Şimdi Ara

Dizelin bakımları pahalı saçmalığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar anlamıyorum benzinli araç kullanan arkadaşlarım dizelin bakımları pahalı diyip duruyorlar. Rutin bakımlar filtreler ve yağ dışında ne yapılıyor temiz mazot kullanırsa enjektörede birşey olmaz nesi phalı lütfen aydınlatın beni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Normal bakimlar da tek fark dizel filtresi, ama asil problem ariza durumunda ortaya cikiyor, cogu arkadas telefon gibi 2-3 senede bir araba degistirdigi icin o arizalari deneyimlemiyor.



    Atm. Benzinli araba ile dizel arasindaki fark sadece dizelde bulunan ve er gec bozulacak olan ve her markada cok pahali olan parcalar.



    Enjektorler, dizel pompasi, turbo ve aksami, ve en onemlisi dpf.



    Cogu dizelci ekonomisini surerken ovunur, ama o dpf i degistirmeye gelince cok pahali der iptal eder bir suru insanin kul hakkina girer farkinda olmaz.



    Dizele adam gibi bakacaksiniz alin surun lutfen kimseyi zehirlemeye hakkiniz yok.



    Hayirli gunler.
    Şöyle düşün;

    1. Aynı araç benzinli olsa 15-20 binde bakima girer

    Dizel olunca 10-15 binde bakima girer.

    2. Bazı markalarin mazot filtresi fiyatina benzinli ye sanayide komple bakım yaptirirsin.

    3. Km ilerleyince egr ve dpf temizlemek için bayağı yorulur ve para harcarsınız, ama benzinle 45 bin bakımsız ( yag bile degismeden ) binen arkadaşim oldu. Hiç bir şey olmadi araca, dizel olsaydi neler olurdu düşünün artık.



    Sonuç olarak dizel ekonomiktir, ama zannedildigi kadar karlı değildir.

    Benzinli çok yakar ama sanıldığının aksine çok pahalı değildir.
  • Eskidenmiş o.

    Ankara Eskihisar VW bayisine Passat 30.000 bakımını sorduk. (1.4 TSI ve 1.6 TDI) 1051 ya da 1021 TL dediler ikisi için de.
  • Yok öyle birşey

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ama porsche dizel üretmeyecekmiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim ne derse desin benzin bakımları daha ucuzdur benim araç 15000de bir 700e yaptırdım dizelci arkadaşım 10 binde yaptırdı 875 tlye aynı araç .Dizelin enjektör turbo mazot filtresi dpf vs..gibi masraf açacak durumlarını saymıyorum bile Ben yılda 8000 km yaparım benim için candır benzin .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakım fiyatı önemli değil önemli olan çevre kirliliği o yüzden dizel tercih edilmemeli
  • Peugeot 308 30.000 bakımı 550 TL.



    Gerçekten dizel bakımı çok pahalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    corolla bakım masrafı
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bakımı değil ama bakması pahalı olabilir (açabileceği masraflar açısından)
  • Linea 1.3 dizel bakımı servis 300 sanayi 170 tl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakım olayı yalan. Ancak alırken 15.000₺lere kadar çıkan farkları vermek de saçmalık tabi arabadan inmiyorsanız ayrı. O parayı peşin vermiyorsan onun faizi var. Ortalama 2.000₺den taksit ödesen 8 ay fazla taksit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde filtre ve yağlar aynı kullanılıyor.
    dizelde yakıt filtresi 2 bakımda bir değişiyor.
    benzinlide bujiler falan değişiyor lpgli ise sürekli birşeyler değişebiliyor.

    ben açıkçası bakımda aralarında hissedilir fark olacağını düşünmüyorum.

    dpfde,turboda, enjektörlerde her bakımda değişmiyor.

    not:lpg'li kullanıyorum.
  • Turbo arabanın bakımları atmosferiğe göre bir takım daha ağırdır. Turbo benzinli arabaların sorunlarınıda bi yazın isterseniz :D
  • Egrsi dpfsi enjektör turbo vs.ekstra masraflar ile daha yüksek maliyeti var dizelin ancak normal yağ değişiminde pek fark olmuyor bir arkadaş lpgde sürekli birşey değiştiğinden bahsetmiş bir çok lpgli araç kullandım bir kere enjektör değişimi yaptım onu da kendim değiştirdim bir kere de kesici valf değiştirdim onun dışında lpg filtre değişimi dışında birşey değişmedim lpgli araçta bujiler daha uzun gider ayrıca benzinli araçta zırt pırt buji değiştirmiyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal bakimlar da tek fark dizel filtresi, ama asil problem ariza durumunda ortaya cikiyor, cogu arkadas telefon gibi 2-3 senede bir araba degistirdigi icin o arizalari deneyimlemiyor.



    Atm. Benzinli araba ile dizel arasindaki fark sadece dizelde bulunan ve er gec bozulacak olan ve her markada cok pahali olan parcalar.



    Enjektorler, dizel pompasi, turbo ve aksami, ve en onemlisi dpf.



    Cogu dizelci ekonomisini surerken ovunur, ama o dpf i degistirmeye gelince cok pahali der iptal eder bir suru insanin kul hakkina girer farkinda olmaz.



    Dizele adam gibi bakacaksiniz alin surun lutfen kimseyi zehirlemeye hakkiniz yok.



    Hayirli gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hor kullanılan her aracın acısı çok olur.



    Düzgün kullanılan dizelin masrafı şudur, motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi bide çok kullanılmışsa mazot filtresi.



    Bunun dışında extreme masraflar da 2 yada 3 yılda bir olur en büyük yakın iki masraf 60000 ve 120000 bakımlarıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    60 ve 120 bin bakım için denilen bakımlar kayış bakımları sanırım, örneğin 1.5 dci motor için tamamı orjinal mais parçalar olmak üzere
    Motor yağı Elf Fulltech FE 5-30 5 LT
    Yağ Filtresi
    Hava Filtresi
    Polen Filtresi
    Triger Seti (Kayış + Bilya)
    Alternatör Kayış Seti (Kayış+Bilya+Gergi)
    Devirdaim Pompası
    3 LT D tip antifiriz (organik glacelf supra)
    750 TL+ 200 İşçilik= 950 TL dışarıda yapılmıştır, yetkili serviste de 1500-1600 civarı yapılabilir.
  • Dizel gg oldu bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakımları dizel ile benzinin farklı değil ama dizel masraf açtığı zaman (enjektör turbo)büyük masrafı olur onu dışında 0 km alıp 100 bin km ye kadar kullanılan bir dizel ile benzinin bakım fiyatları pek farketmez
  • Dizel, benzinli, lpg'li ve hybrid olmak üzere bütün kombinasyonları kullandım bakımlar yetkili serviste yapılacaksa fiyatlar hemen hemen hepsinde aynı.

    Milletin dizel bakımı ağırdır derken kastettiği büyük ihtimalle eğer günün birinde turbo veya enjektörde sorun cikarsa masraf büyük olur gibi bişey heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    60 ve 120 bin bakım için denilen bakımlar kayış bakımları sanırım, örneğin 1.5 dci motor için tamamı orjinal mais parçalar olmak üzere
    Motor yağı Elf Fulltech FE 5-30 5 LT
    Yağ Filtresi
    Hava Filtresi
    Polen Filtresi
    Triger Seti (Kayış + Bilya)
    Alternatör Kayış Seti (Kayış+Bilya+Gergi)
    Devirdaim Pompası
    3 LT D tip antifiriz (organik glacelf supra)
    750 TL+ 200 İşçilik= 950 TL dışarıda yapılmıştır, yetkili serviste de 1500-1600 civarı yapılabilir.

    Evet hocam ağır bakımları masraflı oluyor biraz daha normal bakımları benzinlilerle neredeyse benzer.



    Egr dpf varsa dpf kullanıma bağlı ama egr varsa mecbur ister istemez biryerden sonra temizletmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.