Şimdi Ara

Değer Mühendisliği kavramı -Toyota uygulaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
4
Favori
1.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aşağıdaki linkte okunmasında fayda olan ve bir tasarım sürecine etki eden, Maliyet analizine bakış ve DEĞER MÜHENDİSLİĞİ nin nasıl bir kavram olduğu ile ilgili güzel bir araştırma raporu bulacaksınız.

    Araçlarınızın yeni modellerinin tasarımında neden farklılık olduğu ve maliyetin yanında ,hangi noktaların nasıl bir detayla incelendiğini bilmek tüm otomotiv sevdalılarının hakkıdır , diye düşünüyorum.

    http://www.arastirmax.com/system/files/dergiler/249/makaleler/342_pp_141-164.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ocak 2013; 11:03:24 >







  • yüzeysel baktım çok ilginç bir yazı detaylı okuyacağım , paylaşım için teşekkürler .
  • Başları sıkıcı gibi hızlıca bakıp müşteri memnuniyetinin nasıl hedeflendiğinin ayrıntıları ilginç olan konudur.

    Fiyatı ne kadar indireceklerini nasıl belirlendiği hangi konuların öne çıktığı gibi istatiksel ve kavramsal konuların ciddi bir analizini göreceksiniz.

    Toyota felsefesi bugun rakiplerine nasıl bir bakış açısı ile eğildiğinin , beyin fırtınası anlamında satış fiyatı ,maliyetler ve değer mühendisliğinin ilişkisini anlatan ,ciddi bir araştırma yazısı .

    Araç fanatikleri de araçlarında ki değişen sistemlerin neden değiştirilmesine neden duyulduğunu daha derinlemesine anlayacaklardır.

    Burada amaç en iyisini üretmek değil ,müşteri beklenti ve araç değerini önemseyen en üst düzeyde benimsenmiş bir politikanın uygulanmasının, irdelenmesidir. Bu felsefe bizim her hangi bir şey tasarlarken uygulayabildiklerimize bakınca, neden işimizin şansa kaldığı, japonların ise şans faktörünü nasıl yenebileceklerine dair bakış açısının güzel bir yorumunu yapabilcceksiniz.

    Zaman ayırıp önce hızlı sonra detaylara inerek okuyunuz , önünüzdeki araca daha farklı bir gözle bakacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ocak 2013; 13:02:42 >




  • Paylaşım için teşekkür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    Hocam konu için teşekkürler. Son derece önemli bir konu bana göre.

    Konuda dikkatimi çeken noktalar var, paylaşayım istedim.

    />


    quote:

    Tablo 4’e bakıldığında güvenlik özelliğinin müsteriler tarafından en önemli bulunan özellik olduğu görülmektedir. Rakipler ise güvenlik özelliğinin 2 ile derecelendirmis olup müsterinin atfettiği değerden çok uzaktadırlar. Toyota ise rakiplerine göre avantajlı olup bu özellikte müsterinin atfettiği değere
    oldukça yaklasmıstır. Güvenlik özelliği ile otomobilin kabin, sasi ve aktarma fren sistemi arasında güçlü bir korelasyon görülürken bu özellik ile sanzıman
    arasında zayıf bir korelasyon görülmektedir. Müsteriler en az önemi akrilik boya özelliğine vermislerdir. Toyota’nın rakipleri ise bu özelliğe gereğinden fazla önem vermekte iken Toyota, müsteriden biraz fazla önemsemektedir. Akrilik boya özelliğiyle sasi kaporta
    parçası arasında güçlü bir korelasyon bulunmustur.


    Müşterinin ne istediğini bilmeyen bir markanın ne derece başarılı olabileceği muamma. Toyota'nın global satış rakamlarında neden üst sıralarda olduğu hakkında verilebilecek yanıtlardan biri de sanırım müşteri beklentilerinin uygulanma başarısıdır.




  • Bildiğimiz bazı şeyler vardı zaten , geriye dönük mühendislik(iyi yönleri kopyalayıp , kötü yönleri önceden görebilmek) ve en az sayıda parçadan araç üretmek gibi . İşin özü biz ne istiyorsak adamlar onu üretiyorlar bu yüzden çıkardıkları ürünün başarısız olma şansı çok az.
    Yani biz güvenli ,tam otomatik şanzıman kadar sorunsuz ve konforlu ,çift kavrama şanzıman kadar hızlı ve akıcı vites değiştiren , çok az benzin yakan , aile kullanımına uygun ve mükemmel tasarımlı bir araç istiyorsak Toyota bunu yapacak demektir.Fiyatını da hep beraber senersongur 'u dinlersek 40 bin gibi belirleyebiliriz.Her şey bizim elimizde.
  • Hocam paylaşım için teşekkürler.

    Okumaya başladım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Bildiğimiz bazı şeyler vardı zaten , geriye dönük mühendislik(iyi yönleri kopyalayıp , kötü yönleri önceden görebilmek) ve en az sayıda parçadan araç üretmek gibi . İşin özü biz ne istiyorsak adamlar onu üretiyorlar bu yüzden çıkardıkları ürünün başarısız olma şansı çok az.
    Yani biz güvenli ,tam otomatik şanzıman kadar sorunsuz ve konforlu ,çift kavrama şanzıman kadar hızlı ve akıcı vites değiştiren , çok az benzin yakan , aile kullanımına uygun ve mükemmel tasarımlı bir araç istiyorsak Toyota bunu yapacak demektir.Fiyatını da hep beraber senersongur 'u dinlersek 40 bin gibi belirleyebiliriz.Her şey bizim elimizde.

    kelime anlamıyla reverse engineering (geriye dönük mühendislik olarak ifade ettiğiniz) farklı bir konudur.

    Reverse enginnering orjinal tasarıma bakarak bundan yola çıkarak tasarımı çözmek ve çizimleri ve kalite şartlarını ortaya çıkarmaktır. Bunu başarılı olarak yapabilen firmalar genelde çinliler vb ülkeler bugün sıkça uygulamaktadır. örneğin bir ipad tasarımını ele alarak bunu en alt sistemine kadar analiz ederek kendi benzerini çıkarabilmektir. Eksik kalan notayı hepimiz çok iyi biliriz .Kalite eksik kalan noktasıdır .



    Reverse enginnering ile otomobil de yapılmaktadır ama testlerden geçemiyor ,hepimiz biliyoruz.

    ANcak işin özünde mühendislik tarihi ve ülkelerin ilerleyişlerinde bu konu alt yapı ve mühendis yetiştirilmesinde ve gelişimde büyük bir önem verilmesi gereken konudur.

    Japonların 1960 larda Reverse enginnering değerlendirmeleri için yetişmiş mühendislerini Avrupa’ya ve ABD ülkelerinde staja göndermesi ve ülkelerine geri dönenlerin başlattığı atılımla 1980 lerin elektronik devrimi başlattıkları yeni nesiller bilmiyor olabilir. Benzer şekilde 1970 lerin güney Kore si benzer durumdan yola çıkarak şu anda piyasanın en teknolojik ürünlerini üretiyor olmalarının temelinde bu metodik çalışma vardır.

    Keza 1990 ların Çin üretim felsefesi ile bugün arasında yine benzer ilişki söz konusudur.

    Değişmeyen tek gerçek vardır. Hataları bulup ayıklamak ve günü yakalamak .Bütün bu ülkelerin altyapılarında iyi bir eğitim seviyesi olmadan bu asla başarılamaz idi. Devletin desteği de çok önemli bir parametresidir. Ancak günümüzde şirketler de büyüdükçe Devlet kadar güçlü olabilmektedir , önemli olan konu inovasyon aşamasını atlamadan bu konulara Ar-ge ve kaliteli eğitim görmüş mühendis ve üniversite desteğini alabilen bir kurguyu becerebilmek.

    Bir şeyi çok yapmak başarı değildir , onu yaparken maliyet hesabını , değişen piyasa şartlarına adapte olabilmeyi gerekirse dünyayı yeni teknolojiye çekebilmeyi başarabilen firmalar günümüzün güçlü firmaları olacaktır.


    Örneğin güncel konu olduğu için kolayca anlaşılabilecek olan APPLE ürünleri 2005 sonrası bu dünyayı yönlendirme işinin bir sonucudur. Taklitleri kısa sürede piyasayı ele geçirecektir ancak öncü olabilmek için bir sürü konuda bir birikimin yanında bir dehaya da gereksinim bulunmaktadır. Japonlar deha işinde grup çalışması göstererek bu hedefi tuttururken bizim ülkemizdeki dehaların ne yapabildiği firmaların olaya nasıl baktığı ile gayet paralel bir durum göstermektedir.

    Şimdi konu çok derin biliyorum ama yerli araba yapılması için hükümet kendince bir politika benimsemiş, reverse enginnering (doğru Türkçesi sanırım Tersinir mühendisliktir)yapılarak çok kolay bir araç ortaya çıkar önemli olan bunu kim alacak , alanların beklentisi ne olacak , güncel dünya nereye gidiyor bunu kaç kişi görebilmektedir , asıl tartışılması gereken konu budur , Ürütilen şeyden para kazananları hedeflemek ülkelerin politikası olmaması gerekir. Bundan Katma değeri üniversiteler , öğrenciler , sanayi kuruluşları , yan sanayi modernizayonu gibi etmenler gözetilmeden atılacak bir adım , yan sanayideki rekabet nedeniyle kalite döngüsü kısır olan bir noktada kilitlenecek yeni nesil bir Devrim arabası vakası daha yaşanacaktır.

    Türkiye eğer bir şey yapmak istiyor ise konusunda Özgün kendi kültürünü içeren yepyeni bir anlayış ile yeni bir Pazar yaratmalıdır .Bu enerji alanında olabilir, Tıp ve katma değeri yüksek ürünler olabilir , yapay organ high tech ürünler , nano teknoloji ,hidrojen sanayisi ve ürünleri, robot teknolojisi gibi ileriye dönük bugünün teknolojisini ileriye taşıyacak konularla ilgilenmediği sürece , milyon dolarlık binalar yapar , 30 yıl para biriktirir, bir depremde tüm birikimler heba olur gider.

    Almanya’nın temeli bilim ve bununla beraber çalışan sanayisinde yatar.

    İngilizler ’in temeli parayı ve hisseleri bulmaları bunu dünyada hakim kılan istemi sürdürmelerinde yatar.

    ABD temeli , seri üretim teknolojisinin ine noktasında yatar.

    Eski güçlü Avrupa devletlerinin temeli sömürgelerinden ucuz işgücü ve hammaddenin kullanılmasında yatar.

    Şimdi üzerinde bir daha düşünelim Bizim geçmişimizi bir yana koyarsak geleceğimiz nerede yatıyor İşte bu ülkeyi ilgilendiren yanıtı beklenen en büyük sorulardan biridir.




  • Değer mühendisliği hakkındahttp://hayatvemedya.blogspot.com isimli blogumda konuya katkıda bulundum.
    İsteyen arkadaşlar göz atabilirler.
    Saygılar.
  • pdf linkine ulaşılamıyor indiren bir arkadaş bana ulaştırabilirse memnun olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznklckp

    pdf linkine ulaşılamıyor indiren bir arkadaş bana ulaştırabilirse memnun olurum

    şimdi denedim bir problem yok. Önce kaydet butonuna basıp snra aç yaparak döküman incelenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: oznklckp

    pdf linkine ulaşılamıyor indiren bir arkadaş bana ulaştırabilirse memnun olurum

    şimdi denedim bir problem yok. Önce kaydet butonuna basıp snra aç yaparak döküman incelenebilir.

    bugün düzelmiş teşekkürler
  • çok güzel bir paylaşım. emeğinize sağlık.
  • Güzel ama eksik kalmış.

    Müşteri ne istiyorsa onu yapalım olsun bitsin demekle olmuyor ne yazık ki.

    Böyle düşünülürse otomobiller gelişmez veya çok yavaş gelişir.

    Bu nedenle her yeni modelde ilave özellikler veya mevcut özelliklerin gelişmiş hallerinden örnekler koymak zorundasınız.


    Örneğin ESP ilk kullanıldığı otomobil tasarlanırken sizce bir müşteri isteği olarak mı arabaya konmuştur?

    Hadi bir kişinin aklına geldi diyelim. Ama bu istatistiksel bir çalışma olduğuna göre bunu isteyen yüzlerce kişi olmalı.

    Dolayısıyla yukarıdaki makale ve örneklemeler bir yere kadar geçerli süreci tanımlar.

    Tercih edilebilir olmak için bunlar çok yeterli değil.

    Yani bir otomobile diğerlerinde olmayan bir özelliği koyarsınız, eğer müşteriler bunu tutarsa diğer markalarda da bunu arayacaktır.
    Dolayısıyla beklentileri yükseltmiş olursunuz. O beklentiyi sadece siz karşılarsanız bir tercih edilme nedeniniz olur.

    Böylece otomobiller gelişir, müşteri beklentileri artar, 10 yıl önce bir otomobilin sundukları ile günümüz otomobilleri arasındaki değişim ortaya çıkar.
    Fiyat olarak da aşağı yukarı aynı kalır.




  • Oldukça faydalı konular bunlar, bölümde hep buna benzer değerde başlıklar görmek dileği ile.
  • yazı tam okunmamış ki ''müsteri ne istiyorsa onu yapalım'' yorumunda bulunulmuş. Böyle bir şey yok .
    Müşteri derecelendirme kıstaslardan sadece birisidir. Güvenlik söz konusu ise müşteri tercihi bir parametre olarak yer alır .Yukarıda LionTech 16 linkinde bu durum görülebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yazı tam okunmamış ki ''müsteri ne istiyorsa onu yapalım'' yorumunda bulunulmuş. Böyle bir şey yok .
    Müşteri derecelendirme kıstaslardan sadece birisidir. Güvenlik söz konusu ise müşteri tercihi bir parametre olarak yer alır .Yukarıda LionTech 16 linkinde bu durum görülebiliyor.

    Maalesef forumumuzun ilgisini cekmiyor boyle onemli ve guzel bilgiler ama plastik muhendisi coktur forumda birde tasarimci onunla ilgili bir sey olsaydi damlarlardi hemen..

    Paylastiginiz yazi cok guzel ve bilgilendirici.. Tesekkur ederiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok güzel bir konu paylaşım için teşekkürler.
  • Teşekkürler konu için Toyota sevdiğim bir marka.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.