Şimdi Ara

DSG şanzıman ile ilgili sorum var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamın Aleyküm bugün sizlere DSG şanzıman ile ilgili sorum var. Diyelim kırmızı ışıktayız yol yavaş yavaş akıyor yol biraz yokuş aşağı N konumunda bekliyoruz. Trafik hafif hafif akıyor. Şimdi asıl sorum şu N konumunda 3-4 metre ilerlemenin zararı olur mu ? Tabi bu herzaman karşımıza gelebilir bir iki kere olacak bir durum değil her zaman olacağı için bir zaman sonra sorun oluşur mu ? cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.



  • N konumunda park etmedikçe çok sıkıntı çıkmayacakdir diye düşünüyorum



    Sonuçta bos vitesi boşuna koymamıslar



    Bende de dualogic yarı otomatik vvar dediğini yapıyorum arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece 2-3 metre sonra durucaz hani ışıklar kalabalık olur yol biraz eğimli olur. Trafik yavaş yavaş akar sonra durur. Hani böyle durumlarda N konumunda ilerlemek sorun çıkarar mı? Tabi bu durum herzaman karşımıza geleceği için bir zaman sonra sorun çıkar mı?
  • "Araç hareket halindeyken asla P, R ve N konumuna almayın" diye uyarılar var.
  • Kırmızı ışıkta durduk. N ye arabayı aldık bekliyoruz trafik sıkışık ışık yantı trafik 2-3 metre ilerledi sonra tekrar durdu.Benim demek istediğim bu ilerlemeyi N vitesinde ilerlersek sorun olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abdullah Yvz -- 21 Aralık 2017; 22:28:46 >
  • Aracın kılavuzuna bakın derim birşey olmaz denir sonra olursa olan da size olur 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • araç n de hafif ilerletirken trafik akmaya başlar ve sizde n de ilerlerken d ye takmaya çalışırsanız ufaktan sesler duyabilirsiniz şanzımandan tahminimce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VirtualWorld

    araç n de hafif ilerletirken trafik akmaya başlar ve sizde n de ilerlerken d ye takmaya çalışırsanız ufaktan sesler duyabilirsiniz şanzımandan tahminimce

    R den D ye degil



    N den D ye aliyor arkadas.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N'de yani boşta aracı salabilirsiniz sorun olmaz, araç çalışır durumda olduğu sürece sıkıntı olmaz. Araç hareket halindeyken D-N arası geçiş tavsiye edilmez ama bunun ne gibi bir zararı olduğuna dair ortada ispatlanmış birşey var mı bilmiyorum. Zaten günümüz araçlarında fren pedalına basmadan P'ye geçmiyor, bazı araçlarda D-N geçişi bile yapılmıyor olabilir, emin değilim.

    Sıkışık trafikte yok aşağı ise ben de N'ye çekiyorum, aracı D'de tutunca sürekli itmeye çalışyor, tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç kullananlar aynı sıkıntıyı yaşıyordur, insanın ayağı yoruluyor fren pedalını ayarlarken. Zaten yakıt açısından ve balata ömrü açısından da çok anormal bir durum, motor itmeye çalışıyor siz tutmaya çalışıyorsunuz.
  • bahsettiğiniz durumda bi sorun olacağını sanmıyorum . Dsgli araçların bi kısmında serbest dürüş modu ( yelken modu ) var yokuş aşağı giderken gaza basmazsanız boştaymış gibi ilerliyor araç , devir 10bin rpm de oluyor ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mfatih1905

    N konumunda park etmedikçe çok sıkıntı çıkmayacakdir diye düşünüyorum



    Sonuçta bos vitesi boşuna koymamıslar



    Bende de dualogic yarı otomatik vvar dediğini yapıyorum arada

    N konumunda park edince ne oluyormuş? Bence hiç bir zararı olmaz.
  • Kardeşim manuel şanzıman değil bu, bırakın d de dursun araç, nye almanın manası nedir?
  • Accent de n ye alip motoru istop edip sikisik trafikte el freniyle durup devam ediyorum baktim yol akmaya basladi bosta ilerlerken motoru calistirip biraz daha salinip d ye alip devam.

    Bi zararini gormedim xd manuel gibi kullaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Bütün yük fren yerine şanzımana biniyor o yüzden dişliler zarar görebilir hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli yaptığım bir eylemdi DSG şansımanda olsun CVT'de olsun bir sıkıntısını görmedim
  • N konumunda iken park edemezsiniz. Kontak anahtarı vermiyor çünkü .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Şu ara ben de öyle yapmaya başladım. Işığa yanaşırken eğer boşa almazsam araba sürekli öne itmeye çalışıyor Balat’a da gidiyor araca da zarar veriyor bence. Ama mesela d den n ye alıyorum ve n den de d ye alıyorum çünkü hareket halindeyiz. Eğer arabanın durmasını beklersek trafiği aksatırız. Ses falan duymadım n den d ye geçerken . Bu konuda başkaca bilgisi olan varsa aydınlatsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mfatih1905

    Bütün yük fren yerine şanzımana biniyor o yüzden dişliler zarar görebilir hocam

    P diyecektiniz sanırım, eğimli yerde doğrudan P'ye atmak tavsiye edilmez, şanzıman kilidine yük biner o yüzden önce boşa alıp yükü el frenine bindirmek ardından P'ye almak daha sağlıklıdır. N'de park etmenin zararı yok, el freni çekmeyi unutmadığınız sürece.

    Ayrıca, @Yasir3, her araç aynı değil hocam benim araçta D konumunda bile stop edip bırakıp gidersiniz valla umrunda değil. Tek tesellim D'de en azından marş basmıyor onu bari akıl ediyor.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    P de olmazsa ve frene basmazsam çalıştıramıyorum. Hatta dün şöyle birşey oldu anlatayım . Garajın kapısı Bayadır açık . Ancak geldim kapalı ve bende anahtar yok. Hemen arkadan dolanıp babamdan arabasını açmasını istedim . Garajın anahtarla kapıyı açtım ve arabama geçtim. Arabayı çalıştırdım araba yürümüyor P ye al diyor . P ye aldım D ye geçer geçmez yine bas bas bağırıyor. Eyvah dedim şanzımanı yedim . Neyse sonra bir baktım kapım açık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.