Şimdi Ara

DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
2
Favori
3.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    6 litre mazota çok diyosan ölmüşsün birader sen.

    Alıntıları Göster
    sahiden araç ne yapsın üstüne mazot mu üretsin??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onzy

    benim için dizel araç her zaman ekonomiktir. yeni nesil turbo benzinli araçları yavaş ve sakin kullanırsan az yakıyor ama biraz sıkıştırınca 10 lt civarlarında dolanıyor. ben kendi tdi aracımda zorlaya zorlaya 7 lt civarında yakıyorum aynısını tsi motorda yapsam 12 lt altına yakmaz
    yok 30 lt yakar tsi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    6 litre mazota çok diyosan ölmüşsün birader sen.

    Alıntıları Göster
    O halde hiç kaşınmayayım. Alacağım araba da sıfır değil ikinci el olacak. Onun da masrafının ne olacağı belli değil. Fiesta 1.4 tdci var arkadaşta onunki 100 km de 4.8 yakıyor. Keşke benimki de öyle olsa. Ne hale geldik ya😣

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.

    yok 30 lt yakar tsi.

    Alıntıları Göster
    benim golf tdi manuel 105 hp aracım 180-190 km hızlarla giderken anlık tüketimi 10 lt civarıyken tsi ne yakacak benzin üretimine mi geçecek
  • hocam atik yağlardan biyodizel yapabilirsin ama arabadaki bazi parcalar daha cabuk asiniyor hatta eski model octavia 1.9 tdi da bir kanal test ediyordu istiyorsan link atabilirim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onzy

    benim golf tdi manuel 105 hp aracım 180-190 km hızlarla giderken anlık tüketimi 10 lt civarıyken tsi ne yakacak benzin üretimine mi geçecek

    Alıntıları Göster
    Ülkemizde hız sınırı otobanlarda 120. Özellikle çocuklu şöförler zaten 180-190km/saat hızlara çıkmaz. Karşılaştırma max 130 km/saat e göre yapmak daha doğru. Bu hızlarla da zaten Tsi az yakıyor



    Dizel alanlar bana göre gelenekçi ayrıca ön yargılı(yani dizel den başka araç kullanmaz üst segmentte 50-100bin farkı verir oğlum benim araç az yakıyor der. Benzinli araç kullananlara da ben sizin kadar zenginmiyim benzinli araç alayım der.

    Benzinli araç kullanan adam ise hesap adamıdır iyi bir matematikçi. Vergisini, kaskosunu, bakım maliyetlerini, alırken vermediği 15-20bin farkın faiz getirisini (faiz hassasiyeti taşıyanlar için geçerli değil tabi) hesaplar. Zaten az km yapıyordur alırken en avantajlısını alır.

    Günümüz şartlarında pompa fiyatlarını da karşılaştırırsak. 20bin km ye kadar benzin daha ekonomik. Sonrası dizele doğru işler değişiyor tabi bu şartlarda dizel araç 5 yılın sonunda 100bin km yi geçiyor satarken zor olur.

    Bu zamana kadar 3 vw araç kullandım hepsi de benzinli idi gerçekten yeni nesil benzinli araçlar inanılmaz az yakıyor. Heralde bir sonra ki aracımda benzinli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tharick2007

    Size aynen katılıyorum. Yeni civic elegance fabrika yakıt tüketimi benzinde ş.içi 9,2 lt araçlar fabrika verisinden en az 1-1,5lt fazla yakıyor buda ortalama 10,5 lt/100km eder. Tüp ise benzine göre litre (miktar) olarak en az 2 litre fazla yakar ki buda yaklaşık 12,5 lt gaz tüketimi demektir. 30 kuruştan km de ş.içi 37kuruş yakıt tüketimi verir. Sıralı sistemde Başlangıçtaki benzin tüketimiylede 40 kurulu emin olun çok rahat bulur. Benzinle lpg tüketimi miktar itibariyle litre bazında ve 100 km de asla aynı olmaz. Maksadım polemik doğurmak değil. Hatalı ölçüm yapıldığını düşünüyorum. Arkadaşımızın ölçümünü depoyu fulleyip ş.içi kullanımdan sonra eksilen lpg yi ve benzini tekrar fulleyerek gittiği km ye bölerek tekrar yakıt tüketimini kontrol etmesi daha sağlıklı Bilgi verecektir. Maalesef ş.içi yokuş aşağı ağırlıklı olmayan bir yerde 25 kuruş günümüzde fazla şaşırtıcı. Ölçümün yanlış yapıldığını düşünüyorum. Günümüzde güç performans ve yakıt tüketiminde en verimli araçlar sanırım turbo ve küçük motorlu araçlardır. Ama az yakması konusunda Reno atmosferiklere tüp takılması ekonomi anlamında en iyisi sanırım.
    Yuhhh

    12.5-13 litre lpg ne ?

    Aracı kullanmasak yedireceksiniz ya.

    Aracın yaktığı lpg taş çatlasın 11 litre. Ben kasarak ekonomik kullanıyorum bende yakıyor şehir içi 9.5-10 litre lpg . (Ankara trafik az)

    Lpg yi 2.90 dan alıyorum.

    Şuan şehir içi ortalama 28-29 krş tüketimim var.

    Uzun yolda 22-23 krş a kadar düşüyor.



    Kullanmayı bileceksiniz arabayı.



    Arkadaşımda 1.2 TSI var. Çocuk şehir içi 5.8-6 ile geziyor. Ortalamak tüketimi 34-35 krş.



    Yaktıran yaktırır. Bu kadar basit. Ha diyelim ki benim araba 12 litre yakıyor. Yine eder 34 krş.



    Her türlü kârdayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Artık dizelin pek avantajı kalmadı. Eskiden 15-20 bin yapanlara kafadan dizel diyebilirdik. Şimdi bu bant 40 binlere dayandı yıllık bazda. Bunun da birkaç sebebi var tabii ki.

    Benzin-dizel arasındaki fiyat makasının azalması, benzinli motorlardaki gelişme, dizel talebinin araç fiyat farkını artırması, petrol rejimi vb.

    Petrol rejimi: 100 litre ham petrolden ortalama 19-20 litre dizel ve 50-51 litre benzin çıkar. Türkiye yeterli petrol üretemediğinden %90 oranında ithal ediyoruz. Ancak 20-50 gibi üretim oranına rağmen tüketim buna paralel değil. Dizel tüketimi çok daha fazla. Ocak 2017 için (daha yeni veri bulamadım) 9.7 milyon litre benzin 58.8 milyon litre mazot tüketilmiş. Yani üretimdeki 2.5 kat benzine rağmen 6.06 kat mazot tüketimi var. Bu durum fiyatlarda anormalliğe neden oluyor. 58.8 milyon litre mazot üretmek için 294 milyon litre ham petrol lazım. Bundan da 147 milyon litre benzin çıkıyor. Çıkan 147 ama harcanan 9.6 milyon litre. İnanılmaz fark var. (dışarıya ucuz benzin ihrac ediyoruz lafı buradan çıkıyor ve gerçek. Dökemeyeceğimize göre vergisiz filan ucuza satmak zorunda kalıyoruz)

    O zaman benzini ucuzlatalım diyebiliriz ve bu da doğru. Zaten dizel-benzin fiyat makasının kapanmasının nedenlerinden biri de bu. Eskiden dizelin benzine göre oranı çok daha ucuzdu. Şimdi 50 kuruş kadar fark var. Ama tersine çevirmek de kısa vadede oldukça zor. Benzinin tamamına yakını (kişisel ve binek çoğu) araçlarda kullanılırken, dizelin sanayide, ulaştırmada, ısıtmada vb çok kullanım yeri var. Yani benzin dizelden daha ucuz olsun demekte kolay değil. İş makinalarında tork gerektiğinden benzin zayıf kalıyor. (kamyonlar mesala en azından) Bu torku verecek kadar hacimli benzinli motor kullanınca da benzin tüketimi haddi aşıyor, bir anlamı kalmıyor.

    Hepsini ucuzlatalım da denebilir ama bu da ülkenin ekonomik gücü ile alakalı. Aslında halkı ile alakalı. Biz üretmeden tüketmeyi seven bir toplumuz. Benzinin ucuz gelirin fazla olduğu Amerika'da bile birkaç kişi birleşip her gün birinin arabası ile işe gidebiliyor ve tasarruf yapabiliyor. Bizde ise herkes kral. Yakıt pahalı diye ağlarız ama bakın yollara, tek kişi giden araçların ezici çoğunlukta olduğunu görürsünüz. Haşmetlinin havasına zarar gelmesin, ezik demesinler zira.

    Şu an ithalatımızın ciddi kesimini petrol ve gaz oluşturuyor. Her hükümette bunu kısmanın yolunu arıyor. (toplu taşıma, vergi, yakıt zammı vb vb) Zira bizler ekselans olduğumuzdan yakıt ucuz olsaydı coşardık ve petrol ithalatı ile başa çıkamazdık. Bu her dönem böyleydi maalesef. Petrolümüz olmadığı sürece böyle olacak veya halkımız değişmediği sürece. Ben Denizli'de yaşıyorum, şehir merkezinde park yeri bulmak imkansıza yakın. (ücretli parklarda bile) Çoğu semtten (sanayi-ticaret değil konut ağırlıklı olan) merkeze 15-20 dakikada yaya ulaşmak mümkün. Araçla da park yeri bulma vb için 10-15 dk. harcıyorsun zaten. Dolmuşla da (bol da üstelik) 10-15 dk içinde gidebiliyorsun. Yakın ilçelere (Sarayköy-Honaz vb ) bile yarım saatte dolmuşla gidiliyor yahu bu ilde.

    Ama herkes illa ki şahsi aracı ile gidecek, daracık yollarda bekleyecek, yolda geçirdiğinden daha fazla sürede park arayacak, otoparklara para ödeyecek. Kısa mesafede yaya gidebileceği veya 1,5-2 TL dolmuş parası ile halledeceği kat kat fazlasına yapıyor. Zira şahsi arabası ile kral gibi gitmezse gümüşleri sıyrılır majestelerinin. Ezik mezik hisseder sonra maazallah. Benim de aracım var, üstelik benzinin çok cep delemeyeceği gelirim var, ama ben nadir olarak özel aracımla giderim. Ya yaya giderim veya dolmuşla. Aracımı nadir kullanırım sadece gerçekten gerekli ise. Hatta makam aracım olmasına rağmen park derdinden kaçınırım çoğu zaman.

    Ama biz tasarruf etmeyi sevmeyen, çok harcamak için çok kazanmayı ve çalışmayı zul gören bir halkız. Hep birilerinin bizim için bir şeyler yapmasını bekler ve isteriz ama kendimizi zora sokmaya da gelemeyiz. Halbuki tasarrufu sevsek bu para yatırıma döner, GSMH artar, kişi başı gelir artar, o zaman da şimdi pahalı dediğimiz şeyler bize daha az pahalı gelir veya ucuz gelir. Ama bu bize pek uymuyor ve bu kafada olduğumuz sürece daha çok bekleriz. Hükümet-parti demeyin, hangisi olursa olsun fark etmez, geçmişte de etmemişti. Halkın ne ise hükümetin de odur netekim.

    Özetle tasarrufa yönelmediğimiz sürece yakıt hep pahalı olacaktır, zira petrol italatını kısmak zorundayız. Burada tasarruf da gereksiz harcamadan-gösterişten kaçınmak, toplu taşıma vb ile olur Biz de buna pek tenezzül etmeyen soylular olduğumuzdan, petrolü de kendimiz üretemediğimizden yakıt fiyatları yüksek olacaktır, petrol ithalatını kısmak için. Sadece yakıt değil, ürettiğimizden fazlasını tüketmeye çalıştığımız her şey için geçerlidir bu durum.

    Dizel talebin araç fiyat farkını artırması:
    Eskiden dizel benzinli araç arasında bu kadar fiyat farkı yoktu. 3-5 bin gibi bir fark vardı 4-5 sene önce. Şimdi ise geçen yıl aldığım 2017 Megane 4 arasında baz modelde 20.000+ TL fark vardı. Millet dizele abanınca dizel araç fiyatları uçuşa geçti. Dolayısı ile dizel ile tasarrufla fiyat farkını kapatmak için çok daha uzun süre ve çok daha fazla km gerekiyor.

    Benzinli motorlardaki gelişme: Eskiden benzinli motorlar dizel göre şimdikinden çok daha fazla yakardı. Özellikle karbüratörlü motorlar benzini içerdi resmen. Hacim arttıkça benzin tüekitimi daha da artardı. Zira tüketim motor hacmi ile alakalı idi. Dandik 1.4-1.6 tofaşlar bile 11-12 litre üstünü görürdü yahu. Şimdiki araçlarda ise tüketim motor hacmi ile değil aracın ağırlığı ile alakalı daha çok. Benzer ağırlıktaki araçlar hacim çok fark etmeksizin üç aşağı beş yukarı benzer yakıyorlar. Motorlar da daha verimli olduğundan benzin tüketimi ciddi şekilde azaldı.

    Benzin-dizel arasındaki fiyat makasının azalması:
    Bu durum öncelikle yukarıda yazığımız petrol rejimi nedeni ile bilinçli olarak yapılıyor biraz. Yani dizeli azaltıp benzini artırırsak ham petrol ithalatı azalacak. Burada vergi kaybı diyenler yanılır. Zira dışarıya vergisiz-karsız ucuza vermek zorunda kaldığımız benzin içeride satılınca kayıp olmaz, artıya bile geçebilir.

    Ayrıca dizel üretmek benzine göre daha masraflı. Rafineride bu iş ham petrolün ısıtılmasına dayanıyor. En önce LPG gibi gazlar, sonra JPx, kesorsen, gazyağı gibi uçucular ayrılıyor. Bundan sonra benzin, ondan sonra ağır gazlar ve daha sonda dizel vb ayrılıyor ısı arttıkça. Yani dizeli ham petrolden ayırmak benzine göre daha fazla enerji ve maliyet gerektiriyor ve rafineri çıkışında daha pahalı oluyor karsız-vergisiz haliyle. (20-50 oranı nedeni ile taşıma depolama da etki ediyor)

    Eğer benzin-dizele aynı kar-vergi oranı kullanılsaydı benzin daha ucuz olurdu. Ancak dizel sanayi-ısıtma-ticari taşıma için de kullanıldığından fiyatın benzine göre yüksek olması da pek istenen bir durum olmazdı. En azından ısıtma nerede ise çok düştü ama taşımada hala önemli. Kısa vadede benzin-dizel araç dönüşümü yapmak da olanaksız. Bu yüzden dizel hala biraz daha ucuz, yoksa çoktan geçerdi fiyatı.

    Bir de rafineri çıkışına eklenen sabit vergi oranı var benzin-dizel fark etmeksizin. Maaşlara yapılan yüzde değil, direk sabit fark eklenmesi gibi. Yani %10 zam değil 100 TL veriyorsun. Bu durumda düşük olan nispi olarak daha fazla artmış olur. (1000 TL için %10 yaparken 2000 için %5 olması gibi) Bu da dizel-benzin arasındaki fiyat makasının daralmasına yol açıyor ve yukarıdaki nedenlerden (20-50 oranı, ithalat) ötürü bilinçli olarak yavaş yavaş yapıldığını düşünüyorum.

    Şu an Denizli ilinde Shell dizel 5.77, benzin 6.31 TL. Fark 54 kuruş olup benzin %9,3 daha pahalı. Bu oran eskiden çok daha fazlaydı ve %30 civarı olduğu zamanları hatırlarım. (benzin 3 küsur iken dizel 2 küsur gibi) Mesela fiyatlar yine 50 kuruş civarı farklı olup 2.5-3.0 gibi olsaydı %20 olurdu. Geçmişte daha da yüksek oranlar gördük.

    EDIT : Aytemiz 2010 kasım fiyatlarını buldum. Makas %9 değil %19 imiş o zamanlar. Geçmişte daha da fazlaydı.

    Sonuç: Dizel gittikçe daha az avantajlı oluyor bu nedenle. Zira fiyat makası çok daraldı, benzinlilerin tüketimi epey düştü ve dizel araç fiyatları abardı. Ektrası da dizel bakım maliyeti ve ömür.

    Kendi aracımı örnek vereyim. 1.6 atmosferik benzinli aldım. 1.5 DCi ile (geri kalan her şey aynı) 20.200 TL fark vardı. İkisinin ortalama tüketimleri 21-22 ve 38-39 kuruş civarı. Farkı kapatmam için 115 bin km filan yol yapmam lazım. Buna dizelin bakım masraflarını da eklersek çok daha fazla olur ve 130 bini bulabilir. Hele uzun sürede dizel masrafları daha da fazla olur.

    Yılda 10 bin yapsan 12-15 yıl lazım. 20 yapsan 6-8 yıl. Ancak 40 bin yaparsam 3-4 yılda dengeliyor. Yani dizel ancak çok kilometre yapanlara yarıyor artık. Burada da ikinci el sorunu çıkıyor. Dizeller 100 bini devirince potansiyel sorunlu araç olarak görülüyor, 150 bini devirince iyiden iyiye ölü eşek muamelesi görmeye başlıyor. Yani araç fiyat farkını yakıttan çıkarayım diye fazla km yapıca ikinci elde ölüyor araç. Oysa temiz bir atmosferik benzinli için 150 bin km gayet normal kabul ediliyor. Atmosferikler ciddi sorun veya masraf çıkarmaya meyilli olmadığından çok daha kolay satılıyor. Hele tüpçülerin gözdesi oluyor araç temizse. İlanı tamamlamadan havada kaparlar.

    Kısaca gerçekten ihtiyacınız yoksa ve ciddi yol yapmıyorsanız dizelin eskiye nazaran fiyat avantajı kalmadı. (gürültüsü-kokusu da cabası) Geriye cazip olarak da tork kalıyor. Ama benim gibi sakin kullanacaklar için bunun da bir önemi yok.

    Kendim için ele alırsak. Yılda 10 bin bile yapsam benim için 12-15 yıl yetmiyor dengelemeye. Yaptığım yolun en az %80 kadarı uzun yol. Bu da denge mesafesinin 170-180 bin km'yi bulması ve 17-18 yıl demek. O zamana kadar ölme eşeğim ölme.

    Aracı Eylül 2017 başında aldım. Şimdi 2100 km civarında. Bunun da 950 km kadarı git gel Ankara-Denizli ve 230 km kadarı da aracı alıp İzmir-Denizli gelişi. 200-300 Km kadarı da Denizli şehir dışıdır. Şehir içi 600-700 anca yapmışımdır 9 ayda. (Araba yatıyormuş yahu ) Böyle giderse yılda 5 bin km anca bulurum. Dengeleme için de 30-35 yıl lazım. Yuh. (Dördüncü depoyu daha bitiremedim, hep fullerim)

    Aldığımda niye dizel almadın diyenlere durumu anlatamamıştım bu hesaba rağmen. Dizelin benim gibi yılda 10 bin altı yapanlar için (tork manyakları hariç) bir anlamı yok artık.

    Aracı da temiz ve dikkatli kullanırım, yemini suyunu eksik etmem. 5 yıl kadar sonra değiştirebilir tahminen. 5-6 yaşında 30-50 bin km'de, tüpe uymak için yapılmış, temiz bir atmosferik C Sedanı havada karada satarım Allah kaza bela vermezse. Hem de gayet makul fiyata. Pazara götürsem ve gerçekçi fiyat versem kavga çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melikulupinar -- 11 Haziran 2018; 22:12:7 >




  • 2012 yılında dizel araç almaya niyetlenmisken milletin lafına inanip 1.25 fiesta aldım. Neymiş benzin mazot fiyatı yakinmis,senede 15.000 km anca yaparsın ne gerek var 10.000 tl fazla vermeye, dizelin bakımları çok para sakin bulaşma dediler bizde inandık.

    2016 eylül ayına kadar zor dayandım. Kredi bittiği gibi satıp peugeot 2008 dizel aldım.Hayatta verdiğim en isabetli kararlardan biri.

    Benzinli karma tüketim 7.2 lt iken şu an dizel aracimda 5.0 lt.

    Benzinli aracimin 2012 yılında yetkili servis ilk bakımı 400 tl iken dizel aracın yetkili servis ilk bakımını 420 tl ye yaptırdım. Benzinli ile ort 100 km hız ile giderken düzeldi 130 km ile gidip daha az yakıyorum.

    Diğer bir örnek luleburgaz da oturuyorum.sık sık izmire giderim (ort 600 km) benzinli ile gece yapistirip yola ciktigimda menemen de benzin ışığı yanardi dizelde izmir dönüşü Burhaniye civari yanıyor ve daha hızlı gidiyorum.

    Benzinli den dizel e geçmiş biri olarak kimse bana benzin dizel artık aynı yakıyor masalini anlatmasın.

    Bunu iddaa eden anca kendini kandırır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kirwana K kullanıcısına yanıt
    bir de tsi kullananlar düşman başına tdi dan daha az yakıyorlar nasıl başarıyorlar anlamadım tdi kullanmasam tamam derim o verileri nasıl yakaladıklarını hala anlamıyorum gta sandreas hilesi felan yazıyorlar yoksa tırların arkasında rüzgardan mı yararlanıyorlar bilmiyorum
  • dizelin avantajı kalmadı demek benzinli araba sahibinin kendini avutmasıdır başka bi açıklaması yok. dün aldığım 50 liralık yakıtla 100 km uzun yol, 30 km şehir içi yol yaptım ve hala 50 60 km gidecek durumda. üstelik arabanın hava akışmetresi bozuk. şimdi hangi benzinli araba bu kadar az yakar. 1 litre i10 gelse yine 1.5 katım yakar
  • Benzin mazottan 1 tl daha ucuz olursa o zaman belki
  • Dizel yüz kilometrede benzinliye göre daha az litre yakar. Dizelle bassan, benzinliyle bastığın kadar aşırı yakmaz. Bastığında benzinli çok çok daha yakar. Dizelin torku yüksektir, özellikle şehirler arası yollarda, ve yokuşlarda farkını anlarsınız. Düzgün yerden yakıt alıp, bakımlarını zamanında yapıp, soğuk motora yüklenmeyip, birden motoru durdurmazsanız hiç bir sıkıntı olmaz. 3 sene focus 2,5 kullandım yaklaşık 100.000 km, şimdi focus 3,5 var iki senedir, bunla da 65.000 civarı yaptım. Şu ana kadar motordan dolayı hiç bir sıkıntım olmadı. Ama hep bakımlarını zamanında yapıp hep Shell V power kullandım.Eğer, sürekli şehir içi kullanırım, uzun yol yapmam, fazla basmam uzun yolda hızlı gitmem diyosanız dediğiniz belki doğru, ama senede 30.000 yaparım, şehirlerarası da giderim, yeri gelir basarım diyosanız dediğiniz hayal. Dizel gene candır. Tek sorun Hükümetin akaryakıttan aldığı fahiş vergidir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Plan-M -- 12 Haziran 2018; 2:26:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Ben birşey sallamıyorum beyse onu yazıyorum

    Mazot 5.70 8 litre yaksan 45-46 kuruş yapar iste

    İstanbul trafik derken 50 kuruşu buluyor

    Mesela arabanın cok yakması degil mazotun cok pahalı olması

    Sana altinti yaptım geçen niye cevap vermedin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen depoyu tam doldurmamissin heralde hocam, pompa attiktan sonra 100 liradan fazla aliyor senin daha cok km yapman lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kıbrısta öğrenciyim.Burda benzin 4.30 Tl mazot ise 4.20 Tl civarlarında.Baktığınız zaman fiyatları çok yakın olsada dizel araçların litre bazında her zaman avantajı olur lakin burda insanlar dizel araçların yüzüne dahi bakmıyorlar.Nedeni ise sorun çıkartma olasılığının yüksek olması,pahalı parça ve bakım maaliyetleri.
    Kısacası benzinli araç her şekilde litre bazında yaktığı yakıt haricinde avantajlıdır.
    Türkiye için düşünürsek sanki hybrid seçmek en mantıklı seçim gibi duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 12 Haziran 2018; 4:25:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy Goat

    bir de tsi kullananlar düşman başına tdi dan daha az yakıyorlar nasıl başarıyorlar anlamadım tdi kullanmasam tamam derim o verileri nasıl yakaladıklarını hala anlamıyorum gta sandreas hilesi felan yazıyorlar yoksa tırların arkasında rüzgardan mı yararlanıyorlar bilmiyorum
    Görüntüsü olmasa inanılmaz gerçekten

    DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL

    Araç jetta 1.2tsi Manuel

    İzmir-eskişehir verisi gelde inanma. Araç kendi aracım sen olsan 4.3 yakan benzinli bir araç yerine 20bin lira fazla verip dizel almazdın heralde.

    Bak kardeş bu benim kendi kullandığım aracın verisi. Araçta iki tane bebe taşıyorum o yüzden 120 yi geçtiğim zamanlar sollamalar haricinde yok.

    Şunu anlamak lazım tsi motor 90-110km/saat aralığında inanılmaz cimri.

    Bu aracın 2015 inin mtv si 259, 2017 modelinin ise 371

    Aynı aracın dizelin 2017 si olsaydı 770 lira 6aylık yılda 800lira benzinlinin avantajı var 2 depodan Biraz fazla yaklaşım 2000km yapar. Ben zaten yılda 6 bin km yapıyorum neden dizel alayım ki. Tekrar söylerim az kullanan benzinli düşük hacim almalı.

    Kaldı ki çoğu kişi arabaları kredili alır 20bin liraya ödenen fazla dan faiz 12 aylık için 2bin civarında vade artarsa faiz de artar unutulmamalı

    Tabi ki hiçbir tsi, tdi den az yakmaz. Bu gerçek ama genele vurunca tüm bu maliyetler aracını az kullananlar için kesinlikle tsi der.

    Not:karşılaştırma sadece vw 1.2tsi ve 1.6 tdi için yapılmıştır

    Not2:yapılan km 6-10bin km ile sınırlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Plütonyum94 -- 12 Haziran 2018; 11:6:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • melikulupinar kullanıcısına yanıt
    Bilinçli müşteri. neredeyse durumumuz aynı

    Yılda max 7 bin km yaparım

    120hızı geçmem malum can taşıyoruz

    Şehir içi arabayı kullanmam(yağmur camur yoksa 6km ye kadar bisiklet kullanırım)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aurorax kullanıcısına yanıt
    Dizel araç sahibinin kendini tesellisidir bu. Verilen 20+bin i unutma çabası

    Dizel zaten az yakar bunu bilmeyen mi var.

    Toplam maliyetlere bakınca vergi,pompa fiyatları, alırken verilen fazladan para

    Yani kimse kusura bakmasın ama günümüzde küçük hacim benzinli vw de daha avantajlı. Diğer firmalarda durum ne arkadaşlar yazarsa sevinirim.

    DİZEL DEVRİ KAPANIYOR. Özellikle Avrupa da dizel araçlar bizde ki LPG muamelesi görüyor. Bazı şehirlere girmesi yasaklandı. Bırakın bu gelenekçi kafayı artık biraz hesap bu işi çözer. Daha önceki yorumlarımı okursanız ne demek istediğimi anlarsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Plütonyum94 -- 12 Haziran 2018; 11:18:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-5 yaş araç/1.0-1.2 turbo benzinli (B segment)
    5-10 yaş araç/1.4-1.6 dizel otomatik (C segment)
    10-20 yaş araç/1.6-2.0 atmosferik benzin+lpg (C-D segment)

    Bana göre bu kombinasyonlar ekonomi, sağlamlık, işlevsellik ve f/p açısından en değerli olanlar.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.