Şimdi Ara

Debraja basinca stop etmesi ve sagirlik olayi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabam 2009 meriva a 1.6 105 hp lpgli. Arabayi ilk calistirdiktan sonra bazen isiklarda durmak için debraja bastigimda stop ediyor ayagimi debrajdan kaldirdigimda yine araba calisior.Bu durum benzindede oluyor.kış ayindayiz arabayida yeni aldim.ikinci sorum ise şu şekilde.lpg veya benzindede ayni.arabayi aldigim kisi ogretmen ve genelde dusuk devirde vites degismis.110 u pek asmamis cok sakin killanmis.bende uzun yola cikayim derken 5.vitese 3000 devirde takiyorum ibre 115 lerden yukari gitmiyor.4 de basiyorum 120 de kaliyor 5 e takinca araba 115 e dusuyor.5km. Kadar gittikten sonra duruyorum ve devam ettigimde tekrar yine 5.vitese geldigimde 160 km hiza lpg veha benzinde basiyorum.bu arabanin motoru sagirmidir ne yapmam lazim.simdidien tesekkurler.bir kac ustayla kullandik sagir dediler.buji bobin degisti.



  • Bire bir aynı sorun bizim Hyundaide de vardı. Başka konduramadık, defalarca ayar vs yapıldı ama en son kompresyon ölçüldü ve sorun netleşti: Subap erimesi. Dediğiniz gibi hem benzinde hem lpg'de aynı sorun vardı. Araba soğukken ilk 4-5 kmde özellikle eğimli yollarda debriyaja basınca stop ediyordu. Ayağınızı çektiğinizde araç vitesteyse vurdurma tabir ettiğimiz durum gerçekleşerek aracınız yeniden çalışıyor. Muhtemelen sorununuz bizimkiyle aynı. Hızlanmama da bundan kaynaklı olmalı. Subap değişimi sonunda aracım 100 000 km öncesi gibi hızlanmaya başlamıştı. Ha BRC yetkili servisi LPG ayarını öyle bir bozdu ki eski haline döndü ve tekrar düzeltilemedi defalarca ayara rağmen. Bir de 100 000 boyunca yanmayan arıza lambası hediye ettiler bana. Halen uğraşıyorum ama stop etmeyi çözdüm en azından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MecEngineer -- 15 Ocak 2017; 4:18:51 >
  • Çok teşekkür ederim.En kısa zamanda dediğiniz kontrolü yaptircam. İzmir'de bu kontrolü yapan tavsiye edebileceğiniz bir yer varmı teşekkürler.
  • sorunu cozersenız buraya yazın bılelım
  • hocam aynı sorun bende de var. aracım 2004 lada vega 1.5 16. 145 binde aldığım araç saat gibiydi. bikaç ay sonra debriyaja basınca stop etme problemi başladı. bunla ilgili kelebek temizliği, adaptasyon, ateşleme sistemi komple, hız, krank, egzantrik, rölanti motoru, gaz kelebek sensörü, aklınıza gelebilecek bütün sensörleri değiştim yine de değişen bişey olmadı. sonra bi ara arabada şase eksikliği olduğu farketti eletrikci. şarj dinamosundan radyatördeki bi demir parçasına şase çekti, stop etme geçti ama debriyaja basınca devir düşmesi devam ediyor. en sonunda bende subaplara yordum olayı, servisdeki ustama bi kompresyon testi yaptıramadım subaplardan olsa durduğu yerde rölanti sabit kalmaz sürekli dalgalanma yapar dedi ama bence subaplardan. şuan 170 binde. artık daha uğraşmıyorum conta yanana kadar devam. MecEngineer arkadaşında dediği gibi bizim sorunumuz büyük ihtimal subaplardan.
    sağırlık olayına gelince araban ya gerçekten sağır, otobana girince benzine alıp yapıştırabildiğin kadar yapıştıracaksın açılana kadar, yada katalitik konvertör sıkıntılı olabilir. aklıma gelen bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 16 Ocak 2017; 10:57:40 >




  • yüksek hızlara çıkamıyorsa çok düşük bir ihtimalde olsa baskı balata bitik olabilir
    aracın km si yazılmamış ama lpg takıldıktan sonra uzun süre kullanıldıysa subaplar erimiş olabilir opelde oluyor
    çok düşük bir ihtimal sağırlaşmış olabilir ama 120 yi geçemiyorsa sıkıntı bence subaplardadır
  • Gec oldu ama subaplar degisti sorun çözüldü.tesekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.