Şimdi Ara

CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.650
Cevap
99
Favori
362.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozcaprica

    quote:

    Orijinalden alıntı: barsoy

    Eskisini bilmiyorum ama yenisi kasa konusunda katılıyorum. Aracın konforu yok, koltuklar zevksiz ve sert, minibüs koltuğu gibi. Bir de çok matah bişeymiş gibi ince çift kolçak çıkardılar bu crossover ve mpv araçlarda. Halbuki ilçeler arası minibüs koltuğu havası vermekten başka bir işe yaramıyor. Koltuklarda herhangi bir elektrikli ayar yok, ısıtma ve hafıza zaten yok. Deri koltuk seçeneği olmadığı gibi kumaşı da naylonumsu sert tuhaf birşey. Aracı yarın teslim alacağım ama içine oturmak için hiç sabırsızlanmıyorum desem yeridir. Sırf dizel otomatik ve teknolojik, içi de ferah geniş diye aldım dünyanın parasını vererek; şimdiden pişman gibiyim

    O çift kolun degerini arkada 2 çocuk ağlarken arkaya geçebilen Anne' lere sorun bir de ;)
    Sırf bu yüzden yenisinde orta göbek sökülebiliyor arkaya geçiş kolay olsun diye. Üstelik bu şekilde olunca ön koltuklar farklı mesafe ve yüksekliklere ayarlandığında herkes kendi kolçak' ını kendi rahatına göre ayarlayabiliyor.

    Ben bu tip kol destegini ilk 10 yıl önce USA' de Grand Voyager kullandığımda deneyimlemistim ve işte budur demiştim. Herşeyden önemlisi arabadan ne beklediğiniz yani.

    Döşemeler konusunda katılıyorum size eskisi aynen kalsa bile olurdu. Ama Grand'te Lounge Paketini alırsanız istediğinizin çok ötesinde koltuklarınız olacaktır ;)


    İşte benim hatam picasso almaya gittiğimde şeytana uyup DS5'in içine girmem oldu.

    Burdan herkesi uyarıyorum: Almayacaksanız, seçeneklerinizin arasında yoksa, pahalıysa, ikinci eli yok satamam diyorsanız , DS5'in içine girmeyin. Göz ucuyla bile bakmayın. Sonra aklınızdan çıkmıyor




  • Forumdaki bütün arkadaşlara merhaba.

    Yaklaşık bir aydır takipteyim. Bazı günler günün 1-2 saatini bu forumda vakit geçiriyorum. Özürlü plakalı Honda jazz 2009 model aracım var.
    30 Aralıkta satma hakkım doluyor. Kesinlikle MPV düşünüyorum. Bildiğiniz gibi aldığım aracı 5 yıl satamıyorum.
    Allah imkan verirse niyetim 7-8 sene binmek. Araçlar konusunda deneyimi olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
    Hondam triptonik. Ben alışınca rahat ettim, yığılma olayını manuel kullanımla aştım.
    Daha önce kullandığım araçlarda torku düşük ve küçük motorlarda (biz 1.6 dan büyük alamıyoruz) sollamalar korkulu , stabil yokuşlar işkence oluyordu.
    Ama manuel kullanımlı viteslerde vites küçültmekle bu soru kolayca aşılıyor. Araç kullanımın zevkine varıyorsunuz.
    Honda mda uzun şehirler arasında ise otomatik ve cruise ile sadece tuşlar yardımı ile bir defasında firen ve gaza basmadan 80-90 km gitmiştim. O zevk başka.

    Neyse . Esas sizlerden ricam alacağım araç konusunda iyi karar vermek.
    MPV ve. Dizel düşünüyorum. Scenic ve Picasso arasındayım. Scenic konusunda çok bir bilgi edinemedim.
    Ama yeni Picasso da şanzuman da vites geçişleri çok daha az hissediliyormuş. Yeni araç alanlar cevaplayabilir mi ?

    Bu çok önemli. Yığılmanın olmadığı yarı otomatik araç yokmuş galiba. Ayrıca araştırdığım kadarıyla Picasso da vites arızası da yok gibi.
    Bu aracı kullananlar servis ziyaretlerinde araç ile ilgili kronik sıkıntıları öğrenmişlerdir.
    Bu arızaları yazarmısnız. Bilhassa vites konusunda scenic ile Picasso arasında karşılaştırma yapabilecek olan varmı ?
    Scenic mi ? Picasso mu ?




  • arkadaşlar yokuş destek sistemi her zaman işe yaramıyor sanki. bazen geri kaydığı oluyor mu sizlerde de? yoksa frene çok sert mi basmak gerekiyor devreye girmesi için?
  • Philpo P kullanıcısına yanıt
    Sadece vitese göre karar vermek çok mantıklı bir seçi m olmayacaktır. Tabi ki Renault daki EDC vites daha konforlu olacaktır. Ancak bu sistem daha çok yeni ve yeterince feedback yok. Citroen deki sistem ise uzun yıllardır biliniyor ama EDC ye göre biraz daha konforsuz. Ben manuel araç kullanan biri olarak zaten o yığılmaları yeterince yaşıyorum/yaşatıyorum. Onun için bana göre robotize şanzıman şu anki konforum
    dan daha kötü olamaz diye düşünüyorum. Diğer arabamda klasik ot. şanzıman var, onun konforu hiçbir şeyde yok ama o da çok yakıyor maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktaysakar

    arkadaşlar yokuş destek sistemi her zaman işe yaramıyor sanki. bazen geri kaydığı oluyor mu sizlerde de? yoksa frene çok sert mi basmak gerekiyor devreye girmesi için?

    Şu anda sahip olduğum 3008'de ve test ettiğim yeni C4 Picasso'da durum aynen söylemiş olduğunuz gibi ancak C4 Picasso'da frene 3008'dekinden daha sert basmak gerekiyor gibi geldi bana, neredeyse her dur kalkta araç geri kaçıyordu. Test sürüşü esnasında yanımdaki görevliye ve sonrasında satış görevlisine bu durumu ne kadar dile getirsem de ısrarla öyle bir şey olmadığını, frene basıp bıraktığım zaman aracın geri kaydırmayacağını söylediler ancak anlaşılan kendileri frene çok sert asılıyor ve bu durumdan haberleri yok. Kalkış esnasında aracın geri kaymasını engellemek için durduktan sonra frene biraz daha sert basmak gerekiyor.

    Yine aynı şekilde Stop&Start sisteminin araç tam durmadan devreye girmesi de İstanbul trafiğinde bir yerden sonra sinir bozmakta, dolayısıyla sistemi genellikle devre dışı bırakıyorum...




  • sarppy kullanıcısına yanıt
    ben yokuş destek sisteminin devreye girmesi için ne kadar sert frene basmam gerektiğini henüz kavrayamadım. şu ana arabam 600 km'de. hayal ettiğim gibi değil. ayağım alışır zamanla diye umut ediyorum. start&stop'a bende sıcak bakamadım. çok sıkışık trafikte tepki süresini uzatıyor. ben de sıkışık şehir içi trafiğinde kapatıyorum. çok frene ve gaza arka arkaya basınca arabada şaşırıyor bazen :)
  • sarppy kullanıcısına yanıt
    " Stop&Start sisteminin araç tam durmadan devreye girmesi de İstanbul trafiğinde bir yerden sonra sinir bozmakta, dolayısıyla sistemi
    genellikle devre dışı bırakıyorum" Bu ifade 3008 için geçerli sanırım. C4 Picasso için geçerli değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktaysakar

    ben yokuş destek sisteminin devreye girmesi için ne kadar sert frene basmam gerektiğini henüz kavrayamadım. şu ana arabam 600 km'de. hayal ettiğim gibi değil. ayağım alışır zamanla diye umut ediyorum. start&stop'a bende sıcak bakamadım. çok sıkışık trafikte tepki süresini uzatıyor. ben de sıkışık şehir içi trafiğinde kapatıyorum. çok frene ve gaza arka arkaya basınca arabada şaşırıyor bazen :)

    Hill holder için olayın bir de eğim boyutu bulunmakta, sistemin devreye girebilmesi için %3 ya da daha fazla bir eğimin olması gerekmekte. Aracı tanıdıkça hangi koşullarda aracınızın ne tepki vereceğini ve sizin o an ne yapmanız gerektiğini zamanla öğreniyorsunuz zaten...

    Sayın @Philpo'nun sorusunu araç sahibi olarak siz de cevaplayın isterseniz. 3008 ve C4 Picasso'da, PSA grubu araçlarda ortak olarak kullanılan e-HDi motor bulunmakta ve her ikisinde de Stop&Start sistemi aynı şekilde çalışmakta. Yani araç düşük bir hızda süzülerek yavaşlıyorsa tam olarak durmadan motor stop etmekte, test ettiğim C4 Picasso'da da durum bu şekildeydi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osiris_quidam

    evt yokuş kalkış eğim ile cok alakalı olan bir sistemdir. dik yokuslarda elektirikli el freni cekilmesini öneriyorum. sonucta tekrar kendisi indiriyor elfrenini bir sıkıntı yasamıyorsunuz.

    Ben açıkçası elektrikli park frenini bu şekilde kullanmıyorum, aracı çalıştırıp vitesi A konumuna getirdikten sonra başka hiçbir şey yapmadan gaza basarak ilerlediğinizde araca dışarıdan bakarsanız aracın arkadan kasıldığını görebilirsiniz. Aslında bu esnada araç park frenini kendisi indirmekte ancak o gördüğüm kasılma olayından dolayı aracı ilk kaldırırken de elektrikli park frenini elimle kendim devre dışı bırakıyorum. Tabii bu biraz da sizin alışkanlıklarınıza ve kullanım şeklinize bağlı, bu da benim alışkanlığım diyelim...

    Araçlarımızdaki ESP'ye bağlı hill holder sistemi aşağıdaki gibi çalışmakta.





  • ufukerdagi U kullanıcısına yanıt
    Merhabalar tşk ederim öncelikle.Benim picasso 5k intensive modeli Eskişehirden aldım.
  • oktaysakar O kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim bu sistemin devreye girmesi için belirli bir eğimde olmanız gerekiyor.Buda yanlış hatırlamıyorsam 14 derece.Ben kayması konusunda şimdiye kadar sorun yasamadım.
  • Arkadaşlar aracın ağırlığı konusunda paylaşımda bulunalım lütfen. Bende 1555 kg net ağırlık yazıyor ruhsatta normal midir bu?.Araç sahiplerinden bu konuda paylaşım bekliyorum .Şimdiden teşekkürler.
  • Hill holder özellikle eski picasso kullanıcılarına problemli gelebilir bende bunu hissediyorum.
    Bence bu modelde devreye girmek için daha yüksek bir eğim istiyor. Yüksek eğimde (kaç derece derseniz ölçmedim bilmiyorum) kesinlikle 1mm kaçırmıyor ama belli belirsiz eğimlerde kesinlikle kaçıyor gaza ona göre basmak lazım.
    Eskisinde frenden çekince 3 sn her halukarda durduğu için yenisinde de bunu bekliyor insan alışkanlık nedeniyle. Ancak alışılır zamanla gaza basma zamanlamasına. Eskisi bizi çok uyuşturmuş o kesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzadal

    Arkadaşlar aracın ağırlığı konusunda paylaşımda bulunalım lütfen. Bende 1555 kg net ağırlık yazıyor ruhsatta normal midir bu?.Araç sahiplerinden bu konuda paylaşım bekliyorum .Şimdiden teşekkürler.

    Aşağıdaki linkteki broşürden 31. sayfaya gelirseniz orada da net ağırlık için 1555kg yazılmış olduğunu görebilirsiniz.

    info.citroen.co.uk
    Page not found | Citroën UK
    http://info.citroen.co.uk/Assets/pdf/new-cars/c4-picasso/brochure.pdf


     CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ

    Mesela benim aracım için konuşursak ruhsatta net ağırlık 1626kg yazmakta, broşüre bakıldığında da boş ağırlık 1423kg olarak gözükmekte.




  • 1555 kg eski c4 picassonun ağırlığı olması lazım. ruhsat verirken büyük ihtimalle yeni model kayıtlarda görünmediği için eskisini yazıyorlar. ben kaskoyu yaptırırken sigortacı da bulmadı intensive versiyonunu. bir yerleri arayarak kodunu işlettirdi sisteme. yeni picasso 140 kg hafifletildi diye biliyorum. ruhsattaki bilgi tam doğru değil yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktaysakar

    1555 kg eski c4 picassonun ağırlığı olması lazım. ruhsat verirken büyük ihtimalle yeni model kayıtlarda görünmediği için eskisini yazıyorlar. ben kaskoyu yaptırırken sigortacı da bulmadı intensive versiyonunu. bir yerleri arayarak kodunu işlettirdi sisteme. yeni picasso 140 kg hafifletildi diye biliyorum. ruhsattaki bilgi tam doğru değil yani.

    Eski kasa C4 Picasso 1.6 HDi otomatik versiyonun boş ağırlığı 1499kg, eski kasa C4 Grand Picasso 1.6 HDi otomatik versiyonun boş ağırlığı da 1539kg olarak gözükmekte.

     CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ  CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ




  • Bende ağırlık konusunda aldığım bayiyi aradım ,bir yanlışlık olabilirmi diye.Bana verdikleri cevap "emniyette ruhsat yazılırken sistemlerinde ne görünüyorsa onu yazıyorlar" şeklindeydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deutr

    Arkadaşlar,

    Kullananların çok daha iyi fikir verebileceğini düşüyorum; sizce Picasso'nun olabilecek en yakın rakibi nedir ? Elbette elma ile elma kıyaslaması yapmak istiyorum, yani bir sedan ile kıyas değil arzum... En yakın seçenek Renault Scenic olur sohbetleri duyuyorum (hem dizel hemde EDC olması aracılığı ile ) alternatif ise C-Max... sizin görüşünüz nedir ?

    merhabalar, başlığınızı baştan bu yana okudum,

    Deutr'un sorusu aslında benim ihtiyacımı da karşılıyor gibi. Ben 2011 Grand Scenic 3 kullanıcısıyım, aracım 96.000km'de ve değişme niyetim var. Rakipleri inceliyorum şu ara, mevcut rakipler arasında gönlüm artık 5. aracım olacak (muhtemelen 5. Renault) Scenic'ten yana. Ancak kasanın 2009 yılında çıkmış olması 2015'te kasa değişikliğine gideceğinin habercisi. GP ise daha yeni bir kasa. Haftasonu için randevu aldım otomatiği ve aracın kendini test edeceğim yalnız 5 kişilik versiyon varmış test olarak.

    EDC'yi kökleyip kullanmıştım gerçekten vites geçişleri hissettirilmiyor, sanki araç tek vitesmiş gibi. Bakalım bunda sonuç ne çıkacak. F1 vites olması benim için büyük bir artı. Çünkü otomatik sevmeyen biri olarak aracın kritik durumlarda doğru karar vereceğine inanmıyorum, ki birkaç arkadaş da bu durumdan bahsetmiş. F1 vites ile bu sorun tamamen ortadan kalkar.

    Geçen haftasonu Zafira'yı inceledim, yeni 1.6 dizel motor güzel ancak araca genel olarak baktığım zaman bizim eski Broadway'in yenilenmişi sanki, donanım olarak çok zayıf. "Alman arabası" muhabbetlerini hiç sevmem, markaların "fanboy" larını da sevmem (her ne kadar Renault adına bizim başlıklarda öyle görülsem de) 80.000 ve üstünde para vereceğim aracımı iyi tanımak, doğru kararı vermek isterim.

    Almayı düşündüğüm GS3'e en ciddi rakip şu an GP... Zafiranın birçok eksiği beni rahatsız etti, (detaylandırabilirim)... Ford'un Grand C-max'ine bu araştırma döneminde hiç bakmadım bile. A sütununun kötülüğü, iç kısımdaki basıklık ve boğuculuk yeterli bir eleme nedeni. 5008'in 3. sıraya geçişi kötüydü falan filan...

    GP'nin görüntüsü ilk baktığımda beğenemedim, çok yuvarlak hatlı, şişman bir adam havasında geldi ( yakında 110kg'dan diyet yaparak 92'ye düşen biri olarak bunu anlarsınız umarım ) ama farklı renk sçeenekleriyle daha sık baktıkça gözüm alıştı ve şu an hoşuma gidiyor. Özellikle jantlar çok güzel. Donanım olarak bazı konularda Scenic'in de önünde. Tabi bunda yeni kasa olmasının avantajı var. Scenic 2 sene sonra nasıl bir donanımla geliyor merak ediyorum deli gibi.

    çok bunaltmıyım sizleri, son okumadığım bikaç mesaj kalmıştı onları da bitireyim o arada... ancak şunu sormak isterim...

    Başlığınız içinde elektronik çocuk kilidinin olmadığını okudum. Bu doğru mudur? çocuk kilidini kapı içinden manuel olarak mı yapmamız gerekiyor? Araç içi fotoğraflarda çocuk kilidine benzer bir tuş var ama Zafira'daki gibi sadece camlar için midir, yoksa kapıları da kapsıyor mu?

    teşekkür ederim şimdiden


    bu arada Scenic'in tüm opsiyonlarını aldığınız zaman metalik boya hariç (Beyaz istediğimden) 84.000'e geliyor. GP ise teknoloji paketi ve cam tavan ile 84.350TL yani yukarda bi arkadaşımın dediği gibi, fiyatsal açıdan bi tercih söz konusu olmaması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 27 Kasım 2013; 14:30:00 >




  • yine fotoğraflarda gözlük koyma yeri göremedim, var mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    yine fotoğraflarda gözlük koyma yeri göremedim, var mı acaba?



    Gözlük koyma yeri yok. Hatta kapı cepleri çok alçak ve dar. Ama ön koltukların minder altında, arka yan koltukların ayak dibinde gizli bölmeler var. Çocuk kilidine dikkat etmedim hep bakıyim diyorum unutuyorum.

    Havalandırmayı tek tuşla kapatmak da yok, illa hava verecek. Klimayı kapatabiliyorsunuz tabi ama fanı tamamen kapatmak için şiddetini kademe kademe düşürüp off durumuna getirmek lazım.

    Navigasyon programı özellikle IGO'ya alışık olanlar için sıkıntılı. Dönüş uyarılarını geç söylüyor, sapağı geçince alternatif rota hesaplama çok geç.
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.