Şimdi Ara

Chipler Arasındaki Fiyat Aralığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar powerbox vb. gibi chipler arasındaki fiyat aralığını anlamış değilim biri 150-200 tl diğeri 500-600 tl 150-200 tl olan da aynı değeri veriyor 500-600 tl olanda aynı değeri veriyor doğrusu kafam karıştı kendi aracıma düşünüyorum ama şu durumda kararsız kaldım konu hakkında tecrübeli olan arkadaşlar lütfen yorumlarınızı bekliyorum.



  • up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mchll

    up
    Acaba orjinal,kopya olayımı var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Acaba orjinal,kopya olayımı var?

    Alıntıları Göster
    teşekkürler arkadaşım..güzel bir konuya değinmişsin....ben de anlamadım bu işin kriteri ne??? izmirdeyim...bornova sanayi de biriyle görüştüm 900 tl fiyat verdi....foruma bakıyorum...taaaaa istanbuldan yapmaya gelirim diyor bu işin sayın uzmanları 500 tl istiyorlar....ankaradan gelip yaparız diyenlerde var...ne değişiyorda arada bu kadar fiyat farkı var?? bilen varsa açıklasında kafamız rahatlasın...saygılarımla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAVİ

    teşekkürler arkadaşım..güzel bir konuya değinmişsin....ben de anlamadım bu işin kriteri ne??? izmirdeyim...bornova sanayi de biriyle görüştüm 900 tl fiyat verdi....foruma bakıyorum...taaaaa istanbuldan yapmaya gelirim diyor bu işin sayın uzmanları 500 tl istiyorlar....ankaradan gelip yaparız diyenlerde var...ne değişiyorda arada bu kadar fiyat farkı var?? bilen varsa açıklasında kafamız rahatlasın...saygılarımla..

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mchll



    Alıntıları Göster
    benim anladığım şu. tamam bu adamlar birtakım yazılım ve donanım masrafı yapıyolar. biz buna sermaye ya da yatırım diyoruz.
    ondan sonra bu yatırımın meyvelerini topluyolar. kimisi az, kimisi çok istiyo. düşünsene 500TL ye yapan istanbuldan kalkıp gelecek.
    ilk yatırımını saymazsak aldığı para net kar oluyo. malzeme parası vs yok çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    benim anladığım şu. tamam bu adamlar birtakım yazılım ve donanım masrafı yapıyolar. biz buna sermaye ya da yatırım diyoruz.
    ondan sonra bu yatırımın meyvelerini topluyolar. kimisi az, kimisi çok istiyo. düşünsene 500TL ye yapan istanbuldan kalkıp gelecek.
    ilk yatırımını saymazsak aldığı para net kar oluyo. malzeme parası vs yok çünkü.

    Alıntıları Göster
    Ama birde lisanslı yazılım almak var. Ayrıca attığı o yazılıma iki sene boyunca garanti verebilmek var. Şöyle düşünün, siz bir bilgisayarcıya gidiyor ve windows kurmasını söylüyorsunuz. Adam windowsu kurar; kopyasını kurar sizden 20 TL alır,orjinalini kurar 150 TL + 20 TL alır. İşte aynen böyle... Ama bir fark var, bilgisayarcıdaki windows kopyada olsa orjinalde olsa çalışır. Ancak araçlarda durum böyle değildir. Her arac için ayrı yazılmış yazılım vardır. Bu yazılım doğru yüklenmez ise sonuç tehlikeli olabilir.

    Bu tip ucuz iş yapanlarda belirli araçların yazılımları var, bu yazılımları tüm araçlara dikkat etmeden yüklüyorlar. Problem çıkaranda oluyor, çıkarmayanda oluyor. Ama risk faktörü fazla... Eğer risk almak istemiyor iseniz gider bu işi profosyonel olarak yapan,orjinal yazılım kullanan veya yazılımını kendi yapan bir firma ile anlaşırsınız, garanti istersiniz, derli toplu yaptırır sorun yaşamassınız. Zaten bu tip ciddi firmalar sizin ne kadar güç istediğinize bakmaz, aracınızın güvenli bir şekilde yani motora zarar vermeden en fazla ne kadarlık güç sağlanabileceğine bakar,ona göre işlem yapar.

    Bu işi yapmanın maliyeti en az 500 Tl den başlar aracınıza göre yukarıya kadar çıkar. Mesela benim aracıma 720 TL istediler. İki sene garanti verdiler, güç arttırımını güvenli sınırlar içerisinde yapabileceklerini daha fazlasını yapmayacaklarını üzerine basa basa söylediler. Çünkü adamlar ciddi bir firma, risk almak istemiyorlar. Haklılar,bu işi sürekli yapmak isteyen, bu işte kazanmak isteyen dürüstce yapmalı. Yoksa diğer türlü kazanacağı paradan hayır gelmez, insanlar onu tercih etmezler.

    Birde yaptıracağınız aracı daha önce yapmışmı, sonuç ne olmuş sorun... Hatta o aracın sahibine ulaşın ve fikirlerini sorun...

    Bu iş çok riskli ve geriye dönüşü pahalı bir işlem. Oluşacak zararlar hakikaten maddi açıdan çok büyük. Amman dikkat derim.

    Firmayı çok iyi seçin, iyi bir firma bulduğunuzdan emin olunca paraya bakmayın, aracınızda sorun oluşursa çok daha fazla para kaybedersiniz.

    Ama sonuçta kaliteli bir firmaya yaptıracağınız işlem sonucunda aracınız değişecek, daha güçlü bir motorunuz olacak, daha güzel , daha keyifli bir sürüş elde edeceksiniz.

    Şimdi şu soruyu soracaksınız, e iyi güzel hoşta araba üreticileri neden bunu en başta yapmıyorlar? Onlar salakmılar? Akıl edemiyorlarmı bunu? Dilimin döndüğünce cevaplamaya çalışayım bu soruyu; Şöyleki araçlar üretildikden sonra o ülkedeki yasalara göre mecburen bazı kısıtlamalara gidilir. Mesela emisyon değeri şu olacak, havayı kirletmeyecek, motorlardaki beygir güçleri şu olacak, hız kesici olacak, vs vs vs ülkelere göre değişir bunlar... Birde üreticiler motorları üretirken en zor koşullara göre üretiyorlar. Hatta abartılı zor koşullara göre üretiyorlarki kendilerini güvene alsınlar. Yani bu kısıtlamaların sebebi çok çeşitli...

    Siz motorunuzdan çok fazla güçler elde edebilirsiniz bu yöntem ile... Ama makul, zarar vermeyecek sınırlar içerisinde yapılırsa bu işlemin zararı olmaz.

    Bakınız size bir örnek vereceğim. Ford Connect 75 lik ve 90 lık aracını bilirsiniz. Bu iki motor aşağı yukarı aynıdır. (Tabi elbette farkılılıkları vardır ama silindir çapı, motor bloğu aynıdır.) Ancak 75 liğin beygir gücü azdır. 90 lığın beygir gücü fazladır. 90 lık çok aşırı yakar. Ancak 75 lik ona oranla daha az yakar. İşte üretici 90 lığın az yakması için, farklı seçenek sunabilmek için 75 liği üretti. Yazılım farklılığı ile beygir düşürdü. Siz 75 likte bu yazılımı değiştirip araca 15 beygir güç kazandırabilirsiniz ama yakıtınız artar, buna oranla gücünüzde artar. Artık günümüz bilgisayar,yazılım teknolojilerinin zirvelerde olduğu,birbiri ile yarış ettiği bir dönem... Araç üreticileri motordaki gelişmelere yazılımlar ekleyerek çok daha güzel verim,güç elde ediyorlar. Eskiden sadece mekaniğe önem veriyorlar idi. Ama şimdi mekanik+elektroniğe yazılıma önem veriyorlar.Bu hem ucuz oluyor hemde çok güzel sonuçlar alınabiliyor.

    Ben piyasayı araştırıyorum, internet ortamında verilen bilgiler açıkcası beni tatmin etmedi. Bizzat kendi gözlerimle görüp, kullanıcılarla yüz yüze görüşüp , nasıl yapıldığını, yapılma mantığını iyice kavrayıp öyle yaptıracağım aracıma.. Para önemli değil, aracım güzel olsun yeter. Hakkı ile yapanada fazla fazla para veririm, helal olsun derim, işini güzel yapanada müşteride bulurum.

    Aracımı seviyorum, paraya kıyarım, ama ciddi olmayan kişilerdende uzak dururum.

    Abi bişey olmaz diyorlar bana, lafın pulu varmı? Verebiliyormu bana bişey olursa garanti? O halde?...

    Tekrar söylüyorum,tecrübeli,ciddi firmalara,isim yapmış firmalara yaptırın,yaptırmadan sizin markanızın yapılan araçlarının sahipleri ile görüşün memnun olup olmadıklarını sorun...

    Acele etmeyin, heyecana kapılmayın...

    Bilgileri toparladıkca, öğrendikce buraya yazıp sizlerle paylaşacağım...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Ama birde lisanslı yazılım almak var. Ayrıca attığı o yazılıma iki sene boyunca garanti verebilmek var. Şöyle düşünün, siz bir bilgisayarcıya gidiyor ve windows kurmasını söylüyorsunuz. Adam windowsu kurar; kopyasını kurar sizden 20 TL alır,orjinalini kurar 150 TL + 20 TL alır. İşte aynen böyle... Ama bir fark var, bilgisayarcıdaki windows kopyada olsa orjinalde olsa çalışır. Ancak araçlarda durum böyle değildir. Her arac için ayrı yazılmış yazılım vardır. Bu yazılım doğru yüklenmez ise sonuç tehlikeli olabilir.

    Bu tip ucuz iş yapanlarda belirli araçların yazılımları var, bu yazılımları tüm araçlara dikkat etmeden yüklüyorlar. Problem çıkaranda oluyor, çıkarmayanda oluyor. Ama risk faktörü fazla... Eğer risk almak istemiyor iseniz gider bu işi profosyonel olarak yapan,orjinal yazılım kullanan veya yazılımını kendi yapan bir firma ile anlaşırsınız, garanti istersiniz, derli toplu yaptırır sorun yaşamassınız. Zaten bu tip ciddi firmalar sizin ne kadar güç istediğinize bakmaz, aracınızın güvenli bir şekilde yani motora zarar vermeden en fazla ne kadarlık güç sağlanabileceğine bakar,ona göre işlem yapar.

    Bu işi yapmanın maliyeti en az 500 Tl den başlar aracınıza göre yukarıya kadar çıkar. Mesela benim aracıma 720 TL istediler. İki sene garanti verdiler, güç arttırımını güvenli sınırlar içerisinde yapabileceklerini daha fazlasını yapmayacaklarını üzerine basa basa söylediler. Çünkü adamlar ciddi bir firma, risk almak istemiyorlar. Haklılar,bu işi sürekli yapmak isteyen, bu işte kazanmak isteyen dürüstce yapmalı. Yoksa diğer türlü kazanacağı paradan hayır gelmez, insanlar onu tercih etmezler.

    Birde yaptıracağınız aracı daha önce yapmışmı, sonuç ne olmuş sorun... Hatta o aracın sahibine ulaşın ve fikirlerini sorun...

    Bu iş çok riskli ve geriye dönüşü pahalı bir işlem. Oluşacak zararlar hakikaten maddi açıdan çok büyük. Amman dikkat derim.

    Firmayı çok iyi seçin, iyi bir firma bulduğunuzdan emin olunca paraya bakmayın, aracınızda sorun oluşursa çok daha fazla para kaybedersiniz.

    Ama sonuçta kaliteli bir firmaya yaptıracağınız işlem sonucunda aracınız değişecek, daha güçlü bir motorunuz olacak, daha güzel , daha keyifli bir sürüş elde edeceksiniz.

    Şimdi şu soruyu soracaksınız, e iyi güzel hoşta araba üreticileri neden bunu en başta yapmıyorlar? Onlar salakmılar? Akıl edemiyorlarmı bunu? Dilimin döndüğünce cevaplamaya çalışayım bu soruyu; Şöyleki araçlar üretildikden sonra o ülkedeki yasalara göre mecburen bazı kısıtlamalara gidilir. Mesela emisyon değeri şu olacak, havayı kirletmeyecek, motorlardaki beygir güçleri şu olacak, hız kesici olacak, vs vs vs ülkelere göre değişir bunlar... Birde üreticiler motorları üretirken en zor koşullara göre üretiyorlar. Hatta abartılı zor koşullara göre üretiyorlarki kendilerini güvene alsınlar. Yani bu kısıtlamaların sebebi çok çeşitli...

    Siz motorunuzdan çok fazla güçler elde edebilirsiniz bu yöntem ile... Ama makul, zarar vermeyecek sınırlar içerisinde yapılırsa bu işlemin zararı olmaz.

    Bakınız size bir örnek vereceğim. Ford Connect 75 lik ve 90 lık aracını bilirsiniz. Bu iki motor aşağı yukarı aynıdır. (Tabi elbette farkılılıkları vardır ama silindir çapı, motor bloğu aynıdır.) Ancak 75 liğin beygir gücü azdır. 90 lığın beygir gücü fazladır. 90 lık çok aşırı yakar. Ancak 75 lik ona oranla daha az yakar. İşte üretici 90 lığın az yakması için, farklı seçenek sunabilmek için 75 liği üretti. Yazılım farklılığı ile beygir düşürdü. Siz 75 likte bu yazılımı değiştirip araca 15 beygir güç kazandırabilirsiniz ama yakıtınız artar, buna oranla gücünüzde artar. Artık günümüz bilgisayar,yazılım teknolojilerinin zirvelerde olduğu,birbiri ile yarış ettiği bir dönem... Araç üreticileri motordaki gelişmelere yazılımlar ekleyerek çok daha güzel verim,güç elde ediyorlar. Eskiden sadece mekaniğe önem veriyorlar idi. Ama şimdi mekanik+elektroniğe yazılıma önem veriyorlar.Bu hem ucuz oluyor hemde çok güzel sonuçlar alınabiliyor.

    Ben piyasayı araştırıyorum, internet ortamında verilen bilgiler açıkcası beni tatmin etmedi. Bizzat kendi gözlerimle görüp, kullanıcılarla yüz yüze görüşüp , nasıl yapıldığını, yapılma mantığını iyice kavrayıp öyle yaptıracağım aracıma.. Para önemli değil, aracım güzel olsun yeter. Hakkı ile yapanada fazla fazla para veririm, helal olsun derim, işini güzel yapanada müşteride bulurum.

    Aracımı seviyorum, paraya kıyarım, ama ciddi olmayan kişilerdende uzak dururum.

    Abi bişey olmaz diyorlar bana, lafın pulu varmı? Verebiliyormu bana bişey olursa garanti? O halde?...

    Tekrar söylüyorum,tecrübeli,ciddi firmalara,isim yapmış firmalara yaptırın,yaptırmadan sizin markanızın yapılan araçlarının sahipleri ile görüşün memnun olup olmadıklarını sorun...

    Acele etmeyin, heyecana kapılmayın...

    Bilgileri toparladıkca, öğrendikce buraya yazıp sizlerle paylaşacağım...




    Güzel makale . Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mchll

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Ama birde lisanslı yazılım almak var. Ayrıca attığı o yazılıma iki sene boyunca garanti verebilmek var. Şöyle düşünün, siz bir bilgisayarcıya gidiyor ve windows kurmasını söylüyorsunuz. Adam windowsu kurar; kopyasını kurar sizden 20 TL alır,orjinalini kurar 150 TL + 20 TL alır. İşte aynen böyle... Ama bir fark var, bilgisayarcıdaki windows kopyada olsa orjinalde olsa çalışır. Ancak araçlarda durum böyle değildir. Her arac için ayrı yazılmış yazılım vardır. Bu yazılım doğru yüklenmez ise sonuç tehlikeli olabilir.

    Bu tip ucuz iş yapanlarda belirli araçların yazılımları var, bu yazılımları tüm araçlara dikkat etmeden yüklüyorlar. Problem çıkaranda oluyor, çıkarmayanda oluyor. Ama risk faktörü fazla... Eğer risk almak istemiyor iseniz gider bu işi profosyonel olarak yapan,orjinal yazılım kullanan veya yazılımını kendi yapan bir firma ile anlaşırsınız, garanti istersiniz, derli toplu yaptırır sorun yaşamassınız. Zaten bu tip ciddi firmalar sizin ne kadar güç istediğinize bakmaz, aracınızın güvenli bir şekilde yani motora zarar vermeden en fazla ne kadarlık güç sağlanabileceğine bakar,ona göre işlem yapar.

    Bu işi yapmanın maliyeti en az 500 Tl den başlar aracınıza göre yukarıya kadar çıkar. Mesela benim aracıma 720 TL istediler. İki sene garanti verdiler, güç arttırımını güvenli sınırlar içerisinde yapabileceklerini daha fazlasını yapmayacaklarını üzerine basa basa söylediler. Çünkü adamlar ciddi bir firma, risk almak istemiyorlar. Haklılar,bu işi sürekli yapmak isteyen, bu işte kazanmak isteyen dürüstce yapmalı. Yoksa diğer türlü kazanacağı paradan hayır gelmez, insanlar onu tercih etmezler.

    Birde yaptıracağınız aracı daha önce yapmışmı, sonuç ne olmuş sorun... Hatta o aracın sahibine ulaşın ve fikirlerini sorun...

    Bu iş çok riskli ve geriye dönüşü pahalı bir işlem. Oluşacak zararlar hakikaten maddi açıdan çok büyük. Amman dikkat derim.

    Firmayı çok iyi seçin, iyi bir firma bulduğunuzdan emin olunca paraya bakmayın, aracınızda sorun oluşursa çok daha fazla para kaybedersiniz.

    Ama sonuçta kaliteli bir firmaya yaptıracağınız işlem sonucunda aracınız değişecek, daha güçlü bir motorunuz olacak, daha güzel , daha keyifli bir sürüş elde edeceksiniz.

    Şimdi şu soruyu soracaksınız, e iyi güzel hoşta araba üreticileri neden bunu en başta yapmıyorlar? Onlar salakmılar? Akıl edemiyorlarmı bunu? Dilimin döndüğünce cevaplamaya çalışayım bu soruyu; Şöyleki araçlar üretildikden sonra o ülkedeki yasalara göre mecburen bazı kısıtlamalara gidilir. Mesela emisyon değeri şu olacak, havayı kirletmeyecek, motorlardaki beygir güçleri şu olacak, hız kesici olacak, vs vs vs ülkelere göre değişir bunlar... Birde üreticiler motorları üretirken en zor koşullara göre üretiyorlar. Hatta abartılı zor koşullara göre üretiyorlarki kendilerini güvene alsınlar. Yani bu kısıtlamaların sebebi çok çeşitli...

    Siz motorunuzdan çok fazla güçler elde edebilirsiniz bu yöntem ile... Ama makul, zarar vermeyecek sınırlar içerisinde yapılırsa bu işlemin zararı olmaz.

    Bakınız size bir örnek vereceğim. Ford Connect 75 lik ve 90 lık aracını bilirsiniz. Bu iki motor aşağı yukarı aynıdır. (Tabi elbette farkılılıkları vardır ama silindir çapı, motor bloğu aynıdır.) Ancak 75 liğin beygir gücü azdır. 90 lığın beygir gücü fazladır. 90 lık çok aşırı yakar. Ancak 75 lik ona oranla daha az yakar. İşte üretici 90 lığın az yakması için, farklı seçenek sunabilmek için 75 liği üretti. Yazılım farklılığı ile beygir düşürdü. Siz 75 likte bu yazılımı değiştirip araca 15 beygir güç kazandırabilirsiniz ama yakıtınız artar, buna oranla gücünüzde artar. Artık günümüz bilgisayar,yazılım teknolojilerinin zirvelerde olduğu,birbiri ile yarış ettiği bir dönem... Araç üreticileri motordaki gelişmelere yazılımlar ekleyerek çok daha güzel verim,güç elde ediyorlar. Eskiden sadece mekaniğe önem veriyorlar idi. Ama şimdi mekanik+elektroniğe yazılıma önem veriyorlar.Bu hem ucuz oluyor hemde çok güzel sonuçlar alınabiliyor.

    Ben piyasayı araştırıyorum, internet ortamında verilen bilgiler açıkcası beni tatmin etmedi. Bizzat kendi gözlerimle görüp, kullanıcılarla yüz yüze görüşüp , nasıl yapıldığını, yapılma mantığını iyice kavrayıp öyle yaptıracağım aracıma.. Para önemli değil, aracım güzel olsun yeter. Hakkı ile yapanada fazla fazla para veririm, helal olsun derim, işini güzel yapanada müşteride bulurum.

    Aracımı seviyorum, paraya kıyarım, ama ciddi olmayan kişilerdende uzak dururum.

    Abi bişey olmaz diyorlar bana, lafın pulu varmı? Verebiliyormu bana bişey olursa garanti? O halde?...

    Tekrar söylüyorum,tecrübeli,ciddi firmalara,isim yapmış firmalara yaptırın,yaptırmadan sizin markanızın yapılan araçlarının sahipleri ile görüşün memnun olup olmadıklarını sorun...

    Acele etmeyin, heyecana kapılmayın...

    Bilgileri toparladıkca, öğrendikce buraya yazıp sizlerle paylaşacağım...




    Güzel makale . Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim. ama windows örneği tam uymuyor chip tuning e. sonuçta orj. windows yükletirseniz cd sini de verirler. başkası kullanamaz cd ve lisansı. ama chip tuning cilerde aynı ürünü aynı model araçlara uygulama imkanı da var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    teşekkür ederim. ama windows örneği tam uymuyor chip tuning e. sonuçta orj. windows yükletirseniz cd sini de verirler. başkası kullanamaz cd ve lisansı. ama chip tuning cilerde aynı ürünü aynı model araçlara uygulama imkanı da var.


    Haklısın,zaten ben o örneği sistemin prensibini açıklamak için vermiştim. Prensip şu, lisanslı veya kendi yazılımını yaptığı programı kullanan chipciler elbette daha güvenilirdir. Öteki türlü adam elindeki kopya yazılımı neredeyse tüm araçlara atıyor, ucuza kapatıyor. E hali ile araçlarda problem çıkıyor.

    Aynı ürün belirli araçlara uyum sağlar. Yani dediğiniz gibi aynı modellere... Başka marka olunca iş değişir. Hatta aynı marka olupta modeller arasında farklı yazılımlar olan araçlar var. Yani diyeceğim şu, dikkat etmek gerekiyor,ucuza çözeyim derken başınıza iş alabilirsiniz. Burada çok fırıldak dönüyor. İyice inceleyip acele etmemek gerek. Güvendiğiniz firmayı bulunca parayı düşünmeyin. Yaptırmayı düşünen arkadaşlar,parayı dert ediyorsanız hiç yaptırmayınız derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    teşekkür ederim. ama windows örneği tam uymuyor chip tuning e. sonuçta orj. windows yükletirseniz cd sini de verirler. başkası kullanamaz cd ve lisansı. ama chip tuning cilerde aynı ürünü aynı model araçlara uygulama imkanı da var.


    Haklısın,zaten ben o örneği sistemin prensibini açıklamak için vermiştim. Prensip şu, lisanslı veya kendi yazılımını yaptığı programı kullanan chipciler elbette daha güvenilirdir. Öteki türlü adam elindeki kopya yazılımı neredeyse tüm araçlara atıyor, ucuza kapatıyor. E hali ile araçlarda problem çıkıyor.

    Aynı ürün belirli araçlara uyum sağlar. Yani dediğiniz gibi aynı modellere... Başka marka olunca iş değişir. Hatta aynı marka olupta modeller arasında farklı yazılımlar olan araçlar var. Yani diyeceğim şu, dikkat etmek gerekiyor,ucuza çözeyim derken başınıza iş alabilirsiniz. Burada çok fırıldak dönüyor. İyice inceleyip acele etmemek gerek. Güvendiğiniz firmayı bulunca parayı düşünmeyin. Yaptırmayı düşünen arkadaşlar,parayı dert ediyorsanız hiç yaptırmayınız derim.

    Alıntıları Göster
    kesinlikle haklısın. ama ne bileyim mesela ben iyi bir yere 500 e yaptırsam, başkası 300e yaptırsa, onda da sorun yaşamasa benim zoruma gider...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    kesinlikle haklısın. ama ne bileyim mesela ben iyi bir yere 500 e yaptırsam, başkası 300e yaptırsa, onda da sorun yaşamasa benim zoruma gider...


    Burada esas önemli olan yaptıracağın şirketin geçmişi, uyguladığı araçların durumları, şirketin ciddiliği,profosyenelliği... Yoksa elbette pazarlık yapacaksın...


    Yukarıdada yazdım, yaptıranlarla birebir görüşeceksin, fikirlerini alacaksın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    kesinlikle haklısın. ama ne bileyim mesela ben iyi bir yere 500 e yaptırsam, başkası 300e yaptırsa, onda da sorun yaşamasa benim zoruma gider...


    Burada esas önemli olan yaptıracağın şirketin geçmişi, uyguladığı araçların durumları, şirketin ciddiliği,profosyenelliği... Yoksa elbette pazarlık yapacaksın...


    Yukarıdada yazdım, yaptıranlarla birebir görüşeceksin, fikirlerini alacaksın...

    Alıntıları Göster
    Ellerinize sağlık..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Ellerinize sağlık..

    Alıntıları Göster
    He bide set,

    aracın ile ilgili görüştükmü ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    kesinlikle haklısın. ama ne bileyim mesela ben iyi bir yere 500 e yaptırsam, başkası 300e yaptırsa, onda da sorun yaşamasa benim zoruma gider...


    Burada esas önemli olan yaptıracağın şirketin geçmişi, uyguladığı araçların durumları, şirketin ciddiliği,profosyenelliği... Yoksa elbette pazarlık yapacaksın...


    Yukarıdada yazdım, yaptıranlarla birebir görüşeceksin, fikirlerini alacaksın...

    Alıntıları Göster
    yazılanları okumadım sadece başlığa bakarak cevap vermek istiyorum

    önce kopya yazılımdan bahsedelim. nedir kopya yazılım ?
    kopya yazılım bir araca yapılmış olan yazılımının çoğlatılması demektir.
    daha önce bir araca yapılmış olan ve aynı ecu numarasına sahip olan başka bir araca atılan yazılıma kopya yazılım denir.

    sakıncası nedir ? faydası nedir ?

    sakıncası şudur...daha önce yazılan araç yeni de olabilir eski de yani motor durumunu turbo durumunu siz bilemezsiniz. o yazılımı atan şahıs da bilemez.
    işte burada büyük risk vardır.
    hangi değerler oranında artırıldı. ??? kim biliyor ?? kimse ??

    bazen şeytan dürtüyor....nete koy tuning dosyalarını turboları full aç enjektörleri full aç...sonra yükleyen...başının çaresine baksın :)
    Allah göstermesin...

    şimdi durum şu...her aracın gücü bakımı aynı değildir. bir çok kez başımıza geldi. bir araçta 1.45 olan turboyu 1.60 yaptığımızda o araca ancak yetiyor. ancak bir diğerine fazla gelebiliyor yada yetmiyor...
    az gelmesi sorun değilde...çok gelirse vay halinize...

    bu gibi sıkıntılar var...bütün ayarlada sorun olabilir...bu bir risktir ve risk sizindir...

    o yüzden kopya yazılım almadan önce bayağı bir düşünün...elbet her zaman olacak değil ancak olabileceğini göz ardı etmeyin...


    faydası var mı ? aslında hayır...sadece satıcı maliyetden kurtarmış olur... :) onun cebine fazla para girer



    peki bazı yazılımlar ucuz bazıları pahalı...neden bu kadar fark çıkıyor...??

    izmirdeki şahıs...italyan all car racing kullanıyor...gerçi superchips sattığınıda reklam bannerlerinde göstermiş ama...superchips sayfasında kendi adı geçmiyor...neden pahalı çünkü dışarıdan geliyor maliyeti fazla...200 euro civarında maliyeti var. artı kendi giderleri masrafları bunlarıda yazılımlara ekleyecek olursa...bu rakam 300 euroya çok rahat çıkar.



    türkiyede remap yapan sayılı kişiler var. bunlar için yazılım maliyeti yok görünsede aslında var...şöyleki...başta alınan yazılımlar cihazlar ve bunlara ait olan cheksumlar driverler yıllık destek paraları ve diğer yatırımlar masrafları bunların yanında dükkan giderleri vs vs...hepsini toplayacak olursak...ciddi paralar ortaya çıkıyor...

    diğer taraftan en önemlisi...olur ya...arabaya bir şey oldu...sökerken takarken...özellikle ecu'su sökülecek olanlarda bu tür riskler her zaman vardır...bunlarıda göz önünde bulundurmak lazım...bunlarında az da olsa fiyata katkısı vardır.

    öyle ya yetkili servisler bile garanti veriyoruz diye 2 kat fiyat istemiyorlar mı ??

    kabaca şöyle özetliyeyim...
    benim elimde 3 cihaz var....her birine yıllık 1000 euro destek parası veriyorum...toplamda yıllık 3 bin euro eder...tl olarak 6600 lira civarında

    aylara bölecek olursak ayda 500 lira..civarında sadece cihazlara destek parası veriyoruz...diğer taraftan...dükkan giderleri masraflar falan...2 bin de öyle hesapla ettimi sana 2.500 lira...eee yatırım yapacaz risk alacaz...bunlar ne olacak ? bir de bunlardan sonra ben para kazanacam...kar yapacam..

    sanıyormusunuz ki ayda 30 tane araç yapıyoruz...?? keşke öyle olsa...o zaman ben araçları 200 liradan çok rahat yaparım..
    ancak maalesef durum hiç de öyle değil.

    bir ecu bozulsa...sizde biliyorsunuz çıkmaları yani 2ci elleri 500-600 lira...sıfırları 1500-2000 lira...eee ben 500 lira alacam...bozarsam da cebimden 1500-2000 lira çıkacak...rezil olduğumda cabası....kimse bu riske girmek istemez...

    yada turbo patlatsa falan...yine sıfır turbo 1500 lira civarında...



    bu arada...yabancı yazılımlara dikkat edin...
    üzerinde bir etiket yok barkod yok...isim yok numara yok...kısaca hiç bir şey yok...ben dahi anlamam...size bir yazılımı çok rahat bir şekilde....al bak bu superchipsin...bu da bilmem kimin diyebilirler...

    haaa doğruda olabilir...şeş kaza ecu numarası tutuyorsa....aynı yazılımı size çakarlar..bu durumda bunu yapan arkadaş..haksız kazanç elde etmiş olur...yani daha önce 200 euro yazılım parası vererek aldığı yazılımı bu kez sıfır maliyetle size satar...gerçi burası kimseyi ilgilendirmez...ancak satıcı ile Allah arasındaki bir durum....

    ancak ben buna razı olmam neden derseniz...dediğim gibi o aracın durumu ile sizinki bir olmayabilir...bu yüzden sorunlar çıkabilir...

    bu yüzden siz siz olun sizin yazılımınızın dışarıya gittiğine yada burada remap edildiğine şahit olun...yoksa kaşla göz arasında...size kopyayı çakarlar...haksız kazanç elde ederler...sizinde başınızın ağrıma ihtimali çok büyük...




    belki sizlere kar marjları yüksek yada fahiş gelebilir ama emin olun değil...tekrar ediyorum ayda 30 araç geleceğini bilsem bende 200 liradan bu işi yaparım...ancak dışarıdan gelen yazılım ile çalışanlar bu fiyatdan veremezler...onların maliyetleri yüksek...bu rakama ancak kendi remap edenler yapar diğerleri kar marjlarından fedakarlık ederek fiyatı 500-600 liraya çekebilirler...

    biri sizi ben yurtdışından falanca marka ile çalışıyorum ve 400 liradan veriyorum derse inanmayın...maliyeti belli...kendi kar marjı ile...nerden baksanız en az 600-700 liradan vermeli...bunun altına iniyorsa bilin ki kopya çakacak :)

    mesela alman daha doğrusu avusturyalı upsolute chip var...adamlar satış rakamlarını açıklamışlar...339 euro...kuruş üstünde olamaz diyorlar...hatta sökeceksen 70 euro el emeği alacaksın diyorlar...büyün dünyada ücretleri standart...


    ancak kendi remap edenler yıllık maliyetleri doğrultusunda ayda sattığı yazılımlarla alakalı bir kar marjı çıkartabilir...




    umarım anlatabilmişimdir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemal arslan -- 26 Ekim 2009; 13:24:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    yazılanları okumadım sadece başlığa bakarak cevap vermek istiyorum

    önce kopya yazılımdan bahsedelim. nedir kopya yazılım ?
    kopya yazılım bir araca yapılmış olan yazılımının çoğlatılması demektir.
    daha önce bir araca yapılmış olan ve aynı ecu numarasına sahip olan başka bir araca atılan yazılıma kopya yazılım denir.

    sakıncası nedir ? faydası nedir ?

    sakıncası şudur...daha önce yazılan araç yeni de olabilir eski de yani motor durumunu turbo durumunu siz bilemezsiniz. o yazılımı atan şahıs da bilemez.
    işte burada büyük risk vardır.
    hangi değerler oranında artırıldı. ??? kim biliyor ?? kimse ??

    bazen şeytan dürtüyor....nete koy tuning dosyalarını turboları full aç enjektörleri full aç...sonra yükleyen...başının çaresine baksın :)
    Allah göstermesin...

    şimdi durum şu...her aracın gücü bakımı aynı değildir. bir çok kez başımıza geldi. bir araçta 1.45 olan turboyu 1.60 yaptığımızda o araca ancak yetiyor. ancak bir diğerine fazla gelebiliyor yada yetmiyor...
    az gelmesi sorun değilde...çok gelirse vay halinize...

    bu gibi sıkıntılar var...bütün ayarlada sorun olabilir...bu bir risktir ve risk sizindir...

    o yüzden kopya yazılım almadan önce bayağı bir düşünün...elbet her zaman olacak değil ancak olabileceğini göz ardı etmeyin...


    faydası var mı ? aslında hayır...sadece satıcı maliyetden kurtarmış olur... :) onun cebine fazla para girer



    peki bazı yazılımlar ucuz bazıları pahalı...neden bu kadar fark çıkıyor...??

    izmirdeki şahıs...italyan all car racing kullanıyor...gerçi superchips sattığınıda reklam bannerlerinde göstermiş ama...superchips sayfasında kendi adı geçmiyor...neden pahalı çünkü dışarıdan geliyor maliyeti fazla...200 euro civarında maliyeti var. artı kendi giderleri masrafları bunlarıda yazılımlara ekleyecek olursa...bu rakam 300 euroya çok rahat çıkar.



    türkiyede remap yapan sayılı kişiler var. bunlar için yazılım maliyeti yok görünsede aslında var...şöyleki...başta alınan yazılımlar cihazlar ve bunlara ait olan cheksumlar driverler yıllık destek paraları ve diğer yatırımlar masrafları bunların yanında dükkan giderleri vs vs...hepsini toplayacak olursak...ciddi paralar ortaya çıkıyor...

    diğer taraftan en önemlisi...olur ya...arabaya bir şey oldu...sökerken takarken...özellikle ecu'su sökülecek olanlarda bu tür riskler her zaman vardır...bunlarıda göz önünde bulundurmak lazım...bunlarında az da olsa fiyata katkısı vardır.

    öyle ya yetkili servisler bile garanti veriyoruz diye 2 kat fiyat istemiyorlar mı ??

    kabaca şöyle özetliyeyim...
    benim elimde 3 cihaz var....her birine yıllık 1000 euro destek parası veriyorum...toplamda yıllık 3 bin euro eder...tl olarak 6600 lira civarında

    aylara bölecek olursak ayda 500 lira..civarında sadece cihazlara destek parası veriyoruz...diğer taraftan...dükkan giderleri masraflar falan...2 bin de öyle hesapla ettimi sana 2.500 lira...eee yatırım yapacaz risk alacaz...bunlar ne olacak ? bir de bunlardan sonra ben para kazanacam...kar yapacam..

    sanıyormusunuz ki ayda 30 tane araç yapıyoruz...?? keşke öyle olsa...o zaman ben araçları 200 liradan çok rahat yaparım..
    ancak maalesef durum hiç de öyle değil.

    bir ecu bozulsa...sizde biliyorsunuz çıkmaları yani 2ci elleri 500-600 lira...sıfırları 1500-2000 lira...eee ben 500 lira alacam...bozarsam da cebimden 1500-2000 lira çıkacak...rezil olduğumda cabası....kimse bu riske girmek istemez...

    yada turbo patlatsa falan...yine sıfır turbo 1500 lira civarında...



    bu arada...yabancı yazılımlara dikkat edin...
    üzerinde bir etiket yok barkod yok...isim yok numara yok...kısaca hiç bir şey yok...ben dahi anlamam...size bir yazılımı çok rahat bir şekilde....al bak bu superchipsin...bu da bilmem kimin diyebilirler...

    haaa doğruda olabilir...şeş kaza ecu numarası tutuyorsa....aynı yazılımı size çakarlar..bu durumda bunu yapan arkadaş..haksız kazanç elde etmiş olur...yani daha önce 200 euro yazılım parası vererek aldığı yazılımı bu kez sıfır maliyetle size satar...gerçi burası kimseyi ilgilendirmez...ancak satıcı ile Allah arasındaki bir durum....

    ancak ben buna razı olmam neden derseniz...dediğim gibi o aracın durumu ile sizinki bir olmayabilir...bu yüzden sorunlar çıkabilir...

    bu yüzden siz siz olun sizin yazılımınızın dışarıya gittiğine yada burada remap edildiğine şahit olun...yoksa kaşla göz arasında...size kopyayı çakarlar...haksız kazanç elde ederler...sizinde başınızın ağrıma ihtimali çok büyük...




    belki sizlere kar marjları yüksek yada fahiş gelebilir ama emin olun değil...tekrar ediyorum ayda 30 araç geleceğini bilsem bende 200 liradan bu işi yaparım...ancak dışarıdan gelen yazılım ile çalışanlar bu fiyatdan veremezler...onların maliyetleri yüksek...bu rakama ancak kendi remap edenler yapar diğerleri kar marjlarından fedakarlık ederek fiyatı 500-600 liraya çekebilirler...

    biri sizi ben yurtdışından falanca marka ile çalışıyorum ve 400 liradan veriyorum derse inanmayın...maliyeti belli...kendi kar marjı ile...nerden baksanız en az 600-700 liradan vermeli...bunun altına iniyorsa bilin ki kopya çakacak :)

    mesela alman daha doğrusu avusturyalı upsolute chip var...adamlar satış rakamlarını açıklamışlar...339 euro...kuruş üstünde olamaz diyorlar...hatta sökeceksen 70 euro el emeği alacaksın diyorlar...büyün dünyada ücretleri standart...


    ancak kendi remap edenler yıllık maliyetleri doğrultusunda ayda sattığı yazılımlarla alakalı bir kar marjı çıkartabilir...




    umarım anlatabilmişimdir...

    Alıntıları Göster
    sağolasın, gayet açıklayıcı oldu. turbo olmadan chip yapanlar var mesela, o kadar para vereceksem karşılığını almak isterim. ama karşılığını alıp almadığımı nereden bileceğim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    sağolasın, gayet açıklayıcı oldu. turbo olmadan chip yapanlar var mesela, o kadar para vereceksem karşılığını almak isterim. ama karşılığını alıp almadığımı nereden bileceğim?

    Alıntıları Göster
    en azından bir hafta 10 gün test mühleti tanınması lazım..

    Müşteri bir baksın bakalım bu iş ona göremi değilmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    en azından bir hafta 10 gün test mühleti tanınması lazım..

    Müşteri bir baksın bakalım bu iş ona göremi değilmi ?

    Alıntıları Göster
    valla söylenecek o kadar çok şey var ki....kimin eli kimin cebinde bilmiyorum...ama bildiğim tek şey...insanlarımız...bu işi yapan bazı isimleri o kadar yüceltmişler ki...haddinden fazla...adam kopya da çaksa umurlarında değil... :)

    yada adam remapper değil...sadece hazır yazılımı atıyor...adamı duayen ilan etmişler...

    en güzelini bence alman upsolute yapıyor...fiyatı standart nereye gidersen git...339 euro demiş...2 hafta koşulsuz iade garantisi var...



    ha bir de insanlar nedense bayisi olmadıkları markaların isimlerini kullanıyorlar yaaa valla deli oluyorum....

    sözde upsolute satıyor sözde superchips satıyor sözde wimmer satıyor vs.vs...

    bunların sattıklarını iddia ettikleri markanın web sayfasına bir bakın bence...en azından bilginiz olur gerçekten bu adamlar bayi mi yetkili mi distribütör mü ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    valla söylenecek o kadar çok şey var ki....kimin eli kimin cebinde bilmiyorum...ama bildiğim tek şey...insanlarımız...bu işi yapan bazı isimleri o kadar yüceltmişler ki...haddinden fazla...adam kopya da çaksa umurlarında değil... :)

    yada adam remapper değil...sadece hazır yazılımı atıyor...adamı duayen ilan etmişler...

    en güzelini bence alman upsolute yapıyor...fiyatı standart nereye gidersen git...339 euro demiş...2 hafta koşulsuz iade garantisi var...



    ha bir de insanlar nedense bayisi olmadıkları markaların isimlerini kullanıyorlar yaaa valla deli oluyorum....

    sözde upsolute satıyor sözde superchips satıyor sözde wimmer satıyor vs.vs...

    bunların sattıklarını iddia ettikleri markanın web sayfasına bir bakın bence...en azından bilginiz olur gerçekten bu adamlar bayi mi yetkili mi distribütör mü ?

    Alıntıları Göster
    açıklamalar için teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    He bide set,

    aracın ile ilgili görüştükmü ?


    Hocam öteki konuya yazdım, bi gelip İstanbulda yüz yüze görüşmek istiyorum. Sizin kullandığınız yazılım benim ford connect TDDI ye uyumlu dimi? Daha önce yaptınızmı bu araca uygulama? Bu konudada bunları sormak isterim...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.