Şimdi Ara

Dik yokuşta araç kaldırma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar geçenlerde arabayla trafiğin sıkışık ve baya dik bir yokuşta dur kalk yaparken aracı kaldıramadım. Araç sürmeyi sadece ehliyet kurslarından öğrendim bu yüzden oldukça eksiğim bu konularda. Klasik yarım debriyaj fren ve biraz gaz vererek kalkmaya çalıştım olmadı bir abi geldi sağolsun çıkardı aracı. O da yarım debriyajla kalktı ve biraz motor bağırdı. Abinin yapıp benim yapamadığım ne var acaba yeterince gaza yüklenmiyor muyum ne yapmalıyım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • Trafik olmayan dik yerlerde bol bol pratik yap ama yanında tecrübeli bir şoför olsun. Buradan bakarak hatanı anlayamayız ancak araba kalkmadan motor duruyorsa gaza yüklenmen lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben yarım debriyaj işlemini bırakıp el freni ile kalkıyorum yani el frenini indirirken gaza basıyorum. Fakat öyle yokuşlar var ki çok dik olduğu için motor devrini daha yüksek tutmak gerekiyor.
    Dönüşünden dolayı motorun bir momenti yani enerjisi var. Dönüş ne kadar hızlıysa bu enerji daha fazla olur.
    Artı motor benzinli için 4000 devir civarı daha çok tork ve beygir üretir. Bunlar kalkışı kolaylaştırır.
    Bazen de tekerlek patinaja düşer böyle bir durumda da boşluk ne tarafsa direksiyonu sağa sola kırarak hem eğimi hemde tekerin temas ettiği yüzeyi değiştirerek sürtünmeyi artırıp patinajdan kurtulurum.

    Özetlersem
    1. Motor devri yüksekken daha fazla güç üretilir ve motorun dönüşünden dolayı torku fazladır.
    2. Direksiyonu çevirerek eğimi azaltırsın.
    3. El freni elektronik değilse el frenini çekip bırakarak yarım debriyaj işleminden daha rahat kalkış yapabilirsin. (El freni tuşla kontrol ediliyorsa zaten araçta yokuş kalkış desteği vardır.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    El freni elektronik fakat yokuş kalkış desteği yok maalesef keşke olsa dizel 2.0 daha kolay kalkması lazımmış fakat ben kaldıramıyorum maalesef gaza daha hızlı mı yüklenmem gerekiyor pek anlayamadım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Debriyajı en az 2 defa vurdurman gerekir.


    Mesela 2000 model Lada'da ayakta durmanın zor olduğu yokuşta şöyle kaldırıyorum:


    1- El frenini zinhâr kullanmam.

    2- Ayağım frende, sol ayak debriyaj

    3- 1'e atarım, 1'de elimi tutarım

    4- 5000 devire kadar gaz vermek üzere freni bırakırım

    5- Freni bıraktığım an gazı köklerim

    6- Debriyajı sert bırakırım ama tam bırakmam

    7- Debriyaj vurur, araba zıplar, tekrar debriyaj yaparım (yarım)

    8- Yarım debriyaj yaparım

    9- Gazı %40-50 seviyesine getiririm

    10- Araba ivmelenmeye başladığı an 10-15 kmh gibi debriyajı tamamen bırakırım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • seroil01 S kullanıcısına yanıt

    Turbo gecikmesinden dolayı ölü olur alt devirler, şarj olabilmesi için 2000-2500 ü geçmen lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç sürme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dİk yokuşta lastik değişirmi
    17 yıl önce açıldı
    yokuşta çekiş nasıl ?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • dik yokuşlarda en güvenlisi el freni ile kalkmak hem böylece kavramada minimum aşınma olacaktır.

    bu gibi yerlerde yarım debriyajla kalkmak şoförlüğünü ilan etme tribine girmemek en doğrusu ne ise onu yapmak gerekir.

  • seroil01 S kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle daha yüksek devir.

    dizel olduğu için 4000 deviri göremezsin zaten. Araçta turbo da var ise oda alt devirlerde çalışmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AMC kullanıcısına yanıt
    Gırgır şamata yapmak veya birilerine laf sokmak istiyorsanız yanlış platformdasınız

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Son 15 yıldır üretilen bütün araçlarda yokuş kalkış desteği var. Araban çok mu eski. Bu iş tamamen pratikle alakalı bir durum. El freni işini baya rahatlatır.

  • El frenini sonuna kadar çekin, kavramaya getirin. Hafifçe gaz verin, aracın gitmek istediğini hissettiğinizde el frenini indirerek sıfır kayma ile aracınızı kaldırın.

    1.0 atmosferik benzinli arabamla bu şekilde hiçbir yokuşta kalmıyorum. El freni kullanmaktan korkmamak gerek, bu işin sigortası el freni.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Why Shy kullanıcısına yanıt
    2010 model toyota avensis

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • marslan1999 kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle el freni. Yarım debriyaj baskı balatayı çabuk eskitiyor. Benim orjinal baskı balata 200.000 km'de rulman gittiği için değişti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • seroil01 S kullanıcısına yanıt

    Elektronik el freniyle yokuşta kalkmak daha kolay ,

    el frenini indirmeden yeterli gaz verip kalkış yapın ,

    el freni otomatik olarak bırakıyor

  • el freni kullanacaksın. eski arabalarda dik yokuşta illa bir miktar geri kaçırıyor ama el freni kullanırsan sıfır sıkıntı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.