Şimdi Ara

Dünyanın en hızlı şarj olan otomobili test edildi: 10 dakikada %80'e şarj!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en hızlı şarj olan otomobili test edildi: 10 dakikada %80'e şarj!
    Geely Grubu'un elektrikli araç markası olan Zeekr'ın geçtiğimiz sene sonunda duyurduğu elektrikli SUV'si 7X, oldukça yüksek şarj hızıyla dikkat çekiyor. 480 kW gibi inanılmaz şarj hızına ulaşabilen otomobil, sadece 10 dakikada %10'dan %80'e şarj olabiliyor. Out Of Spec Reviews YouTube kanalı, Çin'e giderek Zeekr 7X'in olağanüstü şarj hızını test etti.



    5,5C şarj hızına sahip Altın Batarya ile geliyor



    Zeekr bu şarj hızına, Geely'nin kendi bünyesinde geliştirdiği lityum demir fosfat (LFP) temelli Altın Batarya (Golden Battery) sayesinde ulaşıyor. Şirket tarafından, dünyanın en hızlı şarj olan bataryası olarak nitelenen Altın Batarya, 5,5C şarj hızına ulaşabiliyor. 



    Dünyanın en hızlı şarj olan otomobili test edildi: 10 dakikada %80'e şarj!
    Out Of Spec Reviews'in test ettiği Zeekr 7X, CLTC ölçümlerine göre 615 km'ye kadar menzil sunan 800 V mimarili 75 kW kapasiteli bir batarya paketine sahip. Batarya %0 seviyesinde iken başlanan şarj işlemi, Zeekr'ın 840 kW'lık şarj istasyonunda gerçekleştirildi. 



    Fişe takıldıktan kısa bir süre sonra otomobil %3 şarj seviyesinde 200 kW şarj hızına ulaşırken, %10'a gelindiğinde 400 kW'ın üzerine çıkıyor. Pik noktada ise şarj hızı 460 kW seviyesine ulaşıyor. 



    Ayrıca Bkz.Çinli elektrikli SUV Zeekr 7X, Avrupa'da satışa sunuldu



    22 dakikada tam doluluğa ulaşıyor



    Ulaşılan şarj süreleri ise inanılmaz. Sadece 10 dakikada %0'dan %70'e, 16 dakikada %90'a ve 22 dakikada tam doluluğa ulaşılıyor. %10'dan %80 şarj seviyesine ulaşmak için 9 dakika 45 saniyelik bir süre yeterli oluyor.



    Bu süreler neredeyse benzinli bir arabanın dolum süresine eşit. Dolayısıyla elektrikli araçların en çok şikayet edilen şarj için bekleme süresi tarihe karışıyor. Ancak bu sürelere erişmek için çok yüksek hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması gerekiyor. Şu anda mevcut olan DC hızlı şarj istasyonları 200-250 kW gibi hızlar sunabiliyor. 





     




    Kaynak:https://insideevs.com/news/749125/worlds-fastest-charging-ev-zeekr-7x/







  • Şuan TR de 400kw DC şarjlar istanbul ve çevresinde mevcut, 500kw üzeri için zes ve e-şarj çalışmalarını yapıyor diye biliyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Her zaman ki gibi Türkiye'ye gelmeyeceği için bizi ilgilendirmeyen teknolojiler.

  • Pil teknolojisinde ilerleme için alan mevcut. Önümüzdeki yıllarda çok daha şaşırtıcı inovasyonlar duyabiliriz. Bu alanda çok sayıda ar-ge yapılıyor ve çok ciddi yatırım alan bir çok araştırma var. Bunlardan bir kaçının devrimsel nitelikte bir pil teknolojisi ile ortaya çıkması şaşırtıcı olmayabilir.

  • Özellikle %0’dan %100’e getirmeleride sadece 20 dakika altında oluyor.

    Bu kadar hızlı şarj olduktan sonra büyük bataryaya gerek yok. Böylece arabanın hem verimliliği artar hemde fiyatı düşer.

    Bu şekilde bir araba 250 km otobanda gitse yeter.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • deniz_sea kullanıcısına yanıt
    Vestel geçen 720 kW’lık şarj makinasını duyurdu en azından bizde üretebiliyoruz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çinliler Almanlar'ı tuz buz edecek

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt
    720 kW'lık şarj cihazını duyuru tamam da o 720 kW nerden gelecek? Bir rüzgar türbini 2000 kW onda da bir türbin dönüyor fakat gerçekten 2k kW veriyor mu belirsiz. Güneş paneli desen bugün hava güneşli tamam yarın 1 hafta boyunca kapalı.İstanbul'da baraj yok. Geriye kaldı termik santral. Onların da kapasitesi ve sayısı belli. Nerden gelecek o 720 kW'lar. Port başına 720kW geldikten sonra onun cihazını yapmak teferruat.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    O şarj istasyonunu o kadar güç yoksa kurmuyorlar zaten yoksa gereksiz pahalı oluyor.

    Elektrik şebekemiz yenilenebilir kaynak ekleyerek büyüyor. Nükleer bir tanede olsa gelecek ama daha çok gerek tabii.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Tüm dünyada şebeke yenilenebilir kaynak ekleyerek büyüyor fakat o konuda bazı soru işaretleri var. Özellikle rüzgar türbinleri son derece tılsımlı. Marmara'da haftalardır havalar son derece sakin, hiç rüzgar yok fakat evimin balkonundan karşı tepede kurulu 5-10 rüzgar türbini ne zaman baksam hep dönüyor. Rüzgar yoksa o türbinler nerden güç alıyor da dönüyor? Bunu İngiliz bir adam da sormuş:

    Dünyanın en hızlı şarj olan otomobili test edildi: 10 dakikada %80'e şarj!

    Remove All Wind Blightyoutube
    WHAT IS POWERING THESE TURBINES IF THERE'S NO WIND?
    https://www.youtube.com/watch?v=FPvPA07kAvo


    Başka bir video:
    ruben gonzalezyoutube
    Wind Turbine Spinning Without Wind
    https://www.youtube.com/watch?v=EyfeQxzmdwA


    Rüzgar türbinlerindeki bu esrarı çözelim sonra nükleere geliriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • gun kullanıcısına yanıt
    ZES vestel zaten :)

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.