Şimdi Ara

Dinde yorum olmaz. Kitabı okursun ve ne anlıyorsan odur.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
1.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Aksi halde, doğru yorum içeren açıklama metniyle gelmeli veya kendisi bu açıklıkla yazılmalıydı. Pek çok yorum yapılabilir, biz hangisinin doğru olduğunu nereden bileceğiz? 1400 sene önce de sizin yorumladığınız gibi mi yorumlanıyordu? Bir dinin kitabı okunur, aklına yatıyorsa kabul edersin, yatmıyorsa etmezsin. Ne yazıyorsa odur. Yorum adı altında ”Aslında bu kastediliyor” denirse, o zaman o kast edilen inanç, kitapta yazanı önceliyor demektir. Çünkü o inanca göre kitabı yorumluyorsun. Dolayısıyla inanç kitaptan kaynaklanmıyor. İyi de bir dine olan inanç, o dinin kitabından kaynaklanmıyorsa o halde nereden kaynaklanıyor?"



  • Din tek bir çizgi değildir, iki çizgi arasındaki yoldur. Kenardaki iki çizgiyi dinin kitabı belirler. Bu çizgiler içinde yapılacak her yorum doğru kabul edilebilir ve sonuçta kişileri aynı noktaya götürür. Bu nedenle pek çok yorum yapılabiliyor olması sorun oluşturmaz.
  • " O dönemin şartlarına göre yorumla. "

    Şu cümleyi görünce bir gülme geliyor bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana da
  • Bence dinde tam da yorum olur.Çünkü din bir mitoloji, kitabı ise şiirlerden oluşan bir divandır.

    Bu kadar alegori, sembolizm, mistisizm, mitoloji birleşince ne olur? El-mânâ fî batn-ı şâir...

    Üstüne bir mantık cümlesi koştuğu zaman, at kavram cümbüşünü pas olarak arkadaşına kurtul, oh ne âlâ!

    --

    Neredeyse hiç ışık kirliliği olmayan bir yere gidip gökyüzüne bakın, tüm mistik olayların nereden çıktığını anlarsınız.
  • Dinde yorum yok zaten. Din belli. Din=Kur'an. İnsanda yorum var. Ne kadar doğru yorumladığımıza göre de ölünce hesap görülecek. Çok Müslüman sandıklarımızın bir kısmı cehenneme, bu adam cehennemliktir dediklerimizin bir kısmı ise cennete gidecek.

    Dünyada ne kadar insan yaşamış ise sınananların hepsinin bir mezhebi var ve onu yaşıyor. Her mezhebin kendine has yorumu var, Allah bilecek kimin mezhebi kendisininki ile örtüşmüş, biz bilemeyiz.
    ---

    He senin konuyu açmandaki amaç bu kadar yorum varsa bu gerçek olamaz iddiası ise, ben de sana derim ki benim de gerçek olduğuna inanmamı sağlayan sebeplerden birisi bu idi. Gerçekten çok ince hesaplar ile yazılmış bir kitap Kur'an ve hiçbir insan buna Hz. Muhammed dahil o kitabın ne dediğini %100 bilemez.
  • Sanki 15 yaşındayken kur-an senin evine indi.
    Kur-an ne tamamen evrensel ne de tamamen tarihsel bir kitaptır. Kendi içinde paradoksal bir biçimde yorumlanır. Ehl-i Sünnette, her ayet ve hadise tarihsel bir zeminde bakıpta yorumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ne demek dinde yorum olmaz.

    dinin kendi zaten doğayı yorumlamaktır.

    yorumunda yorumu olur.

    kendiyle yetinilmez..
  • Dunyada 1500 yıl oncesiyle tipatip ayni yazilip konusulan ve hiç değişmeyen bir dil varmı?
    Burada aslolan ayetlerin yazilisi ve okunusunun aynı kalmasidir.
    Ayrıca kuran ahirete kadar güncel kalacağı için tabiki cevirilerde aslına bağlı kalmak şartıyla değişiklikler olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah dinini tam ve acik bir sekilde kitabinda aciklamistir. Allah in sozlerine yorum getrmek haddimize degil..

    Biz bu Kitab’ı sana indirdik ki; her şeyi açıklasın, doğru yolu göstersin, ona bağlananlara bir ikram ve bir müjde olsun.” (Nahl 16/89

    Biz okuduğumuzda onun okunuşunu takip et. Sonra onu açıklamak da bizim işimizdir.” (Kıyâmet 75/16-19

    Elif, Lâm, Râ. Bu öyle bir kitaptır ki, âyetleri muhkem kılınmış, sonra hakîm olan ve her şeyin iç yüzünü bilen Allah tarafından açıklanmıştır.” (Hûd 11/1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    Din tek bir çizgi değildir, iki çizgi arasındaki yoldur. Kenardaki iki çizgiyi dinin kitabı belirler. Bu çizgiler içinde yapılacak her yorum doğru kabul edilebilir ve sonuçta kişileri aynı noktaya götürür. Bu nedenle pek çok yorum yapılabiliyor olması sorun oluşturmaz.
    Türkiye'deki tatlı su müslümanı ile işid militanı bu iki çizgi arasında mı mesela?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mechatengu

    Türkiye'deki tatlı su müslümanı ile işid militanı bu iki çizgi arasında mı mesela?

    Alıntıları Göster
    Bilmiyorum, sence?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mechatengu

    Türkiye'deki tatlı su müslümanı ile işid militanı bu iki çizgi arasında mı mesela?

    Alıntıları Göster
    tatlı su muslimi 2.yüzlüdür işid ise samimi müslimdir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 4 Mayıs 2019; 21:43:11 >
  • Ilahi metinler diye ifade edilen yazitlardaki orjinal nushalar zamanla pratiksel anlamini yitirmektedir ilginc olan bazilari da her cagin eseridir vs der! Ama yapilan sudur : Cagin degerlerine! ve gerceklerine uyumlu halde meal anlam ifade etmekteler aslinda yorum getiriyorlar iyi niyetlidirler bazilari ama iyi niyet ile orjinali neyse o halde ifade edilmesi gercegini de ortmek vs etik dogru degildir.

    Dogru kavrami her zaman evresenl olmayabilir yani yasanan cagda bile birden fazla kabul gormus dogrular vardir ! Bir de caglara yuzyillara gore degisen evrimlesen dogrular ve yanlislar vardir...

    Dini metinler hicbir zaman gercekleri red ederek varligini surduremez. Bakiyoruz dinlerde kumulatif bilgiler de vardir yani kendisinden onceki bilgileri de barindirarak bir tur kabul gorme gecise vesile olma durumlari mevcuttur.


    Kisi aklinda ne anliyor bam teli orasidir... Yoksa ilahi gucler koruyor vs pratikte bir anlami yoktur...


    Insanlar tarih boyunca dinleri kullanmistir kullanilan din yani dunyevi emellere alet edilmesi politikalara malzeme edilmesi ile ya yozlasmistir ya yok edilmistir ...




  • Dinde yorum olmaz. Kitabı okursun ve ne anlıyorsan odur.
  • The SATANİST kullanıcısına yanıt
    Ayetin tamami var.. Size savas acan, anlasmayi bozan musriklere.. Ozel bir durum.. Her musrige savas acin degil..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki günümüzde geçerliliğini yitirmiş kölelik ve cariyelik hakkında ayetler e ne diyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bigen B kullanıcısına yanıt
    İlk insandan bu tarafa Allah in yeryuzu isleyisine koydugu dinin adi İslamdir. Kuran kesinlikle kole ve cariye sistemini onaylamaz, kimseyi kolelestiremessiniz. Savas esirleri karsilikli yada karsiliksiz olarak serbest birakilmalidir. Ama maalesef Kuran ile alakasi olmayan mezhepler bu isi bozmustr..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat1981pls

    İlk insandan bu tarafa Allah in yeryuzu isleyisine koydugu dinin adi İslamdir. Kuran kesinlikle kole ve cariye sistemini onaylamaz, kimseyi kolelestiremessiniz. Savas esirleri karsilikli yada karsiliksiz olarak serbest birakilmalidir. Ama maalesef Kuran ile alakasi olmayan mezhepler bu isi bozmustr..
    Kölelere nasıl davranman gerektiğini açıklayan ayetler var... onları da mı inkar ediyorsun?
  • Bethesta kullanıcısına yanıt
    Köle degil.. Esirlere yani savas esirlerine.. onlara iyi davranilmasi yonunde.. Savas esirlerini ya karsilikli yada karsiliksiz serbest birakin diyor.. Cunki kolelestrme savas sebebini ortadan kaldirmaz, kole olan yakinlarini kurtrmak icin karsi taraf tekrar savasmak isteyecektir.. Tekrar ediyorum esir olabilir ama kolelestrme ve cariyelik asla..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.