Şimdi Ara

Çok sert şekilde çukura girdim. Hasar ne olabilir? Bir de böyle durumlarda amortisör dışında hasar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
51.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sert şekilde çukura girdim, hız 110 gibiydi, bu yüzden kaçamadım, en kötüsüde fren yaparken düştüm çukura. Berbat bir ses çıktı. Sanki ön torpidoyu, kokpiti kucağıma alacak gibi oldum. İnip hemen lastiğe janta baktım. Gözle görünür bir hasar yoktu. Ama çıkan ses eyvah dingil koptu herhalde dedirtti bana. Gözle görünür bişey yok. Böyle sert bir darbeyle hangi parçada nasıl bir hasar oluşabilir?

    Bir de malum ülkemizde kaymak gibi asfalt bir kaç bin kilometreyle sınırlı. Çoğu otoyollarda bile yamalardan geçilmiyor. Otomobillerimiz kronik şekilde bozuk zeminden dolayı darbelere maruz kalıyor. Tamam amortisör en çok yükü çekiyor. Peki amortisör dışında bozuk zeminin orta vadede hasar verebileceği parçalar varmıdır?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba ile Sert Çukura Girmenin Olası Hasarları

    Araba ile sert bir çukura girmek, aracına önemli hasarlar verebilir. Çukurun derinliği, şekli ve hızınız gibi faktörler, hasarın şiddetini etkileyebilir.

    Sert bir çukura girdiğinizde, aracınızın süspansiyon sistemi, darbenin bir kısmını emer. Ancak darbe yeterince şiddetliyse, diğer bileşenlere de zarar verebilir. En yaygın hasarlar şunlardır:

    • Amortisör hasarı: Amortisörler, aracın tekerleklerinin ani hareketlerini kontrol eder. Sert bir çukura girmek, amortisörlerin aşırı derecede sıkışmasına neden olarak hasar verebilir.
    • Yay hasarı: Yaylar, aracın ağırlığını destekler ve tekerleklerin engebelerle başa çıkmasına yardımcı olur. Sert bir çukura girmek, yayların aşırı derecede sıkışmasına veya bükülmesine neden olarak hasar verebilir.
    • Direksiyon ve süspansiyon bileşenleri hasarı: Sert bir çukura girmek, direksiyon rotları, salıncak kolları ve diğer süspansiyon bileşenlerine zarar verebilir.
    • Tekerlek ve lastik hasarı: Çukurlar, tekerlekleri ve lastikleri bükebilir veya patlatabilir. Şiddetli darbeler, jantların eğilmesine veya kırılmasına neden olabilir.
    • Şasi hasarı: Çok sert bir çukura girmek, aracın şasisine zarar verebilir ve bu da hizalama sorunlarına veya yapısal bütünlüğün bozulmasına yol açabilir.

    Çukura hızlı girmek hasar riskini artırır. Ayrıca, çukurun şekli de önemlidir. Keskin kenarlı çukurlar, yuvarlak kenarlı çukurlara göre daha fazla hasara neden olma eğilimindedir.

    Arabanızla sert bir çukura girerseniz, aşağıdaki belirtilere dikkat edin:

    • Gürültülü veya anormal sürüş
    • Direksiyon sorunları
    • Tekerlek hizalama sorunları
    • Artan fren mesafesi
    • Düzgün olmayan lastik aşınması

    Bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, aracınızı bir tamirciye kontrol ettirmeniz önemlidir. Erken tespit ve onarım, daha ciddi hasarların önlenmesine yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçmiş olsun

    Bence aracınının garantisi varsa hemen yetkili servise götür, yoksa bilen birilerine götür baktır
  • araciniz nedir??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuuberk

    araciniz nedir??
    Saol jaushkun, berbat bir tecrübeydi.
    Aracım golf IV, 205/55/16 lastik var üstünde. Yanaklar dar olduğu için kesin jant yamulmuştur dedim baktım bişey görünmüyordu. Yarın bir rot ayarına baktıracam acilen. İlk fırsatta da servise.
    Olaydan sonra 50-60 la gittim eve. Direksiyon kutusu, hidroliğe filan birşey olmuşmudur acaba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 6 Temmuz 2006; 23:42:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Saol jaushkun, berbat bir tecrübeydi.
    Aracım golf IV, 205/55/16 lastik var üstünde. Yanaklar dar olduğu için kesin jant yamulmuştur dedim baktım bişey görünmüyordu. Yarın bir rot ayarına baktıracam acilen. İlk fırsatta da servise.
    Olaydan sonra 50-60 la gittim eve. Direksiyon kutusu, hidroliğe filan birşey olmuşmudur acaba.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456

    Saol jaushkun, berbat bir tecrübeydi.
    Aracım golf IV, 205/55/16 lastik var üstünde. Yanaklar dar olduğu için kesin jant yamulmuştur dedim baktım bişey görünmüyordu. Yarın bir rot ayarına baktıracam acilen. İlk fırsatta da servise.
    Olaydan sonra 50-60 la gittim eve. Direksiyon kutusu, hidroliğe filan birşey olmuşmudur acaba.


    önclikle geçmiş olsun bu işlemleri yaptırman ii olur hatta biraz daha abartarak genel bakıma sok diyecem çünkü 110 hiç te normal bir hız değil çukura girmek için bunun yanı sıra direksiyon aksamına bişe olcağını sanmam ama ne olur ne olmaz kesnlikle servise götürr




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456

    Saol jaushkun, berbat bir tecrübeydi.
    Aracım golf IV, 205/55/16 lastik var üstünde. Yanaklar dar olduğu için kesin jant yamulmuştur dedim baktım bişey görünmüyordu. Yarın bir rot ayarına baktıracam acilen. İlk fırsatta da servise.
    Olaydan sonra 50-60 la gittim eve. Direksiyon kutusu, hidroliğe filan birşey olmuşmudur acaba.


    önclikle geçmiş olsun bu işlemleri yaptırman ii olur hatta biraz daha abartarak genel bakıma sok diyecem çünkü 110 hiç te normal bir hız değil çukura girmek için bunun yanı sıra direksiyon aksamına bişe olcağını sanmam ama ne olur ne olmaz kesnlikle servise götürr

    Alıntıları Göster
    Lastik balon yapar... Balon yapan lastigi kullanmak sakıncalıdır, lastik ısınınca balon yapan lastigin patlama riski artar... Balon yapan lastik illa kullanılacaksa arkaya takılırlar cift olarak...

    Jant egilir... Celik degilse daha cok egilir, tamiri kolaydır... Celik jantsa daha az egilir, ufak egilmelerde tamiri mumkundur...

    On takımdan birkac malzeme zarar gorebilir... Arabanın kullanılmıslık durumuna gore aks basları zarar gorebilir... Burda en onemli olan rottur... Onda sorun yoksa dunyanın sonu degil...

    Gecmis olsun diyorum. Ben de bu kıs 70 ile 5 kisi giderken bir höyüke girdim saab'la... Lastik balon yaptı, ön takımdan bir suru parca kırıldı... Jantın tamiri ve degisen parcalar ve iscilik dahil 550 YTL masraf actı... Yeni lastik almadım, balonlu lastigi cift olarak arkaya taktırdım... iki ay sonra aks basının ici bosaldı... Araba 70 ile giderken gaza basarken sallantı yapmaya basladı... Onu da 100 yTL ye halletim... Ki bu arabanın saab oldugunu ve cok kullanılmıs nispeten narin ve dar yanaklı lastigi olan bir araba oldugunu dusunursek, senin arabanın cok masraf cıkaracagını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Lastik balon yapar... Balon yapan lastigi kullanmak sakıncalıdır, lastik ısınınca balon yapan lastigin patlama riski artar... Balon yapan lastik illa kullanılacaksa arkaya takılırlar cift olarak...

    Jant egilir... Celik degilse daha cok egilir, tamiri kolaydır... Celik jantsa daha az egilir, ufak egilmelerde tamiri mumkundur...

    On takımdan birkac malzeme zarar gorebilir... Arabanın kullanılmıslık durumuna gore aks basları zarar gorebilir... Burda en onemli olan rottur... Onda sorun yoksa dunyanın sonu degil...

    Gecmis olsun diyorum. Ben de bu kıs 70 ile 5 kisi giderken bir höyüke girdim saab'la... Lastik balon yaptı, ön takımdan bir suru parca kırıldı... Jantın tamiri ve degisen parcalar ve iscilik dahil 550 YTL masraf actı... Yeni lastik almadım, balonlu lastigi cift olarak arkaya taktırdım... iki ay sonra aks basının ici bosaldı... Araba 70 ile giderken gaza basarken sallantı yapmaya basladı... Onu da 100 yTL ye halletim... Ki bu arabanın saab oldugunu ve cok kullanılmıs nispeten narin ve dar yanaklı lastigi olan bir araba oldugunu dusunursek, senin arabanın cok masraf cıkaracagını sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun...en mantıklısı servise gidip böyle böyle bir çukura girdim, bir şey varmı bir bakın demek olacaktır ki, bir şey olacağını sanmıyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burgman

    Geçmiş olsun...en mantıklısı servise gidip böyle böyle bir çukura girdim, bir şey varmı bir bakın demek olacaktır ki, bir şey olacağını sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Jant iç taraftan da eğilmiş olabilir. Dışarıdan bakınca görünmeyebilir.
    Ki büyük ihtimal eğilmiştir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crein

    Jant iç taraftan da eğilmiş olabilir. Dışarıdan bakınca görünmeyebilir.
    Ki büyük ihtimal eğilmiştir...

    Alıntıları Göster
    amortisörün patlamış olabilir....çukura giren ön tekerlerden biri ise akis zarar görmüştür...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotary_power

    amortisörün patlamış olabilir....çukura giren ön tekerlerden biri ise akis zarar görmüştür...

    Alıntıları Göster
    aynısı geçende benim başıma geldi..

    bende baktıracam ama şüphelerima rtmaya başladı..
    arka amortisör çukura girdiktenm sonra biraz ses yapmaya başladı..
  • Yakınlarda bir rot balansçı var. Birazdan oraya gideceğim. Aks başları, amortisörler servise bir girersek 1
    milyara çıkamayız. Karayollarını dava etmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Yakınlarda bir rot balansçı var. Birazdan oraya gideceğim. Aks başları, amortisörler servise bir girersek 1
    milyara çıkamayız. Karayollarını dava etmek lazım.
    Airbag sensörleri de araçların önünde bulunur, böyle sert bir düşmede o senserlör de zarar görebilir, ve ihtiyaç anında açılmaz. Bunu da sadece servis anlar. Eğer gidersen onlara da baktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xbagci

    Airbag sensörleri de araçların önünde bulunur, böyle sert bir düşmede o senserlör de zarar görebilir, ve ihtiyaç anında açılmaz. Bunu da sadece servis anlar. Eğer gidersen onlara da baktır.

    Alıntıları Göster
    Eskiden Türkiye 3. dünya ülkesi dediklerinde kızardım ama şimdi o çukurlara girip çıktıkça maalesef kabul ediyorum biz bir çok açıdan 3. dünya ülkesiyiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etez

    Eskiden Türkiye 3. dünya ülkesi dediklerinde kızardım ama şimdi o çukurlara girip çıktıkça maalesef kabul ediyorum biz bir çok açıdan 3. dünya ülkesiyiz

    Alıntıları Göster
    Düz bir yolda giderken direksiyonu bırak araba sağa yada sola çekiyormu bak. çekiyorsa bunu götürdüğün tamirciyede söyle, rot-balansçı halleder muhtemelen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selo078

    Düz bir yolda giderken direksiyonu bırak araba sağa yada sola çekiyormu bak. çekiyorsa bunu götürdüğün tamirciyede söyle, rot-balansçı halleder muhtemelen.

    Alıntıları Göster
    bide benim bildiğim teknik war aşşaı yukarı bilirsin düz bir yolda giderken direksiyonu bırak frene bas bakalım çekiyomu sağa sola
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyalı alli

    bide benim bildiğim teknik war aşşaı yukarı bilirsin düz bir yolda giderken direksiyonu bırak frene bas bakalım çekiyomu sağa sola

    Alıntıları Göster
    Önce rot-balans yaptır. lastiklerde ve cantta bir sorun olmuşsa balans yaptırırken lastikçi söyler. ön düzende kırılmalar vs. birşeyler olduysa rot ayarı yaptırırken zaten rotçu görüp seni uyarır.
    Bu ayarlarda bişey çıkmadıysa servise gitmeyebilirsin bile ama ihtiyaten gidip bir kontrol yaptırsan iyi olur. Amortisörlere fallan bakarlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Önce rot-balans yaptır. lastiklerde ve cantta bir sorun olmuşsa balans yaptırırken lastikçi söyler. ön düzende kırılmalar vs. birşeyler olduysa rot ayarı yaptırırken zaten rotçu görüp seni uyarır.
    Bu ayarlarda bişey çıkmadıysa servise gitmeyebilirsin bile ama ihtiyaten gidip bir kontrol yaptırsan iyi olur. Amortisörlere fallan bakarlar.

    Alıntıları Göster
    ben de honda crv aracım ile 50 km ile giderken çok sert bir lakaya girdim aynen küt diye ses geldi korktum aracımı kullnmaya devam ettim hiç bir sorun sezinlemedim
    eğer taksi tarzı bir araç ile gir seydim inanın aracın ön tarafı roada kalırdı iyiyki suv tarzı araç almışım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polatkaptan

    ben de honda crv aracım ile 50 km ile giderken çok sert bir lakaya girdim aynen küt diye ses geldi korktum aracımı kullnmaya devam ettim hiç bir sorun sezinlemedim
    eğer taksi tarzı bir araç ile gir seydim inanın aracın ön tarafı roada kalırdı iyiyki suv tarzı araç almışım

    Alıntıları Göster
    işte küçümsenen o broadway ile ödtünün içindeki tümsek'e 70-80 ile girdim araba yerden kesildi azcık uçtu (abartısız) hiç bişey olmadı
    4 kişi+bagaj giderken gece karanlığında çukuru görmedik çok sert bir şekilde girdik lastik bridstone yarıldı ön takıma bişey olmadı
    ve bunun gibi kaç tane şey arabanın alt takımı çok sağlam yeni arabalarda yok bu sağlamlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    işte küçümsenen o broadway ile ödtünün içindeki tümsek'e 70-80 ile girdim araba yerden kesildi azcık uçtu (abartısız) hiç bişey olmadı
    4 kişi+bagaj giderken gece karanlığında çukuru görmedik çok sert bir şekilde girdik lastik bridstone yarıldı ön takıma bişey olmadı
    ve bunun gibi kaç tane şey arabanın alt takımı çok sağlam yeni arabalarda yok bu sağlamlık

    Alıntıları Göster
    Ufak bir rögar kapağı çukuruna bile girdiğimde içimin yağları eriyor. Lanet olsun bu ülkenin yollarına.. Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leidenfrost

    Ufak bir rögar kapağı çukuruna bile girdiğimde içimin yağları eriyor. Lanet olsun bu ülkenin yollarına.. Geçmiş olsun.

    Alıntıları Göster
    Jant kesin yamulmuştur.Ön takımlara baktır.Rot ayarın bozulmuştur.Umarım aracın altını vurmamışsındır.Eğer vurduysan altında hasar var mı yokmu iyice baktır.Geçmiş olsun.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.