Şimdi Ara

★ CITROËN C4 CACTUS ★ (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.130
Cevap
26
Favori
84.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracı stop etmeden önce N ye alıp mı stop etmek gerekiyor? Yoksa D de stop etmenin bir zararı yok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fataleagle kullanıcısına yanıt
    Aracımı ilk aldığım zamanlarda eski aracımdan alışkanlıkla N ye alıp kontak kapatıyordum. Bir keresinde el frenini de çekmeyi unutunca araç kaymaya başladı, o olaydan beri D de veya R de kontak kapatıyorum. Zaten ilk çalıştırmada otomatik olarak N de çalıştığını fark etmişsinizdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fataleagle

    Aracı stop etmeden önce N ye alıp mı stop etmek gerekiyor? Yoksa D de stop etmenin bir zararı yok mu?

    Çek el frenini in hocam vitesin neyde olduğunun çok bir önemi yok. Tabi çok dik bir rampada isen o ayrı o durumda boşa al el frenini çek sonra yokuşun tersi yöndeki vitese tak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler her kapatışımda düşünüyodum, artık rahat rahat inerim👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 model benzinli C4 Cactus 1.2 PureTech Shine modelini almayı düşünüyorum olum olumsuz her türlü fikir ve görüşleriniz benim için önemli önerir misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.fth

    2015 model benzinli C4 Cactus 1.2 PureTech Shine modelini almayı düşünüyorum olum olumsuz her türlü fikir ve görüşleriniz benim için önemli önerir misiniz ?


    hocam anladığım kadarıyla aracın motor kısmıyla ilgili tereddütleriniz var bu noktada size benim söyleyebileceğim tek şey şu olur beklentiniz ne? Ben 1.0 60 hp corsa kullandım (5 yıl) 1.4 astra h 90 hp easytronic kullandım (5 yıl) 2016 yılında corsa aldık 1.2 motor 70 hp ve hiçbirisinde de hiç şikayetimiz olmadı, neden olmadı çünkü bütçe ile mütenasip o günün şarlarında hem beğenimize hitap eden hemde fiyat fayda anlamında uygun araçlardı. Ama hiçbirisini alırken performans kaygımız yoktu ve bu samimi bir düşünceydi yoksa yıllarca 0-100 ü 15-16 saniye olan araçlar kullanarak ve tekrar tekrar alarak insan kendine eziyet çektirirmi. Bugün yine şartlar gerektirse fiyat fayda anlamında uygun bir araç denk gelse hiç düşünmem alırım.
    Ama etrafımdaki insanlara araç tavsiye ettiğim bir çok durumda insanların ne istediklerinin gerçekten farkında olmadığına bir çok kez şahit oldum, şöyleki kişi fiyat/fayda anlamında uygun bir araç buluyor ve kendisini performans benim için önemli değil diyerek deyim yerindeyse kandırıyor sonra aracın yüklü olduğu bir durumda 1 vites aşağı çekince bunun kendince büyük bir problem olduğunu düşünüyor ve mutsuz oluyor arabadan soğuyor onu sevmiyor.
    Uzun lafın kısası cactus 1.2 bana sorarsanız fiyat/fayda anlamında iyi bir noktada ise ben hiç düşünmem alırım bana performansı yeterli gelir ama bir başkasına aynı şekilde hitap edermi bilmiyorum. onun için bu noktada siz kendi beklentilerinizi/tercihlerinizi belirtirseniz daha sağlıklı yorum yapabiliriz. Motordan başka kafanıza takılan birşeyler varsa sonuçta aynı kasaya sahip aracı kullanıyoruz siz sorun biz yardımcı olmaya çalışırız.




  • Merhabalar,

    Yaklaşık 1 hafta önce 2014 model 17000 km de bir Citroen C4 Cactus 1.2 Pure Tech Feel araç satın aldım.

    Aracın ekspertiz raporlarında daha önce kaza/ değişen/ boya vs. bulunmamaktadır.

    Evimin bulunduğu yer dik yokuş ve park ederken yapılan dur kalk işlemi sırasında araçta özellikle geri manevra sırasında çok ciddi bir titreme oluşmaya başladı. Ve sonunda vites arızası ikazı oluştu.

    Yetkili servise götürüp aracı gösterdiğimde bana " Aracı zorladığımdan şanzımanın ısınma yaptığını bu nedenle bu sorunu yaşadığımı ve baskı balata değişimi gerektiğini" söylediler. Bununda yaklaşık 4000 TL civarı bir masrafı olduğunu belirttiler.

    İşin kötü tarafı bu araçların bu konuda hassas olduğunu ve aynı kullanımla problemin tekrar yaşanacağını söylemeleri oldu.
    Üstelik aracın aynı sebeple 5700 km de bir değişim yaşadığını da öğrendim.

    Bu aracı kullanan veya araç hakkında bilgisi olan arkadaşlara sormak istediğim;

    1- Aynı sebepten muzdarip olan başkaları var mıdır?
    2- 3-5 bin km de bir şanzuman baskı balata değişimi bu araç için kaçınılmaz mıdır?
    3- Özellikle kategorik olarak SUV/CROSSOVER olarak satılan bir aracın yokuşta dur-kalk sonucu bu sıkıntıyı yaşatması (vitesin bu derece hassas olması) normal midir?

    Sonuç olarak istanbul'da yaşıyorum ve bu durumu yaşamak benim açımdan kaçınılmaz diye düşünüyorum. Eğer bunun bir çözümü yoksa benzer bütçelerde alternatif araç düşünmek zorunda kalacağım. Üstelik aracın konfor ve görünümünü çok sevmiş olmama rağmen...

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Hocam şu sorularıma cevap verirseniz olayı daha net anlayıp daha doyurucu cevaplar verebilirim.

    1_ acemimisiniz (bunu hah işte acemisin ondan oldu demek için sormuyorum samimiyetime inanın) değilseniz manuel veya yarı otomatik tecrübeniz var mı?

    2_ ne kadar süre ile zorladınız be oluşan arıza ikazında ne diyordu

    3_ servis baskı balatayı inceledimi yoksa hemen balata gitmiş teşhisini yapıştırdı mı

    4_aracı aldığınız kişi acemimiydi (kuvvetle muhtemel bayan ve acemi birisinden aldığınızı düşünüyorum)

    5_şu anda aracı normal şekilde kullanabiliyormusunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 30 Mart 2018; 19:8:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Tabiki yanlış anlamam :)

    Yaklaşık 16-17 yıldır araç kullanmaktayım. Ağırlıklı düz vites araç olmak üzere 6-7. aracım diyebilirim.

    Bu durumu aracı aldığımdan beri toplamda 10 gün olmuştur 3-4 defa yaşadım. (Dediğim gibi özellikle evimin önünde rampada park edeceğim sırada yaşıyorum). Peşpeşe 2. Manevrada çok nadir 3. Manevrada ikaz Service lambası ile birlikte araç içindeki tablette “vites arızası servise götürün” mesajı alıyorum.

    Servis benim anlattıklarım üzerine benimle birlikte test sürüşü yaparak bu teşhisi koydu. Şazımanın ısınması ile yüzeyde sertleşme olduğunu bu sırada tutunma yapamadığı için titreme/ kaçırma olduğunu söyledi. Devriyaj balatası ve duruma göre volant. Vs. Değişebileceğini belirtti.

    Aracı galeriden aldım. Önceki kullanıcıso hakkında fikir sahibi değilim.

    Zorlamadığım sürece sağlıklı kullanılabilir durumda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Düz vites tecrübeniz olduğundan aracın yokuşta neden balatayı zorladığını biliyorsunuzdur hocam çünkü bunlar otomatikleştirilmiş düz vites özelliklerini anlatmayacağım çünkü eminim biliyorsunuzdur.

    Gelelim sorularınıza şimdi bu araç neden yokuşlarda kalkarken bu kokuyu çıkarıyor?
    Bunu daha önce gerek bu konuda gerekse başka konularda bir kaç kez belirttim tekrar yazayım.
    Aracın vites değiştiren robotu benim gozlemlerime göre (5 yıl easytronic kullandım) çok yavaş bir şekilde debriyaji bırakıyor buda vites geçişlerindeki sarsıntıyı azaltmak için tercih edilmiş gibi ancak bu durum aracın yarım debriyaj dediğimiz (geri geri yokuş çıkışı, kaldırama çıkma gibi) durumlarda debriyaji yipratmasina neden oluyor, Özellikle geri viteste aracın azıcık zorlanması halinde bu kokuyla kısa sürede müşerref oluyorsunuz.
    Bu bir eksiklik mi evet bu bir eksiklik, servise de söyledim, tamam üretici bu noktada vites geçişlerini daha az sarsıntılı yapmak istemiş ve yapmışta ama bu aracı her çeşit kullanıcıya satıyorsun herkes bu aracın kullanım özelliklerine dikkat etmeyebilir, acemi olabilir, kullandığı yer tamamen yokuşlardan oluşabilir vesaire vesaire. ben bunu net olarak görüyorum neden görüyorum 5 yıl astra easytronic kullandım bir iki kez çok çok zorlu koşullarda balata kokusu duydum onun haricinde hiçbir sıkıntı yaşamadım ama bu araçta geri geri azıcık zorlayın hemen balatayı sıyırıyor.Tabi bu eksi tarafın artısıda dediğim gibi vites geçişleri easytronice göre daha yumuşak.
    Aracı ilk aldığımda bunun bu şekilde kısa sürede balatayı bitireceğini düşündüğümden citroene durumu aksettirdim citroen hemen çamura yattı aracın baskı balatası garanti kapsamında değil 5000 km deki arabanın bile yansa biz karışmayız diye bir türkü tutturdu. Bunun üzerine Servisle müşerref olduk, siz bakmayın müşteri hizmetlerine diyerek, kendileri beni bu konuda rahatlattılar.
    (tabi bu çok kolay olmadı, konu hakkındaki bilgi ve tecrübelerimi paylaşıp bu konuda söyledikleri şeylere net cevaplar vermemin ve kendilerinin benim söylediklerime cevap verememelerininde bunda etkisi büyük oldu)
    Orada usta bana siz müsterih olun bu araçlarda baskı balata değişimi kısa sürelerde olmuyor siz sadece biraz daha dikkatli kullanın ama garanti sürecinde bir sıkıntı olursa biz yanınızdayız diyerek beni gönderdi ve bende biraz araştırdım kullananlarla görüştüm 50-60 bin km deki araçlarda bile baskı balata değiştiren kimseyi görmedim ama en başta sizede sormamın nedeni işte buydu bu aracı acemi birisi kullanacaksa ve evinin önünde paralel park yapması gereken bir yokuş varsa bu arabanın baski balatasını tez zamanda sıyırması işten bile değil.

    Bu anlamda sizin aracınızın ilk kullancısı bence acemi birisiymiş ve 5000 km de bu aracın balatasını bitirmiş, sonrasında siz alana kadar biraz daha tecrübe sahibi olmuş ki bu sefer 12.000 km gitmişama yine balatayı biraz sıyırmış bence aracınızın balatasının şu aşamada değişmesi gerekmiyor ama sizde yokuşta bu manevraları yapmaya mecbursanız bir süre sonra bu değişim kaçınılmaz olacaktır.

    Çözümüzün nedir derseniz, park vesaire gibi manevraları yokuşu geri çıkmayacak şekilde yapmanız lazım bir diğer tavsiyem de en baştada dediğim gibi robot debriyajı yavaş bırakıyor bu nedenle bu tür zorlanacak yerlerde siz gaza yumuşak davranarak sanki debriyajı siz bırakıyormuşsunuz gibi hissetmeye çalışarak yapın. Benim aracaım şu anda 14.000 km ye geliyor ve karadeniz bölgesindeyim sürekli yokuşla işim oluyor ama henüz bir sıkıntı yok ve kısa vadede olacak gibide görünmüyor.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir, aklınıza takılan bir yer varsa çekinmeden sorun yardımcı bildiğim birşey varsa yardımcı olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 30 Mart 2018; 20:42:49 >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

    Sanırım bir süre böyle idare edip başka alternatiflere yönelmek zorunda kalacağım gibi görünüyor.

    İstanbul da evim yokuşta ve park yeri bulmak pek kolay olmuyor. Memleketime sık sık giderim. Kastamonuda da bu konu problem yaşatabilir bana.

    Bir sefere mahsus yaptırmak bile gözümde değil belki ama kısa süre sonra aynı şeyi tekrardan yaşayabilme ihtimali sinirimi bozuyor açıkçası.

    Tam otomatik bir 4*4 en iyisi sanırım :)
    Onda da bütçe model konfor yakıt vs. Türlü türlü handikaplar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noyirmi

    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

    Sanırım bir süre böyle idare edip başka alternatiflere yönelmek zorunda kalacağım gibi görünüyor.

    İstanbul da evim yokuşta ve park yeri bulmak pek kolay olmuyor. Memleketime sık sık giderim. Kastamonuda da bu konu problem yaşatabilir bana.

    Bir sefere mahsus yaptırmak bile gözümde değil belki ama kısa süre sonra aynı şeyi tekrardan yaşayabilme ihtimali sinirimi bozuyor açıkçası.

    Tam otomatik bir 4*4 en iyisi sanırım :)
    Onda da bütçe model konfor yakıt vs. Türlü türlü handikaplar.

    eviniz yokuşta ve sürekli dar alana paralel park yapacaksanız bence de değiştirmeniz lehinize olur, şu şartlarda size çok uygun olmadığını söyleyebilirim, kastamonu da çok sık karşılaşacağınızı sanmıyorum, baskı balatayı değiştirseniz bu kadar kısa sürede tekrar balatayı sıyırmayacağınızı da umuyorum ama yinede değiştirdikten sonra aynı şeyi tekrar yaşarsanız gerçekten sinir bozucu olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noyirmi

    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

    Sanırım bir süre böyle idare edip başka alternatiflere yönelmek zorunda kalacağım gibi görünüyor.

    İstanbul da evim yokuşta ve park yeri bulmak pek kolay olmuyor. Memleketime sık sık giderim. Kastamonuda da bu konu problem yaşatabilir bana.

    Bir sefere mahsus yaptırmak bile gözümde değil belki ama kısa süre sonra aynı şeyi tekrardan yaşayabilme ihtimali sinirimi bozuyor açıkçası.

    Tam otomatik bir 4*4 en iyisi sanırım :)
    Onda da bütçe model konfor yakıt vs. Türlü türlü handikaplar.

    1.2 lerde böyel bir titreme durumu var, Sıkışık trafikte dur-kal-dur-kal yapınca titriyordu. 1.6 dizel aldıktan sonra bunların hiçbirine rastlamadım.




  • 1.6 dizelde tork artısından kaynaklı bir rahatlama olabilir öyleyse. Ama şanzımanı bu kadar etkilermi acaba?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende şu anda sıfır olarak aldığım C Elysee 2016 dizel exclusive var. Aracımı çok severek aldım ve gayet memnunum hiçbir problemi yok 26.500de servis bakımını yeni yaptırdım.

    Ancak şu C4 Cactus sevdası beni benden alacak ilk farkettiğim andan beri alma isteğim var. 2018de bildiğimiz gibi cactus yeni makyaj yapıldı ama ben beğenmedim. Airbumpların daha yoğun olduğu ilk sayfadaki yer alan cactusleri daha çok seviyorum.



    1.6 dizellere bütçem yetmez gibi duruyor, C Elysee 1.6 dizelden inip 1.2. Benzinli cactus almak ne kadar mantıklıdır sizce? Ya da uyum sorunu yaşar mıyım karar veremedim.

    Fakat cactus beğendiğim kasalardan artık yeni model çıkarmıyor bu da benim için sorun ilerde almak istesem de 0 bulma şansım yok ne yapsam bilemedim. 🤐🤐

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Candreva87

    Bende şu anda sıfır olarak aldığım C Elysee 2016 dizel exclusive var. Aracımı çok severek aldım ve gayet memnunum hiçbir problemi yok 26.500de servis bakımını yeni yaptırdım.

    Ancak şu C4 Cactus sevdası beni benden alacak ilk farkettiğim andan beri alma isteğim var. 2018de bildiğimiz gibi cactus yeni makyaj yapıldı ama ben beğenmedim. Airbumpların daha yoğun olduğu ilk sayfadaki yer alan cactusleri daha çok seviyorum.



    1.6 dizellere bütçem yetmez gibi duruyor, C Elysee 1.6 dizelden inip 1.2. Benzinli cactus almak ne kadar mantıklıdır sizce? Ya da uyum sorunu yaşar mıyım karar veremedim.

    Fakat cactus beğendiğim kasalardan artık yeni model çıkarmıyor bu da benim için sorun ilerde almak istesem de 0 bulma şansım yok ne yapsam bilemedim. &#129296;&#129296;



    1.6 dizelden sonra 1.2 benzinli performans olarak sizi üzecektir bu anlamda sizin için performans ile tarz/tasarım ve alacağınız araç shine ise donanım arasında karar vermek kalıyor.

    Yeni cactüsün tasarımı noktasında bende size katılıyorum, araç çok sıradan olmuş.
    Dün bir başka konuda bir arkadaş şu yorumu yapmıştı "Farklı tasarımlar hoşuma gider fakat bu araç gerçekten çok farklı. "
    Citroen'in yeni cactüste bu çok farklı algısını yıkmak istediği belli. Ayrıca yeni cactusu c segmenti bir araç gibi lanse etmeye çalışacaklar dolaysıyla fiyat olarakta eski kasayı aratacak gibi.




  • Bende 1.6 dizel var.su an 132.500 km de..

    Bizim araçlarda baskı balata bitmiyor.

    Sadece dik yokuşlarda bir kacdan fazla zorlamada sadece koku yapıyor.bu baski balatanin bittiği anlamına gelmez..bittik diyenlere inanmayın.. bu etg 6 şanzımanın baskı balata ömrü 60 veya 80 bin km den aşağıya degil.

    Bittiği zaman olay şu kalkarken kalın gıcırtı sesi yapıyor.

    Ama bu şanzımanın avantajı vites geçişleri muadillerine göre en iyisi vites geçişleri çok daha seri.ve masrafı çok daha az

    Çift kavrama ve tam otomatiklerin masrafları kat be kat fazla onlarca bin liraları buluyor .ve çok düşük km de bile ariza çıkarıyor örneğin dsg edc powershift dct



    Yeni kasada dünyanın en iyi şanzumanı japon aisinolacak ..suanki 3008 deki şanzuman..

    Onun dışında araba mükemmel dercede sorunsuz.

    Hiç bir kronik sorun yok..132.000 sıfır sorun..yağ filtre değiş devam...süper az yakıyor ve parçalarıda ucuz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ftk44 F kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler ben de servise gittiğimde bu konuyu tekrar sormayı düşünüyordum.

    İkinci olarak da parça fiyatı silecek dışında ucuz diyelim isterseniz. Silecek seti 250-300 TL bandında serviste ve muadil versiyonunu hala bulamadım. Servise gitme nedenim de silecek değişimi olacak.

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bill Gates

    Bilgilendirmeniz için teşekkürler ben de servise gittiğimde bu konuyu tekrar sormayı düşünüyordum.

    İkinci olarak da parça fiyatı silecek dışında ucuz diyelim isterseniz. Silecek seti 250-300 TL bandında serviste ve muadil versiyonunu hala bulamadım. Servise gitme nedenim de silecek değişimi olacak.

    Saygılar
    Silecek lastiği değişir aslında, şimdi araç olmadığı için kesin konuşamıyorum ama olmaz değildir.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Emin olun Ankara'da 4-5 dükkana sadece silecek lastiği değiştirmek maksadıyla gittim ve hepsinden değişmez biz yapamayız vb. gibi cevaplar aldım. Citroen özel servislerden bir kaçı da muadili yok maalesef yenisini alacaksın mecburen gibi cevaplar verdi.

    İnternette satış yapan sitelerde de Cactus için silecek seti bir tek hepsiburada da var orada da autoen isimli dükkan ilan yanlış olmuş bizdeki üründe dipteki hortum girişi yok cevabını verdi telefonla ulaştığımda.....

    Bu durumda yapacak birşey yok maalesef yenisi alınacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bill Gates -- 8 Nisan 2018; 18:45:22 >
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.