortalaması 550 KM ve ben 550 km gidebilmek için 2700 TL benzin parası ödüyorum.


    Evden şarj imkanım olmadığı için elektrikli benim için çok cazip bir seçenek değil. Ne var ki bu batarya değişim işi mükemmel. Bataryam ne zaman ölecek, kaç para değişim maliyeti çıkaracak kaygısı da yok ama en önemlisi Çin fiyatları müthiş cazip. Bu şartlarda Çin'de değişim bataryalı elektrikli otomobil almayanı dövseler yeridir.


    Umarım CATL başarır bu işi.

  • Sınırsız km olanın fiyatı çok iyi. Çinliler bu işi yapıyorlar. Elektrikli araba konusunda Avrupalılara ders verdiler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Km sınırı nmc'de yokken niye lfp'de var? Lfp'leri daha uzun ömürlü diye pazarlıyorlar. Üstelik değişim maliyetleri de birbirine yakın. Bu işi anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca arkadaşlar burada şunu söylemek gerekiyor satın alırken bataryaya para vermiyorsunuz. En pahalı şeyde elektrikli araçta batarya fiyatı.

    Araba fiyatıda aşağı yukarı %20 ucuzlayacak.

    Yani 1.5 milyon tl’lik araç olacak 1.2 milyon tl. Sonra ayda 2250 TL’ye abone bedeli ödeyeceksin bu batarya kira bedeli gibi bir şey.

    133 ay tutuyor bataryayı aşağı yukarı geri ödemesi. 11 yılda ödüyorsun.

    Üstüne birde kWh bazından 0.59 kuruş alıyorlar ki oda zaten her seferinde aşağı yukarı 240 tl filan ödeyeceksin değişim başına.

    Fiyatı ucuzlatacak olması müthiş.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Kalıyorum. Bu sistem bize de gelsin elektriğe geçmenin önündeki en büyük engel ortadan kalkar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok mantıklı en azından sarj beklemicen tertemiz devam

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt
    bu sistem ülkemizde dediğiniz gibi çok avantajlı olur.
    aracın maliyeti düşeceğinden %20 lik bir düşüş vergilerle beraber kümülatif olarak düşeceği için %40 lar civarı olacaktır.
    ek olarak finansman kısmında kredi kullanırken daha az kredi kullanılacağı için daha az faiz ödeyeceğimiz içinde ekstra bir maliyet avantajı oluşacaktır.
    amaaa ülkeyi yönetenler bunu vatandaşa bırakır mı sanmam!
    hemen yeni bir ''düzenleme'' ile ayar çekilir.

  • Türkiyede bu fiyatlar olmaz ki.


    sangyong torres evx çin vergisi olmadan çinlilerden pahalı satılıyor çünkü distribütör çok kar payı alıyor

    byd seal u da aynı şekilde, vergisini de eklesen kar payı çok fazla kalıyor.


    aç gözlü bir vatandaşımız bu işin de başına geçecek ve o kadar ucuza vermeyelim, 5 kat kar etme imkanım var bu işten, o zaman saplayalım diyecek. CATL'nin batarya değişim istasyonu 100 saniyede bataryayı değiştirecek 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 24 Aralık 2024; 9:48:53 >
  • Şu çinlilere ve çin ürünlerine hala güvenmiyorum. Bakalım ne zaman patlayacak?

  • gun kullanıcısına yanıt
    Ucuzlamasını beklerken; elektrikli araçlardaki sübvansiyonun kaldırılması, elektrik tarifesinde ptf+kar marjı ile fiyatlama ve batarya değişim modeline ek vergilendirmeyle daha pahalıya kullanılacağını düşünüyorum.

  • Ben sistemi tam anlayamadım.
    3000 km limitli dediği ve km limitsiz dediği nasil oluyor ?
    Yani aynı bataryayı kullanan 2 farklı aracın tüketim verileri farklı olabilir. Bu km yi nasıl takip ve tasdik edecekler ? Bir arac 10 kwh ile 100 km giderken diğeri 50 km gitti diyelim.
    Bir de hem aylık abonelik hem de harcanan elektrik gücünden yola çıkarak gidilen km ye göre ayrı bir tutar mı olacak ?
    Konuyu basite indiegeyerek anlatabilen biri olursa çok sevinirim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Niye kaldırsınlar ki TOGG ölsün, petrol tüketimi düşmesin daha fazla cari açık verelim dolar daha hızlı artsın diye mi ?

    Bu böyle bundan sonra elektrikli araç ile elektriğin %75 yerli kaynaklar ile oluyor ki yenilenebilir yerli kaynaklar %50 gibi. Ama bakanlık elektrikli araçları mecburi yeşil enerjiye çevirecek gibi gözüküyor böylece tamamen orada da dönüşümü sağlayacaklar.

    Araç yerli olacak, yakıtı yerli olacak kendi ülkemizde dolaşmak için başkasına para ödemek zorunda kalmak istemiyorum zaten.

    Anca erken seçim olur hükümet değişir yeni hükümetin vergiye ihtiyacı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 24 Aralık 2024; 18:19:49 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • boldtk B kullanıcısına yanıt
    Ne yaktığına bakmıyor zaten trafikte klima, açık soğuk var çok değişiyor.

    Aylık bir batarya için para ödüyorsun ama %20 civarında ucuz alıyorsun arabayı, sonra km başınada şar parası ödüyorsun kWh 4 tl filandan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 24 Aralık 2024; 18:17:18 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yok TOGG’un elektrikli araçlarla alakalı ön yargıyı yıkması için böyle değişim sistemi gelebilir.

    Bu şekilde hızlı model çıkartır 7 tane model ile yılda 200 bin rahat satar bu istasyonlarda kullanılır olur.

    Catl gelir batarya fabrikası kurar. EPDK ile düzenleme yapılır bu bataryalarla istasyonlar voltaj regülasyonuna iyi ücret verirse yatırımda yapar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İthalatı azaltmak için... İsmi bu olmaz da otobillere ek gümrük vergisi olur, TOGG da etkilenmez. Sanki bunları hiç görmüyormuşuz gibi yazmışsınız hocam.


    Bizim siyasetçileri biraz tanıyorsam, elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bahsettiğim manzaraların benzerlerini göreceğiz. ÖTV'nin de böyle kalmayacağına eminim. Sonuçta araç ihtiyaç, öyle ya da böyle o paraları verecekler, vermezlerse açık da az olur diyecekler. Şu anda bir otomobile ederinin 3 katı para ödüyorsak, ilerde elektirikli araçların da 2 katı fiyatını ödetebilirler. Bekleyip göreceğiz.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Çatl Yanlış bilmiyorsam bu değiştirilebilir batarya ünitesini aracın şasesine monte ile hallediyor.

    toggun mevcut kasası malum italyan firmaya yaptırılmış, şase değişecekse sil baştan yapmak gerek herşeyi.

    hazır şase üzerine araba tasarlamakda ayrı bir know-how gerekli...

  • tek çözülmesi gereken konu hızlı şarj konusu.


    5 -10 dk da tam şarj yapıldığı an bu iş tamamdır.


    batarya ömrü 10 yıllık araçlarda bile yüzde 80 lerde...


    bu yapıldıktan sonra bu tip batarya değişim istasyonlarına gerek kalmaz. Şu an günü kurtaracak bir çözüm.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 26 Aralık 2024; 10:51:3 >
  • Batarya değişim işi hayalimdi yapmışlar. Mantıklı olan bu. Batarya sana ait olmamalı. Gidip istasyonda cihaz hemen söküp takmalı.


    Türkiye'de orjinal yerine Deji takarlar mı bilemem CATL'nin batarya değişim istasyonu 100 saniyede bataryayı değiştirecek 

  • İtalyan tasarım firmasıyla birlikte ilk modeli tasarladılar şase ile alakası yok aslında. Yani dış tasarım öyle geldi diye biliyorum.

    Bu yeni bir sistem evet şasiyi ve bataryayı veriyor üstünü sen yapıyorsun. Ama daha kolay bir sistem. Zira Avrupalılar çoğu firma ortak motor ve şasi kullanıp üstünü kendi yapıyor.

    Bazen araba çok benziyor bazen benzemiyor.

    Togg’un yerinde olsam başka bir alt marka yapar onda bu değiştirilebilir bataryayı yaparım. Yarın öbür gün Avrupa’da Catl istasyon kuracak sende yararlanacaksın.

    Biraz önce sıkıntı çıkabilir tabii baştan yap ama sonra 5-7 model hızla çıkar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.