Arabam 50000 km'de.Ön lastiklerden biri patlamış ben farketmeden üzerinde 50km yol aldım.Doğal olarak lastikler sizlere ömür...Önlere yeni iki adet lastik alacağım.Üzerindeki orjinal michelinlerden memnunum ama pahallı geldi bana.Aynı fiyata (yaklaşık 230YTL/adet) daha iyi özellikleri olan hangi lastiği almalıyım? Yoksa Michelişn den şaşmamalımıyım? Citroen servisi Yokohama satıyor.175YTL/adet tanesini verecekler.Ancak Yokohama hakkında kullananlatın yorumunu forumlarda bulamadım.Yokohama kullanan var mı?Acil yardım lütfennn....
Servisin Yokohama satması gayet doğal çünkü onun da disti Bayraktar holdingdir Citroenin de olduğu gibi. Fiyat konusu dediğiniz gibi daha uygun ama ben daha önce kullandım. ilk 15-20.000 de sorun yok sonrasında kauçuğunun özelliğini yitirip sertleşmeye ve daha az yol tutuşu ve konfor sergilediğine şahit oldum. Lastikler 45-50.000 arasına geldiğinde dişleri olduğu gibi duruyor ama artık hiç yol tutmaz olmuştu. buna halk arasında gavlamış lastik diyorlar. arabanızın ne olduğunun hiç önemi yok nihayetinde canınızı emanet ettiğiniz ve yerle teması olan tek parça lastik. Yol tutuşta diğer herşey lastikten sonra gelir : abs,ebd, eba,tcs,esp vs.. Lastik yere tutunamazsa hepsi alfabetik hikaye olur. yol tutuş konsunda ciddi birkaç deneyimim olduktan sonra inanın Michelinden hiç vazgeçmedim. ki bu lastiği kullandığım araçlar arasında Tofaşlar da vardır. kişisel tavsiyem 50 binlik araca binip de lastikten yapacağınız 100 max. 150 ytl lik tasarrufu düşünüp de ne kendi canınızı ne sevdiklerinizinkini ne aracınızı tehlikeye atmayın . michelinin fiyatı çok düşündürüyorsa sizi bana pm den mesaj atın iletişim bilgilerinizle lastik ebadınızı da tam olarak bildirin ben bulunduğun ildeki bayiden iyi bir fiyat alırım size imkanlar dahilinde
quote:
Orjinalden alıntı: daceroo
Servisin Yokohama satması gayet doğal çünkü onun da disti Bayraktar holdingdir Citroenin de olduğu gibi. Fiyat konusu dediğiniz gibi daha uygun ama ben daha önce kullandım. ilk 15-20.000 de sorun yok sonrasında kauçuğunun özelliğini yitirip sertleşmeye ve daha az yol tutuşu ve konfor sergilediğine şahit oldum. Lastikler 45-50.000 arasına geldiğinde dişleri olduğu gibi duruyor ama artık hiç yol tutmaz olmuştu. buna halk arasında gavlamış lastik diyorlar. arabanızın ne olduğunun hiç önemi yok nihayetinde canınızı emanet ettiğiniz ve yerle teması olan tek parça lastik. Yol tutuşta diğer herşey lastikten sonra gelir : abs,ebd, eba,tcs,esp vs.. Lastik yere tutunamazsa hepsi alfabetik hikaye olur. yol tutuş konsunda ciddi birkaç deneyimim olduktan sonra inanın Michelinden hiç vazgeçmedim. ki bu lastiği kullandığım araçlar arasında Tofaşlar da vardır. kişisel tavsiyem 50 binlik araca binip de lastikten yapacağınız 100 max. 150 ytl lik tasarrufu düşünüp de ne kendi canınızı ne sevdiklerinizinkini ne aracınızı tehlikeye atmayın . michelinin fiyatı çok düşündürüyorsa sizi bana pm den mesaj atın iletişim bilgilerinizle lastik ebadınızı da tam olarak bildirin ben bulunduğun ildeki bayiden iyi bir fiyat alırım size imkanlar dahilinde
aynen katılıyorum
Cevabınız için teşekkür ediyorum.Tanıdığım bir Dunlop bayiisi var.Elinde ultra yüksek performans 8 aydır bekleyen Sport 9000 lastik var, Michelin'den daha iyi dedi.İnternetten inceledim,Dunlop Goodyear'ın yan markası.Yorumlar iyi.Kafam karıştı.Ya michelin ya da Dunlop.Şu anda bu ikisi arasında kaldım.Bulunduğum şehir Denizli.Sevgili Daceroo lastik ebatım 215/55/16 hız sınıfı 93W.
quote:
Orjinalden alıntı: dalgakıran
Cevabınız için teşekkür ediyorum.Tanıdığım bir Dunlop bayiisi var.Elinde ultra yüksek performans 8 aydır bekleyen Sport 9000 lastik var, Michelin'den daha iyi dedi.İnternetten inceledim,Dunlop Goodyear'ın yan markası.Yorumlar iyi.Kafam karıştı.Ya michelin ya da Dunlop.Şu anda bu ikisi arasında kaldım.Bulunduğum şehir Denizli.Sevgili Daceroo lastik ebatım 215/55/16 hız sınıfı 93W.
Dunlop un iyi olduğunu ben de çok duydum. Bmw ve genellikle üst seri Passatlarda orjinal çıkan bir lastik. Lakin ağırbaşlı gidişi muazzam keyifli olan C5 gibi bir aracı 200-400 km. arası hızlarda kullanmanız neredeyse imkansız , dolayısıyla ultra yüksek performanslı bir lastiğe neden tonla para harcayasınız ki ? Kaldı ki performansa bu kadar yatkın bir lastiğin esneklikle ilgili ciddi rahatsızlıkları olacaktır ; doğası gereği biraz sert bir lastik olacaktır . Çok önemli başka bir konuda 8 aydır bayide yatan bir lastik acaba ne zaman üretilmiştir ? Bir lastiğin maximum raf+kullanım ömrü 5 yılla kısıtlıdır, sonrası çok ciddi risk oluşturur. Son sorum sayın dalgakıran daha önce kullandığınız Michelinler energy serisi mi pilot primacy mi ? Sıfır Citroenlerde her ikisi de çıkabiliyor . bu ebatta ve C5 gibi bir araçta şahsen PP modelini tavsiye ederim lastik başına 5-10 ytl daha pahalı ama daha nitelikli bir seri . Saygılar ve hürmetler ..
Bir defa hangi lastiği alırsanız alın yeni lastikleri kesinlikle arkaya takmalısınız. Bu kural araç önden ya da arkadan çekişli olsun olmasın böyledir. Yani arkadaki daha eski lastikleri öne alıp yeni alacaklarınızı arkaya takmalısınız.
Bunu ben değil ustalar söylüyor. Sebebi de öne takacağınız yeni lastiklerin belirgin biçimde direksiyon hakimiyetine etki edeceğidir. Bu döngü bu şekilde devam etmelidir. Artık ön lastikler iyice aşındığında yine arkadaki lastikleri öne alıp arkaya yenileri takmalısınız. Hiçbir zaman 4 lastik aynı derecede aşınmaz. Önden çekişli bir araçta ön lastikler hem torka maruz kaldığından hem de dönme eylemini gerçekleştirdiğinden arka lastiklere göre daha çabuk aşınacaktır. Lastiklerin durumuna göre bunu siz ayarlayacaksınız.
Yokohama konusunda Hakan.a aynen katılıyorum. Bizim Mercedes.e taktık ve inanın pişmanım. Çok sert hamurlu bir lastik. Kesinlikle tavsiye etmem. Aynı şekilde Goodyear NCT5 lastikten de durabildiğiniz kadar uzak durun. Ben lastiklerimi bugün değişecek olsam sıralamam şu şekilde olurdu.
1. Goodyear Excellence ( bence mükemmel bir lastik ) 2. Continental Premium Contact ( inanılmaz konforlu bir lastik. Megane.da Good Year NCT5.ten sonra taktırdıktan sonra pamuk tarlasında gidiyormuş hissi uyandırmıştı ) 3. Michelin Pilot Primacy HP
Ayrıca Hakan.a katıldığım bir konu daha var. W serisi bir lastik almanıza bence de gerek yok. Standart olarak C5 üzerinde 215/55/R16 93W gelse de V sınıfı hem daha ucuz hem daha fazla konfora yöneliktir. C5.in zaten maksimum hızı 190 km.dir, biraz eğim bulsanız ancak 200 km.ye çıkabilirsiniz ki bunu da sürekli yapamazsınız zaten.
Lastiklerin üzerinde 4 haneli bir rakam bulunur. Bu örneğin 0507 şeklinde olabilir. Bunun anlamı bu lastiğin 2007 yılının 5.haftasında üretildiğidir. Lastik alırken buna dikkat edin. Yatmış ve bayide fazlaca beklemiş lastiği almayın. Aynı zamanda sıfır bir araç aldığınızda da lastiklerini kontrol edin. Bu aracın ne kadar yatmış olduğu konusunda size fikir verebilir. Ben bunu öğrendiğimde bir önceki aracım Megane.ın ne kadar fazla yatmış bir araç olduğunu anlamıştım ama oldukça geç olmuştu.
Cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum.Karar vermemde değerli fikirleriniz belirleyici oldu ve dün CITROEN C5 ime Michelin Pilot Primacy HP lastikleri taktırdım.Gerçekten güzel lastikmiş.Gürültüsü az,sürüşü keyifli.Alacak arkadaşlara da Michelin Pilot Primacy HP lastikleri tavsiye edebilirim.
Hayırlı olsun. Kazasız belasız eskitmenizi dilerim. Yol şartlarına göre en az 80.000 km güvenli biçimde kullanabilirsiniz emin olun.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme