|
CATL'nin batarya değişim istasyonu 100 saniyede bataryayı değiştirecek
-
-
CATL'ın bu girişimi eğer Çin'de tutarsa bütün dünyaya yayılır. 1770 TL 3000 km paketi örneğin km'de 0,59 kuruş, 100 km'de 59 TL, 550 KM'de 324,5 TL yapıyor. Neden 550 km için hesap yaptım? Çünkü benim benzinli aracım Şİ 450 KM, ŞA 650 KM menzil sunuyor, ortalaması 550 KM ve ben 550 km gidebilmek için 2700 TL benzin parası ödüyorum.
Evden şarj imkanım olmadığı için elektrikli benim için çok cazip bir seçenek değil. Ne var ki bu batarya değişim işi mükemmel. Bataryam ne zaman ölecek, kaç para değişim maliyeti çıkaracak kaygısı da yok ama en önemlisi Çin fiyatları müthiş cazip. Bu şartlarda Çin'de değişim bataryalı elektrikli otomobil almayanı dövseler yeridir.
Umarım CATL başarır bu işi.
-
Sınırsız km olanın fiyatı çok iyi. Çinliler bu işi yapıyorlar. Elektrikli araba konusunda Avrupalılara ders verdiler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Km sınırı nmc'de yokken niye lfp'de var? Lfp'leri daha uzun ömürlü diye pazarlıyorlar. Üstelik değişim maliyetleri de birbirine yakın. Bu işi anlamadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayrıca arkadaşlar burada şunu söylemek gerekiyor satın alırken bataryaya para vermiyorsunuz. En pahalı şeyde elektrikli araçta batarya fiyatı.
Araba fiyatıda aşağı yukarı %20 ucuzlayacak.
Yani 1.5 milyon tl’lik araç olacak 1.2 milyon tl. Sonra ayda 2250 TL’ye abone bedeli ödeyeceksin bu batarya kira bedeli gibi bir şey.
133 ay tutuyor bataryayı aşağı yukarı geri ödemesi. 11 yılda ödüyorsun.
Üstüne birde kWh bazından 0.59 kuruş alıyorlar ki oda zaten her seferinde aşağı yukarı 240 tl filan ödeyeceksin değişim başına.
Fiyatı ucuzlatacak olması müthiş.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kalıyorum. Bu sistem bize de gelsin elektriğe geçmenin önündeki en büyük engel ortadan kalkar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
çok mantıklı en azından sarj beklemicen tertemiz devam
-
bu sistem ülkemizde dediğiniz gibi çok avantajlı olur.
aracın maliyeti düşeceğinden %20 lik bir düşüş vergilerle beraber kümülatif olarak düşeceği için %40 lar civarı olacaktır.
ek olarak finansman kısmında kredi kullanırken daha az kredi kullanılacağı için daha az faiz ödeyeceğimiz içinde ekstra bir maliyet avantajı oluşacaktır.
amaaa ülkeyi yönetenler bunu vatandaşa bırakır mı sanmam!
hemen yeni bir ''düzenleme'' ile ayar çekilir.
-
Türkiyede bu fiyatlar olmaz ki.
sangyong torres evx çin vergisi olmadan çinlilerden pahalı satılıyor çünkü distribütör çok kar payı alıyor
byd seal u da aynı şekilde, vergisini de eklesen kar payı çok fazla kalıyor.
aç gözlü bir vatandaşımız bu işin de başına geçecek ve o kadar ucuza vermeyelim, 5 kat kar etme imkanım var bu işten, o zaman saplayalım diyecek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 24 Aralık 2024; 9:48:53 > -
Şu çinlilere ve çin ürünlerine hala güvenmiyorum. Bakalım ne zaman patlayacak?
-
Ucuzlamasını beklerken; elektrikli araçlardaki sübvansiyonun kaldırılması, elektrik tarifesinde ptf+kar marjı ile fiyatlama ve batarya değişim modeline ek vergilendirmeyle daha pahalıya kullanılacağını düşünüyorum.
-
Ben sistemi tam anlayamadım.
3000 km limitli dediği ve km limitsiz dediği nasil oluyor ?
Yani aynı bataryayı kullanan 2 farklı aracın tüketim verileri farklı olabilir. Bu km yi nasıl takip ve tasdik edecekler ? Bir arac 10 kwh ile 100 km giderken diğeri 50 km gitti diyelim.
Bir de hem aylık abonelik hem de harcanan elektrik gücünden yola çıkarak gidilen km ye göre ayrı bir tutar mı olacak ?
Konuyu basite indiegeyerek anlatabilen biri olursa çok sevinirim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Niye kaldırsınlar ki TOGG ölsün, petrol tüketimi düşmesin daha fazla cari açık verelim dolar daha hızlı artsın diye mi ?
Bu böyle bundan sonra elektrikli araç ile elektriğin %75 yerli kaynaklar ile oluyor ki yenilenebilir yerli kaynaklar %50 gibi. Ama bakanlık elektrikli araçları mecburi yeşil enerjiye çevirecek gibi gözüküyor böylece tamamen orada da dönüşümü sağlayacaklar.
Araç yerli olacak, yakıtı yerli olacak kendi ülkemizde dolaşmak için başkasına para ödemek zorunda kalmak istemiyorum zaten.
Anca erken seçim olur hükümet değişir yeni hükümetin vergiye ihtiyacı olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 24 Aralık 2024; 18:19:49 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ne yaktığına bakmıyor zaten trafikte klima, açık soğuk var çok değişiyor.
Aylık bir batarya için para ödüyorsun ama %20 civarında ucuz alıyorsun arabayı, sonra km başınada şar parası ödüyorsun kWh 4 tl filandan.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 24 Aralık 2024; 18:17:18 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yok TOGG’un elektrikli araçlarla alakalı ön yargıyı yıkması için böyle değişim sistemi gelebilir.
Bu şekilde hızlı model çıkartır 7 tane model ile yılda 200 bin rahat satar bu istasyonlarda kullanılır olur.
Catl gelir batarya fabrikası kurar. EPDK ile düzenleme yapılır bu bataryalarla istasyonlar voltaj regülasyonuna iyi ücret verirse yatırımda yapar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İthalatı azaltmak için... İsmi bu olmaz da otobillere ek gümrük vergisi olur, TOGG da etkilenmez. Sanki bunları hiç görmüyormuşuz gibi yazmışsınız hocam.
Bizim siyasetçileri biraz tanıyorsam, elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bahsettiğim manzaraların benzerlerini göreceğiz. ÖTV'nin de böyle kalmayacağına eminim. Sonuçta araç ihtiyaç, öyle ya da böyle o paraları verecekler, vermezlerse açık da az olur diyecekler. Şu anda bir otomobile ederinin 3 katı para ödüyorsak, ilerde elektirikli araçların da 2 katı fiyatını ödetebilirler. Bekleyip göreceğiz.
-
Çatl Yanlış bilmiyorsam bu değiştirilebilir batarya ünitesini aracın şasesine monte ile hallediyor.
toggun mevcut kasası malum italyan firmaya yaptırılmış, şase değişecekse sil baştan yapmak gerek herşeyi.
hazır şase üzerine araba tasarlamakda ayrı bir know-how gerekli...
-
tek çözülmesi gereken konu hızlı şarj konusu.
5 -10 dk da tam şarj yapıldığı an bu iş tamamdır.
batarya ömrü 10 yıllık araçlarda bile yüzde 80 lerde...
bu yapıldıktan sonra bu tip batarya değişim istasyonlarına gerek kalmaz. Şu an günü kurtaracak bir çözüm.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 26 Aralık 2024; 10:51:3 > -
Batarya değişim işi hayalimdi yapmışlar. Mantıklı olan bu. Batarya sana ait olmamalı. Gidip istasyonda cihaz hemen söküp takmalı.
Türkiye'de orjinal yerine Deji takarlar mı bilemem
-
İtalyan tasarım firmasıyla birlikte ilk modeli tasarladılar şase ile alakası yok aslında. Yani dış tasarım öyle geldi diye biliyorum.
Bu yeni bir sistem evet şasiyi ve bataryayı veriyor üstünü sen yapıyorsun. Ama daha kolay bir sistem. Zira Avrupalılar çoğu firma ortak motor ve şasi kullanıp üstünü kendi yapıyor.
Bazen araba çok benziyor bazen benzemiyor.
Togg’un yerinde olsam başka bir alt marka yapar onda bu değiştirilebilir bataryayı yaparım. Yarın öbür gün Avrupa’da Catl istasyon kuracak sende yararlanacaksın.
Biraz önce sıkıntı çıkabilir tabii baştan yap ama sonra 5-7 model hızla çıkar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
CATL'ın bu girişimi eğer Çin'de tutarsa bütün dünyaya yayılır. 1770 TL 3000 km paketi örneğin km'de 0,59 kuruş, 100 km'de 59 TL, 550 KM'de 324,5 TL yapıyor. Neden 550 km için hesap yaptım? Çünkü benim benzinli aracım Şİ 450 KM, ŞA 650 KM menzil sunuyor, ortalaması 550 KM ve ben 550 km gidebilmek için 2700 TL benzin parası ödüyorum. Evden şarj imkanım olmadığı için elektrikli benim için çok cazip bir seçenek değil. Ne var ki bu batarya değişim işi mükemmel. Bataryam ne zaman ölecek, kaç para değişim maliyeti çıkaracak kaygısı da yok ama en önemlisi Çin fiyatları müthiş cazip. Bu şartlarda Çin'de değişim bataryalı elektrikli otomobil almayanı dövseler yeridir. Umarım CATL başarır bu işi. |
Sınırsız km olanın fiyatı çok iyi. Çinliler bu işi yapıyorlar. Elektrikli araba konusunda Avrupalılara ders verdiler.
|
bu sistem ülkemizde dediğiniz gibi çok avantajlı olur.
aracın maliyeti düşeceğinden %20 lik bir düşüş vergilerle beraber kümülatif olarak düşeceği için %40 lar civarı olacaktır. ek olarak finansman kısmında kredi kullanırken daha az kredi kullanılacağı için daha az faiz ödeyeceğimiz içinde ekstra bir maliyet avantajı oluşacaktır. amaaa ülkeyi yönetenler bunu vatandaşa bırakır mı sanmam! hemen yeni bir ''düzenleme'' ile ayar çekilir. |
Benzer içerikler
- slayt programı
- twitter mavi tik ücreti
- instagram yardım merkezi
- spotify ne kadar internet yer
- whatsapp numara kaydetmeden mesaj atma
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X