Arkadaşlar herkese merhabalar, Konuya girmeden önce hemen bir özet geçmek istiyorum. Vefat eden dedemden geriye kalan bir aracımız var. Köy koşullarında kullanıldı, Yozgat/Sorgun'lu arkadaşlara selamlar. Annem arabanın dışarıya satılmasını istemediği için kendisi aldı. Gözü gibi bakmamı istedi benden de. Daha önce hiç araç sahibi olmadım, araçlarla çok içli dışlı birisi de değilim açıkçası. Sizlerden bu konuyla alakalı desteklerinizi beklemekteyim. Araç ile alakalı fotoğrafları ve belgeleri ekledim görebilirsiniz. Araç bilgileri ile konuya devam ediyorum. Araç Bilgileri Model Yılı : 2004 KM : 185.000 Yakıt Cinsi : Dizel Tipi : PT2 Transit Connect Silindir Hacmi : 1753 Motor Gücü : 66.1 KW Motor Tipi : TDCI Lastik Ebatı : 195 65 R15 95H Emektarın özellikleri ve geçmişi bu şekilde. Akü yeni değiştirildi. Aklıma gelen soruları paylaşarak devam edeceğim. Dediğim gibi araç konusuna hakim değilim o yüzden söyledikleriniz benim için çok değerli. Sormayı unuttuğum şeyler varsa lütfen eklemeyi, yardım etmeyi ihmal etmeyin. İstanbul'a döndüğümde yaptıracağıma emin olduğum tek şey detaylı iç dış temizlik. Bununla alakalı da önerilere açığım. -Aracın orijinalliğini bozmadan neleri elden geçirebiliriz? -İstanbul'da götürebileceğim, aracı iyi tanıyan bir sanayici tanıdığı olan var mı? Sanayiye veya servise götürdüğümde hangi işlemleri yaptırmalıyım? -Araç bakımı nasıl olmalı? Geçmiş bakımların ne zaman ve nasıl yapıldığına dair çok bilgi yok -Araçta nelere dikkat etmeliyim? -TDCI motora sahip araçlar nasıl kullanılmalı? -Aracın bagaj ve arka kapı kolunda hasar var, açılıyor fakat çok sağlıklı değil. Değişimi nereden yaptırabilirim? -Araca hız sabitleyici taktırabilir miyiz? -Park sensörü öneriniz var mı ön ve arka için? Ön arka için toplam 8 adet sensörlü park yardım seti mi almam lazım? -Aynaları düzeltmek istediğimde yapamadım çünkü (adını bilmiyorum düzelteç diyeceğim :D) düzelteçler bozulmuş. -Anahtar da uzaktan kitleme yok tamamen manuel, tamamen uzaktan kitleyip açmak için ne yapmam lazım? -Aracın silecek suyu bulunduğu yerde kablolara biraz dökülmüş. Mavimsi renkte. Bu sorun yaratır mı? Fotoğrafını ekledim. -Göstergelerde gitmeyen bir motor uyarısı var, dayım bunun normal olduğunu uzun bir süredir servise gitmesine rağmen gitmediğini söyledi. Bu normal mi? -Fotoğrafta işaretlediğim yerde 3 kablo ucu kesilmiş ve boşta, bu ne anlama geliyor? -Şehir içinde kullanacağım aracı, hangi tip lastik kullanmalıyım? Öneriniz var mı? -Aracın ön tarafında, alttan kırılmış bir parça var. Tam onun üstünde içeride bulunan kalorifer tarzı bir şey var. Adını bilmiyorum fakat içi biraz pis, tarlalardan çıkan dikenler vb. Orası nedir ve nasıl temizlenmeli? Aklıma takılan şeyler şu anlık bunlar. Bunların haricinde vereceğiniz her öneriye de açığım. Anlayışınız için teşekkür ederim. Güncellemer oldukça paylaşmaya devam ederim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseyiinvcan -- 17 Mayıs 2022; 19:46:41 > |
DEDEDEN TORUNA. DENEYİMLERİNİZE İHTİYACIM VAR. FORD TOURNEO CONNECT 2004 MODEL 1.8 90 BEYGİR
-
-
Araçlarla ilginiz yokmuş öncesinde ama bundan sonra olacak gibi duruyor. Oldukça detaylı bakmışsınız araca. Elimden geldiğince sorulara yanıt bulmaya çalışalım. Aynı kasa ve motor yakın arkadaşımda var. Enjektör ve elektrik tesisatıyla ilgili sorun yaşadık. Çözdük fakat dışarıda kablo gözükmesi gibi şeyler olabiliyor. Ford ağır vasıta parçası da sattığım için biliyorum beyin kabloları gibi şeyler çok pahalı oluyor. Özellikle Ford tarafında..
-Bu sorunun yanıtı siz neleri düzeltmek istiyorsunuz olabilir. Ucu çok açık ama kozmetik her türlü iyileştirme yapılabilir.
-İzmir olsaydı bir önerim olabilirdi fakat İstanbul'u bilemiyorum.
-Torpidoda bakım kağıtları olabilir. Genellikle özel servis de olsa geçmişte yapılan işler yazar. Bununla başlayabilirsin.
-Başta belirtiğim gibi enjektör arızası çok oluyor. Motor sesinde bir sıkıntı yoksa gerek yok ama sanayide iyi bir yer sesinden dahi anlar.
-Olabildiğince iyi yakıtla ve devirli.
-Koldan ziyade kilitlerde sorun olabilir. Bunu da sık yaşadığımız için biliyorum. Kilit tamircilerinin de işinin ehli biri olmalı yoksa yine arıza veriyor.
-Bunu bilemiyorum.
-Şahsi fikrim önden ziyade arkaya sensör yeterli olur. Ön tarafı aracın gözüküyordu ben kullanırken.
-Aynanın içindeki tırnaklar kırılmıştır. Tamiri yok değişimi pahalı.
-Kilitçide uzaktan kumanda yaptırabilirsin.
-Başta söylediğim gibi elektrik arızalarını bir şekilde çözüyorlar ama kablolar açıkta kalabiliyor. Makaronlu bir şekilde montaj yapılmalı her şey ustada bitiyor.
-Tabi normal değil fakat cihaz bağlanıp arıza koduna bakılması lazım. Bir sensör boşta da kalmış olabilir, hatalı bir ışık da olabilir.
-Arıza ışığı nedeni olabilir.
-İstanbul'da kışın kullanılacaksa dört mevsim yeterli olabilir. İzmir gibi sıcak yerlerde yazlık lastik yeterli. Van tipi lastikler de kullanılıyor bu araçlarda fakat yükle işin yok ise gerek yok.
-Online satış yerlerinde satılan araç yıkama setlerinden al. Detaylıca giriş elinden geldiğince temizlenecektir. Özel bir formül yok açıkcası yıkama süngeri, yıkama şampuanı gibi temel şeyler yeterli olur..
-
Teşekkür ederim cevap için, sanırım detaylı bir temizlikten sonra güzel bir usta bulmalıyım. Ford'un kendi servisine götürsem daha mı pahalı tutar? İşin ehli birisini nasıl bulacağım hiç bilmiyorum 😔
Aksesuar için Google da arama yaptığımda güzel şeyler buldum, maddiyatın yettiği sürece parça parça yaptıracağım artık
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam parçaları kendiniz alıp taktırmanız, yapılırken aracın başında durmanız daha iyi olur
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracı bilgisayara bağlayıp motor lambasının neden yandığını öğrenebilirsiniz hocam. Çoğu zaman ufak bir sorundan dahi yanabiliyor bu lamba. 1.5 dci araçta kırmızı renkli motor lambası yanıyordu sürekli. Sebebi dpf filtresinin dolması çıkmıştı mesela. Bu kasada bildiğim kadarıyla dpf yok. Bu konuda da oldukça şanslısınız diyebilirim. Araçla bu kadar detaylı ilgilenmeniz iyi olmuş. Tekrar yakınınızın vefatı için Allah'tan rahmet diliyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yapan usta yanlış anlamaz değil mi, daha önce hiç böyle bir şey deneyimlemedim de 😂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok teşekkür ederim, hiç sanayi geçmişim yok umarım çok fazla tokatlanmadan bu süreci kapatabilirim. Teşekkürler güzel dilekleriniz için
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam bazen onların da kolayına gelebiliyor, direk sök-tak yapıyor sonuçta (tabi niyeti olmayan arıza uydurup kazık atmak değilse...)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviEfendi -- 17 Mayıs 2022; 20:52:6 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bakalım göreceğiz, gelişmeleri heyecanla paylaşacağım buradan 😂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evvela çevrenizde bir ford kullanıcısı bulun, tercihen uzun süredir kullanan biri olsun. Forumlarda, facebook sayfalarında vs. gerçek dışı övülen-sövülen servis çok fazla, özellikle konuya yabancı biri için dürüst ve yetenekli usta herşeyden önemli.
İlk işiniz motor- yürüyen bakımlarını yaptırmak olsun, diğerleri zaman içinde çözülür. Bir de tarihleri eski/ dişleri yıpranmış ise lastik değişimi.
Kumanda sistemi, park sensörü için elektrikçiye gidilecek, baştaki ustayı bulursanız gittiğiniz sanayide hangi elektrikçinin iyi olduğunu söyler.
-
Alaaddin'in sihirli lambası olsa keşke de güzel bir usta istesem İstanbul konumunda 😂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
kopuk olan kablolar wategate kabloları. turbocuya soruver, bilerek kesilmiş o kablolar bir sebebi vardır boşa da oynatma. yüksek devir kullanmana gerek yok, boşa mazot yaktırırsın. çok dayanıklı güzel motordur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 17 Mayıs 2022; 23:3:29 > -
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Motor tipinden dolayı yaptığım yolculukların sonunda (50km üstü) kontağı kapatmadan önce 1-2 dakika bekliyorum rölantide. Turbonun sağlığı için.
Haftada bir kez de 3-5 dakika motoru düşük vites yüksek devirde kullanarak partikül temizliği yapılması (DPF) öneriliyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: huseyiinvcan
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Motor tipinden dolayı yaptığım yolculukların sonunda (50km üstü) kontağı kapatmadan önce 1-2 dakika bekliyorum rölantide. Turbonun sağlığı için.
Haftada bir kez de 3-5 dakika motoru düşük vites yüksek devirde kullanarak partikül temizliği yapılması (DPF) öneriliyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?euro üç olduğu için o motorda dpf yok. onun için diyorum boşa yüksek devirde sürmeyin diye. sürüşten sonra bir iki dakika bekleyemeye de gerek yok. motor rölantideyken stop edin yeter.
-
Harika, teşekkürler bu güzel bilgi için. Vites yükseltirken 1800-2200 devir arasını tercih ediyorum. Şu anda ilk uzun yolculuğumuza çıktık, 2500-2750 devir 110-120 arası gidiyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Size bu araçla ilgili bir tavsiyem var. İşimiz gereği farklı sınıfta elimizde birçok araç mevcut. Bizde Tourneo Connect vardı. Biri aracı çok beğendi, istediğimiz fiyatı da verince daha doğrusu bir fiyat verdi biz de satmış bulunduk. Araçtan çok memnunduk.
Model yılına göre bir ihtimal farklılık olabilir zira bu araçta yakıtı tamamen bitirene kadar sürmeyin. Biz bir defa 'bu yakıt yeter' dedik. Petrole kısa mesafe kala yakıt tamamen bitti. Diğerleri gibi yakıt ekleyince yola devam ederiz sandık ancak öyle olmadı, çalıştıramadık. Mazot fitresi içerde ters dönmüş ve sistemi tıkamış. Şekil değiştirmiş. Yakıt akışı sağlıklı olmadığı için çalışmamış. Bir de mazot fitresi değiştirdik, yol kenarında... O gün tüm işimiz aksamıştı. Bir daha yakıtsız bırakmadık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoyWalsh -- 20 Mayıs 2022; 3:31:27 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X