Benim de 217 günüm vardı |
COMNET MAĞDURLARI ÜCRET İADESİ BEKLEYENLER VE İADE ALANLAR KULÜBÜ (3. sayfa)
-
-
farklı sağlayıcıya taşıdığımız takdirde de ücret iadesi olma ihtimali var mı? yoksa sadece iptal edildiği takdirde mi iade edilir?
-
odem k.adı şifre girdikten sonra tekrar müşteri hizmetlerini aramak lazım, ben aradım hatta 5 dk tuttu modemi resetledi internet aktif oldu.
-
Tam tersi de olabilir 🤔 çünkü birkaç kişi iptal edince "iade olmuyor" diye mesaj almışlar. Ben bugün taşıdım hiçbir mesajla karşılaşmadım comnet online işlemlerde.
-
İade alan yok sanırım kapandıktan sonra servisleri. -
Yayınladıkları yazıyı görünce, iptal ettiğimiz takdirde paramızı vereceklerini algıladım ama taşıyanlara da vermesi gerekir doğal olarak.
Yazının ilgili bölümü şu şekilde;
Bu bölümün öncesinde de "taşımak isteyen taşıyabilir" diyor.
Haberi gördüğümde parayı kurtarayım diye gaza gelip tek tuşla iptal ettim açıkçası
Ama internet ihtiyacı olduğu için taşımak da mantıklı olabilirdi maalesef, kendi adıma
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mturker38 -- 13 Aralık 2024; 10:19:53 >
-
Adamların niye patladığı belli oldu, BTK inceleme yapmış firmanın içinden geçmiş.
https://www.btk.gov.tr/uploads/undefined/398-2024-web.pdf
-
hizmet alamadığın icin tüketici kanunlarına aykırı bir durum teşkil etmektedir. -
2-3 günlük olay hemen iade beklemeyin 15-20 gün hatta 1 ay sonra yatırmaya başlarlar inşallah -
Kamu Denetçiliği Kurumuna başvuru yaptım. BTK'nın konuya el atması ve tüketici mağduriyetlerinin giderilmesi için, tüketicilere iadelerinin yapılması için e-Devlet üzerinden başuru yapabilirsiniz. Bu durum BTK üzerinde baskıya neden olur. İade için somut bir adım atabilirler.
Comnet İletişim Teknolojileri A.Ş., 11.12.2024 tarihinde tüm faaliyetlerini sonlandırmış ve binlerce abonenin kullanmadığı günlere ait ücretlerin iadesi konusunda herhangi bir somut adım atmamıştır. 08.10.2024 tarihli 2024/İK-SDD/398 numaralı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK) karanının irdelenmesinde, firmanın Elektronik Haberleşme Kanunu ve ilgili yönetmeliklere aykırı hareket ettiği ve bu ihlaller nedeniyle toplam 4.322.137,85 TL tutarında ağır idari para cezalarına çarptırıldığı görülmektedir.
Ayrıca, firmanın Türk Telekom’a olan 42 milyon TL’den fazla borcu olduğu, bu borçların şirketin finansal durumunu daha da zorlaştırdığı ve faaliyetlerini sonlandırmasına neden olmuş olabileceği bilgisi kamuya yansımıştır. Bu durum, firmanın iflas etme olasılığını güçlendirmekte ve tüketicilerin mağduriyetinin büyümesine yol açmaktadır.
BTK’nın mevcut mevzuat kapsamında firmalardan teminat almadığı bilinmektedir. Ancak, benzer durumların tekrar yaşanmaması ve kamu alacaklarının güvence altına alınması adına, BTK’nın lisans başvurusunda bulunan firmalardan belirli bir oranda teminat alması gerektiği düşünülmektedir. Eğer böyle bir mevzuat hükmü mevcut değilse, mevzuat değişikliğine gidilerek bu durumun düzenlenmesi gerekmektedir. Bu tür bir uygulama, akaryakıt piyasasında Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından gerçekleştirilmiştir. Akaryakıt sektöründe, vergi alacaklarını güvence altına almak için firmalardan teminat alınması uygulamasına geçilmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir. BTK’nın da benzer bir düzenleme yaparak tüketicilerin ve kamu alacaklarının korunmasını sağlayabileceği düşünülmektedir.
Firmanın aniden faaliyetlerini durdurması, hizmetin kesilmesi ve abonelik ücretlerinin iade edilmemesi nedeniyle yüzbinlerce tüketici mağdur olmuştur. Tüketicilerden alınan ödemelerin şirketin faaliyet sonlandırması nedeniyle geri ödenmemesi, hem ekonomik hem de sosyal açıdan büyük sorunlara yol açmaktadır.
Ayrıca, 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu'nun ilgili hükümlerine göre, telafisi güç veya imkansız zararların doğması ihtimaline karşı idari başvuru yollarının tüketilmesi şartı aranmayabilir. Yüzbinlerce tüketicinin mağduriyeti göz önüne alındığında, bu durumun idari başvuru yollarının tüketilmesini beklemeksizin ele alınması gerekmektedir.
Talebim:
- Comnet firmasının faaliyetlerinin sona ermesi nedeniyle tüketicilerin iade alacaklarının Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından ele alınması,
- Eğer firma BTK’ya teminat sunmuşsa, bu teminatların tüketicilerin mağduriyetlerini gidermek üzere kullanılması,
- İlgili mevzuatın (Elektronik Haberleşme Kanunu ve ilgili yönetmelikler) tüketicilerin lehine olacak şekilde uygulanarak, iade sürecinin hızlandırılması,
- Tüketici mağduriyetlerinin giderilmesine yönelik gerekli diğer adımların acilen atılması,
- BTK’nın lisans başvurusu yapan firmalardan teminat almasına yönelik mevzuat değişikliğinin değerlendirilmesi ve bu düzenlemenin kamu alacakları ve tüketici haklarını koruyacak şekilde gerçekleştirilmesi.
Comnet firmasına ilişkin denetimlerde alınan kararlar ve kesilen cezaların, firmanın mevcut borçlarını ödeyemediğini ve bu durumun faaliyet sonlandırmaya yol açtığını göstermesi nedeniyle, BTK'nın teminat düzenlemeleri çerçevesinde aksiyon alması gerekmektedir. Bu bağlamda, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun bu süreci denetlemesi ve öneriler sunması için başvurumu dikkatinize sunuyorum.
-
İçeride 266 günüm kaldı. Yaklaşık 2000TL'ye tekabül ediyor.
Ben de E-devlet üzerinden Tüketici Hakem Heyetine başvurdum
Bu arada hizmetimi gibir.net.tr'ye taşıdım. İsteyene referans kodu gönderebilirim.
-
nereden iade gelmiş hocam, ekran görüntüsünü falan var ise ekleyebilir misin?
-
Veri Güvenliği İhlali ve Sızıntı:
23 Kasım 2023'te şirketin veri tabanı yedeği internette erişilebilir hale gelmiş
Bu ciddi bir güvenlik ihlali olarak değerlendirilmiş
Bu ihlal için şirketin 2022 yılı net satışlarının %3'ü kadar (yaklaşık 652,461 TL) ceza verilmiş
Müşteri Hakları İhlalleri:
Şirket, 111 müşterinin aboneliğini izinsiz olarak sonlandırmış
Bu ihlal için 2022 yılı net satışlarının %2'si kadar ceza verilmiş
Ayrıca bazı müşterilerin sözleşme belgelerini düzgün saklamamış
Bilgi Vermeme ve İşbirliği Yapmama:
Kurum'un Mayıs-Haziran 2023'te talep ettiği bilgi ve belgeleri göndermemiş
Eylül 2023'te istenen belgeleri de göndermemiş
Bu ihlaller için de ayrı cezalar verilmiş
Haksız Sözleşme Maddeleri:
Şirketin müşteri sözleşmesinde, sosyal medyada şirkete yapılan eleştiriler nedeniyle hizmet sonlandırma maddesi haksız bulunmuş
Bu madde geçersiz sayılmış
Son Uyarı:
Tüm bu ihlaller nedeniyle şirket son kez uyarılmış
Eğer benzer ihlaller devam ederse şirketin yetkilendirmesi iptal edilebilecek
Özet olarak, şirket müşteri verilerini koruyamamış, müşteri haklarını ihlal etmiş ve kurumla işbirliği yapmakta sorun yaşamış. Bu nedenle ciddi para cezalarına çarptırılmış ve son bir uyarı almış durumda.
-
hocam konuyla alakalı detay bilgi verebilirmisiniz
-
Garip olan şu; BTK karar tarihi 08.10.2024 olmasına rağmen siteye Kurul Kararını yüklemeleri adamların tamda patladıkları günün sonrası olması ise düşündürücü, 08.10.2024 tarihinde alınan karar sonrası Comnet yeniden insanlardan kampanya adı altında para toplayıp idari para cezalarını ödemeye çalıştılar. Baktıların işin ucu kaçtı artık faaliyeti durdurma kararı aldılar. Benim düşüncem bu şekilde
-
Efsaneye geçiş işlemlerini başlattım. Comnet hesabımdaki aktif gün sayısını göstermiyor şimdi. Sizde de aynı mı?
Daha önce fotoğrafını çekmiştim. -
Ne yazdınız? Aşağıdaki dilekçe yeterli midir?
Tarih: ....../....../2024
Konu: Ayıplı Hizmet Nedeniyle Ücret İadesi Talebi
Açıklama:
Comnet isimli internet servis sağlayıcısından 30 Temmuz 2024 tarihinde 1194 TL tutarında yıllık ön ödemeli internet hizmeti paketi satin alımı yaptım. Ancak, hizmet sağlayıcı tarafından 11 Aralık 2024 tarihinden itibaren internet erişimi haber verilmeden kesilmiş ve satın alınan hizmet sunulmamıştır.
Bu durumda, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre ayıplı hizmet söz konusudur. Alıcının, bu gibi durumlarda hizmetin yerine getirilmemesi nedeniyle bedel iadesi talep etme hakkı mevcuttur.
Bu nedenle, ödemiş olduğum 1194 TL tutarındaki bedelin kredi/banka kartı hesabıma iadesini talep ediyorum.
Gereğinin yapılmasını arz ederim.
Saygılarımla,
İsim Soyisim
Adres: ..........................................
Telefon: ........................................
E-posta: ........................................
Ekler:
1. Ödeme Dekontu
2. Hizmet Sözleşmesi veya Benzeri Belgeler (varsa)
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X