Şimdi Ara

Clio HB 1.5 dciler 65 BG ve 80 BG nasıl oluyor,motorlar arasında ne fark var?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Silindir hacmi ,çap ve stroklar ve sıkıştırma oranları aynı olduğu halde Clio 1.5 Hb dci mtorlardan biri 65 BG diğeri 80 BG .Bu nereden kaynaklanıyor? Emme subabı büyüklüğü ve turboyla alakalı diye düşünüyorum.Doğrusunu bilen arkadaşların yardımını istiyorum.



  • Bu yazılımla alakalı...Motorun içinde, hava-yakıt karışımını belirleyen bir çip var...Bu çip 80 bg lik araçda motora daha çok hava -yakıt karışımı girmesini sağlayarak torkun yükselmesini sağlıyor..Beygir torkdan hesaplandığı için dolayısıyla beygiri de yüksek oluyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Bu yazılımla alakalı...Motorun içinde, hava-yakıt karışımını belirleyen bir çip var...Bu çip 80 bg lik araçda motora daha çok hava -yakıt karışımı girmesini sağlayarak torkun yükselmesini sağlıyor..Beygir torkdan hesaplandığı için dolayısıyla beygiri de yüksek oluyor...
    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Bu yazılımla alakalı...Motorun içinde, hava-yakıt karışımını belirleyen bir çip var...Bu çip 80 bg lik araçda motora daha çok hava -yakıt karışımı girmesini sağlayarak torkun yükselmesini sağlıyor..Beygir torkdan hesaplandığı için dolayısıyla beygiri de yüksek oluyor...
    motorda daha çok aşınıyor tabi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Bu yazılımla alakalı...Motorun içinde, hava-yakıt karışımını belirleyen bir çip var...Bu çip 80 bg lik araçda motora daha çok hava -yakıt karışımı girmesini sağlayarak torkun yükselmesini sağlıyor..Beygir torkdan hesaplandığı için dolayısıyla beygiri de yüksek oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    motorda daha çok aşınıyor tabi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Bu yazılımla alakalı...Motorun içinde, hava-yakıt karışımını belirleyen bir çip var...Bu çip 80 bg lik araçda motora daha çok hava -yakıt karışımı girmesini sağlayarak torkun yükselmesini sağlıyor..Beygir torkdan hesaplandığı için dolayısıyla beygiri de yüksek oluyor...


    Alıntıları Göster
    chipte bir değişiklikle 65hp den 80hp almak mümkün mü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Villeneuve

    chipte bir değişiklikle 65hp den 80hp almak mümkün mü?

    Alıntıları Göster
    fazlası da mümkün =)
    chip tuning bu zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    fazlası da mümkün =)
    chip tuning bu zaten

    Alıntıları Göster
    e sırf bunun için 2 milyar kazık atıyorlar ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *Overdose*

    e sırf bunun için 2 milyar kazık atıyorlar ?

    Alıntıları Göster
    fark sadece chip olmayabilir.. genelde chip oluyor bu tür şeylerde ama.. arabadan arabaya değişir diyim..
    her ne olursa olsun, 65hplik alıp, 80den daha üst güçlere çıkarıp, 2 milyardan daha az para vermek mümkün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    fark sadece chip olmayabilir.. genelde chip oluyor bu tür şeylerde ama.. arabadan arabaya değişir diyim..
    her ne olursa olsun, 65hplik alıp, 80den daha üst güçlere çıkarıp, 2 milyardan daha az para vermek mümkün..

    Alıntıları Göster
    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilx

    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani

    Alıntıları Göster
    wimmer-rst var çook başarılı ve kaliteli chip markası.. sitesinde hangi motordan kaç hp güç artışı garanti ettiklerini görebilirsin..
    citroen C3 1.4 hdi 70hp + chip tuning (fabrika çıkışı intercoolersız)
    citroen C3 1.4 16v 92hp (herşey standart, intercoolerı da var tabiki)
    hangisi geçiyor derseniz?
    70hp + chipli olan geçiyor.. denenmiştir..
    renaultda da buna benzer bi durum yaşanır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukku -- 16 Ocak 2007; 0:57:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    wimmer-rst var çook başarılı ve kaliteli chip markası.. sitesinde hangi motordan kaç hp güç artışı garanti ettiklerini görebilirsin..
    citroen C3 1.4 hdi 70hp + chip tuning (fabrika çıkışı intercoolersız)
    citroen C3 1.4 16v 92hp (herşey standart, intercoolerı da var tabiki)
    hangisi geçiyor derseniz?
    70hp + chipli olan geçiyor.. denenmiştir..
    renaultda da buna benzer bi durum yaşanır..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende de 207 70 hp HDI motor bi araç var birde bunların 90hpligi mevcut şimdi sorum şu 70 hp 8valf 90 hp 16 valf diye duydum doğrumu eger öyleyse bu iş yazılımla felan olacak gibi degil zaten birdr turboları ikisininde aynı mı acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAS207

    arkadaşlar bende de 207 70 hp HDI motor bi araç var birde bunların 90hpligi mevcut şimdi sorum şu 70 hp 8valf 90 hp 16 valf diye duydum doğrumu eger öyleyse bu iş yazılımla felan olacak gibi degil zaten birdr turboları ikisininde aynı mı acaba

    Alıntıları Göster
    eğer yazdıklarım duvara değilse, okunuyorsa şayet, anlaşılması gerekirdi..
    tekrar ediyim..
    markadan markaya, modelden modele farklılıklar olur.. kiminde sadece turbo basıncı farklıdır, kiminde intercooler vardır kimi 8valftir kimi 16valftir vs.. vs...
    ama chiple aradaki güç farkını, ki fark sadece chipten olsa da olmasa da, kapatabiliyosunuz.. bunu söylemeye çalıştım..
    örnek de onaydı
    citroen C3 1.4 hdi 70hp + chip tuning (fabrika çıkışı intercoolersız)
    citroen C3 1.4 16v 92hp (herşey standart, intercoolerı da var tabiki)
    ama chip tuning uygulanmış 70hplik motor 92liği geçiyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilx

    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani


    asilx bir soru da benden: yeni Megane 100 hp lik dci motorla eski 80 hp lik (sanıyorum clio ve meganedakiler aynı motordu) arasında bahsettiğin gibi mi fark var, yoksa sadece yazılım olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_ES

    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani


    asilx bir soru da benden: yeni Megane 100 hp lik dci motorla eski 80 hp lik (sanıyorum clio ve meganedakiler aynı motordu) arasında bahsettiğin gibi mi fark var, yoksa sadece yazılım olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    bunu renault servisine sormanız gerekiyor.. o aracı kullanmış olsaydım bilirdim de.. malesef..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_ES

    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani


    asilx bir soru da benden: yeni Megane 100 hp lik dci motorla eski 80 hp lik (sanıyorum clio ve meganedakiler aynı motordu) arasında bahsettiğin gibi mi fark var, yoksa sadece yazılım olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MRT_ES


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani


    asilx bir soru da benden: yeni Megane 100 hp lik dci motorla eski 80 hp lik (sanıyorum clio ve meganedakiler aynı motordu) arasında bahsettiğin gibi mi fark var, yoksa sadece yazılım olabilir mi?

    Onda da turbo basıncı farkı var bildiğim kadarıyla yazılım farkının yanında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilx

    quote:

    Orjinalden alıntı: MRT_ES


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    intercooler yok 65hp likte..

    Ayrıca turbo büyüklükleri ve basınçları ve tabi yazılım farkıda var.. Öyle basit bir yazılım olayı değil yani


    asilx bir soru da benden: yeni Megane 100 hp lik dci motorla eski 80 hp lik (sanıyorum clio ve meganedakiler aynı motordu) arasında bahsettiğin gibi mi fark var, yoksa sadece yazılım olabilir mi?

    Onda da turbo basıncı farkı var bildiğim kadarıyla yazılım farkının yanında

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar 65 ve 80 hp lik versiyon arasında yazılım farkı tabii ki var... ancak tek fark bundan ibaret değil...

    Öncelikle 65 hp lik versiyonda 1300 bar olan rampa basıncı 80hp likte 1400 bar..... Bu basınca dayanabilmesi için enjektör memeleri de büyük tasarlanmış yani enjektörler de farklı... turbo basıncı 65 likte 1.04 bar ken 80 likte 1.2 bar yani turbo da farklı..... turbo basıncı fazla olduğu için motora giren havanın soğutulması gerekiyor, yani ilaveten bir de intercooler var..

    Bunların yanında artan gücü daha verimli kullanabilmek için şanzumanın da son dişli oranı değiştirilmiş, yani şanzumanda farklı, bunların yanında diğer arkadasların dediği gibi yazılım da farklı..... tabii bu gücü dizginleyebilecek fren disklerinin de büyük olması cabası....

    Yani sanılanın aksine olay sadece yazılımdan ilave değil....

    1oo hp lik versiyonda ise değişken geometrili bir turbo var.... ayrıca bu güç altında ezilmemesi için pistonlar, biyel kolları, krank,siboplar, vs.... yani çoğu parca farklı, kısaca sadece motor bloğu ve dolayısıyla hacmi aynı.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vvg

    Arkadaslar 65 ve 80 hp lik versiyon arasında yazılım farkı tabii ki var... ancak tek fark bundan ibaret değil...

    Öncelikle 65 hp lik versiyonda 1300 bar olan rampa basıncı 80hp likte 1400 bar..... Bu basınca dayanabilmesi için enjektör memeleri de büyük tasarlanmış yani enjektörler de farklı... turbo basıncı 65 likte 1.04 bar ken 80 likte 1.2 bar yani turbo da farklı..... turbo basıncı fazla olduğu için motora giren havanın soğutulması gerekiyor, yani ilaveten bir de intercooler var..

    Bunların yanında artan gücü daha verimli kullanabilmek için şanzumanın da son dişli oranı değiştirilmiş, yani şanzumanda farklı, bunların yanında diğer arkadasların dediği gibi yazılım da farklı..... tabii bu gücü dizginleyebilecek fren disklerinin de büyük olması cabası....

    Yani sanılanın aksine olay sadece yazılımdan ilave değil....

    1oo hp lik versiyonda ise değişken geometrili bir turbo var.... ayrıca bu güç altında ezilmemesi için pistonlar, biyel kolları, krank,siboplar, vs.... yani çoğu parca farklı, kısaca sadece motor bloğu ve dolayısıyla hacmi aynı.....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vvg

    Arkadaslar 65 ve 80 hp lik versiyon arasında yazılım farkı tabii ki var... ancak tek fark bundan ibaret değil...

    Öncelikle 65 hp lik versiyonda 1300 bar olan rampa basıncı 80hp likte 1400 bar..... Bu basınca dayanabilmesi için enjektör memeleri de büyük tasarlanmış yani enjektörler de farklı... turbo basıncı 65 likte 1.04 bar ken 80 likte 1.2 bar yani turbo da farklı..... turbo basıncı fazla olduğu için motora giren havanın soğutulması gerekiyor, yani ilaveten bir de intercooler var..

    Bunların yanında artan gücü daha verimli kullanabilmek için şanzumanın da son dişli oranı değiştirilmiş, yani şanzumanda farklı, bunların yanında diğer arkadasların dediği gibi yazılım da farklı..... tabii bu gücü dizginleyebilecek fren disklerinin de büyük olması cabası....

    Yani sanılanın aksine olay sadece yazılımdan ilave değil....

    1oo hp lik versiyonda ise değişken geometrili bir turbo var.... ayrıca bu güç altında ezilmemesi için pistonlar, biyel kolları, krank,siboplar, vs.... yani çoğu parca farklı, kısaca sadece motor bloğu ve dolayısıyla hacmi aynı.....


    aradıgım cevap buydu saol kardeş tşk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAS207

    quote:

    Orjinalden alıntı: vvg

    Arkadaslar 65 ve 80 hp lik versiyon arasında yazılım farkı tabii ki var... ancak tek fark bundan ibaret değil...

    Öncelikle 65 hp lik versiyonda 1300 bar olan rampa basıncı 80hp likte 1400 bar..... Bu basınca dayanabilmesi için enjektör memeleri de büyük tasarlanmış yani enjektörler de farklı... turbo basıncı 65 likte 1.04 bar ken 80 likte 1.2 bar yani turbo da farklı..... turbo basıncı fazla olduğu için motora giren havanın soğutulması gerekiyor, yani ilaveten bir de intercooler var..

    Bunların yanında artan gücü daha verimli kullanabilmek için şanzumanın da son dişli oranı değiştirilmiş, yani şanzumanda farklı, bunların yanında diğer arkadasların dediği gibi yazılım da farklı..... tabii bu gücü dizginleyebilecek fren disklerinin de büyük olması cabası....

    Yani sanılanın aksine olay sadece yazılımdan ilave değil....

    1oo hp lik versiyonda ise değişken geometrili bir turbo var.... ayrıca bu güç altında ezilmemesi için pistonlar, biyel kolları, krank,siboplar, vs.... yani çoğu parca farklı, kısaca sadece motor bloğu ve dolayısıyla hacmi aynı.....


    aradıgım cevap buydu saol kardeş tşk.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler arkadaşım şimdi cevap tam oldu,ellerine sağlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sartrayu

    Teşekkürler arkadaşım şimdi cevap tam oldu,ellerine sağlık

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende de ford connect 75 bg TDDi var. Bu aracın 90 bg'lik connectlerden farkı yazılım mı yoksa başka bişi var mı? Ayrıntılı cevap vermenizi rica ediyorum . Çünkü bu konuda serviste dahil olmak üzere net bir bilgi alamadım. Sadece yazılımsa yaptırmayı düşünüyorum. Birde aracı 2006 Ocak'ta aldım yeni yazılımı çıkmış mı varsa yükleten arkadaşımız var mı? şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitaf73

    Arkadaşlar bende de ford connect 75 bg TDDi var. Bu aracın 90 bg'lik connectlerden farkı yazılım mı yoksa başka bişi var mı? Ayrıntılı cevap vermenizi rica ediyorum . Çünkü bu konuda serviste dahil olmak üzere net bir bilgi alamadım. Sadece yazılımsa yaptırmayı düşünüyorum. Birde aracı 2006 Ocak'ta aldım yeni yazılımı çıkmış mı varsa yükleten arkadaşımız var mı? şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    65'e bi intercooler bi de yazılım güncellemesi ile 80i geçmek mümkün anck garanti meselesi war




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.