Şimdi Ara

Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!! (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
909
Cevap
29
Favori
168.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ned_36 N kullanıcısına yanıt

    Abicim hiçbir marka 'Aracımız 200 Hp ancak Avrupa normlarına uygun şekilde 120 HP'ye güncelledik, yani aslında geçici ve seçici olarak 200 Hp ama nereden bakacağınıza bağlı. Soğuk havada 170 hp olabiliyor ama Selami abinin evinin orda 300 Hp'ye çıktığını gördük, anlıktı ama bu araba alınır' şeklinde açıklama yapmıyor. Neden Mercedes 140 Hp beyan ettiği araca 'Aslında anlık 140 ama ömürlük 125 Hp, siz gene de çok şaapmayın' diye açıklama yapmıyor. Bir akıllı bu Çinli marka mı? Yok normmuş, standartmış yazılımmış. Hiçbir dolandırıcılıkn apan marka müşteriye dolandırıcılık yaptığı için dava açamaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motor mevzusunun böyle olmasının tek sebebi markanın kendisidir. Siteye ciddiyetle baksalardı böyle bir şey olmazdı. Daha düne kadar türkiye de satılmayan cvt şanzımanın özellikleri yazıyordu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Evet arkadaşlar, sır çözüldü mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jay jay justified kullanıcısına yanıt

    Çözüldü. Müşteriyi aldatan firmayı, sırf Çin malı olduğu için eleştiriyormuşuz. Konuyu saptırmaya çalışıyor bazı arkadaşlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memocan2468 -- 1 Nisan 2023; 21:43:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • memocan2468 kullanıcısına yanıt

    Araç falan da yok gördüğüm kadarıyla bayilerde. Gerçi nakitle giderseniz var falan diyorlar da, ondan da bir şey anlamadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugah6aiw kullanıcısına yanıt

    arada 14 beygir fark var. 14 nm tork farkı olsa anlaşılmazdı ama 14 beygir güç anlaşılır. şuan 100 beygire sahip bir arabanın motor sağlığı %86'ya düştüğünde aşırı bi çekiş düşüklüğü yaşıyorsun. bu da 14 beygir kayıp demek.


    180 beygir ile neredeyse 200 beygir arasında tabikide fark olacak. %10'a yakın bi kayıp var arada.

  • Ayrıca yurtdisindaki yeni yapılan testlerde de bizdeki gibi 183beygir 275 Tork var model ismi yine aynı 290T buradaki tek yanlış chery turkiyenin aceleci davranması
    Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!!
    Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Buradada 3.nesil motoru anlatıyor, onunda türkü 275nm yazıyor
    https://www.chinapev.com/chery/chery-1-6t-tgdi-engine-f4j16-review/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chery'nin Instagram hesabındaki yorumların bazılarında Omoda başlangıç paketine bazı bayilerin 1.1 milyon fiyat çektiği söyleniyor bunlar gerçek mi? 2 gün önce İstanbul'da bayiye gittim araçlara bakmak için, araçlar hoş fakat st'ye araç sorunca o bile bilmiyor ne zaman geleceğini. Bu ay 15-20 arası geldi diye bir cevap verdi.

  • Vespucci kullanıcısına yanıt
    Bende bir kaç yere sordum lansman fiyatları 15 nisana kadar kalacakmış ki inanmıyorum …
    150k kapora minimum isteyenler var
    Hem 150k kapora vereceksin hemde istediğin paketi alamayacaksın ve fiyat garantisi zaten yok ayrıca renk seçeneği de hiç yok milli piyango oynasak daha şanslı oluruz Herhalde

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar 2 gündür konu ile ilgili araştırma yapıyorum.


    Öncelikle https://www.arabahabercisi.com 'un yaptığı habere göre ,


    Gazeteci Emre Özpeynirci Chery Türkiye Başkan Yardımcı Ahu Turan‘la yaptığı görüşmeden aktardı: “Motorlarda farklılık olmadığını, Türkiye’ye gelenlerin AB normunda olduğu için farklı bg gücüne sahip gibi göründüğünü söyledi.”


    Bu açıklama üzerine motor konusunda baya bir araştırma yaptım.



    Motoru Çinli motor üreticisi Acteco üretiyor.


    ACTECO 'nun resmi sitesinden aşağıdaki verilere ulaştım.



    https://www.actecopowertrain.com/chery-acteco-1-6l-tgdi-automotive-motor-for-passenger-car-product/



    Acteco 1.6 hacimde 2 motor üretiyor.


    Acteco'nun 1.6 hacimde ürettiği motorlardan biri F4J16 modeli diğeri ise E4G16C modeli


    Bu iki motorun verilerine baktığımızda CHERY modellerinde kullanılanın F4J16 modeli olduğunu rahatlıkla anlıyoruz.


    Bu motor 2019 yılında yılın motoru seçilmiş. Diğeri ise 2011 yılında Çinde en iyi motorlar arasında gösterilmiş.


    Tiggo 8 pro da kullanılan motorun verileri Tiggo 8 Pro modeli ile uyumlu görünüyor.


    Sayfada motorla ilgili ayrıntılı veriler mevcut. Bazı modellerde yakıt tüketiminin 6,9 LT olduğunu yazıyor.


    Benim çıkardığım sonuç şu ;


    Motorun eskisi yenisi diye bir durum yok gibi görünüyor.


    Hiç bir şirket motorun yeni ve farklı bir versiyonu varken eski motorunun bilgilerini paylaşmaz.


    Sizlerde ilgili linklerden araştırmalarınızı yapabilirsiniz.



    https://www.actecopowertrain.com/engine/




    F4J16 MODELİNE AİT VERİLER VE AÇIKLAMALAR




    TEKNİK PARAMETRE

    • Yer Değiştirme (L)

    1.598

    • Delik x Strok (mm)

    77x85,8

    • Sıkıştırma oranı

    9,9:1

    • Maks. Net Güç / Hız (kW/rpm)

    140/5500

    • Maks. Net Tork / Hız (Nm/rpm)

    275/2000 – 4000

    • Özgül Güç (kW/L)

    87.6

    • Boyut (mm)

    605x632x652

    • Ağırlık (kg)

    125

    • Emisyon

    CN6



    1 - AKILLI TEKNOLOJİLER


    Chery iHEC (Akıllı ve Verimli) Yanma Sistemi, Değişken Valf Zamanlaması -Dvvt, Elektronik Debriyaj Su Pompası -Swp, TGDI, Değişken Yağ Pompası, Elektronik Termostat, IEM Silindir Kafası Ve Diğer Anahtar Teknolojiler.


    2 - OLAĞANÜSTÜ PERFORMANS


    90.7kw/L'lik güç artışı ile aşırı güç performansı, ortak girişim rakipleri arasında baskın bir konumdadır. Tepe torku 181nm/L ve tüm aracın 100 km hızlanma süresi sadece 8.8 saniye, bu aynı seviyedeki modeller arasında lider konumda


    3 - ENERJİ TASARRUFU VE ÇEVRE KORUMA


    Mükemmel ekonomi ve emisyon performansı aynı zamanda ulusal VI B emisyon gereksinimlerini karşılar, EXCEED LX modelindeki kapsamlı yakıt tüketimi 6,9L'den azdır.


    4 - GÜVENİRLİLİK VE DAYANIKLILIK


    Test yatağı doğrulaması 20.000 saatten fazla birikti ve araç doğrulaması 3 milyon kilometreden fazla birikti. Araçların çevresel uyarlanabilirliğinin geliştirme ayak izi, zorlu ortamlarda dünyanın her yerindedir.





  • ciwanbilisim kullanıcısına yanıt
    Hepsi yalan söylüyor.Lansman fiyatı artık yok.Araçları stokta bekletiyorlar.Kimseye de lansman fiyatından satmayacaklar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ayrıca chery nin avrupa pazarına satmakiçin diğer bir marka olan exeed markasındada bize gelen motor var
    Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yunsu Y kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum…
    Gümrükte 4000’bin aracı boşuna bekletmiyorlar.
    Zaten bu düzen böyle devam etmez.Muhtemelen seçim sonrasını bulur araç dağıtımları

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • leventtr1980 L kullanıcısına yanıt
    Elinize sağlık hocam

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • leventtr1980 L kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkürler.

    Avrupa normlarına uyun için düşük beygir gösterildi lafı size mantıklı geliyor mu? Avrupa normu denilen motorun Euro6 olması lazım. Bu şuna benziyor bizim motorumuz 2000cc ama Türkiye vergi dilimine uysun diye 1600cc gösteriyoruz gibi birşey 🤦 ki 183hp 275tork olan motor Kazakistan da da satılıyor ve Euro5. Normal şartlarda Euro5 motoru Türkiye de satamazlar. Burdan motorla, Euro6 ya uyumlu olsun diye biraz oynandığı ve performansinin törpülendigi (yazılımsal veya donanımsal olabilir) ortaya çıkıyor.

    Motor aynı motor, kodu aynı fakat kendi içinde revizyonları (farklı çap strok, sıkıştırma oranları vb) var bu motorun, üst mesajlarda farkların olduğu bir tablo paylaşmıştım.

    cheryengines.com
    Vehicle Engine | Vehicle Transmission Supplier | CHERY Product
    http://cheryengines.com/products.html
    bu linkte de aynı motorun aynı kodla eski ve yeni olanlarinin teknik verileri var bir inceleyin isterseniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • drmert kullanıcısına yanıt

    Tabiki hocam. Shine paket. Çok iyi olur. :) Şimdiden çok teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elmatadori -- 2 Nisan 2023; 17:21:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erhandonmez E kullanıcısına yanıt

    valla kafalar iyice yandı :) o kadar bilgi kirliliği var ki. yönetim zaafiyeti işte böyle bir şey. düzgünce çıkıp bilgilendirmek yerine kaçak dövüşüyorlar. bu kadar zor olmamalı.

  • Bu gün Esenler bayiye gittim, araçları yakindan inceleme şansim oldu.
    Cok başarılı olmuşlar gercekten.
    Bu motor olayıni sordun çıkarken, yaptıkları açıklama şu şekildedir:
    ""Dünyada araçların güc ve tork değerleri ölçümü farklılık gösterebilir, Asya, Amerika ve Avrupa ölçum standartları farklıdır, Türkiye Avrupa standartlarıni kabul etmiş. Arac verileri ise Asya normlarına göre yazılmış. Fark şuymuş, Asyalilar motor içindeki güc ve tork degerini ölçümünü dikkate alirken, Avrupalılar tekerleklere aktarılan güc ve tork degerlerini referans alıyorlarmış.
    Globalde sitede yazılan motor ve burada ki araçların uzerindeki özetle aynı motordur.""

    Kisisel olarak bana aciklama tatmin edici geldi.
    Karar ve yorumlar sizlerin.
    Ayrıca, Türkiye otomobil piyasadaki bilinen markalar ve gelinen son noktaya bakınca bu ve bunun gibi firmalarin artması ve şansların verilmesi gerekli ki başkaları kendine çeki düzen versin.
    Bayilerde bizlere yok ceklilen o sıfır arabalar, nasil oluyor da malum sitelerde en az 150-200 bin farkla satılıyor.
    Galeriler ve bayilerin kurduğu bir oyun var kimse almasın bozulur bu oyun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavrich -- 3 Nisan 2023; 0:30:25 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.