Şimdi Ara

Debriyaja Basmadan Vites Atan Taksici

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar gecen ankarada taksiye bindim arac focus 1 sedan 380 bin kmdeydi. Bizim eski aracin aynisiydi adamla muhabbete girdik arac ustune. Konu dondu dolasti debriyaja ve vitese geldi(4 sene once debriyaj hidroligi bosalmasi sonucu akan trafigin ortasinda kalmistim). Adam basladi anlatmaya yok debriyaja basmadan vites atacaktin falan diye. Abi dedim vites kolu kazik gibi olmustu ne ileri ne geri gitmiyordu dedim, "olurmu oyle sey bak debriyaja basmadan atcam simdi" dedi ve yaklasik 1-2 dk debriyaja basmadan 3-4-5 araliginda vites degistirdi sok oldum. Nasil oluyor bu arkadaslar Allahini seven aciklasin hala agzim acik :D ben bir kac kez debriyaja tam basmadan vites attim yanlislikla arac garcccc gurccc etti vites gecmedi icim gitmisti, adam debriyaja 2 dk dokunmadan arabayi surdu vitesi dusure arttira. Bilen birisi aciklayip merakimi giderirse Allah ondan razi olsun bu ramazan gununde :D tekrar soyluyorum arac 2005 model benzin-lpgli manuel 1.6 focus sedandi(ilk kasa)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist1186 -- 1 Temmuz 2014; 9:29:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Vitesi Biraz dayayıp sonra sokmuştur ama ne gerek var böyle birşeye ne senkromenç neden başka biirşey kalır arçata haşat olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K0rkunc

    Vitesi Biraz dayayıp sonra sokmuştur ama ne gerek var böyle birşeye ne senkromenç neden başka biirşey kalır arçata haşat olur

    Aractan en ufak ses bile gelmiyordu isin garibi :D debriyaja basip vites atmis gibi gayet stabil ve sessiz gidiyordu arac ziplama bile yapmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bırak basmamayı altına paspas girse garc gurc ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bildiğim kadarıyla ford'ların vites geçişi ve yumuşaklığı başka hiç bir marka da yok.. bence önce gaza yükleniyordur. sonra gazdan ayağını çekip hemen vitesi takıyordur...
  • Araç uygun devirde olursa hareket halindeyken debriyaja basmadan vites değiştirmek mümkün şirket aracımda bikaç kez yaptım ama zararı olacağı kesin. Üşengeç olmayıp debriyaja sonuna kadar basmak en doğrusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devir tutturunca mümkün :) Bende meraktan birkaç kere yapmıştım ama bir daha yapmam.
  • Taksici devrini iyi biliyor demekki aracın. Bu genelde 3 ten 4 e atarken daha kolay olur. Elinizi vitesin üzerine koyun hafif ağırlık verin 4 e atıcak gibi kendiliğinden geçicek. Çok fazla bi yük değil ama. Tabi gerek var mı bence yok. Baskı balata derken vitesi almayın elinize :) Debriyaja basmak zor olmasa gerek.
  • Vites oranlarini bilerek yaparsiniz. Soyleki mesrla 2. Viteste 3000 devirle gidiyorsunuz. Oranlardan biliyorsunuz ki 3. Viteste 2000 devir olacak. Zaten debriyajsiz vites bosa cikar. Kadrandan takip edip tam 2000 devire geldigi an 3. Vitese ittirirseniz vites tik diye gecer. Diger vitesler icin de ayni sey gecerli. Safece oranlari bilip dogru zamanda yapmak onemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gençliğimde Renault spring kullanırken ben de yapardım.
    Arabanızı tanıyınca zor değil.
    Devrine gelince kendisi düşüveriyor zaten.

    Zararlı mı? Tabii ki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1992 model kartalda bende 3-4 arası debriyaja basmadan atıyordum vitesi genelde tarlaya giderken kullanıyorduk aracı pek bakımlı değildi çok kötü kullanmamıza rağmen hiç arızası olmadı ne baskı balatası ne motoru ne freni taş mübarek taş
  • gitarist1186 kullanıcısına yanıt
    2001 de 95 polo vardı, sefaköyün içinde debriyaj teli koptu gecenin bir vakti. Araç stop etmiş halde dururken 1. Vitese alıp marş basarak haraket edip diğer vitesleri de değiştirerek debriyaşsız avcılara evime geldim. Bu işin mantığı şu şanzımandaki dişli ile motor devri aynı olursa vites sessiz geçer eğer az farklılık varsa sesli geçer. Bende 1. Viteste iken vites kolunu boşa almak için az kuvvet uyguluyordum tabi önce çıkmıyo ama devri yükseltip devirin düştüğü sırada aynı hıza geldiğinde sessizce vitesten çıkıyor, sonra aynı mantığı takmak istediğimiz vitese mesela 3 e vites kokunu 3. Vitese doğru biraz güç veriyoruz bu ses yapacak kadar değil tatlı bir güç sonra devri yükseltip tam düşerken kendiliğinden geçiyor. Çok zor değil. Yalnız o günden aklımda kalan 4 lüler yanarken emniyet şeridinden gidiyordum buna rağmen arkamdan gelip sellektör yapıyorlardı.

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhrmclskn -- 1 Temmuz 2014; 10:59:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1992 model broadway imde kronik sorunum debriyaj halatının kopması idi. 2-3 kez Ankara şehir içinde 1 kerede adana- ankara arası uzun yolda halat koptu.
    devrini buldurursanız geçiyor. biraz uğraştırır alışana kadar. zor durumlarda kullanılabilir ama keyfi yapılacak bir şey değil.
  • yav ne gerek var debriyaja bassanız ne oluyor , ayağınız mı kopuyor
    ayrıca arabaya verdiğiniz zararda cabası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    bildiğim kadarıyla ford'ların vites geçişi ve yumuşaklığı başka hiç bir marka da yok.. bence önce gaza yükleniyordur. sonra gazdan ayağını çekip hemen vitesi takıyordur...

    fuarda focus3ü denemiştim geçişler harikaydı ama başka kapışacak marka vardır fordla bir piremium değil
  • Bu yüzden taksi çıkması almayın diyoruz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.