Şimdi Ara

Corolla 1.2T motor nasıldır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
5.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar toyotanın turbolu motoru 1.2t hakkında fazla yorum bulamadım. Rakiplerinin aksine 3 silindir yerine 4 silindir tercih etmiş sanırım daha uzun ömür açısından. Siz nasıl değerlendiriyorsunuz süren tecrübe eden yakıt tüketimi hakkında fikri olan var mı?



  • Silindir sayısı ve motor hacminin doğrudan uzun ömür ile alakası vardır. Aynı güçteki işi 3 kişi ile yapmak var bir de 5 kişi ile yapmak var. V12 motoru zaten bakımını düzgün yap öldürme şansın yok, aracın kullanım ömrü biter motor bitmez. Daha örneğin 3.8 lt Amerikan motorunu açmak nasip olmayan usta biliyorum vs vs. Zaten fındık ve 3 silindirli çoğu motorun rektefiyesi bile doğru düzgün olmuyor yani tavsiye edilmiyor emisyon değerlerini düşürmek için bu tür motorlara girişildi son yıllarda,yoksa elle tutulur bir uzun ömür ve dayanıklılıkları mevcut değil,özellikle sıkıştırır ve/veya yazılım attırırsanız geçmiş olsun,sanayi ile içli dışlı olursunuz.

    1.2lt kronik bir sorunu yok,bakımlarına dikkat edilir çok sıkıştırılmaz ise tahminen 500 bin km civarında gider,tüketim TSİ'lar kadar düşük değil ama 6-7 lt civarını çok sıkışık olmayan normal trafikte yine de tutturursunuz. Basınca 10 lt civarına kadar çıkıyor. CVT ile uyumu oldukça iyi,1.6 lt atmosferik motorun biraz gerisinde ama yine de performansı yeterli,gerçi çoğu kişi atmosferik motoru kullanmasını beceremediği için büyük ihtimalle size de turbolu olan daha performanslı gibi gelecektir. MTV dilimi en alta olduğu için daha az vergi ödeniyor,böyle bir artısı da mevcut.
  • Hocam performans ve yakıt konusunda pek bir bilgim yok ama bu motor Chr de ve eski auriste falan da kullanılıyordu (Avrupa'da).Kıbrıs'ta 180-200 binde örneklerini gördüm.Genel olarak memnundu kullanıcı kitlesi gördüğüm kadarıyla..
  • 4 silindirli olunca uzun ömürlü mü oluyor? 12 silindirler terminatör ölmüyor o zaman

    3 silindirli motorlar genel itibariyle biraz daha sarsıntılı çalışırlar, çıkardıgı sesinde seveni çoktur. Buji 3 tane oldugundan 1 buji kardasınız

    Uzun ömür ile silindir sayısının bir alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 4 Ağustos 2020; 23:2:55 >
  • Cvt ve manuel kıyaslaması için ne yorum yaparsınız ?
  • Silindir sayısı ve motor hacminin doğrudan uzun ömür ile alakası vardır. Aynı güçteki işi 3 kişi ile yapmak var bir de 5 kişi ile yapmak var. V12 motoru zaten bakımını düzgün yap öldürme şansın yok, aracın kullanım ömrü biter motor bitmez. Daha örneğin 3.8 lt Amerikan motorunu açmak nasip olmayan usta biliyorum vs vs. Zaten fındık ve 3 silindirli çoğu motorun rektefiyesi bile doğru düzgün olmuyor yani tavsiye edilmiyor emisyon değerlerini düşürmek için bu tür motorlara girişildi son yıllarda,yoksa elle tutulur bir uzun ömür ve dayanıklılıkları mevcut değil,özellikle sıkıştırır ve/veya yazılım attırırsanız geçmiş olsun,sanayi ile içli dışlı olursunuz.

    1.2lt kronik bir sorunu yok,bakımlarına dikkat edilir çok sıkıştırılmaz ise tahminen 500 bin km civarında gider,tüketim TSİ'lar kadar düşük değil ama 6-7 lt civarını çok sıkışık olmayan normal trafikte yine de tutturursunuz. Basınca 10 lt civarına kadar çıkıyor. CVT ile uyumu oldukça iyi,1.6 lt atmosferik motorun biraz gerisinde ama yine de performansı yeterli,gerçi çoğu kişi atmosferik motoru kullanmasını beceremediği için büyük ihtimalle size de turbolu olan daha performanslı gibi gelecektir. MTV dilimi en alta olduğu için daha az vergi ödeniyor,böyle bir artısı da mevcut.




  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Eğer 4 silindirli motoru 3 silindirli motordan aldığınız güçte ve basınçta çalıştıracaksanız evet daha uzun ömürlü olur.
    Ayrıca V12 uçuk bir örnek çünkü genelde binek otomobillerde tercih edilmiyor.Kısacası her 1000 CC için alınan beygir gücü arttığı için ölümsüz olamıyor ama onun haricinde v6-v8 binek araçlarda optimum güçteki motorlar bizzat çok çok uzun kilometreler çok sağlıklı bir şekilde kalabiliyor.
    Bizzat rektefiye görmemiş 1.6 vvti 800 binde Corolla,1,6 ve 1,2 milyon kilometrelerde w211 e270 ve e320 CDI lar gördüm.Türkiyedeki kilometreler orjinal olmadığı için onlarla kıyaslamanızı tavsiye etmem :)
  • siz de atmosferik ve dizel motor örneği vermişsiniz. onlar da tamamen farklı sıkıştırma ve basınç oranlarıyla çalışıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Eğer 4 silindirli motoru 3 silindirli motordan aldığınız güçte ve basınçta çalıştıracaksanız evet daha uzun ömürlü olur.
    Ayrıca V12 uçuk bir örnek çünkü genelde binek otomobillerde tercih edilmiyor.Kısacası her 1000 CC için alınan beygir gücü arttığı için ölümsüz olamıyor ama onun haricinde v6-v8 binek araçlarda optimum güçteki motorlar bizzat çok çok uzun kilometreler çok sağlıklı bir şekilde kalabiliyor.
    Bizzat rektefiye görmemiş 1.6 vvti 800 binde Corolla,1,6 ve 1,2 milyon kilometrelerde w211 e270 ve e320 CDI lar gördüm.Türkiyedeki kilometreler orjinal olmadığı için onlarla kıyaslamanızı tavsiye etmem :)
    1200 cc hacminde 3 silindirli motorda var 4 silindirli motorda ama hacim tamamen aynı. Güç ve beygirinde benzer oldugunu sayarsak bu durumda 4 silindirli olan uzun ömürlü 3 silindirli olan kısa ömürlü oluyor?

    Motorun ömrünü belirleyen kullanılan materyaller,bakım aralıgı,kullanım şartları vs bir sürü şey var.

    1200 cc motoru kimse 2 tonluk arabaya koymuyor. Ayrıca üreticiler atmosferik motora hadi bir turbo intercooler koyalım deyip sanayi usulü iş yapmaz illa motorun içinde güçlendirilen degişen parçalar var.

    Dizel ve benzinli aracın sıkıştırma oranları farkıdır.

    Sizin mantıgınıza göre turbo beslemeli motor olmaması lazım 3 silindir aşagısıda çöp.

    Kısacası araç üreticileri motoru üretirken minumum yakıt tüketimi,uzun ömür ve bu ölçüde alabilecekleri en iyi beygir gücü ve torka göre motorlarını üretiyorlar. Optimum güç diyorsunu ya işte fabrika tarafından ayarlanmış rakamlar.

    1.2 turbo motordan sizin dediginiz gibi olması gerekenden gidip daha yüksek beygirler alırlarsa yakıt tüketimi artar ve motor ömründen yer. Bu size bir şey hatırlattımı yazılım

    Kısacası motor ömrünü belirleyen silindir sayısı degildir.Aksini söylüyorsanız sizin bileceginiz iş İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 5 Ağustos 2020; 18:33:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Silindir sayısı ve motor hacminin doğrudan uzun ömür ile alakası vardır. Aynı güçteki işi 3 kişi ile yapmak var bir de 5 kişi ile yapmak var. V12 motoru zaten bakımını düzgün yap öldürme şansın yok, aracın kullanım ömrü biter motor bitmez. Daha örneğin 3.8 lt Amerikan motorunu açmak nasip olmayan usta biliyorum vs vs. Zaten fındık ve 3 silindirli çoğu motorun rektefiyesi bile doğru düzgün olmuyor yani tavsiye edilmiyor emisyon değerlerini düşürmek için bu tür motorlara girişildi son yıllarda,yoksa elle tutulur bir uzun ömür ve dayanıklılıkları mevcut değil,özellikle sıkıştırır ve/veya yazılım attırırsanız geçmiş olsun,sanayi ile içli dışlı olursunuz.

    1.2lt kronik bir sorunu yok,bakımlarına dikkat edilir çok sıkıştırılmaz ise tahminen 500 bin km civarında gider,tüketim TSİ'lar kadar düşük değil ama 6-7 lt civarını çok sıkışık olmayan normal trafikte yine de tutturursunuz. Basınca 10 lt civarına kadar çıkıyor. CVT ile uyumu oldukça iyi,1.6 lt atmosferik motorun biraz gerisinde ama yine de performansı yeterli,gerçi çoğu kişi atmosferik motoru kullanmasını beceremediği için büyük ihtimalle size de turbolu olan daha performanslı gibi gelecektir. MTV dilimi en alta olduğu için daha az vergi ödeniyor,böyle bir artısı da mevcut.
    1.2 turbo ile ilgili CH-R forumunda turbo ile ilgili birkaç geri çağırma yapıldığını okumuştum. Kullananlar daha iyi yorumlayabilir.




  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Direk silindir sayısının olduğunu belirtmedim zaten.Aynı standartlarda,aynı materyallerle üretilip aynı güç ile aynı ağırlığı taşıyan ve aynı şekilde bakılan 3 silindirli ve 4 silindirli motorlar içinde 4 silindirli motorlar daha uzun ömürlü olur net.
    3 silindirli motorlar eskiden de vardı.Turbo teknolojisi eskiden de vardı.Şuan firmaların yeni emisyon yasalarından kaynaklı bu yola girdiklerini hepimiz biliyoruz sanırım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Direk silindir sayısının olduğunu belirtmedim zaten.Aynı standartlarda,aynı materyallerle üretilip aynı güç ile aynı ağırlığı taşıyan ve aynı şekilde bakılan 3 silindirli ve 4 silindirli motorlar içinde 4 silindirli motorlar daha uzun ömürlü olur net.
    3 silindirli motorlar eskiden de vardı.Turbo teknolojisi eskiden de vardı.Şuan firmaların yeni emisyon yasalarından kaynaklı bu yola girdiklerini hepimiz biliyoruz sanırım :)
    Turbo eskidende var dı tıpkı abs esp gibi. Nasıl ki mercedes bu teknolojilerini ilk olarak S serisi vb pahalı araçlarına koyup daha sonra teknoloji gelişip zamanla alt segmente indirmesi gibi turboda zamanla alt sınıf araçlara kadar geldi.

    Ayrıca esp gibi elektronik sistemlerin yanında turbo teknolojiside gelişti ilk çıktıgı zamanki gibi degil. İlk neillerde turbo geçikmesi yaşarken üreticiler bunu azaltmaya başladılar.Hibrit turbo gibi degişik turbolar deneniyor.

    Aslında bu teknolojiler ilk önce havacılıkta,askeri endüstride,Formula 1 araçlarında kullanılıyor zamanla bu teknolojiler bizim bindigimiz araçlara kadar anca geliyor.

    Emisyon standartları diyorsunuzda daha bir kaç sene öncesine kadar atmosferik sorunsuz vs diye geçinenen japonlar turboya geçti.Ama hala atmosferik satıyorlar.Bunları alanlar tüp takıyor takmayan kesim ise performanstan şikayetçiydi. Yıllar sonra japon guruba turbo beslemeye geçri.

    Emisyon diyorsunuzda honda dizel civic üretir oldu.Diger markalar dizelden kaçarken.Yıllardır nedesnse birtürlü dizel civic yoktu.

    Japonların bazı konularda çok gelenekselci oldugunu ve geriden geldigini kabul etmek lazım.

    Emisyondan ziyade Vw önder oldugu downsizm'den sonra diger markalarda zamanla motor hacmini düşürüp turbo ekleyip daha verimli motorlar ürettiler. Bu motorlar hem atmosferik motorlardan düşük hacimli,az yakan,daha performanslı ürünler ortaya koydu.Buda emisyonları düşürdü evet aynı zamanda tüketicilerin istedigi hem gitsin hem az yaksın istegini gerçekleştirdi.

    Atmosferik motor ile turbo beslemeli bir benzinli motorun parçaları birebir aynı degildir.

    3 silindire göre 4 silindirli motor daha uzun ömürlü oluyorsa silindir hacmini küçültüp 5 hatta 6 silindirli motor üretsinler böylece a,b,c sınıfı araçlar bile fazla silindir sayılı motorlara sahip olur.

    Sizinle daha fazla tartışmaya gerek yok iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 5 Ağustos 2020; 23:41:54 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.