Şimdi Ara

CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.650
Cevap
99
Favori
362.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En önemlisi: benim araçta mı sorun var, yoksa rodaj süresi yüzünden bilmiyorum vites geçişleri tüm viteslerde şiddetli bir şekilde hissediliyor. A5-A6 geçişi dahil!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barsoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    yine fotoğraflarda gözlük koyma yeri göremedim, var mı acaba?



    Gözlük koyma yeri yok. Hatta kapı cepleri çok alçak ve dar. Ama ön koltukların minder altında, arka yan koltukların ayak dibinde gizli bölmeler var. Çocuk kilidine dikkat etmedim hep bakıyim diyorum unutuyorum.

    Havalandırmayı tek tuşla kapatmak da yok, illa hava verecek. Klimayı kapatabiliyorsunuz tabi ama fanı tamamen kapatmak için şiddetini kademe kademe düşürüp off durumuna getirmek lazım.

    Navigasyon programı özellikle IGO'ya alışık olanlar için sıkıntılı. Dönüş uyarılarını geç söylüyor, sapağı geçince alternatif rota hesaplama çok geç.

    Aynı gizli gözler Scenic'te de var ve çok büyük. umarım bu da öyledir... Yangın söndürme ile B&D süpürgeyi aynı yere koyabiliyorum mesela... Önemli ama sonuçta arabayı elemek için neden değil tabi ki

    Havalandırma konusu kötüymüş diyemem de eksik kalmış diyeyim, bende AC-Off ve sistemi komple kapatma tuşu var... Haa 96.000 km'de kaç kere tamamen kapattın dersen çok çok azdır.

    Navigasyon olayında IGO'dan daha iyisini şu ana kadar göremedim zaten. Scenic'teki nasıldır bi tecrübem olmadı. Cep için olanını indirip bi denemem lazım


    Vites geçişleri önemli. Benim gibi otomatik sevmeyen biri otomatik alır da dediğiniz sorunu yaşarsa hiç de iyi olmaz. Ama EDC'de öyle bişey görmemiştim, az önce dediğim gibi sanki araç tek vitesliymiş gibi gidiyordu. Bunu haftasonu göreceğim artık




  • 2012 GP kullanıcısıyım. Yeni kasa ile eski kasadaki şanzımanın vites atış şeklinin farkettiğini sanmıyorum.

    EDC'yi beğenecek hassasiyette biri için MCP kesintili geçişleri ile insana düz vitesmiş gibi geliyor.
  • dediğiniz şey şimdiden canımı sıktı. Genelde sakin kullanan birisiyimdir, 90'cıyımdır. Bu nedenle yakııta hep fabrika verilerinin altını yakalamışımdır. şehiriçi de olmasına rağmen.

    neyse cumartesi günü belli olacak durum, gerçi çok fazla otomatik tecrübem yok. Ama kesinti olması durumu kendini hissettirir diye düşünüyorum.
  • msaltik kullanıcısına yanıt
    Bende Scenic ve Picasso arasında kaldım. Yeni Picasso da vites geçişleri yok denecek kadar az diyorlar. Bilhassa 1-2 ye ve 2-1 geçişleri iyice bir tartın
    bakalım. Benim ağırlığım Picasso. Herşey tamam sadece uzun vites konusunda deneyimi olan arkadaşların fikrine ihtiyacım var.
    Bir de edindiğim izlenim Picasso kullanıcılarının neredeyse tamamı başka bir aracı beğenmiyor. Yine Picasso diyor. Sizde bu izlenime vardınız mı ?
  • başka aracı beğenmeme olayına bişey diyemem. ama iş ne zamanki fanatikliğe girer, orada ben yokum. Benim sadece kafadan elediğim ve yukarda yazdığım şekilde hiç ilgilenmediğim araç Ford G C-max... nedenlerinden 2sini de yazdım

    Kendi ihtiyaçlarıma göre araçların teknik özellikleri ile donanım seviyelerini kıyaslayan, kendi önem verdiğim sıraya göre puanlama yaptığım bir excel dosyası hazırladım. Bu puanlama sonucunda Picasso teknik özelliklerde öne çıkarken donanımda az bi farkla Scenic gerisinde kaldı. Toplam puanlama da Picasso önde. Dediğim gibi bu kendi ihtiyaçlarıma göre bir tespit ve beni bağlar.

    Ben scenic'in kullanımından da, tasarımından da memnunum. Aracımla eksik ve hatalı bulduğum konuları da kendi başlığımızda en çok yazan kişiydim. O yüzden fanboy'luk olayına karşıyım. bunu tekrar belirtmek isterim.

    hazırladığım tablo 2 sene boyunda 96.000km yaptığım Scenic için oturmuş olsa da, daha yeni çıkmış Picasso için kağıt üstündeki değerlerin kıyaslamasıdır. Aracı gördükten sonra puanlamam değişebilir...

    Mesela Zafira benim araçtan 10cm daha uzundu, bu farkı 3. sıraya verdiklerini düşünmüştüm ama aksine bagaj olarak kullanmışlar, bir miktar da tampona gitmiş gibi. Beklediğim gibi bi fark göremedim. Ayrıca 3. sıraya geçiş de Scenic'e nazaran kötü. Koltuğun katlanma şekli geçişi zorlaştırıyor. Tıpkı 5008'de olduğu gibi... Fuarda 5008 incelerken arkadan inerken düşme tehlikesi yaşamıştım :D boyum 1.82...

    Picasso dediğim gibi baştan tasarımı garip geldi, çok beğenemedim ama baktıkça gözüm alıştı.

    Haftasonu test sürüşünün ardından bayi ile görüşeceğim,
    1- istediğim renkteki istediğim donanımdaki araç var mı?
    2- yoksa ne zaman gelecek?
    3- fiyatta indirim yapacaklar mı? göstermelik bişey mi olacak?
    4- Mevcut aracıma ne kadar verecekler?
    5- Bakım peryotları kaç km'de bir oluyor, ağır bakıma kadar olan toplam bakım maliyeti nedir. gibi sorularım olacak. ve bunlar kararımda etkili olacak.


    Zafira elendi gibi, Picasso ve Scenic arasındayım, gönlüm Scenic'ten yana ama ibre her an değişebilir




  • barsoy kullanıcısına yanıt
    :(

    Picasso ya yatkın biri olarak böyle pişmanlık beni meraklandırıyor. DS5 i düşünmezsek Koltuklar, kolçak, ısıtma ve elektrikli ayar dışında nedeni var mı ?
  • msaltik kullanıcısına yanıt
    Haftasonu test sürüşünüzün sonucunu mutlaka yazın. Son fiyatları nedir ? ben 15.000 km diye duymuştum. tşk
  • DS5'ten çok bahsedilmiş ama sanırım görsel hazzından bahsediliyor. Yine fuarda oturmuştum o araca, gerçekten uçak pilotu gibi hissediyorsunuz kendinizi. Ancak aracın ön görüşü falan çok kötü gelmişti bana. tahminimce zemini de daha kısıtlı görüyoruz. Ve araç üstüme üstüme geliyor gibiydi. Belki de Scenic kullandıktan sonra artık diğer araçlar öyle geliyor bana. Zaten bizim MPV sınıfı araçlarla kıyaslanacak bir durumda değil o araç. DS5'ten çıkınca yorumum "bu arabayla 1000km kesintisiz seyahat yapılmaz" olmuştu. Ama müthiş bi tasarım
  • Philpo P kullanıcısına yanıt
    Tasarım, kokpit düğmeleri, head up akran, daha kesintisiz ve seri vites geçişleri (bana öyle geldi), malzeme kalitesi. Ama görüş hakimiyeti olarak tabiki picasso daha üstündür. Ayrıca yere çok çok yakın- nerdeyse değecek- bir araç olması da dezavantajı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    DS5'ten çok bahsedilmiş ama sanırım görsel hazzından bahsediliyor. Yine fuarda oturmuştum o araca, gerçekten uçak pilotu gibi hissediyorsunuz kendinizi. Ancak aracın ön görüşü falan çok kötü gelmişti bana. tahminimce zemini de daha kısıtlı görüyoruz. Ve araç üstüme üstüme geliyor gibiydi. Belki de Scenic kullandıktan sonra artık diğer araçlar öyle geliyor bana. Zaten bizim MPV sınıfı araçlarla kıyaslanacak bir durumda değil o araç. DS5'ten çıkınca yorumum "bu arabayla 1000km kesintisiz seyahat yapılmaz" olmuştu. Ama müthiş bi tasarım

    Aslında 1000km kesintisiz seyahat yapılır DS5 ile, çünkü masaj fonksiyonu ve uzatılabilir baldır desteği var. Ama illa bir şeyleri kısacaklar ya, ona da kör nokta uyarı, otomatik park, dokunmatik navigasyon koymamışlar(joystickli navi var)




  • youtube'dan videoları izliyorum da "Test nowy ....... - francuskie" diye bi video var. orda arabanın tüketimi 19.8 lt/100km olarak görünüyo... umarım anlık değildir o :)))))) Gerçi ortalama bile olsa o nasıl bir değerdir. Arabayı boşta çalıştırsan ancak o kadar olur be?



    hah neyse 7.5'a düşürmüş biraz ilerde :))))))) yakıt benim için çok önemli. Scenic'te fabrika verisinin altını çok rahat yakalıyordum... 4.2-4.3 ler... fabrika 4.6'dır... bu 3.8lt/100km... altına gerek yok, bunu yapsın yeter bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 28 Kasım 2013; 13:40:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osiris_quidam

    evt araclar biz bayilere geldiklerinde dur kalk yapmakdan ve aracı kısa mesafelerde kapatıp acmaktan yakıt tüketimleri 17 lt gibi gözüküyor, araclar en cok yakıtı kapatılıp çalıştırıldıgında yaktıgı için normal değerler :)
    normalde c4 picasso ile 118 km sabit hız ile ortalama yakıt tüketimi 4.0 lt olarak gözükmektedir.

    evet önceki mesajlarınızda okumuştum bu değerinizi. kullandığım tüm Renault'larda fabrikanın altını hep yakalamıştım, özel çaba yapmaksızın. sizin de söylemenize göre sanırım Fransızların ortak özelliği düşük tüketim.

    Ben teknoloji paketli ve cam tavan opsiyonlu aracı düşünüyorum. Haftasonu Trabzon bayisine gideceğim ama hazır sizi yakalamışken sorayım, citroen sitesinden indirdiğim teknik özellikler dosyasında yazılım donanımsal opsiyonlar doğru mudur? Yani bugün sipariş vereceğim araçta orda ne görüyorsam alabilecek miyim? Firmalar bazı değişiklikleri geç yansıtıyorlar sitelerine.




  • stop&start'lı bir C3'e binmiştim, araç durur durmaz stop ediyordu, harekete geçeceği hemen çalışıyordu. Şunu merak etmiştim

    1- yazın klima kullandığımız zamanlarda, motor stop edince klima nasıl besleniyor?
    2- Motor stop edeceği için turbonun yağlaması da duruyor mu? Bu ilerde turbo sıkıntılarına yol açıyor mu? dizel konusun bu forumun duayeni O.B.K üstaddan öğrendiğimiz için stop&start aslında onun anlattıklarıyla biraz çelişkili kalıyor.

    firmaların bu durumlar için aldığı önlemleri öğrenmek isterim
  • Arkadaşlar ben sinyal kolu ucundaki düğmeye basıldığında ne olduğunu çözemedim.:) Yardımcı olacak varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzadal

    Arkadaşlar ben sinyal kolu ucundaki düğmeye basıldığında ne olduğunu çözemedim.:) Yardımcı olacak varmı?

    Aynı yerden bahsediyoruz değil mi?

     CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ
  • Grand Picasso için böyle bir kılavuz var mı arkadaşım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Grand Picasso için böyle bir kılavuz var mı arkadaşım?





  • yönetici dediğin böyle olur
  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Tşk ederim .Aynı yerden bahsediyoruz evet ama burda sinyal kolu ucundaki butona basınca ne olacağı yazmıyor.Silecek kolundaki güzergah bilgilerini sıfırlıyor.Soldaki ne yapıyor?(Bazı farklı araçlarda korna olarak kullanılan yerden bahsediyorum ,belki daha acıklayıcı olur)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzadal -- 29 Kasım 2013; 23:13:20 >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.