Şimdi Ara

Dizel Araç Fazla Yakıt Sorunu!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Merhaba.

    1.9 JTD motor otomatik vites bir Alfa kullanıcısıyım. Aracım 160.000KM'de Fabrika verileri Ş.İçi:9.9LT Ş.Dışı:5.5LT olan aracım reelde dikkatli kullanım ile Ş.İçi:12,5LT Ş.Dışı ise 6,3LT tüketimim var(Sadece Duble yol, sabit hız ile).

    Problemlerimden dolayı 3.000KM önce bütün filtreler, Motor yağı ve şanzuman yağımı değiştirdim. EGR ve Turbo değişimi yeni olmuştu. EGR boğazı ve boğaz kelebeği temizlettim. Debimetre kontrolü yapıldı, herhangi bir sıkıntı görülmedi. DPF filtresinin doluluk oranında sıkıntı bulunmadı. Aracın performansıda, çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Araçta yağ eksiltme, kompresyon problemide yok. Fakat hala daha fazla yakıt tüketimim devam ediyor.

    Sonuçta araçta yapılması gereken hemen herşey yapılmasına rağmen sorunum devam ediyor. Bunların dışında aracın fazla yakmasına neden olan ne olabilir? Aracımdan genel olarak çok memnunum. Şu an en büyük problemim bu. Yardıma ihtiyacım var.







  • Sakin kullanıyorum diyorsun ama kişiden kişiye değişir sakin kullanım vites değişimleri kaç bin RPM'de yapıyorsunuz.
  • aynen kalk stop aşırı derecede tüketir haliyle fabrika verilerine uymaz ... klima'da açık ise normaldır
  • Şimdi şöyle söyleyebilirim. Aynı zamanda 2.0cdtı otomatik insignia sahibiyiz. O aracın Ş.İçi:9,5LT fabrika verisi mevcut. Aynı güzergahlarda aynı kallanım tarzı ile fabrika verisinin bile altına düşüyorum. Kaldı ki Isparta'da çok dur-kalk trafikte yok.

    Vites değişimleri 2000-2500d/d arası. Zaten performanslı kullansam 15Lt'leri çok rahat buluyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hi_cazz

    Öncelikle Merhaba.

    1.9 JTD motor otomatik vites bir Alfa kullanıcısıyım. Aracım 160.000KM'de Fabrika verileri Ş.İçi:9.9LT Ş.Dışı:5.5LT olan aracım reelde dikkatli kullanım ile Ş.İçi:12,5LT Ş.Dışı ise 6,3LT tüketimim var(Sadece Duble yol, sabit hız ile).

    Problemlerimden dolayı 3.000KM önce bütün filtreler, Motor yağı ve şanzuman yağımı değiştirdim. EGR ve Turbo değişimi yeni olmuştu. EGR boğazı ve boğaz kelebeği temizlettim. Debimetre kontrolü yapıldı, herhangi bir sıkıntı görülmedi. DPF filtresinin doluluk oranında sıkıntı bulunmadı. Aracın performansıda, çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Araçta yağ eksiltme, kompresyon problemide yok. Fakat hala daha fazla yakıt tüketimim devam ediyor.

    Sonuçta araçta yapılması gereken hemen herşey yapılmasına rağmen sorunum devam ediyor. Bunların dışında aracın fazla yakmasına neden olan ne olabilir? Aracımdan genel olarak çok memnunum. Şu an en büyük problemim bu. Yardıma ihtiyacım var.



    Performansta düşme var mı? Egsoz dumanı renginde bir anormallik gördünüz mü?

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 18 Temmuz 2013; 23:08:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: hi_cazz

    Öncelikle Merhaba.

    1.9 JTD motor otomatik vites bir Alfa kullanıcısıyım. Aracım 160.000KM'de Fabrika verileri Ş.İçi:9.9LT Ş.Dışı:5.5LT olan aracım reelde dikkatli kullanım ile Ş.İçi:12,5LT Ş.Dışı ise 6,3LT tüketimim var(Sadece Duble yol, sabit hız ile).

    Problemlerimden dolayı 3.000KM önce bütün filtreler, Motor yağı ve şanzuman yağımı değiştirdim. EGR ve Turbo değişimi yeni olmuştu. EGR boğazı ve boğaz kelebeği temizlettim. Debimetre kontrolü yapıldı, herhangi bir sıkıntı görülmedi. DPF filtresinin doluluk oranında sıkıntı bulunmadı. Aracın performansıda, çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Araçta yağ eksiltme, kompresyon problemide yok. Fakat hala daha fazla yakıt tüketimim devam ediyor.

    Sonuçta araçta yapılması gereken hemen herşey yapılmasına rağmen sorunum devam ediyor. Bunların dışında aracın fazla yakmasına neden olan ne olabilir? Aracımdan genel olarak çok memnunum. Şu an en büyük problemim bu. Yardıma ihtiyacım var.



    Performansta düşme var mı? Egsoz dumanı renginde bir anormallik gördünüz mü?

    Saygılar...

    Performans olarak sıkıntı yok. Araçta duman atmada yok. Enjektörlerden şüphelendim, bugün Fiat ECUSCAN ile enjektörler kontrol edildi, anormal bir durum görülmedi. Fakat usta bu kesin sonuç vermez sökmemiz lazım geniş bir zamanda dedi. Enjektörlerdeki bir problem yakıt fazlalaşmasına bu kadar neden olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hi_cazz

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: hi_cazz

    Öncelikle Merhaba.

    1.9 JTD motor otomatik vites bir Alfa kullanıcısıyım. Aracım 160.000KM'de Fabrika verileri Ş.İçi:9.9LT Ş.Dışı:5.5LT olan aracım reelde dikkatli kullanım ile Ş.İçi:12,5LT Ş.Dışı ise 6,3LT tüketimim var(Sadece Duble yol, sabit hız ile).

    Problemlerimden dolayı 3.000KM önce bütün filtreler, Motor yağı ve şanzuman yağımı değiştirdim. EGR ve Turbo değişimi yeni olmuştu. EGR boğazı ve boğaz kelebeği temizlettim. Debimetre kontrolü yapıldı, herhangi bir sıkıntı görülmedi. DPF filtresinin doluluk oranında sıkıntı bulunmadı. Aracın performansıda, çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Araçta yağ eksiltme, kompresyon problemide yok. Fakat hala daha fazla yakıt tüketimim devam ediyor.

    Sonuçta araçta yapılması gereken hemen herşey yapılmasına rağmen sorunum devam ediyor. Bunların dışında aracın fazla yakmasına neden olan ne olabilir? Aracımdan genel olarak çok memnunum. Şu an en büyük problemim bu. Yardıma ihtiyacım var.



    Performansta düşme var mı? Egsoz dumanı renginde bir anormallik gördünüz mü?

    Saygılar...

    Performans olarak sıkıntı yok. Araçta duman atmada yok. Enjektörlerden şüphelendim, bugün Fiat ECUSCAN ile enjektörler kontrol edildi, anormal bir durum görülmedi. Fakat usta bu kesin sonuç vermez sökmemiz lazım geniş bir zamanda dedi. Enjektörlerdeki bir problem yakıt fazlalaşmasına bu kadar neden olur mu?

    Evet, enjektör arızası yakıtı artırır. Enjektör işeme yapıyorsa yakıt artar, sökülmeden anlaşılmaz. İşeme varsa enjektör memesi değişimi gerekir.

    Ustanızın tespiti doğru.

    Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Evet, enjektör arızası yakıtı artırır. Enjektör işeme yapıyorsa yakıt artar, sökülmeden anlaşılmaz. İşeme varsa enjektör memesi değişimi gerekir.

    Ustanızın tespiti doğru.

    Saygılar...


    O zaman enjektörler sökülecek mecburen. İnşallah sorun çözülürde aracımla uzun yıllar mutlu mesut yaşarız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hi_cazz

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Evet, enjektör arızası yakıtı artırır. Enjektör işeme yapıyorsa yakıt artar, sökülmeden anlaşılmaz. İşeme varsa enjektör memesi değişimi gerekir.

    Ustanızın tespiti doğru.

    Saygılar...


    O zaman enjektörler sökülecek mecburen. İnşallah sorun çözülürde aracımla uzun yıllar mutlu mesut yaşarız.

    Evet mutlaka baktırın. Söküldükten sonra pompa ve enjektör test tezgahında kontrol edeceklerdir. Siz de başında bekleyin işeme yapan enjektör varsa görmüş olursunuz.

    Saygılar...
  • Hangi araç olursa olsun,yakıt probleminin çok çeşitli nedenleri var,akla gelebilecek bakımları yaptırdığınız halde yüksek yakıtın sebebi,aracınızı bence saatteki hızı 100km.den fazla hız yaptığınız için olabilir,benzinlilerde saateki hız 90km.dizellerde 100,110kmden sonra hangi araç olursa olsun y a k ı y o r,kimse aksini iddia etmesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: hi_cazz

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Evet, enjektör arızası yakıtı artırır. Enjektör işeme yapıyorsa yakıt artar, sökülmeden anlaşılmaz. İşeme varsa enjektör memesi değişimi gerekir.

    Ustanızın tespiti doğru.

    Saygılar...


    O zaman enjektörler sökülecek mecburen. İnşallah sorun çözülürde aracımla uzun yıllar mutlu mesut yaşarız.

    Evet mutlaka baktırın. Söküldükten sonra pompa ve enjektör test tezgahında kontrol edeceklerdir. Siz de başında bekleyin işeme yapan enjektör varsa görmüş olursunuz.

    Saygılar...

    Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Siz işeme olayını yaZdıktan sonra biraz araştırdım. Piston başlarının nasıl form değiştirdiklerini görünce korktum açıkçası. Önümüzdeki hafta bir aksilik olmazsa bu işi halledicem inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zsu2003

    Hangi araç olursa olsun,yakıt probleminin çok çeşitli nedenleri var,akla gelebilecek bakımları yaptırdığınız halde yüksek yakıtın sebebi,aracınızı bence saatteki hızı 100km.den fazla hız yaptığınız için olabilir,benzinlilerde saateki hız 90km.dizellerde 100,110kmden sonra hangi araç olursa olsun y a k ı y o r,kimse aksini iddia etmesin.

    Genel olarak söylediklerinizde haklısınız. Fakat benim ilk mesajda belirttiğim üzere her türlü standartı sağlamama rağmen fazla yakıt tüketiyorum. 2004 yılından beri araba üzerinden inmedim, bu durumla ilk defa karşılaşıyorum. Ayrıca aynı güzergahlar, aynı trafik, benzer ağırlık-güç-yakıt tüketim değeri olan bir araçlada kıyasladığımı belirttim. Sonuçta ikisinide kullanan benim. İkisinide benzer şekilde kullanıp birisinde fabrika verisinin altına iniyorum, birisinde fabrika verisinin baya stüne çıkıyorum. Yani sonuç olarak kullanım kaynaklı olması mümkün değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.