Megane 2007 DCi 1.5 80Hp manuel aracım var. Arabayı genelde 1500-2500 arasında kullanıyorum. Ankarada çok yokuş olduğundan bazen arabanın ne isteyeceği belli olmuyor. 2000 altında iken gaza çok basmıyorum filtreyi doldurmasın diye. EGR vs temizlendi geçen aylarda. Ama katalizör 14 senedir ellenmemiş. İlk sahibinden aldığımızdan baskısını bile geçen sene biz değiştirdik. Bayağı orijinal bir araba ama turbosu ötmese de var biraz zayıflığı. 220.000KM olmuş bence böyle bir araca iyi bile. Bizim usta bayağı iyidir, 260K KM bile devirirsin düzgün kullanırsan diyor. Ki zaten öyle de yapıyoruz. Fazla uzatmadan bu devir bandı iyi midir? |
Dizel araba hangi devirde kullanılmalı?
-
-
1500 3000 arasi tercih ederim.. -
Yola bağlı ekonomik düzlüklerde 2000-2200 rahattır,rampa var ise 2400 üzeri tercihen 2500-2700 gittim sıkıntı yaşamadım uzun yıllar;kullandığım araçlar 1.4 dizeldi -
Düşük devir daha doğrusu motoru boğarak kullanmak motoru bitirmez sadece kurum yapar. Bu kurum piston kafalarında bile oluyor. -
Arabadan arabaya degisir. 1.4 dizel arabam 2000 devirde 84 falan yapiyor, uzun yolda mecbur 3 bin devire yakin gidiyorum sehiricinden fazla yakiyor. Vites yukseltirken hafif egim varsa 2500 e kadar bekliyorum yukseltince 2000 e kadar gelsin diye. 1.6 dizel arabam 2000 devirde 120 ye yakin yapiyor. Uzun yolda 2000-2500 devir arasi ceviriyorum. Daha guclu oldugu icin egimden bagimsiz 2 binde vites yukseltsem bile hizlanmaya devam ediyor -
Katalizörü bedavaya temizletmeye çalışıyoruz. Abimin çalıştığı dükkanda proje yaptıran adamlar dpf temizleme makinesi yaptırıyor. yalnız bendeki katalizör olduğundan sanırım sökmek yerine üstünden temizliyorlar. Araba genel olarak iyi fakat ben acemiyim. Her sürdüğümde bir kademe daha iyi sürüyorum. Ben 2-3k arası çevirmek isterken abim vites attırıyor ayar oldum ona. Bugün yokuşta vites attım, biraz yavaş atmışım araba hafif devir düşürdü ben de gaza biraz daha fazla basmak zorunda kaldım. kurum bağlamasını istemiyorum düşük devir yüksek pedal ile.
-
Sürekli 3000 devirde vites değiştiririm. Bazen 4000lerde bile değiştirdiğim çok olmuştur. Aracı alalı 4 sene oldu ne dpf ne egr ne turbo hiçbir sıkıntı olmadı 1.4 dizel fiesta -
Uzun yol 3000 devir 160 170 km arasi tercihim. -
Rampa çıkarken 2000 devir ve üstü olmalı
-
Düz yolda 2 bin devir, rampada 3 bin devir altına düşmemeye gayret et. Her bin km civarı 40 km kadar 3500 devirde sür kurumları yaksın. -
Motor ısınmadan yüksek devire mümkün olduğunca çıkmamak lazım. Ekonomik kullanım için düz yolda 1750 devir civarı, yokuşta 2250-3000 devir arası uygundur. Devamlı kısa mesafe kullanımda motor kurum bağlar, kaçınılmaz. O motorda DPF yok diye biliyorum. -
@Paramedik 112 evet katalizör varmış, onu da çıkartıp temizlemiyorlar üstünden temizliyorlar. Bundan sonra devir olayına dikkat ederim.
-
1.3 E5 Egea kullanıcısıyım. Şanzıman kısa olduğundan diğer araçlardan 1 vites yüksek gidebiliyorum, 5. Vites 1500d/dk'da 70 km/h yapabiliyor bundan sebep 2000 d/dk gibi vites atıp devam ediyorum ancak uzun yolda 130 km/h'da 3250d/dk yapıyor keyfime göre atıyorum vitesi bazen 3500-4000d/dk bazen 1750d/dk şanzıman dan dolayı yürüyor araba -
Ekonomik aralık 1500-2200
Max performans 3000-4000
1500 altı boş
4200 üstü boş -
Ben de ayni arabayı kullanıyorum. Araba ısınmadan 1900'lerde vites yukseltirim. Isındığında 2300-2400 devirde vites atarım. Yeşil ışıkta kalkış yapıyorsam 2700'lerde atarım. Uzun yolda 3200'lerde atıyorum. Zaten 2500 devire kadar tüm torkunu vermiş oluyor. 2500'den sonrasi çok atak degil açıkçası. -
Vites attıktan sonra devir 2000'lere yaklaşsın derim.
1500 devirde de tam tork veriyor olabilir ama gene de cılız kalıyor. Motoru tam yükte zorlamanın anlamı yok.
-
1.4 hdi sanırsam ben de kullanıyorum hocam insan işi sürünce uzun yolda 3.5 lt yakıyor , ş.içi 4.8 altını göremedim.
-
Bende 1.4 pejo var 5. vites 2000 devirde 105 falan yapıyor. -
Aynen biri 206 1.4 hdi, digeri julyetta 1.6 jtd. 206 da yol bilgisayari yok, julyettayla ayni guzergahta gidiyorum 50 km/h gosteriyor. 206 nin karma tuketimi pompa hesabi 4.4-4.7 arasi degisiyor, julyetta 5 yakiyor. 6. vites ve uzun sanziman orani resmen aralarindaki 350 kiloluk farki ortadan kaldiriyor.
Benzer içerikler
- kaputtan beyaz duman çıkması
- 900 bin tl araba önerisi
- engelli olan annemin üzerine araba almıştık annem vefat etti
- lpg" li araç egzozdan su gelmesi
- toyota hilux 2.4 mtv ne kadar
- seat ateca 2024 fiyat listesi
- m4 csl
- golf 7.5 ne zaman çıktı
- yeni c3
- ford f-line fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X