Merhaba Herkese, Konuyu doğru yere mi açtım emin değilim, yanlış ise şimdiden kusura bakmayın. 2022 model Clio 5 1.0 TCe 90 Beygir Benzinli aracım var. Soğukların başlamasıyla beraber videoda görmüş olduğunuz problem ortaya çıktı. Araç kapalı otoparkta bulunuyor. Sabahları işe gitmek için çalıştırdığımda rölantide bir bozukluk devir saati 1000 1400 arası değişkenlik gösteriyor ortalama 1 dakika çalıştık sonra 800 devire kadar düşüp sesi normale dönüyor. Servisi aradığımda bu tarz şikayetlerin geldiğini havaların soğuk olmasından kaynaklandığını söylediler. Ancak kapalı garajın soğukluğuyla bu şekilde olması bana anormal geldi. Videoyu aşağıya bırakıyorum. Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim. |
Clio 5 Çalıştırınca Öksürme Problemi
![](/static/forum/img/populer-yerinde.png)
![](/static/forum/img/populer-yerinde.png)
![Daha fazla göster butonu](/static/forum/img/Layer_3.png)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Cold start 3 silindirli motorlar için sarsıntılı çalışma beklenebilir ama bu bana da biraz fazla geldi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Neyden kaynaklı olabilir tahmininiz var mı?
-
Kaç derece hava? Nem var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Videoyu bugün çektim, dışarısı 6 dereceydi. Otoparkta 8-10 derecedir diye tahmin ediyorum. Nem yok.
-
Hiç normal bir ses değil, aracı çok zorlamadan bir ustaya gösterin bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yağı tam mı. Hiç normal değil bu ses. -6 derecede çalıştırdım Clio 5'i tek marşta Tokat'ın soğuğunda.
Mekanik bir ses bu. Yanlış yağ mı koydular.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 ay önce yıllık bakımını yaptırdım, herşeyi değiştirdiler. Belki ondan sonra oldu emin değilim tekrar gideceğim.
-
Arabanın sağını solunu kurcalamayın. Yetkili servis der ki; Euro 6 Full araçlarda emisyon normlarına uyum sağlamak için özellikle H4D motorlarda müşteri etkisi yaratabilecek bazı stratejiler geliştirilmiştir. Enjeksiyon beyni yazılımı; son sürüşün ardından partikül filtresinde kalan kurum miktarını, aracın bulunduğu coğrafi konumu (rakım), hava sıcaklığını, motor suyu sıcaklığını, motor dönüş sayısını vb. parametreleri gözeterek farklı bir ateşleme stratejisini devreye alabilir. Bu stratejinin temel amacı, ateşlemeyi geciktirip yanmayı egzoz hattına taşımak ve katalizörü bir an önce ısıtarak katalizör içindeki akıllı metalleri korumaktır. Bu durum sonucunda 2 farklı müşteri etkisi oluşabilir. Ateşlemenin geciktirilmesi sonucu marş süresi 3-4 saniye kadar uzayabilir Motor çalıştırıldıktan sonra rölantide bırakılırsa, yukarıda bahsedilen şartlara bağlı olarak özel ateşleme strateji devreye alınabilir. Yanma düzenlemeleri devre dışı bırakılır. Motor devri, 800 - 2000 d/dk. arasında düzensiz seyredebilir. Belli bir motor dönüş sayısı sonunda strateji devre dışı bırakılır ve motor devri normale döner. Her iki durum da problem olarak ele alınmamalıdır. (alıntı)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X