Şimdi Ara

Daha Kalın Motor Yağı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
9.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 10/40 10/60 gibi kalın yağları subap ayarlarını bozarmı özellikle hidrolik iticili olan araçlara zarar verir mi



  • Aracın kullanma kılavuzuna bakın. Benim aracımda w50'den kalın yağ önerilmemiş. kalın yağın bazı noktalara ulaşmaması muhtemel, mesela benim aracın subap zamanlayıcısı yağ basıncı ile çalışıyor o yüzden doğru yağ önemli...

    Eğer aracınız 10w40 ile yağ yakıyorsa, bi üst kademe olan 10w50'ye geçmek lazım. Ancak bunlar geçici çözüm...
  • Yine mi sen:) Şaka bir yana kısa vadede sanmıyorum... Yağ eğer araca uygun değilse ve soğuk iklimlerde gereksiz yere kalın tercih edilmişse, belli bir kullanım süresi sonunda aşınmalar dolayısıyla bozulabilir. Zaten supap ayarı hidrolik iticiye sahip olmayan araçlarda her 20.000 km'de bir kontrol edilmeli ve ayarlanmalı diye biliyorum ben...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Aracın kullanma kılavuzuna bakın. Benim aracımda w50'den kalın yağ önerilmemiş. kalın yağın bazı noktalara ulaşmaması muhtemel, mesela benim aracın subap zamanlayıcısı yağ basıncı ile çalışıyor o yüzden doğru yağ önemli...

    Eğer aracınız 10w40 ile yağ yakıyorsa, bi üst kademe olan 10w50'ye geçmek lazım. Ancak bunlar geçici çözüm...

    Hidrolik iticili motorlarda 10/60 20 50 sorun olabilirmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Yine mi sen:) Şaka bir yana kısa vadede sanmıyorum... Yağ eğer araca uygun değilse ve soğuk iklimlerde gereksiz yere kalın tercih edilmişse, belli bir kullanım süresi sonunda aşınmalar dolayısıyla bozulabilir. Zaten supap ayarı hidrolik iticiye sahip olmayan araçlarda her 20.000 km'de bir kontrol edilmeli ve ayarlanmalı diye biliyorum ben...

    İnternette çok karışık şeyler yazıyor gerçekten adamın birisi 320.000deki aracına 5/40 yağ koymuş ve motor sesinin azaldığını yazmış bana pek inandırıcı gelmedi gerçi motor sesinin yağdan dolayı olduğunu iddia edenler var fakat ben öyle düşünmüyorum motor sesini önemli derecede etkileyecek tek etken hava filtresi bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Yine mi sen:) Şaka bir yana kısa vadede sanmıyorum... Yağ eğer araca uygun değilse ve soğuk iklimlerde gereksiz yere kalın tercih edilmişse, belli bir kullanım süresi sonunda aşınmalar dolayısıyla bozulabilir. Zaten supap ayarı hidrolik iticiye sahip olmayan araçlarda her 20.000 km'de bir kontrol edilmeli ve ayarlanmalı diye biliyorum ben...

    İnternette çok karışık şeyler yazıyor gerçekten adamın birisi 320.000deki aracına 5/40 yağ koymuş ve motor sesinin azaldığını yazmış bana pek inandırıcı gelmedi gerçi motor sesinin yağdan dolayı olduğunu iddia edenler var fakat ben öyle düşünmüyorum motor sesini önemli derecede etkileyecek tek etken hava filtresi bence

    Yağın motor sesini azalttığını ben de gözlemledim ama bu demek değilki motoru en sessiz yapan yağ en iyisidir. Bunlara fazla kafa yormaktansa aracın kullanım kılavuzuna bakmak en akıllıca olanı olacaktır. Orada zaten bulunduğun bölge veya ülkeye özel viskozite değeri ile yağ önerisi olur. Veya işte şu standartlara sahip olan yağı kullanın der. Mesela mercedes bir motorunda MB 229.1 onayı olan yağı kullanın der. Sende o onayın olduğu bir yağı bulup kullanırsın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomatik lifterli araçlarda kalın yağ kullanmak zararlıdır iticilerde hasar oluşuyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor yağları ve tavsiyeler
    3 yıl önce açıldı
    motor yağı neden artar ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prinz Eugen

    Otomatik lifterli araçlarda kalın yağ kullanmak zararlıdır iticilerde hasar oluşuyor.

    O zaman bu 10 60 yağını hangi arabalar için çıkarmışlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimki 8 valf 1.6 Dacia kitapçığı 5/30 ve 10/40 önermiş

    Biraz sübap şıkırtısı var 5/30 kesermi acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Benimki 8 valf 1.6 Dacia kitapçığı 5/30 ve 10/40 önermiş

    Biraz sübap şıkırtısı var 5/30 kesermi acaba.

    Subap sesini kalın yağ kesiyor benim bildiğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Genelde yağ yakan yıpranmış motorlarda kullanılıyor bu amaçla üretilmiş bir yağdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Yine mi sen:) Şaka bir yana kısa vadede sanmıyorum... Yağ eğer araca uygun değilse ve soğuk iklimlerde gereksiz yere kalın tercih edilmişse, belli bir kullanım süresi sonunda aşınmalar dolayısıyla bozulabilir. Zaten supap ayarı hidrolik iticiye sahip olmayan araçlarda her 20.000 km'de bir kontrol edilmeli ve ayarlanmalı diye biliyorum ben...

    İnternette çok karışık şeyler yazıyor gerçekten adamın birisi 320.000deki aracına 5/40 yağ koymuş ve motor sesinin azaldığını yazmış bana pek inandırıcı gelmedi gerçi motor sesinin yağdan dolayı olduğunu iddia edenler var fakat ben öyle düşünmüyorum motor sesini önemli derecede etkileyecek tek etken hava filtresi bence

    ince yağ motor sesini azaltır ve daha çok çabuk yüksek devire çıkmanıza olanak sağlar. bunu marifet bilip 90 model arabaya 0-30 koyanlar hep üst kapakları eline aldılar. önemli olan üretici ne diyor ona bakılmalıdır.




  • Bozar. 80'lerden beri Ford ve GM'in servis bültenleri var. Başkaları da var.

    Hidrolik itici sıvı olarak motor yağını kullanır. Küçük giriş ve çıkışları vardır. Silindir üstü ve valf bölgesi sıcak bir alandır. Kalın yağın buradaki sirkülasyon hızı düşük olur, iticilerin içinde fazla zaman geçirip tortu yapar, iticilerin hareketleri bozulur.

    Tekrar ince yağ kulanıldığında ses azalır. Çok kötü değilse zamanla tekrar temizlenir. Kulanma kılavuzuna dikkat emek gerekir. Bazı hidr. iticili motorlarda 15W-40'a kadar kalınlık uygun olabiliyor, bazılarında 5W-30'u aşmamak gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bozar. 80'lerden beri Ford ve GM'in servis bültenleri var. Başkaları da var.

    Hidrolik itici sıvı olarak motor yağını kullanır. Küçük giriş ve çıkışları vardır. Silindir üstü ve valf bölgesi sıcak bir alandır. Kalın yağın buradaki sirkülasyon hızı düşük olur, iticilerin içinde fazla zaman geçirip tortu yapar, iticilerin hareketleri bozulur.

    Tekrar ince yağ kulanıldığında ses azalır. Çok kötü değilse zamanla tekrar temizlenir. Kulanma kılavuzuna dikkat emek gerekir. Bazı hidr. iticili motorlarda 15W-40'a kadar kalınlık uygun olabiliyor, bazılarında 5W-30'u aşmamak gerekiyor.



    Peki iticilerimi bozar yoksa subap ayarınımı bozar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bozar. 80'lerden beri Ford ve GM'in servis bültenleri var. Başkaları da var.

    Hidrolik itici sıvı olarak motor yağını kullanır. Küçük giriş ve çıkışları vardır. Silindir üstü ve valf bölgesi sıcak bir alandır. Kalın yağın buradaki sirkülasyon hızı düşük olur, iticilerin içinde fazla zaman geçirip tortu yapar, iticilerin hareketleri bozulur.

    Tekrar ince yağ kulanıldığında ses azalır. Çok kötü değilse zamanla tekrar temizlenir. Kulanma kılavuzuna dikkat emek gerekir. Bazı hidr. iticili motorlarda 15W-40'a kadar kalınlık uygun olabiliyor, bazılarında 5W-30'u aşmamak gerekiyor.



    Peki iticilerimi bozar yoksa subap ayarınımı bozar

    İticilerde ayar olmuyor. Montaj prosedürü var sadece, hiç bir zaman ayar yapılmıyor.

    Tabii bir motor SAE-30 yağa göre tasarlandığında diğer yerleri de bu toleranslarda oluyor. Valf gaydlarında da sıkılaşma görülür. Isı akışkanlarda yukarı yayılma eğilimi gösterdiğinden motorların üstleri daha sıcaktır. Buna göre ayarlandığı için soğuk motorda valf gaydları çok sıkı olabilir. İticiler doğru çalışmadığında valfler özellikle soğuk motorda geç açılırlar, bazen tam kapanmazlar ateşleme sırasında kapanırlar, detonasyon sesi yaparlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bozar. 80'lerden beri Ford ve GM'in servis bültenleri var. Başkaları da var.

    Hidrolik itici sıvı olarak motor yağını kullanır. Küçük giriş ve çıkışları vardır. Silindir üstü ve valf bölgesi sıcak bir alandır. Kalın yağın buradaki sirkülasyon hızı düşük olur, iticilerin içinde fazla zaman geçirip tortu yapar, iticilerin hareketleri bozulur.

    Tekrar ince yağ kulanıldığında ses azalır. Çok kötü değilse zamanla tekrar temizlenir. Kulanma kılavuzuna dikkat emek gerekir. Bazı hidr. iticili motorlarda 15W-40'a kadar kalınlık uygun olabiliyor, bazılarında 5W-30'u aşmamak gerekiyor.



    Peki çok sıcak iklimin olduğu ülkelerde ve araç yüksek devirlerde kullanılıyorsa durum ne olmalı. Ben üreticilerin çok ince yağlar konusundaki ısrarının emisyon mevzusu yüzünden olduğunu düşünüyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bozar. 80'lerden beri Ford ve GM'in servis bültenleri var. Başkaları da var.

    Hidrolik itici sıvı olarak motor yağını kullanır. Küçük giriş ve çıkışları vardır. Silindir üstü ve valf bölgesi sıcak bir alandır. Kalın yağın buradaki sirkülasyon hızı düşük olur, iticilerin içinde fazla zaman geçirip tortu yapar, iticilerin hareketleri bozulur.

    Tekrar ince yağ kulanıldığında ses azalır. Çok kötü değilse zamanla tekrar temizlenir. Kulanma kılavuzuna dikkat emek gerekir. Bazı hidr. iticili motorlarda 15W-40'a kadar kalınlık uygun olabiliyor, bazılarında 5W-30'u aşmamak gerekiyor.



    Peki çok sıcak iklimin olduğu ülkelerde ve araç yüksek devirlerde kullanılıyorsa durum ne olmalı. Ben üreticilerin çok ince yağlar konusundaki ısrarının emisyon mevzusu yüzünden olduğunu düşünüyorum...

    Her zaman değil. Chevrolet mesela Bel-Air'de bile 5W-30 tavsiye ediyor. Daha 50'lerde. Çok dereceli yağ o zamanlar pek bulunmuyor, 5W-30 lüks ama tavsiye, 10w-30 ve SAE-30 tavsiyesi var.

    SAE-30 öyle çok ince bir yağ değil. 70'lerde otoyollar birdenbire artınca, o zaman üç vitesli, dört vitesli arabalar hazırlıksız yakalanmışlar. 20W-50, 20W-40'lar o zamanlar başlıyor. Bir de hava soğutmalı Porsche/VW isterdi. Sonra sıvı soğutmaya geçtilerse de yataklar kalın yağlara göre tasarlandığından uzun süre bu yağlar kullanıldı. BMW'de de direkt blok içinde, yataksız eksantrik mili vardı. Aralıklar genişi. Bu motorlar 20W-50 yağı yüksek hızda sirküle ederlerdi. Biz ehliyet alırken motor dersinde Türkiye için ideal viskozite 20W-50 diyorlardı. Halbuki alakası yokmuş. Bu fikri "Alman'cılar" yaydılar galiba :) Alman endüstrisi için bir dönem doğru olan bu derece her motor için doğru değill.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bozar. 80'lerden beri Ford ve GM'in servis bültenleri var. Başkaları da var.

    Hidrolik itici sıvı olarak motor yağını kullanır. Küçük giriş ve çıkışları vardır. Silindir üstü ve valf bölgesi sıcak bir alandır. Kalın yağın buradaki sirkülasyon hızı düşük olur, iticilerin içinde fazla zaman geçirip tortu yapar, iticilerin hareketleri bozulur.

    Tekrar ince yağ kulanıldığında ses azalır. Çok kötü değilse zamanla tekrar temizlenir. Kulanma kılavuzuna dikkat emek gerekir. Bazı hidr. iticili motorlarda 15W-40'a kadar kalınlık uygun olabiliyor, bazılarında 5W-30'u aşmamak gerekiyor.



    Peki çok sıcak iklimin olduğu ülkelerde ve araç yüksek devirlerde kullanılıyorsa durum ne olmalı. Ben üreticilerin çok ince yağlar konusundaki ısrarının emisyon mevzusu yüzünden olduğunu düşünüyorum...

    Her zaman değil. Chevrolet mesela Bel-Air'de bile 5W-30 tavsiye ediyor. Daha 50'lerde. Çok dereceli yağ o zamanlar pek bulunmuyor, 5W-30 lüks ama tavsiye, 10w-30 ve SAE-30 tavsiyesi var.

    SAE-30 öyle çok ince bir yağ değil. 70'lerde otoyollar birdenbire artınca, o zaman üç vitesli, dört vitesli arabalar hazırlıksız yakalanmışlar. 20W-50, 20W-40'lar o zamanlar başlıyor. Bir de hava soğutmalı Porsche/VW isterdi. Sonra sıvı soğutmaya geçtilerse de yataklar kalın yağlara göre tasarlandığından uzun süre bu yağlar kullanıldı. BMW'de de direkt blok içinde, yataksız eksantrik mili vardı. Aralıklar genişi. Bu motorlar 20W-50 yağı yüksek hızda sirküle ederlerdi. Biz ehliyet alırken motor dersinde Türkiye için ideal viskozite 20W-50 diyorlardı. Halbuki alakası yokmuş. Bu fikri "Alman'cılar" yaydılar galiba :) Alman endüstrisi için bir dönem doğru olan bu derece her motor için doğru değill.




    Güzel bilgiler teşekkür ederim :)

    Yani o zaman iklime göre viskozite işi safsatadır denebilir mi? Viskozite motor iç parçalarının birbirine yakınlığı yüzünden üreticiler tarafından kalın ve ince diye öneriliyor diyebilir miyiz? Yoksa genelleme yapmak doğru olmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    rica ederim,

    İklime göre viskozite aslında safsata değil ama unutmayalım ki zaten halihazırda çok dereceli multiviskozite yağlar kullanıyoruz. Bu yağların bütün iddiası yaz-kış değişiminden kurtulmaktı.

    İkinci olarak her üretici kendi standardını geliştirip tam kendi motoruna göre bir formül istiyor. Bu viskoziteyi de kontrol ediyor. Mesela Ford WSS-M2C913 gibi bir yağ diyelim; ya 5W-30 veya 0W-30 olacak, başka şans yok. Veya VW 505 ya 5W-40 veya 5W-30 olabiliyor gibi. Bunları şimdi bulanık hafızayla kontrolsüz yazıyorum ama standartlar o kadar sıkı ki bir de şöyle viskozitesi olsun gibi bir şansı vermiyor zaten. Bu her iklimde aynı yağ demeye geliyor.

    Daha güzel eski günlerde, çok eski değil ama, 2010'lara kadar diyelim, jenerik API veya ACEA standardıyla memnun olabilen motorlarda da kılavuza viskozite için bakmak lazım. Bazıları ağır şartlarda veya 40C üzeri koşullarda SAE-40 yağlar tavsiye edebiliyorlar. Çoğu hidrolik itici de SAE-40'a uygun. Onun için ezbere bir şey yazamam. Ama hidrolik itici, otomobilde %99, SAE-50'den daha ince yağ demektir. Genelde 30, bazen 40 da dahil.

    Safsataya yakın bir şey bence şu. Yeni motorlarda tolarenaslar çok daha yakın onun için viskoziteler ince. 1920'lerden beri yazın SAE 30 veya 20, kışın SAE-10 isteniyor zaten. Çok dereceli yağlara ve otoyol zamanına kadar bu uzun süre böyle gitmiş. Kullanma ve servis kılavuzlarına baktım. Tabii, parafinik eski yağlar çok sık değiştiriliyorlar ama yine de toleransa göre seçilmiş kalınlıklar bunlar. Toleranslar, veya açıklıklar diyelim, değişmedi, Yeni motorlar daha iyi tabii ki ama sebebi statik toleranslar değil. 18. yüzyılda yapılan bir saatte daha yakın toleranslar var, akaryakıt motorunda o kadar mesele değil tolerans. Üretim toleransını yanlış anlıyorlar veya yanlış aksediyor.

    Neticede, özellikle yeni motorlarda yağ kalite standardını takip etmeyi tavsiye edebilirim. Bu zaten viskoziteyi de veriyor, viskozitede hata yapmayı engelliyor. 0W olanı alsam mı, diğerinin sentetiği yok gibi soruların cevabı da yine bu standartlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    rica ederim,

    İklime göre viskozite aslında safsata değil ama unutmayalım ki zaten halihazırda çok dereceli multiviskozite yağlar kullanıyoruz. Bu yağların bütün iddiası yaz-kış değişiminden kurtulmaktı.

    İkinci olarak her üretici kendi standardını geliştirip tam kendi motoruna göre bir formül istiyor. Bu viskoziteyi de kontrol ediyor. Mesela Ford WSS-M2C913 gibi bir yağ diyelim; ya 5W-30 veya 0W-30 olacak, başka şans yok. Veya VW 505 ya 5W-40 veya 5W-30 olabiliyor gibi. Bunları şimdi bulanık hafızayla kontrolsüz yazıyorum ama standartlar o kadar sıkı ki bir de şöyle viskozitesi olsun gibi bir şansı vermiyor zaten. Bu her iklimde aynı yağ demeye geliyor.

    Daha güzel eski günlerde, çok eski değil ama, 2010'lara kadar diyelim, jenerik API veya ACEA standardıyla memnun olabilen motorlarda da kılavuza viskozite için bakmak lazım. Bazıları ağır şartlarda veya 40C üzeri koşullarda SAE-40 yağlar tavsiye edebiliyorlar. Çoğu hidrolik itici de SAE-40'a uygun. Onun için ezbere bir şey yazamam. Ama hidrolik itici, otomobilde %99, SAE-50'den daha ince yağ demektir. Genelde 30, bazen 40 da dahil.

    Safsataya yakın bir şey bence şu. Yeni motorlarda tolarenaslar çok daha yakın onun için viskoziteler ince. 1920'lerden beri yazın SAE 30 veya 20, kışın SAE-10 isteniyor zaten. Çok dereceli yağlara ve otoyol zamanına kadar bu uzun süre böyle gitmiş. Kullanma ve servis kılavuzlarına baktım. Tabii, parafinik eski yağlar çok sık değiştiriliyorlar ama yine de toleransa göre seçilmiş kalınlıklar bunlar. Toleranslar, veya açıklıklar diyelim, değişmedi, Yeni motorlar daha iyi tabii ki ama sebebi statik toleranslar değil. 18. yüzyılda yapılan bir saatte daha yakın toleranslar var, akaryakıt motorunda o kadar mesele değil tolerans. Üretim toleransını yanlış anlıyorlar veya yanlış aksediyor.

    Neticede, özellikle yeni motorlarda yağ kalite standardını takip etmeyi tavsiye edebilirim. Bu zaten viskoziteyi de veriyor, viskozitede hata yapmayı engelliyor. 0W olanı alsam mı, diğerinin sentetiği yok gibi soruların cevabı da yine bu standartlarda.

    Yine teşekkür ederim, her kelimesini dikkatlice okudum. İlgi ve alakan için teşekkür ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.