Şimdi Ara

Dizel araclarin kaldirilmasinda sira turkiyeye gelir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Amerikada dizel arac yok gibi.
    Avrupada kaldirilmasina dair bir akım var.
    Dogu ulkelerinin bazilarinda da yok sanirim.

    Peki Türkiye ne yapar bu durumda?
    Ben kaldirilmasindan yanayim Benzine dönüş olursa eğer benzin herkes icin adil bir fiyata kavusur. Elektrikli araclara yönelim artar diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • tüm dünyada kalkar ellerinde kalan dizelleride bize itelerler
  • mazot ve benzinin rafineri çıkış fiyatı aynı. Satış fiyatları da aynı olsa dizel satışları bir nebze azalır.














    Düzenleme: Vazgeçtim. Bizim ülkede dizel fetişi olduğu sürece gidip yine aynı arabanın dizeline 15 bintl fazladan para verirler.
  • Dizel kullanan insanlara sorsan %80-90'ı "daha ucuz" olduğu için tercih ediyor, keza Lpg'de bu oran neredeyse %100. Dizelin maliyet açısından avantajı var sadece, o da olmasa tam tersine zararı daha fazla. Benzin fiyatları düşer diye bekleyenler varsa çok beklerler, insana söylerken bile inandırıcı gelmiyor.



    Yapılacak şeyler, elektrikli araçların ucuzlaması ve yaygınlaşması, hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması en azından her semtte bir tane olacak kadar. Daha sonra kademeli olarak dizel başta olmak üzere fosil yakıtlı araçlar terk edilecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alinacak vergi kokusuna bagli. Vergiyi hissederlerse turkiyede de benzer durum yasanabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen kaldırılma tamamda aslında benim düşündüğüm acaba varolan fabrakadan çıkmış dizeller ucuz,makul yoldan hibrite dönüştürülemez mi sorusu.



    Konunun aslına gelirsek bundan kaçışı olmaz Tr'nin ,kafadan bu bir 15-20 yıl alır gibime geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm dünyada emisyon dolayısıyla vazgeçiliyor biz henüz emisyonu dert edecek bir birikime ulaşamadığımız için kısa vadede böyle bir ihtimal görmüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Ben kaldirilmasindan yanayim Benzine dönüş olursa eğer benzin herkes icin adil bir fiyata kavusur. Elektrikli araclara yönelim artar diye dusunuyorum.


    Bir şeye talep artarsa onun fiyatı artar. Akaryakıt konusunda hiç bir firma sürümden kazanayım demez. Çünkü bağımlılık var.

    Eğer biz de birgün ABD gibi petrol ülkelerine demokrasi! getirirsek istasyonlardan dizel yakıtları kaldırırız.
  • Dizel kullanan biri olarak imkan olsa da Hybrit'e gecsek diyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce LPG' de.Ama o da ekonomik.

    Bi 30 sene daha gideriz bu kafayla.
  • türkiyede çevre sebepler ile kalkmaz.
    fakat üreticiler avrupa pazarına çalıştıkları için zamanla sayıları çeşitleri azalır.
    ellerinde kalan dizel motorları bize normal fiyattan satarlar.
    hibritleri de yüksek fiyattan satarlar.

    ne zaman türkiye gibi ülkelere dizel motor üretmek yük haline geldi bırakırlar.
  • Dünya çapında bir limanımız var mı? İstanbul'un yarım ünü hariç yok. Bunu neden söyledim? Çünkü benzin üretirken 12'li bağı koparırsın ve 10'lu bağ ve 2'li bağdan oluşan maddeler elde edersin işte bunlar benzin ve dizeldir, yani benzin ve dizel mecburen birlikte üretilecek. Eee sen bu dizeli gemilere vermeyeceksen ne yapacaksın? Kamyonları geç çok büyük o tüketimler hiçbir şey aslında, haliyle arz fazlası olacak.
    Bunlardan öte satıcılar en büyük karı dizelden elde ediyor, o sebeple hiçbir distribütör ona yanaşmaz, bu firmalar da küçük firmalar değiller büyük lobileri var; şöyle ki banka gibi düşünün kanunlarımızın arasında bir dolu sıkıştırılmış bankayı koruyucu hüküm var böyle büyük lobiler kanun değiştiriyor, böylesi kararda etkisi olmaz mı? Olur, yani geçiniz bunları.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2030da avrupada bitecekse
    2100de de Türkiyeye biter



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 31 Mayıs 2017; 18:7:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Önce LPG' de.Ama o da ekonomik.

    Bi 30 sene daha gideriz bu kafayla.

    Once lpg mi ? O yakit hayatta kalkmaz bikere temiz hemde benzin kalkmadan lpg hic kalkmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel alan çok,satan çok.Benzinli elde kalıyor.



    Tabi dizel benzinliye göre ucuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel , büyük hacimlerde ekonomi için verimli. Performans beklemek, zorlamadan ibaret. Bize geç gelir ama er ya da geç bu dizel mevzusu büyük oranda rafa kalkacak veya büyük motorlu dizeller gelecek.
  • Hangi ülken başladı ki sıra Türkiye'ye gelsin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 31 Mayıs 2017; 21:27:59 >
  • Dizel araba sahipleri pek performans aramayan tiplerden, ülkedeki hybrid modellerin kullanımı artsa dizeli kaldırdığını kimse anlamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maşaallah benzinli araç sahiplerinin tuzu kuru ki konuda herkes dizel kaldırılsın demiş.Madem öyle herkesin dediği oluyorsa ben de yokuşta ççekmeyen lpg li benzinli motorların ve scuter gibi arabalara yakışmayan menzil fakiri elektrikli motorları kaldırıp sadece dizel kullanılsın.Bu milletin dizelle alıp veremediği nedir anlamıyorum.
  • Dizel motor bitmesi gibi bir durum yok. Bu bir tercih ve daha çevreci olanlara yer verilmeye başlandı.

    TR için bakarsak sanırım ilk aşamada hybrid sonra tamamen elektrikli araçlar olacak.

    TESLA bu konuda şöyle şeyler hazırlamış.

    https://www.tesla.com/en_EU/findus/list/superchargers/Turkey

    :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.