Şimdi Ara

dizel motorlar çalıştırma ve stop hk. yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • turbo dizel ortalama araçlarda çalıştırırken ve stop ederken nelere dikkat etmeliyiz etmezsek ne olabilir ?

    örneğin 1.5dci 110bg fluenceı çalıştırırken sadece lambaların sönmesini bekleyip çalıştırıp çalışık beklemeden basıp devam ediyoruz. Stop ederkende durunca maksimum 15-20 saniye bişeyle uğraşırsak o ara çalışık kalıyor daha sonra stop edilip iniliyor kısaca yine bekleme yok. Araç aşırı performanslı kullanılmıyor geneli şehir içi ama pek dur kalk yok 90-100 gidiyor araç (ist. yolu felan işte Ankara'da olanlar bilir). 2015 model 3 aylık araç teslim alınınca 21kmde idi şuan 4765km de. İleride sorun yaratması beklenir mi nasıl bir sorun yaratır. Şirket aracı ama Allah var yukarda bilerekte araba hor kullanılıp yıpratılmaz. Çok büyük masraflar açacaksa 1-2 dakikadan kaçmayalım.



  • Calistirdiktan sonra biraz bekleyip hareket ediyoruz. Turbonun yaglanmasi mevzusu. Stop etmeden once yine biraz bekleyip kapatiyoruz. Turbonun bosalmasi mevzusu. Bildigim bu

    Dizel dediysem turbolu araclarin hepsi icin gecerli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 5 Mayıs 2015; 10:06:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Calistirmadan once bende butun lambalarin sonmesini bekliyorum ve oyle calistiriyorum. Calistirdiktan sonra 10-15 sn. bekleyip ondan sonra vitese alip hareket ettiriyorum. Stop ederken 1 dk. kadar bekleyip ondan sonra stop ediyorum. Bu sureler yeterli oldugu kanatindeyim.

    Sizin kullanim seklide yeterli diye dusunuyorum. Sorun cikarmayacagi kanatindeyim.
  • Ailecek ağır vasıta kullanan insanlar olduğumuz için bende alışkanlık araçların hepsini viteste olmasa bile debriyaja basar öyle çalıştırıp stop ederim. Özellikle tırlarımızda debriyaja basmadan stop edersek arkadan ses geldiğini duyuyorum bu yüzden ufak arabalarda da öyle stop ediyorum alışkanlık
  • Benimde bir alışkanlığım benzinli atmosferik aracımı ilk başta çalıştırırken ışıkları sönene kadar bekliyorum (benzin pompası fln bende bi enjektör işareti çıkıyor o sönüyor fln) çalıştırdıktan sonra mazsimum 1 dk kadar bekleyip o arada muzik ayarlayıp telefonu cüzdanı yerleştiriyorum. En aon aracı kapatırken de maxsimum 1 dk bekliyorum. Çoğu kişi Bunun gereksiz olduğunu söylüyor bas git diyolar ki forumda da böyle dşyen çok oldu. Bence bi zararı olmaz . Sizcd doğru mu yapıyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bediboy

    Ailecek ağır vasıta kullanan insanlar olduğumuz için bende alışkanlık araçların hepsini viteste olmasa bile debriyaja basar öyle çalıştırıp stop ederim. Özellikle tırlarımızda debriyaja basmadan stop edersek arkadan ses geldiğini duyuyorum bu yüzden ufak arabalarda da öyle stop ediyorum alışkanlık

    Aynısını yapıyorum daha gram masraf çıkmadı. Bakımdan bakıma devam.Kullandıgım dizeller hdi ve multijet
  • bestfwddrifter06 B kullanıcısına yanıt
    Hocam dizel arabalarda aslinda durum su,isiklarin sonmesinden ziyade isitma bujisi isaretinin sonmesini beklemek gerekiyor.Sogukta daha uzun suruyor,isitma bujisi isaretini bilirsiniz,yoksa Google'dan aratin.

    Anahtari tek kademe cevirin,isitma bujisi isaretinin sonmesini bekleyin,sonsun,calistirin.30-40 saniye bekleyip devam edin.Stop etmeden oncede 15-20 saniye,arabayi cok yorduysaniz dahada uzatabilirsiniz.

    Bizim sirkette 40-45 tane Linea var,bizim subedeki 2012 model 1.3 MultiJet 95 Hp versiyonu,141.000km'de.Her turlu kullaniyoruz arabayi,zaman varsa bekliyoruz,zaman yoksa soguk motor basiyoruz.Tek bi sikinti bile olmadi,bu arabalar nazik arabalar degil merak etmeyin.Verin ayari gitsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kışın soğuk havalarda süreleri biraz daha uzatın.

    İlk çalıştırmada da, stop etmeden önce de kısa bir süre beklemek dizel benzin farketmeksizin iyidir.

    Motor ısınmadan da gaza çok yüklenmeyin, ısınmadan yüksek devirlere zorlamayın. Çalıştırdıktan sonra kısa bir süre yağlama için bekleyip düşük tempoda yürüterek ısıtın. Isındıktan sonra istediğiniz gibi kırbacı vurmakta serbestsiniz.

    Yağ-filtre değişimlerinizi aksatmayın. Yağınız uygun özelliklerde ve kaliteli olsun. Değişim için ille en sonuna kadar km beklemeyin, mesela benim değişimlerim normalde 15.000 km'de bir ama ben her 10.000'de yağ-filtre değişimi yaparım. Zararı yok faydası var, cüzdanı da öyle yoran bir şey değil.

    Stop ederken de hemen öncesinde aracı çok fazla sıkıştırmamışsanız 15-20 saniye beklemek yeterlidir. Zaten park edeceğiniz yere düşük tempoda geliyorsunuz, 4000 devirde bağırta bağırta gelip de zınk diye stop etmiyorsunuz. Bir de araçlarımızdaki motorlar 10-15 litrelik kamyon-otobüs motoru değil. Hal böyleyken de iddia edildiği gibi dakikalarca beklemenizi gerektirecek bir şey yok. Aracı parkettikten sonra eşyalarınızı toparlarken geçen süreyi kullanın.

    Kısacası hiç bir şey olmaz.

    Hiç bir zaman öyle 2 dakika 3 dakika beklemem. Yukarıda yazdığım gibi kullanırım. 295.000 km'yi geçti araç, henüz ne turbo değiştirdim, ne de enjektör.




  • kartalus kullanıcısına yanıt
    aslında öyle çok olsa göze batmazda. önceden mondeo vardı 2.0 motor mk3 kasa ama millet laf edince patronda 1.5dci 110bg fluence aldı 0 gerçi bunuda ortak kullanım gibi bişey oldu diğer elemanlarla bende tribi bastım kendi arabamı sürüyorum işte :) ama sonuçta bana diye alındığından dikkatte etmem gerek vefa borcu gibi diyeyim.
  • Artık yaz geldi sayılır.Ben böyle yapıyorum

    İlk Çalıştırma
    - Işıkların sönmesini bekleyip marşa basıyorum
    - Müziğimi ayarlıyorum sağına soluna bakıyorum kemerimi takıp yola koyuluyorum ( Tahmini 20-40 saniye arası geçmiş oluyor ki turbonun yağlanması için yeterli)

    Durdurma
    - Eğer kısa mesafe yaptıysam ve motoru sıkıştırmadıysam 10 saniye gibi birşey bekler kapatırım.
    - Eğer kısa mesafede olsa motoru sıkıştırdıysam 30-40 saniye beklerim
    - Eğer uzun yol yaptıysam şehirler arası vs. 2 dakika beklerim iyice kendine gelsin diye.

    Buna ek olarak kışın ilk çalıştırma süresini 20-40 saniye arası birşey değilde 1 dakika civarı beklerim.Çok şükür hiç bir sorun yaşamadım bu güne kadar turboyla ilgili.
  • Bizim bi komşu var. Dizel aracıyla aynı anda park ediyoruz bazen. Ben araçtan iniyorum, evime çıkıyorum. O daha yeni aracından çıkmış oluyor. Şahsen tuvalete gitmem falan gerekir, iyi sayarım dizele. WC de de huzursuz geçer dakikalarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çalıştırdıktan sonra 30 sn stop etmeden 30-1dk beklenirse sizin için sağlıklı olur.

    Yazdıklarım ortalama değerler en güzelini aracınızın kullanma klavuzuna bakarak elde edersiniz
  • göstergedeki ışıklar söndükten sonra çalıştır
    baz gaza ve git
  • Anahtarsiz çalıştırma bulunan araçlarda ışıkların sonme olayi nasil oluyor? Işık yakma gibi bir olay olmuyor. Dugmeye basınca hemen çalışıyor. Arac kendisi otomatik olarak bekletiyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 5 Mayıs 2015; 11:39:56 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Bu fakir+fukaraline anahtarli :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Bizim bi komşu var. Dizel aracıyla aynı anda park ediyoruz bazen. Ben araçtan iniyorum, evime çıkıyorum. O daha yeni aracından çıkmış oluyor. Şahsen tuvalete gitmem falan gerekir, iyi sayarım dizele. WC de de huzursuz geçer dakikalarım

    Aslında nasıl ki Follow Me Home özelliği, biz eve gidene kadar ayarladığımız süre boyunca farları açık tutuyorsa, araçlara Follow Me WC özelliği koyulmalı. Kapılar kilitlense bile 30-40 saniye sonra stop etsin. İsimde ısrarcı değilim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srknyxl -- 5 Mayıs 2015; 12:06:47 >




  • Anahtarı takıyorum birinci kademeye çeviriyorum ışıklar yanıyor söndükten sonra marşa basıyorum. En az 1. dakika bekliyorum (Kışın bu 2-3 dakika) sonra yavaş yavaş hareket ediyorum yaklaşık bir iki kilometre mümkünce hızlı gitmiyorum ondan sonra normal sürüşe devam. Yoldan geldim aracı park ettim en az 2. dakika beklerim sonra stop ederim.
  • Ya bu rolanti meselesi çok abartılıyor. Dışarda gördüğünüz taksilerin hangisi olması gereken gibi kullanılıyor. Ne eurodizelmiş yok filtreymiş adamların umrunda değil, hal böyleyken bile bu araçlar 500 bin km anahtar deymeden gidiyor.

    Yağınız kaliteliyse bakımları düzenliyse öyle 3 dakka falan beklemenin bi anlamı yok.

    Beklemekteki amaç motor ilk çalıştığında aracın yağı dibe çöküyor, hemen çalıştırıp motor nefes almadan giderseniz araç yağsız gideceği için biraz yağlanmasını sağlamak. Ama beklemessek daha fazla sürtünme yapar ve olması gerekenden daha çok çizilir motor aksamları.
    O yüzden ilk çalıştırmada 20-25 sn yeterli.

    Motoru kapatırkende eğer çok devirli atak bir kullanım yapmadıysanız 20-25 saniye yeterlidir. Zaten parkederken turbo normal devrine döner.

    Ancak uzun yoldan geldikten sonra 2-3 dakka beklenmeli oda yol çok uzunsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bilmeyenler neden bekliyoruz diye soruyorlar binenler. :D Dizel araçlarda böyle bekleme var deyince şaşırıyorlar. Wv güzel yeni bir arabayı dikkate aldım adam direk çalıştırdı bastı gitti.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.