Şimdi Ara

Chevrolet Cruze Ayrıntılı İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
119
Cevap
8
Favori
18.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar, iyi hafta sonları.

    Epeydir aklımda bir inceleme yapmak vardı, kısmet bugüneymiş. Aracımız, 2011 model Chevrolet Cruze HB 1.6 AT6, LT donanım paketi ve sunroof opsiyonu var. 23 Kasım 2011 tarihinde sıfır olarak 38.500 liraya alındı, ve şu an yaklaşık 66 bin kilometrede. Üzerinde zavoli lpg sistemi var, yaklaşık 64 bin kilometredir lpg ile kullanılıyor. Aslında aracı alışımız biraz emrivaki oldu denilebilir, biz b sınıfı araç bakıyorduk ve Citroen c3'e odaklanmıştık. Bilenler bilir İzmir'de Ankara asfaltı üzerinde, Nissan, Citroen ve Chevrolet bayileri yan yanadır. Biz de c3 baktıktan sonra bayiden çıktık ve tam gidiyorken gözümüze Chevrolet bayisinin önünde, dönen standa koyulmuş Cruze takıldı ve resmen aşık olduk araca, aynı gün test sürüşü, internetten ufak çaplı bir araştırma yapıldı ardından da ertesi gün araç alındı. B segment araç bakarken c segment almak biraz tuhaf oldu ama araçtan çok etkilenmiştik. Başta içimde bir şüphe vardı, çok ani oldu, umarım pişman olmayız gibisinden, ama araç parasının karşılığını fazla fazla verdi ve çok şükür bizi hiç üzmedi. Neyse hikaye kısmını uzattım gibi, araca geçelim.

    Donanım:
    Araç orta donanım olan LT paket. Kısaca bazı donanımları şöyle: ön, yan, perde hava yastıkları, ESP, sis farı, arka park sensörü, elektrikli camlar ve aynalar, yol bilgisayarı, hız sabitleyici, ön-arka kol dayama, yükseklik ve derinlik ayarlı çok fonksiyonlu deri direksiyon, yükseklik ayarlı ön koltuklar, Aux girişi, 4 hoparlör, alarm, 16 inç alaşım jant. Aracın donanımı bana gayet yeterli geliyor, bugüne kadar eksikliğini hissettiğim şeyler sadece elektronik klima ve USB bağlantısı oldu.

    Tasarım ve iç mekan:
    Zevkler kişiden kişiye değişir ama Cruze'un tasarımını beğenmeyen fazla insan olduğunu sanmıyorum. Ön kısmı o kadar hoşuma gidiyor ki, karşısına geçip 10-15 dk seyrettiğimi bilirim Yan tarafta da dinamik bir hava var, omuz çizgisi hoş duruyor, arka taraf ise öne göre biraz donuk kalsa da yine de güzel.

    İç tasarım da gayet hoş ve sportif. Ayrıca kullanıcı dostu, kafa karıştıracak hiçbir şey yok, herşey derli toplu. Mavi aydınlatması da göze çok hoş geliyor ve geceleri rahatsız etmiyor. Konsoldaki bilgi ekranı biraz hesap makinesinden hallice olsa da gerekli bütün bilgileri sunuyor
    Malzeme kalitesi ortalama denilebilir, piyasaya 2009 yılında çıktığını düşünürsek o yıllara göre iyi diyebiliriz. Aracın hiçbir yerinde yumuşak plastik veya halı kaplama falan yok, fakat ön konsol kumaş kaplı ve bu kaplama görünüm, dokunma hissi olarak gayet iyi, ama toz tutması ve biraz narin olması olumsuz yanları. Aynı kumaş kaplama ön ve arka kapılarda da devam ediyor. Kol dayama ve ön kapılarda dirseğimizi dayadığımız yer deri kaplı. Malzemeler her ne kadar ortalama olsa da işçilik kalitesi iyi, trim sesi fazla yok, sadece fazla bozuk yollarda tıkırtılar geliyor. Direksiyona gelirsek de görünüşü oldukça sportif ve ergonomik ama derisi erkenden beyazlıyor, bütün Cruze'larda var bu sorun.

    Saklama alanı bakımından araç başarılı, geniş bir kilitlenebilir torpido gözü, kol dayamanın içi, orta kısımdaki bardaklıklar, vitesin önündeki küçük alan, kapı içleri , konsolun üst kısmındaki ve far kumandalarının altındaki kapaklı gözler sayesinde iç mekanda eşya gözü sıkıntısı yok, araçta gözlük kabı da var. İç mekan oldukça geniş, önde ve arkada fazlasıyla yeterli bir yaşam alanı var, bagaj da 413 litre. Diz mesafesi gayet güzel, boyum 1.83, ön koltuğu kendime göre ayarlayıp arkaya geçtiğimde neredeyse bir karış diz mesafesi kalıyor. Ön ve arka okuma lambaları var, bagajda ve torpidoda aydınlatma mevcut, arka taraf için kol dayama, 2 tane bardaklık ve 12 volt girişi var.

    Konfor, yalıtım:
    Araç gayet konforlu, süspansiyonlar kesinlikle yumuşak değil ama fazla sert de değil, ayarı iyi yapılmış, sadece derin çukurlardan biraz hızlı geçince rahatsızlık veriyor ve gürültü yapıyor. Koltukların şekli, kavraması falan oldukça güzel, virajlarda yanal destekleri çok işe yarıyor ve sizi tutuyor. Uzun yolculukta da koltuk konforu memnun edici, ama maalesef özellikle yazın, koltuk kumaşı terletiyor, daha iyi bir kumaş kullanılabilirmiş. Kol dayama biraz arkada kalıyor ama yine de idare eder. İleri-geri ayarı var ama yükseklik ayarı yok. Arka kol dayama tam ayarında, açtığınızda alçakta kalmıyor, kolunuzu rahatça koyabiliyorsunuz, ama bagaja erişim imkanı yok. Yalıtıma gelirsek de yol ve rüzgar izolasyonu başarılı fakat motor sesi, özellikle yüksek devirde fazla duyuluyor. Ses sistemi iyi değil, istediğiniz kadar ayar yapın, kaliteli bir ses alamıyorsunuz, kapasitesi düşük, 4 hoparlörlü bir sistem var. Araçta bütün camlar tek dokunuşlar açılıyor, ilginç bir biçimde sadece ön camlar tek dokunuşla kapanıyor, arkalar için basılı tutmak gerekiyor. Güneşlikteki aynalarda aydınlatma bulunmuyor.

    Motor, şanzıman, tüketim ve sürüş:
    Araçta 1.6 litre 124 beygir gücü, 154 nm torku olan euro 5 Ecotec motor var, yani Opel motoru. Zaten araç astra j ile teknik olarak aynı, sadece iç dış tasarımları farklı. Astra'da 115 beygir güç üreten motor, Chevrolet tarafından yapılan ufak bir geliştirmeyle 124 beygire çıkmış. Teknik verilere baktığımızda 0-100: 12.4 saniye ve maksimum hız 185 olarak görülüyor. Gerçekte de bu hızlanma verisini yakalıyorsunuz, maksimum hız olarak da ben düz yolda 190 gördüm, internette kadran sonunu görenler de var( tabii hafif eğim vardır.) Aslında performans konusu beklentiyle alakalı, yüksek performans isteyen birisi uzak dursun. Motor benim beklentimi karşılıyor, şehir içinde kalkışlarda biraz hantallık var ama o kadar da olacaktır, sonuçta neredeyse 1.5 tonluk atmosferik bir araçtan bahsediyoruz. Devrini alınca da gayet güzel yürüyor araç, o konuda sıkıntısı yok. Yokuşlarda da bütün atmosferikler gibi ivme kaybı yaşıyor, ama bu kaybı yaşamak istemiyorsanız gaza korkmadan basacaksınız, başka çaresi yok, neticede motor devir çevirerek kendine geliyor. Kısaca her ne kadar Cruze gitmiyor, yokuşta bayılıyor diye abartılsa da(hatta bunu söyleyenlerin %80 i aracı kullanmamış kişilerdir.) diğer 1.6 otomatik c segment araçlar ne kadar gidiyorsa Cruze da o kadar gidiyor.

    Şanzıman klasik tork konvertörlü, 6 ileri, genel anlamda konforlu bir şanzıman. Sadece 2.ve bazen 3. vitese geçerken hafif bir sarsıntı yapıyor o kadar. Ani gaz tepkisine biraz geç cevap veriyor ama yerine göre 2 vites birden düşürerek aracın hızla ivmelenmesini sağlıyor. Yokuşlarda da genelde kaydırma yapmıyor, sadece fazla dik olursa hafif kaçırır gibi oluyor ama sonra tutuyor aracı.

    Araç, tüketim olarak da diğer 1.6 atmosferik otomatik c segment araçlar gibi. Fabrika verilerine göre şehir içi: 10.3 litre, şehirler arası: 5.7 ve ortalama: 7.4 olarak belirtilmiş. Benim İzmir şehir içinde ortalama 25 km ortalama hızla 13 litre LPG tüketimim var, yarı agresif kullanım ile. Şehir dışında da 3 kişi+bagaj ve klima ile hızımı 90 a sabitleyerek yaklaşık 8.5 litre LPG tüketmişliğim var. Yani yine abartıldığı gibi bir durum yok ortada, LPG ile gayet normal bir yakıt masrafı var aracın.

    Sürüş kısmı en sevdiğim kısım. Dediğim gibi süspansiyonu güzel ayarlanmış, ne çok sert ne de yumuşak, ama yol tutuşa bir tık daha fazla önem vermişler, bu sayede yol tutuşu çok güzel, araç stabil ve çok fazla zorlamadığınız sürece çizgisini bozmuyor. Sınırı aşarsanız da önden kaymaya başlıyor ama kontrol etmesi kolay. Aracın kayması için gerçekten zorlamanız lazım, limiti yukarılarda. Ayrıca ESP tamamen kapatılabiliyor ve oldukça keyifli anlar yaşayabiliyorsunuz Direksiyon tepkileri de mükemmele yakın, araçta hidrolik direksiyon var, elektrik destekli değil, ve bu sayede dediğim gibi tepkileri çok güzel ve keskin ama düşük hızlarda da yorucu, özellikle çok manevra gerektiren yerlerde, otoparklarda falan yorabilir. Frenleri ise güçlü ve güven veriyor, bastığınız gibi birden kavramıyor, üstte ufak bir pay bırakmışlar ve bence böyle daha iyi.

    Güvenlik:
    Araçta ön, yan ve perde hava yastıkları var. ISOFIX bağlantıları, ABS, ESP zaten standart. Euro ncap testinden de rekor puanla 5 yıldız almış bir araç. Önden ve yandan çarpmalarda aldığı maksimum puanlar, Euro ncap'in 1997'den beri uyguladığı testlerde binek otomobillerde ulaşılan en yüksek puanlardır. Yetişkin koruması %96. 2011 yılında da IIHS testlerine girip top safety pick ödülü almıştır.

    Aracın birkaç tane de ufak kronik problemi var. Yukarıda da bahsettiğim gibi direksiyon derisi erkenden yıpranıp beyazlıyor, aynaların siyah plastikleri beyazlıyor ve arka fren disklerinden bazen ses geliyor. Ama hepsinin çözümü basit ve maliyeti az. Biraz daha bekleyip direksiyonu deri kaplatmayı düşünüyorum, aynaların plastiklerini de boyatarak hallettim, disklerdeki ses de bakımda değişince kesildi.

    Bir de subap problemi yaşanabiliyor ama bu Cruze'a özel bir sorun değil, bütün araçlarda olabiliyor. LPG ile belli bir km kullanım sonucu(Edindiğim bilgiler doğrultusunda yaklaşık 80 bin km, tabi bu süre aracı kullanım tarzına ve sistemin, işçiliğin kalitesine göre değişiyor.) subap değişimi istiyor, bunun da maliyeti yaklaşık 1500 lira, çeliklerle değiştirilip ömürlük oluyor.

    Bakım:
    Önceki bakımların fiyatlarını tam hatırlamıyorum, yanlış bilgi vermeyeyim ama 250 lira civarına yaptırmıştık galiba, tabii özel serviste. En son da 60 bin bakımı yapıldı. Filtrelere ve 5 litre yağa ek olarak triger ve buji seti değişti, antifriz eklenmişti, genel bir kontrol ve işçilikle 750 liraya halloldu.

    Sonuca gelirsek, araç bizi fazlasıyla memnun ediyor, paramızın karşılığını fazla fazla veriyor ve bugüne kadar da hiçbir problem çıkarmadı çok şükür. 2. elde de en iyi f/p araçlarından biri, sırf önündeki logo chevrolet diye astra j kasadan 15 bin ucuza gidiyor, halbuki aynı araçlar. Evet Chevrolet piyasadan çekildi ama 2024 yılına kadar GM desteği devam ediyor, etmese bile piyasada parça sıkıntısı yok aracın, zaten teknik parçalar astra ile aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 17 Ekim 2017; 19:39:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Vay be, yine beyinsis ve yine göz yakan bir mesaj. Araba 2009 da çıktı piyasaya, 2009 bak tekrar yazıyorum 2009. Bak bakalım o zamanlar 1.6 otomatik c segment araçlar ne yakıyormuş.
    Mesela golf 6 1.6 dsg şehir içi 11.5 litre
    Focus 2.5 1.6 otomatik 10.4 litre
    Civic fd6 1.6 otomatik 10 litre
    Daha ister misin ?
    Ben Cruze 2013 sedan sport plus otomatik 1.6 lpgli araç sahibiyim.

    Belirteceklerimin bazılarını konu sahibi arkadaş yazmış olabilir.

    Olumsuz yanları:

    Orijinal parçası biraz pahalı. Parça bulmada sıkıntı yok. Parçacıları arayıp sorun.
    Yağ soğutucusu arıza verebiliyor.
    LPG takılı olduğu için çelik sübap gerekiyor belli bir km sonra.
    17" lastikler 215/50R17 ölçülerinde ve bu lastik pahalı. türk markaları 250₺ civarı.
    Orjinal balatalardan ses geliyor.

    Olumlu yanları, Arkadaşın yazdıklarına ek olarak:

    Görünüşü hoşuma gidiyor.
    Fiyat performans oranı çok iyi.
    Güvenli. Savrulacakmış gibi hissettirmiyor.
    Devrini ayarlayınca yokuşlarda da sıkıntı yok. 4 bin devir 5. vites 120 ile uzunca bir yokuşu çıktım daha dün.

    LPG ile 35 bin km yol yaptım. Km'de ortalama 20 kuruş kar ettim. 7 bin ₺.
    Buna göre yaptığım masraf 2500₺ civarında. çelik sübap vs. yaptırdım ben.
    Totalde kardayım.

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ana başlıkta yakıt tüketimi durumumu paylaşmıştım.
    Detay isteyen arkadaşlar kontrol edebilir.

    Başlık aktif. Eski ve yeni kullanıcılar sürekli paylaşım yapıyor.

    @lojistisyen 'e paylaşımı için teşekkür ederim.

    iyi günler.
  • Hayırlı olsun Kazasız belasız binmeniz dileği ile
  • bmw varken çop

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Hayırlı olsun Kazasız belasız binmeniz dileği ile


    Teşekkür ederim hocam, sağolun. Hepimize kazasız belasız günler olsun.
  • Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş, lakin cruzenin sedanı hb dan daha hoş geliyor bana.
  • güzel araba. güzel inceleme. Eline sağlık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş, lakin cruzenin sedanı hb dan daha hoş geliyor bana.

    Teşekkür ederim. Aracı alırken ikilemde kaldık biz de ama daha sportif durduğu için tercihimizi HB kasadan yana kullandık.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2014 RENAULT MEGANE İNCELEME
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • İncelemeye emek harcanmış iyi güzelde hiç mi kötü yönü yok bu aracın öve öve bitirilmemiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    güzel araba. güzel inceleme. Eline sağlık.

    Sağolun hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn

    İncelemeye emek harcanmış iyi güzelde hiç mi kötü yönü yok bu aracın öve öve bitirilmemiş

    Var tabi olmaz mı, zaten aralarda belirttim, şimdi de kontrol ediyordum eksik birşey var mı diye, aklıma geldikçe güncelleyeceğim. İlk etapta bahsettiklerim ses sisteminin kötü olması, koltuk kumaşının terletmesi, malzeme kalitesinin ortalama olması, motor sesinin fazla duyulması falan. Bir de orta donanımda USB bağlantısı olabilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 22 Nisan 2017; 18:16:10 >
  • Güzel bir konu olmuş, elinize sağlık.

    Bu renk yakışıyor araca. Bende siyah sedan var, ama dış temizlik açısından bazen sıkıcı oluyor.

    Kazasız belasız kullanın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Güzel bir konu olmuş, elinize sağlık.

    Bu renk yakışıyor araca. Bende siyah sedan var, ama dış temizlik açısından bazen sıkıcı oluyor.

    Kazasız belasız kullanın.

    Teşekkür ederim, beyaz da çok yakışıyor hatta beyaz olsa onu alırdık ama sadece metalik gri vardı. Size de kazasız belasız sürüşler
  • Güzel inceleme elinize sağlık.Bu aracın en çok Sedan sport plus versiyonları hoşuma gidiyor birde düz vites olursa 7-8 yıl binilir bence..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Güzel inceleme elinize sağlık.Bu aracın en çok Sedan sport plus versiyonları hoşuma gidiyor birde düz vites olursa 7-8 yıl binilir bence..

    Teşekkür ederim. 6. yıla yaklaştık zaten, bu gidişle 10 yılı deviririz Allah'ın izniyle.
  • Gerçekten güzel ve faydalı bir konu, emeğine sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aswaad

    Gerçekten güzel ve faydalı bir konu, emeğine sağlık.

    Sağolasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Güzel inceleme elinize sağlık.Bu aracın en çok Sedan sport plus versiyonları hoşuma gidiyor birde düz vites olursa 7-8 yıl binilir bence..

    Teşekkür ederim. 6. yıla yaklaştık zaten, bu gidişle 10 yılı deviririz Allah'ın izniyle.

    6 yıl değil 16 yılda binilir Atmosferik benzinli Tork konvertörlü Otm neticede.. Düdük turbo makineli t
    Çift kavrama şanzımanlı araçlara benzemez sanıyorum

    Edit: Düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 22 Nisan 2017; 18:39:38 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Güzel inceleme elinize sağlık.Bu aracın en çok Sedan sport plus versiyonları hoşuma gidiyor birde düz vites olursa 7-8 yıl binilir bence..

    Teşekkür ederim. 6. yıla yaklaştık zaten, bu gidişle 10 yılı deviririz Allah'ın izniyle.

    6 yıl değil 16 yılda binilir Atmosferik benzinli Tork konvertörlü Otm neticede.. Düdük turbo makineli t
    Çift kavrama şanzımanlı araçlara benzemez sanıyorum

    Edit: Düzeltme

    Aynen öyle sorunsuz bir kombinasyon, bir aksilik olmazsa uzun yıllar daha devam zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Güzel bir konu olmuş, elinize sağlık.

    Bu renk yakışıyor araca. Bende siyah sedan var, ama dış temizlik açısından bazen sıkıcı oluyor.

    Kazasız belasız kullanın.

    Teşekkür ederim, beyaz da çok yakışıyor hatta beyaz olsa onu alırdık ama sadece metalik gri vardı. Size de kazasız belasız sürüşler

    Beyaz benden gelsin.

    Chevrolet Cruze Ayrıntılı İnceleme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Güzel bir konu olmuş, elinize sağlık.

    Bu renk yakışıyor araca. Bende siyah sedan var, ama dış temizlik açısından bazen sıkıcı oluyor.

    Kazasız belasız kullanın.

    Teşekkür ederim, beyaz da çok yakışıyor hatta beyaz olsa onu alırdık ama sadece metalik gri vardı. Size de kazasız belasız sürüşler

    Beyaz benden gelsin.

    Chevrolet Cruze Ayrıntılı İnceleme

    Gerçekten çok güzel duruyor hocam, 17 inç jantlar da çok hoş.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.