Bildirim
Dijital klima da klima motorunu açmadan ısıtmak.
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Yapar -
Araç Klimaları zaten ısıtma fonksiyonuna sahip değilki.
Motorun ısısını kullanır.
Bazı araçlarda rezistans koyuyorlar direkt sıcak hava verebilsin diye o kadar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben ısıtmayı da, soğutmayı da a/c tuşunu aç/kapa yaparak kullanıyorum, klimanın kullanılmamasından doğan yağ çökmesi ve buna bağlı olarak klima gazının boşalması olayı olmuyor... -
Soğuk havayı açtığımızda AC tuşuna basıyoruz krank milinden güç ayırıp yakıtı arttırıyor. Eğer sıcak derecedr iken AC tuşu basılı olursa yine kompresör devreye girer mi yakıt tüketimini arttıtır mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende dahil Herkesin ögrenmek istedigi soruyu sormuş arkadaş, kışın ac tuşuna basarsak, tuşa basmamıza ragmen sadece motorun sıcaklıgınımı verir, yoksa eksta bişeyler yapıp yakıt tüketimini arttırırmı.quote:
Orijinalden alıntı: OrQuN
Soğuk havayı açtığımızda AC tuşuna basıyoruz krank milinden güç ayırıp yakıtı arttırıyor. Eğer sıcak derecedr iken AC tuşu basılı olursa yine kompresör devreye girer mi yakıt tüketimini arttıtır mı?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet devreye girer, sıcak hava üflerken araçta oluşan buğuyu engeller. Isıtma olarak bir işlevi olan AC görmedim şu ana kadar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ac dugmesinin tek fonksiyonu klima sogutma kompresorunun devreye girip cikmasini saglamaktadir. Klima kompresoru sadece sogutmaya yarar.quote:
Orijinalden alıntı: Adorer
Bende dahil Herkesin ögrenmek istedigi soruyu sormuş arkadaş, kışın ac tuşuna basarsak, tuşa basmamıza ragmen sadece motorun sıcaklıgınımı verir, yoksa eksta bişeyler yapıp yakıt tüketimini arttırırmı.
Alıntıları Göster
Otomatik klimalarda tam otomatik modda klima kompresorunu duruma gore devreye alabilir almayabilir yazilimina bagli. Bazi araclarda dis hava sicakligi dusuk ise klima kompresoru devreye girmeyebilir.
Kaloriferin hava ufleme sicakligi en dusuk seviyede iken ac dugmesi basili olursa her kondusyonda kompresor devreye girer.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
klimayı açmak istediğimde kar işaretli tuşa basarım , çalışır
sadece ısıtma kullnmak istersem ,o tuşa tekrar basarım ,kompresor kapanır
sadece ısıtma çalışır ,kapatmak için ise off tuşu var -
AC tuşu açık ise klima kompresörü kış da olsa devreye girer.quote:
Orijinalden alıntı: Adorer
Bende dahil Herkesin ögrenmek istedigi soruyu sormuş arkadaş, kışın ac tuşuna basarsak, tuşa basmamıza ragmen sadece motorun sıcaklıgınımı verir, yoksa eksta bişeyler yapıp yakıt tüketimini arttırırmı.
Alıntıları Göster
Klima sadece havayı soğutmaz, ayrıca nemini de azaltır ve böylece konfor seviyesini artırır. Nemi alınmış havada vücudumuz terlerken daha çabuk serinler, çünkü terimiz düşük nemi az havada daha çabuk buharlaşır ve bu esnada tenimizden ısı alır. Bu sayede vücudumuz fazla ısıyı atabilir ve sıcaklığı düşer. Yazın klima böyle işe yarar.
Otomobillerde klimanın konforun yanında güvenlik amacı da vardır. Kışın araç içinde artan nem soğuk camlarda yoğuşur ve görüşü kısıtlar. Bu yüzden klimayı açarak içeri giren havayı kuruturuz ve iç hava nem oranını düşürürüz. Kışın havalandırmayı mutlaka ön cam defrostu ayarına getirin ki cama sıcak ve kuru hava üflesin. Klimanın evaporatörüne çarpan havadaki nem yoğuşur ve haznede toplanıp tahliye edilir. Sonra içinde motordan gelen sıcak su geçen radyatör ile ısıtılır.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Gelen yanıtlardan gördüğüm kadarıyla kışın sıcak üflerken dahi AC tuşuna basılırsa kompresör çalışıp yakıt tüketimini arttırıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kışın ac bir işe yaramıyor sa dedikleri gibi otomatik moda alınca ac yi neden açıyor mühendis bunu düşünmemiş mi.quote:
Orijinalden alıntı: OrQuN
Gelen yanıtlardan gördüğüm kadarıyla kışın sıcak üflerken dahi AC tuşuna basılırsa kompresör çalışıp yakıt tüketimini arttırıyor.
Benim bildiğim kışında daha iyi sıcak hava üflemeye yarar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
araçlardaki klima sisteminin yapısı-çalışma prensibi ev-ofis tipi klimalar ile benzer şekildedir. ev-ofis klimaları dışarısı soğukken nasıl sıcak hava verip içersini sıcak yapıyorsa araç kliması da bunu yapabiliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bencede mantık öyle sonuçta ev kliması motor ısısıyla ısıtmıyorquote:
Orijinalden alıntı: suatcagdas
araçlardaki klima sisteminin yapısı-çalışma prensibi ev-ofis tipi klimalar ile benzer şekildedir. ev-ofis klimaları dışarısı soğukken nasıl sıcak hava verip içersini sıcak yapıyorsa araç kliması da bunu yapabiliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
" üst komşudan sıcaklığı alıp içeri veriyodur " der şimdi arkadaşlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 5 Aralık 2019; 1:27:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mühendislerin yaptığı ne hatalar var.quote:
Orijinalden alıntı: Guest-F95E650A3
Kışın ac bir işe yaramıyor sa dedikleri gibi otomatik moda alınca ac yi neden açıyor mühendis bunu düşünmemiş mi.
Benim bildiğim kışında daha iyi sıcak hava üflemeye yarar
Alıntıları Göster
Düz adam SamiyoutubeBmc profesyonel reklamı (Meendis Bey)https://www.youtube.com/watch?v=hBS2D_KcoOQ&app=desktop
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Yarın ben de şirketteki Fiorino'larda deneyeyim bunu. Merak ettim, eğer gerçekten ısıtıyorsa boşuna donuyormuşuz. :D -
Benim puntoda klima havayı ısıtmıyor ama nemi alıyor. Motor ısınınca sıcak üflemeye başlıyor. İçerisi belli bir ısıya ulaşınca sabit ısıda kalmasına yardımcı oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 5 Aralık 2019; 22:16:50 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Harikasınız, düğmeleri bu kombinasyonda kullanmayı kimse akıl etmemişti. Artık dizellerde kimse üşümesin. Bu bilgiyi para ile satsanız zengin olurdunuz. 😀quote:
Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster
Az önce denedim. Bu şekilde soğuk motor rölantide iken bu ayarda sıcak üflüyor. Araç dizel. Resimdeki ayarlar, sirkülasyon içe ayarlı. Sıcaklık butonu sıcakta, kademeli olan buton basılı ve klima kompresörü açık. Yani araçtaki klima tıpkı ev tipi klima gibi hem sıcak hem soğuk.
Ortadaki kademe aynı zamanda buton gibi. Basılı iken klima kompresörü devreye giriyor. Basmadan çevrildiğinde sadece fan devreye giriyor. Motor sıcakken bunu kullanırım. Soğuk saatlerde motor soğukken resimdeki kombinasyonu uyguluyorum.
Yani "dizel araç 2 km sonra ısınıyor, üşüyerek donarak gideceğimiz yere varıyoruz" söylemi bu sayede boşa çıkıyor.
Arkadaşlar, araçlardaki klimalarda heatpump fonksiyonu yok. İçeriye gelen hava soğuk klima evaporatörüne çarpar ve nemi alınır, daha sonra da ısıtıcı (arabanın devridaim suyuna bağlı) radyatör ile ısıtılıp içeri verilir.
Ben aracımda klimayı yaz kış açık tutuyorum. İçeride kış aylarında nem ve koku olmuyor. Merak ediyorsanız, evet dizel aracım motor ısınmadan içeri sıcak hava vermiyor, üzgünüm teoriniz pek doğru değil.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Araç Klimaları zaten ısıtma fonksiyonuna sahip değilki.
Motorun ısısını kullanır. Bazı araçlarda rezistans koyuyorlar direkt sıcak hava verebilsin diye o kadar. |
Benzer içerikler
- yağ seviyesini kontrol edin uyarısı
- el freni çekik gitmek
- motor suyu ile radyatör suyu aynı mı
- şase ucu işlemli araç alınır mı
- fiat egea mirror yorumları
- jetour türkiye
- citroen c4 2025
- opel mokka 2024
- chery sedan
- ford puma gen e
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X