Şimdi Ara

DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
2
Favori
3.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Plütonyum94 P kullanıcısına yanıt
    Hiçbir benzinli dizele yetişemez, 0.5tsi olursa belki, onun da ömrü 100 bin km olur heralde



    Az yol yapan için 1.0 tsi alınır binilir, gerisi fazladan yakıt masrafı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 12 Haziran 2018; 12:31:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plütonyum94

    Dizel araç sahibinin kendini tesellisidir bu. Verilen 20+bin i unutma çabası

    Dizel zaten az yakar bunu bilmeyen mi var.

    Toplam maliyetlere bakınca vergi,pompa fiyatları, alırken verilen fazladan para

    Yani kimse kusura bakmasın ama günümüzde küçük hacim benzinli vw de daha avantajlı. Diğer firmalarda durum ne arkadaşlar yazarsa sevinirim.

    DİZEL DEVRİ KAPANIYOR. Özellikle Avrupa da dizel araçlar bizde ki LPG muamelesi görüyor. Bazı şehirlere girmesi yasaklandı. Bırakın bu gelenekçi kafayı artık biraz hesap bu işi çözer. Daha önceki yorumlarımı okursanız ne demek istediğimi anlarsınız

    2. el ve sıfır rakip araçlar arasından doğru kararlar vererek. Dizel benzin farkına çok aza indirmek mümkün. Örnekleri çok fazla...
    Sonuçta neye ihtiyacınız var ise ona göre karar verme meselesi. YAkıt önemli ve çok km yapıyorsanız. donanımdan kısıp dizel alınmalı...
    Örnek 116d ile 118i arasında 5000tl bile fark yok. ikinci elde

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • iyiki VAG dizel emisyon hilesi yaptı VAG sadece dizelde hile yapmadı ama sadece dizelde yakalandı... benzin emisyon hilesinide yakalatsa benzinide yasaklatırmıydınız troll-vabotlar?
  • Dizelim ekonomisi biteli çok oldu malesef. Dizeli şuan konforu kalitesi için tercih ederim. Tabi kışın ek olarak konforsuzluk getirecektir.



    Şuan için en mantıklı tercihlerden bir tanesi şahsım adına turbo benzin.



    Daha fazla binenler için atmosferik 2. El araç +Lpg de en kısa vadede çözüm olacaktır. Lpg kullananlar iyi bilir şuan gerçekten çok ekonomik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • melikulupinar kullanıcısına yanıt
    açıklama için teşekkürler, megane 4, 1.6 lpg ye uyumlu olduğuna emin misiniz, ben de taktıracağım da ilerde süpap arızası verir fln diyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En son 11,5 litre gaz yakmış benim araç. Gaz 2,99 TL. Karışık tüketim. 35 kuruş. Uzun yolda 9lt. Yani 27 kuruş. Dizel almaya ne gerek var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jowood1 J kullanıcısına yanıt
    Ben görüldüğü gibi ihtiyaç duymuyorum pek. O yüzden pek incelemedim.

    Ancak konuşulanlar 1.6 atmosferiğin tüpe en uygun motorlardan biri olduğu yönünde.

    Hatta "reno tüp için yapmış bu motoru" diye yazılıp çiziliyor bazı forumlarda.

    Yine de bir uzmana sormak iyi olur.
  • Dizel benzinli hesabı yapanlar neden dizel araç fiyat farkını ikinci elde satarken yokmuş gibi hesaplıyorlar ? Dizele ile benzinli arasında ilk alırken olan fark satarkende var. Dizel daha az yakıyor. Yüksek km yaparsanız ilk ödediğiniz farkı hızlı kapatıyorsunuz ve satarken dizel benzinli farkı yanınıza kar olarak kalıyor.

    Diğer açıdan, 2006 dan beri maalesef dizel kullanıyorum. Benzinli daha ekonomik olsa bir saniye düşünmeden benzinliye geçiş yaparım. Benzinlideki konfor maalesef dizelde yok. Ancak yakıt fiyatlarındaki fiyat farkı ve dizelin az yakmasından dolayı şuan dizel kullanıyorum.
  • Dizel daha verimli, kullanılan yakıta gore uretilen guc yuksek. Digerleri ile kiyaslanmaz. Bircok dizel arac karisikta 5/5.5 lt yakıyor. Diğerleriyle kiyaslanmaz.

    Buna rağmen bu başlık ilginç gerçekten☺️

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinliden dizele geçen bir araç sahibi olarak 3 gün önce ayrintilı yazmıştım bugün daha kısa yazıcam.

    Sütçü beygiri gibi tıngır tıngır gidildiği zaman ewet benzinli neredeyse dizel kadar yakıyor haklısınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mayısın ilk haftası istanbul hadımköyden antalya kaş kalkana tatile gidip geldim

    aracım 2010 308 dizel otomatik



    evden çıkış villaya giriş 854 km

    evden çıkıp eve girişim 1800 km

    aldigim yakıt 530 tl , istanbuldan 280 tl - 5.60 tl

    antalyadan 250 tl - 5.72 tlden

    yol bilgisayarı yakıt tüketimi 4.2 lt

    yol bilgisayarinda görünen ortalama hız 74 km

    bebek olduğu için ortalama hızım 90-110 arasıydı

    13 saatte gidip 13 saatte geldim yani basmadim yavaş gidip yavaş geldim



    mazot fiyatı ucuz.olsa bedavaya gidip geldim derdim ancak bu fiyatlarla 29.4 kuruş yakmış aracım

    benzinli arabayla bu değerleri yakalayacak 1.6 motora sahip araç varmi???

    evet lpg ile 1 tık altinı yakasınız ancak benzin ile mümkün değil

    aracimin ağır bakimlari yapilmis olsaydi daha az yakardim buna eminim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plütonyum94

    Ülkemizde hız sınırı otobanlarda 120. Özellikle çocuklu şöförler zaten 180-190km/saat hızlara çıkmaz. Karşılaştırma max 130 km/saat e göre yapmak daha doğru. Bu hızlarla da zaten Tsi az yakıyor



    Dizel alanlar bana göre gelenekçi ayrıca ön yargılı(yani dizel den başka araç kullanmaz üst segmentte 50-100bin farkı verir oğlum benim araç az yakıyor der. Benzinli araç kullananlara da ben sizin kadar zenginmiyim benzinli araç alayım der.

    Benzinli araç kullanan adam ise hesap adamıdır iyi bir matematikçi. Vergisini, kaskosunu, bakım maliyetlerini, alırken vermediği 15-20bin farkın faiz getirisini (faiz hassasiyeti taşıyanlar için geçerli değil tabi) hesaplar. Zaten az km yapıyordur alırken en avantajlısını alır.

    Günümüz şartlarında pompa fiyatlarını da karşılaştırırsak. 20bin km ye kadar benzin daha ekonomik. Sonrası dizele doğru işler değişiyor tabi bu şartlarda dizel araç 5 yılın sonunda 100bin km yi geçiyor satarken zor olur.

    Bu zamana kadar 3 vw araç kullandım hepsi de benzinli idi gerçekten yeni nesil benzinli araçlar inanılmaz az yakıyor. Heralde bir sonra ki aracımda benzinli olur

    Alıntıları Göster
    zevkler ve renkler tartışılmaz. benzinli araç sabit hızla yavaş giderek az yakıyormuş bu beni ilgilendirmiyor. ben benim kendi sürüş tarzıma göre araçları karşılaştırıyorum. az önce bayram ziyaretinden döndüm. eryaman çevre yolundan keçiörene geldim 132km hıza sabitledim keçiörene girince malum hem kırmızı ışık hem yokuşlar fazla ve yakıt ort. tdi için 7.1lt idi. şimdi benzin olsa 10lt az yakmaz. bu nedenle benim için dizel her zaman candır.




  • DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL

    DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL



    Arac ne yapsın mazot pahalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 7dreaMSoLdier_ -- 17 Haziran 2018; 1:37:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 7dreaMSoLdier_ kullanıcısına yanıt
    tankeri yolladım geliyor mazot ikmali yapacak size

    lambanız yanıyor
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Ben hep 50 tl lik alıyorum ama bu ara sık yanıyor 🙃😃

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakit genelde pilotaja bakar.
    Araba kullanmayi bilen insanlar mumkun olan en az yakitla araclarini kullanirlar.
    TSI motorlu aracla karma Istanbul trafiginde 5-6 litre arasi rahatca gezilebilir. Uzun yolda da 4 litre gibi yakar.
    Bizde genelde dizelci tayfa az yakiyor diye sert kullandigi icin yakit miktarlari artiyor. Efendi ve centilmen bir arac surucusu, dizel araca Istanbul`da 4-5 litre arasini rahatca yaktirabilir.


    Eski bir paylasimim

    DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL

    DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL

    DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL

    DİZEL YAKIT ARTIK EKONOMİK DEĞİL





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 1 Temmuz 2018; 11:58:46 >




  • Şuan en ekonomik 1.6 atmosferik lpg

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Yakit genelde pilotaja bakar.
    Araba kullanmayi bilen insanlar mumkun olan en az yakitla araclarini kullanirlar.
    TSI motorlu aracla karma Istanbul trafiginde 5-6 litre arasi rahatca gezilebilir. Uzun yolda da 4 litre gibi yakar.
    Bizde genelde dizelci tayfa az yakiyor diye sert kullandigi icin yakit miktarlari artiyor. Efendi ve centilmen bir arac surucusu, dizel araca Istanbul`da 4-5 litre arasini rahatca yaktirabilir.


    Eski bir paylasimim










    Sürüşe katılıyorum. Start Stop ile beraber her gün birebir aynı rotada aynı hızda 4.2 litre ile 8.5 litre arası ortalamalarım var. Start stop kapatıp sol şeritte agresif sürüp dizelin keyfini çıkarınca ki klimayı açınca 4000-5000 devir arası sesi çok tatlı çıkıyor 8.5 litrelerde geziyor. Ama ekonomi yapınca 4.2 litrelere kadar düşüyor. Bu seferde g27+ets2'den daha sıkıcı oluyor





    Benim yolum kısa olduğundan keyfime göre kullanıyorum ayda 1 depo yetiyor. Trafikte 14.9 litre ortalamam var MultiJetle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.