Şimdi Ara

Deponun Dibinde Kalan Pislik Efsanesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
46.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımın kullanım kitapçığında depoyu 1/4 'ün altına düşürmeyin diyor.Nedeni hakkında bir açıklama yok.Sanırım depo dibindeki pisliği çekme efsanesinden kaynaklı.Bu konuda şöyle bir söylem mevcut "depoyu dibine kadar bitirme altta kalan pislikler motoruna dolar"Ne derece doğru bir önermedir sizce?Ben genelde hep depoyu tam doldururum ve yol bilgisayarında 0 yazana kadarda tekrar benzin almam.Ters bir durumla karşılaşmadım bugüne kadar.Benzin içerisinde deponun dibine çokebilecek kadar pislik oluyor mu?Oluyorsa bu pislik araç sürekli yoldayken ve benzin çalkalanırken nasıl dipte birikebiliyor,böyle bir hadise varsa bu biriken pislik sürekli orada birikmeye devam mı edecek?Bir araç 15 yıl kullanıldığında deposu pislik dolumu olacak yani,motor illaki bunları çekecek.O zaman neden depoyu dibe vurduramıyoruz?

    Teknik anlamda bu konuyu açıklığa kavuşturabilecek veya bu konuyu bizzati tecrübe etmiş birisi varmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 29 Nisan 2011; 2:25:24 >







  • pompa hava çekmesin diye de olabilir mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    pompa hava çekmesin diye de olabilir mesela.


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuikkuik

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    pompa hava çekmesin diye de olabilir mesela.


    +1

    Alıntıları Göster
    benzin pompası zorlanması diye. havadan değil benzin azaldıkça pompa daha çoz zorlanır buda zamanla soruna denen "olabilir".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brksyhn -- 28 Nisan 2011; 0:32:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brksyhn

    benzin pompası zorlanması diye. havadan değil benzin azaldıkça pompa daha çoz zorlanır buda zamanla soruna denen "olabilir".

    Alıntıları Göster
    ayrıca özellikle LPG'li araçlarda 1/4 deponun altında benzin ile seyahat etmek benzin pompasını
    motora giden ama yanmayan ve ısınıp geri dönen yakıt dolayısıyla yakmaktadır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    ayrıca özellikle LPG'li araçlarda 1/4 deponun altında benzin ile seyahat etmek benzin pompasını
    motora giden ama yanmayan ve ısınıp geri dönen yakıt dolayısıyla yakmaktadır

    Alıntıları Göster
    bı arkadasımın 99 model palıo aracının benzın pompası arızalanmıstı tamırcı pompayı soktu ozaman deponun ıcını gorduğumde pıslık olayının koca bır yalandan ıbaret olduğunu anladım deponun ıcı tertemızdı ne bı tortu ne bı pıslık hıcbısey yok 11 yasında arabaydı deposu tertemız daha 11 yıl kullanılsada hıcbısey olmazdı bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    bı arkadasımın 99 model palıo aracının benzın pompası arızalanmıstı tamırcı pompayı soktu ozaman deponun ıcını gorduğumde pıslık olayının koca bır yalandan ıbaret olduğunu anladım deponun ıcı tertemızdı ne bı tortu ne bı pıslık hıcbısey yok 11 yasında arabaydı deposu tertemız daha 11 yıl kullanılsada hıcbısey olmazdı bence

    Alıntıları Göster
    benzin filtresi yok mu araçlarda?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzin depoda ne kadar bekler?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miroglu_

    benzin filtresi yok mu araçlarda?

    Alıntıları Göster
    Bu benzin pompası arızalanırsa araçta ne gibi bir sorun yaratır?
    Yani tekleme yaparak mı kendini belli eder ne yapar?
    Benzin pompasından kaynaklandığını tahmin ettiğim bir arıza varda aracımda nereye götürdüysem bulamadılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bu benzin pompası arızalanırsa araçta ne gibi bir sorun yaratır?
    Yani tekleme yaparak mı kendini belli eder ne yapar?
    Benzin pompasından kaynaklandığını tahmin ettiğim bir arıza varda aracımda nereye götürdüysem bulamadılar.


    Aynen öyle tekleme yapar sanki benzin bittim bitiyorum der gibi.. İleri safaları çok fecidir. Probleminiz bu olsaydı hemen anlaşılırdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obt

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bu benzin pompası arızalanırsa araçta ne gibi bir sorun yaratır?
    Yani tekleme yaparak mı kendini belli eder ne yapar?
    Benzin pompasından kaynaklandığını tahmin ettiğim bir arıza varda aracımda nereye götürdüysem bulamadılar.


    Aynen öyle tekleme yapar sanki benzin bittim bitiyorum der gibi.. İleri safaları çok fecidir. Probleminiz bu olsaydı hemen anlaşılırdı

    Alıntıları Göster
    Sistem zaten depodaki benzini dipten çekmiyor mu Mantık size ne diyor orası önemli. O bunu demiş, şu şöyle demiş vs ziyade insan kafasında durumu analiz ettiğinde cevabı bulabilir.

    Babamda bana kırmızı ışığı yakma der, yahu bu araba sallanıyor, hopluyor zıplıyor, benzin filtresi var. Ne pisliği ki bu?




  • Doğru: Benzini uzun süre düşük seviyede tutmayın pompanın aşırı ısınması sonucu yanabilir
    Yanlış: Deponun dibindeki benzini kullanmayın pislikleri çekersiniz

    Çekersek iyi hoş olur orada durup depoyu kirletçeğine yansın böyle saçmalık varmı ya benzinde pislik olacakmış benzin benzinlikte bile kaç tane filtreden geçiyor en son pompanın borusundaki filtreden geçiyor hala mı pislik var ? E araçlarımızdaki yakıt filtresi süs olsun diyemi konmuş , birde araç benzini depnun üstündenmi çekiyor yapmayın lütfen birde yoksa sizin aracınızın depo kapağı çalındı ve mahallede oynayan çocuklar içine kum çakıl mı dolduruyor ?lütfen arkadaşlar bilimsel dayanağı olmayan şeylere itibar etmeyiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intikam91 -- 28 Nisan 2011; 8:46:48 >

  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Azza_

    Sistem zaten depodaki benzini dipten çekmiyor mu Mantık size ne diyor orası önemli. O bunu demiş, şu şöyle demiş vs ziyade insan kafasında durumu analiz ettiğinde cevabı bulabilir.

    Babamda bana kırmızı ışığı yakma der, yahu bu araba sallanıyor, hopluyor zıplıyor, benzin filtresi var. Ne pisliği ki bu?



    Bu konuyu bu günlerde ben açmayı düşünüyordum. Bence de bu efsaneden ibaret. Çok çok az miktarda yakıt kullanmak sadece yakıt pompasının bozulmasına sebep verir. Ama ışık yandığında depodaki pislikler pompaya zarar verir diye birşey bence olamaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iNSoMNiaC-HeRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Azza_

    Sistem zaten depodaki benzini dipten çekmiyor mu Mantık size ne diyor orası önemli. O bunu demiş, şu şöyle demiş vs ziyade insan kafasında durumu analiz ettiğinde cevabı bulabilir.

    Babamda bana kırmızı ışığı yakma der, yahu bu araba sallanıyor, hopluyor zıplıyor, benzin filtresi var. Ne pisliği ki bu?



    Bu konuyu bu günlerde ben açmayı düşünüyordum. Bence de bu efsaneden ibaret. Çok çok az miktarda yakıt kullanmak sadece yakıt pompasının bozulmasına sebep verir. Ama ışık yandığında depodaki pislikler pompaya zarar verir diye birşey bence olamaz...


    Alıntıları Göster
    öyle birşey yok, yani pislik olayı, bugüne kadar yeri geldi parasızlıktan yeri geldi macera aramaktan dibine kadar bitirdim benzini, yol bilgisayarı sıfır dedikten sonra ne kadar gider merak ettim, ondan sonra doldurdum devam ettim, hiçbir sıkıntı yok, bu kadar kasmayada gerenk yokkk...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    öyle birşey yok, yani pislik olayı, bugüne kadar yeri geldi parasızlıktan yeri geldi macera aramaktan dibine kadar bitirdim benzini, yol bilgisayarı sıfır dedikten sonra ne kadar gider merak ettim, ondan sonra doldurdum devam ettim, hiçbir sıkıntı yok, bu kadar kasmayada gerenk yokkk...

    Alıntıları Göster
    86 yılndan beri araç kullanırım hiç birinde depodan kaynaklı arıza görmedim ,ayrıca filitre zaten koruyor pompayı ,pomba boşta bile çalışsa kaloy kolay yanmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan69

    86 yılndan beri araç kullanırım hiç birinde depodan kaynaklı arıza görmedim ,ayrıca filitre zaten koruyor pompayı ,pomba boşta bile çalışsa kaloy kolay yanmaz

    Alıntıları Göster
    Eski aracımın deposundan çıkan benzin.Siz siz olun çeyrek deponun altına düşürmeyin yakıtı.

    100 bin km de veya 5 senede bir depoyu temizletirseniz iyi olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 28 Nisan 2011; 9:37:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Eski aracımın deposundan çıkan benzin.Siz siz olun çeyrek deponun altına düşürmeyin yakıtı.

    100 bin km de veya 5 senede bir depoyu temizletirseniz iyi olur.



    Alıntıları Göster
    arkadasımın 98model 106 gti aracının benzin pompası arızalandı. arac sürekli tekliyordu rampa cıkmıyordu. pompayı bir söktük içi pislik dolu temizledik olmadı içindeki motora 100 tl verdik onu degiştirdik yine olmadı sonra 290 tl verip komple orjinal pompa aldık. arac resmen kendine geldi. 100 tl ye aldıgımız motor elimizde kaldı. ama dedikleri gibi demekki deponun dibi pislik doluyormus çünkü arkdasım süreki ışık yakar yani benzin fazla almazdı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9997

    arkadasımın 98model 106 gti aracının benzin pompası arızalandı. arac sürekli tekliyordu rampa cıkmıyordu. pompayı bir söktük içi pislik dolu temizledik olmadı içindeki motora 100 tl verdik onu degiştirdik yine olmadı sonra 290 tl verip komple orjinal pompa aldık. arac resmen kendine geldi. 100 tl ye aldıgımız motor elimizde kaldı. ama dedikleri gibi demekki deponun dibi pislik doluyormus çünkü arkdasım süreki ışık yakar yani benzin fazla almazdı

    Alıntıları Göster
    Dizel araçlarda hava çekmesi durumunda başınız çok ağrır. O yüzden özellikle dizel araçlarda ışığın yanmasını beklemeden depoya yakıt eklemek gerekir. Ben elimden geldikçe çeyrek depo altına asla düşürmeden kullanıyorum.

    Benzinli araçlarda ise uzun süre az miktarda benzin ile kullanmak(bittikçe asgari miktarlarda yakıt ekleyerek kullanmak) hem pompaya hem filtreye zarar verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil

    Dizel araçlarda hava çekmesi durumunda başınız çok ağrır. O yüzden özellikle dizel araçlarda ışığın yanmasını beklemeden depoya yakıt eklemek gerekir. Ben elimden geldikçe çeyrek depo altına asla düşürmeden kullanıyorum.

    Benzinli araçlarda ise uzun süre az miktarda benzin ile kullanmak(bittikçe asgari miktarlarda yakıt ekleyerek kullanmak) hem pompaya hem filtreye zarar verir.

    Alıntıları Göster
    Konu tortulaşmadan alakalı..Yani bir müddet bir pet şişede bekletin bir miktar yakıtı zamanla dibi tortu yapmaya başlar.Mazotta daha çok tortu oluyor.Hatta bu yüzden mazot istasyonlarda bekletilir,ve sık sık mazot tankları temizlenir..Olay tamamen bundan alakalı..Ayrıca az yakıt olan araçta pompa daha çok ısındığından zararda görür..Çünkü yakıt pompasının soğuma işini yakıt yapar..

    Ayrıca nedendir bilmem aklıma geldi aynı şey insan idrarındada söz konusudur bir pet şişeye yapın 2 gün bekletin bakın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Konu tortulaşmadan alakalı..Yani bir müddet bir pet şişede bekletin bir miktar yakıtı zamanla dibi tortu yapmaya başlar.Mazotta daha çok tortu oluyor.Hatta bu yüzden mazot istasyonlarda bekletilir,ve sık sık mazot tankları temizlenir..Olay tamamen bundan alakalı..Ayrıca az yakıt olan araçta pompa daha çok ısındığından zararda görür..Çünkü yakıt pompasının soğuma işini yakıt yapar..

    Ayrıca nedendir bilmem aklıma geldi aynı şey insan idrarındada söz konusudur bir pet şişeye yapın 2 gün bekletin bakın

    Alıntıları Göster
    Hyundai Accent'te olmulştu sanırım. Deponun içindeki boya dökülmüş ve bu boya da sıkıntı yaratmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Konu tortulaşmadan alakalı..Yani bir müddet bir pet şişede bekletin bir miktar yakıtı zamanla dibi tortu yapmaya başlar.Mazotta daha çok tortu oluyor.Hatta bu yüzden mazot istasyonlarda bekletilir,ve sık sık mazot tankları temizlenir..Olay tamamen bundan alakalı..Ayrıca az yakıt olan araçta pompa daha çok ısındığından zararda görür..Çünkü yakıt pompasının soğuma işini yakıt yapar..

    Ayrıca nedendir bilmem aklıma geldi aynı şey insan idrarındada söz konusudur bir pet şişeye yapın 2 gün bekletin bakın

    Alıntıları Göster
    Son zamanlarda benzinin kalitesi arttı bence. Eskiye göre yakıt çok daha kaliteli. Eskiden, 80'lerde enjeksiyonlu araçlar doğru düzgün çalışamazdı bile. Kimse şamandıradan çakıl taşı ayıklamadığına, kimsenin kağıt filtreleri bu sivri taşlardan yırtılmamağına veya solventli yakıt yüzünden depodaki Nylon eleğin eridiğini görmediğine göre, kesinlikle, yakıt kalitesi iyilşeti.

    Elektrikli pompalar. Depodaki seviye ne kadar yüksekse o denli rahat ve ısınmadan çalışır. Nedeni birleşik kaplar ilkesidir. Sıvılar seviyenin yüksek olduğu yerden alçak olan yere geçmek ister, depodaki basıncın yüksek olması pompanın yükünü azaltır. Şu tepesi pompalı su damacanaları gibi, düşük yakıt seviyesi yakıtla yağlanan pompanın daha çok, daha sıcak, ve kuru çalışmasının nedenidir.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.