Şimdi Ara

Corolla 1.4 d4d 2006 aracım seyir halindeyken birdenbire gaz yemiyor,fikri olan arkadaşlarım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
8.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    115 bindeki dizel aracımda 300 km önce ve bugün başıma 2. kez geldi , aracımı kırmızı ışık gereği , yavaşlatıp boşa aldım , rölantide 10 sn kadar
    bekledikten sonra , kalkış için gaza bastığımda gazı normaline göre çok az aldı,vites değiştirip 2 ye attığımda ise gene gaz almıyordu , tamamen değil
    ama çok çok az gaz alıyordu , sonrasında kenara çekip boşa aldım arabayı,biraz bekledikten sonra tekrar gaza bastım bu kez düzelmişti , gazı eskisi gibi çok iyi derecede alıyordu , rölantideyken bir deneyim dedim 5000 devire kadar rahatlıkla çıkıyordu ,
    Fakat aracımda bir sorun olduğu belli , benzer bir durum yaşayanlar var mı aranızda ?

    Aracım toyota corolla 1.4 d4d dizel manuel vites 2006 model sedan araç.



  • bende 2006 d4d sahibiyim, acaba aracın turbosunda sorun olabilir mi ?
  • @Pink Floyd

    Ya açıkcası bilmiyorum , turbo da sorun olduğunu nasıl anlarız acaba , yakıt tüketimi verilerim normal mesela
    35 km ortalama ile 6.0 litre gösteriyor
    çok dik yokuşlarda da düşük devirlerde bile zorlanmadan çıkabiliyor , çok karamsar oldum şimdi turboda problem varsa :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caladan


    @Pink Floyd

    Ya açıkcası bilmiyorum , turbo da sorun olduğunu nasıl anlarız acaba , yakıt tüketimi verilerim normal mesela
    35 km ortalama ile 6.0 litre gösteriyor
    çok dik yokuşlarda da düşük devirlerde bile zorlanmadan çıkabiliyor , çok karamsar oldum şimdi turboda problem varsa :(

    2bin devirden sonra gaza yüklendiğiniz de araç ileri atmaya başlıyor mu kendini ? eğer yokuşlarda da sorun yoksa turbodan kaynaklı değildir diye düşünüyorum ama gaz kesiyor araba tıkanıyorsa turbonun etkisi büyüktür. Çünkü sizde aracı kullandığınız için biliyorsunuzdur 2bin devirden sonra turbo devreye girmedimi araba murat 131 den farksız. Ben gaz kesip, hızlanmıyor dediğiniz için o yönden yola çıkarak turboda sıkıntı olabilir dedim.




  • @Pink Floyd

    aslında biraz karışık o kısmı , şöyle anlatıcak olursam
    düz yolda 2 , 3 ve 4. viteslerde 2bin devirden sonra bir ivmelenme gerçekten oluyor
    ama yokuşlarda diyelim 4. vitesdeyim 2 bin veya 2500 devirler sabit gazla girdiğim zaman , 2 bin devirin altına düşüyor , düşmemesi için daha çok gaza
    basmam gerekiyor .

    Bu gaz yememe olayında ise 2 kere başıma geldi işte , sonuncusunda 2. vitesde düz yoldayım , gaz pedalına sonuna kadar bastım ama devir saati
    1500-1600 lara anca geliyordu ,gazdan çeksem bile gene devir saati 1400-1500 lerdeydi , yani artış veya azalış kayda değer derecede değil,
    sonra rölantiye aldım bir 10 sn bekledim ve düzeldi ,gazı eskisi gibi alıyordu
  • H kasa ASTRA'larda EGR valfinden kaynaklanan, bahsettiğiniz tarzda kronik bir sorun mevcut.

    EGR valfine baktırın derim.
  • Gaz pedalıyla veya başka birşey ile ilgili bir sorun olabilir o zaman hocam, aynen dediğiniz gibi corollanın biraz yokuşu sıkıntılı araba 2000 devirin altına düştüğü anda boğulmaya başlıyor. Arabanız kaç bin km de ? Kaçıncı sahibisiniz bide ? belki sizden önceki sahibinden kaynaklı bir problem filan vardır. Ama bi ustaya baktırmakta fayda var. Ben daha fazla yardımcı olamayacağım, 380 bin km de corolla sahibiyim daha şu anda hiç motor aksamı konusunda problem yaşamadım. Maşallah diyelim de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pink Floyd -- 6 Şubat 2014; 3:01:05 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • @Pink Floyd

    Maşallah , güle güle kullanın :)

    ben aracın 3. sahibiyim , memur aracı diyebilirim , diğer 2 kullanan kişi de istanbul içi oturan memurlardı. Kaza geçmişi yok , ama nasıl kullandılar gene de
    bilinmez , buradan benzer bir sorun yaşayan olursa fikir ve tecrübelerine göre hareket edeceğim , ilgilendiğiniz için teşekkürler .

    @BmCpRo827

    egr valfini hiç düşünmemiştim , parçanın fiyatlarına baktım da 250 lira gibi değerlerde , bunun değişmesi mi yoksa temizlenmesi mi gerekir acaba ,
    bi de kronikliğinden bahsetmişsiniz , şu an yaptırma imkanım yoksa eğer , aracın böyle kullanılması , motora veya turboya yönelik bir problem yapar mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caladan


    @BmCpRo827

    egr valfini hiç düşünmemiştim , parçanın fiyatlarına baktım da 250 lira gibi değerlerde , bunun değişmesi mi yoksa temizlenmesi mi gerekir acaba ,
    bi de kronikliğinden bahsetmişsiniz , şu an yaptırma imkanım yoksa eğer , aracın böyle kullanılması , motora veya turboya yönelik bir problem yapar mı ?

    Değiştirmenize gerek yok, temizletip kullanabilirsiniz.

    Aracın çekişini düşüreceği bir gerçek fakat bu EGR ile ilgili her kafadan bir ses çıkıyor. Motora veya turboya direkt olarak zararı var mı bilemiyorum.

    Bu arada araç arıza ışığı yaktı mı ?
  • @BmCpRo827

    Arıza ışığı yanmadı hiç , rölantiye aldım bir süre hiç gaza basmadım , sonra gaza bastığımda sorun düzeldi , kapatıp açtım acaba gene sorun olurmu diyerek
    ama hiç bir sorun yoktu , rölantide devir saatine 5000 e kadar getirdim daha sonra aracı 15 dk kadar 4. vitesde 3500 devirlerde kullandım ani bir tepki
    gaz yememe sorunu gene olucakmı diye , ama rastlamadım . Çok garip bir şey , birden bire gazı almaması ve bir dk kadar süre içerisinde düzelmesi.

    valfin temizlenmesi içimi rahatlattı gerçekten .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caladan

    @BmCpRo827

    Arıza ışığı yanmadı hiç , rölantiye aldım bir süre hiç gaza basmadım , sonra gaza bastığımda sorun düzeldi , kapatıp açtım acaba gene sorun olurmu diyerek
    ama hiç bir sorun yoktu , rölantide devir saatine 5000 e kadar getirdim daha sonra aracı 15 dk kadar 4. vitesde 3500 devirlerde kullandım ani bir tepki
    gaz yememe sorunu gene olucakmı diye , ama rastlamadım . Çok garip bir şey , birden bire gazı almaması ve bir dk kadar süre içerisinde düzelmesi.

    valfin temizlenmesi içimi rahatlattı gerçekten .

    merhabalar.hava akışmetresinde sorun olma ihtimali olabilir.iyi bir ustaya pc ye bağlatıp değerlerine baktırmanız faydanıza olacaktır.bunun dışında mazot ve hava filtrenizi de zamanında değiştirmezseniz bu tip çekiş sorunları yaşarsınız.son olarak aracınıza carbon clean yaptırmanızı önerebilirim.dizel araçlarda silindir kapağında oluşan kurumlar çekiş sorunları yaratır.bence km niz daha fazla ilerlemeden yaptırın bu işlemi.çünkü yüksek km lerde pek tavsiye edilmez carbon clean işlemi.bana göre düşük bir ihtimal de olsa egr kurumlanması da akla gelebilecek diğer bir durum.kolay gelsin.




  • turbo

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Rakipsiz Fırtına

    yanlış anlamazsanız eğer , bu tip işlemler için en düşük ihtimalle ne kadar masrafım olur , carbon clean ve egr valf temizliği dahil hepsi .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caladan

    @Rakipsiz Fırtına

    yanlış anlamazsanız eğer , bu tip işlemler için en düşük ihtimalle ne kadar masrafım olur , carbon clean ve egr valf temizliği dahil hepsi .

    estağfirullah! bunda yanlış anlayacak ne var?ama haklısınız aslında bu forumda millet birbirine laf sokma yarışında olduğu için insan birbirine soru sormaya çekiniyor çoğu zaman.konumuza dönersek hava akış metre marka modele göre değişir.toyotanınkini tam bilmiyorum ama tahminen 200-300 arası bir şey olmalı.benim Bora'nın ki 200tl idi geçen yıl.carbon clean 100 lira civarında bir iş.ama bu işi ya carbon clean bayisi olan yerlerde yaptırın ya da bosch car servicelere gidin.işin ehli olmayan adam kaş yapayım derken göz çıkarır.üstelik hem paranızı alır hem de sinirini bozar.egr valf temizliğini sanayideki ustalara 30-40 liraya yaptırabilirsiniz.ama sizin egr elektronik olduğu için mutlaka toyota ustası olması lazım.hatta kontrol ettirin gerek yoksa hiç elletmeyin derim.bunlar hassas parçalar pek kurcalamaya gelmezler.ama gereği varsa yapılacak o ayrı.örneğin bir ustaya gidersin adam o söklücek bu yapılacak der.hem arabanın orijinalliğini bozar hem de maddi olarak mahveder cebinizi.o yüzden her adama elletmeyin arabanızı.çevrenizden sorun soruşturun.sanayiye gidip rastgele bir dükkanan girmenizi tavsiye etmem.kolay gelsin.sonucu yazarsanız öğrenmiş oluruz.




  • @Rakipsiz Fırtına

    aracı 2 gün önce sanayideki bir servise bilgisayara soktuk,hiç bir sonuç çıkmadı
    yetkili servise telefon açtık oradan onlar da bilemediklerini söylediler,neyse sonra dedim , valfinde sorun olabilir mi , yok toyotada sorun cıkarmaz dedıler, sadece debimetreyi temizledik , belki temassızlık olabilir diye.

    sonrasında 500 km yol yaptım benzer bir sorun yaşamadım,bide mazotu shellden aldım,ucuz diye artık baska yerlerden almıycam,sımdılık bu kadar , umarım sorun cıkarmaz :(
  • EGR'den olsa motor arıza ışığı yakardı, hava akışmetreyi araç rölantide çalışırken soketini çıkartın hiç bir değişiklik olmuyorsa arızalı olma ihtimali var, fakat soketi çıkarında rölantide dalgalanma, sarsıntı oluyorsa hava akışmetre sağlam demektir.

    EGR temizliği uzun vadede çözüm olmuyor diye biliyorum, değişmesi gerekiyor, hava akışmetre temizliği ise her zaman işe yarar ancak iyi bir usta tarafından yapılması gerekiyor...

    Bence sorun; kötü yakıttan kaynaklanmıştır... Umarım düzelmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caladan

    @Rakipsiz Fırtına

    aracı 2 gün önce sanayideki bir servise bilgisayara soktuk,hiç bir sonuç çıkmadı
    yetkili servise telefon açtık oradan onlar da bilemediklerini söylediler,neyse sonra dedim , valfinde sorun olabilir mi , yok toyotada sorun cıkarmaz dedıler, sadece debimetreyi temizledik , belki temassızlık olabilir diye.

    sonrasında 500 km yol yaptım benzer bir sorun yaşamadım,bide mazotu shellden aldım,ucuz diye artık baska yerlerden almıycam,sımdılık bu kadar , umarım sorun cıkarmaz :(

    anladım.sizin sorununuz kötü yakıttan.motorunuz yeni nesil common rail motor olduğundan kötü yakıta karşı duyarlıdır.bence motorunuza yazık edersiniz.size önerim deponuzdaki yakıtı kırmızı yanan kadar bitirin ve kaliteli bir eurodiesel ile (shell ya da bp önerimdir) doldurduktan hemen sonra mazot filtrenizi mutlaka değiştirin.çünkü o mazot muhtemelen kirliydi ve filtreyi büyük ölçüde tıkamış olabilir.bu kirli parçacıklar motorunuza zarar verebilir.bu arada orijinal toyota olsun filtre.yan sanayiden uzak durun.iyi sürüşler...




  • Buyuk ihtimal kirli yakittan kaynakli gibi , yetkili servislerde toyota marka enjektor temizleyici satiliyor 38 tl gibiydi fiyati alin bir sise . Depoyu bitirin shell nitro ile fulleyin temizleyiciyi ekleyin faydasi oluyor . Kolay gelsin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • caladan C kullanıcısına yanıt
    bende 2009 model d4d var bende de en ufak egimde araba hareket etmiyor ve gazı kokledigimde bile vites degismiyordu, bostancı sanayi de hava akıs metre temizlendi ve araba duzeldi,
    bu islem olalı yaklasık 8 ay oldu simdi yine aynı sey var, bunun tekrarlamaması icin ne yapmak gerekir, var mı acaba kendimizin yapacagı bir temizlik??
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.