< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Dik yokuşta araç kaldırma
-
-
Trafik olmayan dik yerlerde bol bol pratik yap ama yanında tecrübeli bir şoför olsun. Buradan bakarak hatanı anlayamayız ancak araba kalkmadan motor duruyorsa gaza yüklenmen lazım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben yarım debriyaj işlemini bırakıp el freni ile kalkıyorum yani el frenini indirirken gaza basıyorum. Fakat öyle yokuşlar var ki çok dik olduğu için motor devrini daha yüksek tutmak gerekiyor.
Dönüşünden dolayı motorun bir momenti yani enerjisi var. Dönüş ne kadar hızlıysa bu enerji daha fazla olur.
Artı motor benzinli için 4000 devir civarı daha çok tork ve beygir üretir. Bunlar kalkışı kolaylaştırır.
Bazen de tekerlek patinaja düşer böyle bir durumda da boşluk ne tarafsa direksiyonu sağa sola kırarak hem eğimi hemde tekerin temas ettiği yüzeyi değiştirerek sürtünmeyi artırıp patinajdan kurtulurum.
Özetlersem
1. Motor devri yüksekken daha fazla güç üretilir ve motorun dönüşünden dolayı torku fazladır.
2. Direksiyonu çevirerek eğimi azaltırsın.
3. El freni elektronik değilse el frenini çekip bırakarak yarım debriyaj işleminden daha rahat kalkış yapabilirsin. (El freni tuşla kontrol ediliyorsa zaten araçta yokuş kalkış desteği vardır.)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
El freni elektronik fakat yokuş kalkış desteği yok maalesef keşke olsa dizel 2.0 daha kolay kalkması lazımmış fakat ben kaldıramıyorum maalesef gaza daha hızlı mı yüklenmem gerekiyor pek anlayamadım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Debriyajı en az 2 defa vurdurman gerekir.
Mesela 2000 model Lada'da ayakta durmanın zor olduğu yokuşta şöyle kaldırıyorum:
1- El frenini zinhâr kullanmam.
2- Ayağım frende, sol ayak debriyaj
3- 1'e atarım, 1'de elimi tutarım
4- 5000 devire kadar gaz vermek üzere freni bırakırım
5- Freni bıraktığım an gazı köklerim
6- Debriyajı sert bırakırım ama tam bırakmam
7- Debriyaj vurur, araba zıplar, tekrar debriyaj yaparım (yarım)
8- Yarım debriyaj yaparım
9- Gazı %40-50 seviyesine getiririm
10- Araba ivmelenmeye başladığı an 10-15 kmh gibi debriyajı tamamen bırakırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Turbo gecikmesinden dolayı ölü olur alt devirler, şarj olabilmesi için 2000-2500 ü geçmen lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç sürme
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dik yokuşlarda en güvenlisi el freni ile kalkmak hem böylece kavramada minimum aşınma olacaktır.
bu gibi yerlerde yarım debriyajla kalkmak şoförlüğünü ilan etme tribine girmemek en doğrusu ne ise onu yapmak gerekir.
-
Kesinlikle daha yüksek devir.
dizel olduğu için 4000 deviri göremezsin zaten. Araçta turbo da var ise oda alt devirlerde çalışmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gırgır şamata yapmak veya birilerine laf sokmak istiyorsanız yanlış platformdasınız
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Son 15 yıldır üretilen bütün araçlarda yokuş kalkış desteği var. Araban çok mu eski. Bu iş tamamen pratikle alakalı bir durum. El freni işini baya rahatlatır.
-
El frenini sonuna kadar çekin, kavramaya getirin. Hafifçe gaz verin, aracın gitmek istediğini hissettiğinizde el frenini indirerek sıfır kayma ile aracınızı kaldırın.
1.0 atmosferik benzinli arabamla bu şekilde hiçbir yokuşta kalmıyorum. El freni kullanmaktan korkmamak gerek, bu işin sigortası el freni.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2010 model toyota avensis
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kesinlikle el freni. Yarım debriyaj baskı balatayı çabuk eskitiyor. Benim orjinal baskı balata 200.000 km'de rulman gittiği için değişti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektronik el freniyle yokuşta kalkmak daha kolay ,
el frenini indirmeden yeterli gaz verip kalkış yapın ,
el freni otomatik olarak bırakıyor
-
el freni kullanacaksın. eski arabalarda dik yokuşta illa bir miktar geri kaçırıyor ama el freni kullanırsan sıfır sıkıntı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X