Şimdi Ara

Dünyanın en uzun batırma tüp tüneli, Almanya ve Danimarka'yı birbirine bağlayacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en uzun batırma tüp tüneli, Almanya ve Danimarka'yı birbirine bağlayacak
    Almanya ile Danimarka'yı birbirine bağlayacak deniz altı karayolu ve demiryolu tüneli şu anda inşa ediliyor. Fehmarnbelt Tüneli olarak adlandırılan tünel, Baltık Denizi'nin 18 km'lik bölümünü geçerek ulaşım süresini kısaltmayı hedefliyor. Fehmarnbelt Tüneli tamamlandığında dünyanın en uzun batırma tüp tüneli olacak.



    45 dakikalık geçiş 7 dakikaya düşecek



    Tünel tamamlandığında Danimarka'daki Rødbyhavn'ı Almanya'daki Fehmarn'a bağlayacak ve İskandinavya ile Avrupa'nın geri kalanı arasındaki en kısa rota olacak. Böylece Fehmarn Boğazını 45 dakikalık feribot yolculuğu yerine, 7 dakikada trenle, 10 dakikada otomobille geçmek mümkün olacak.



    Dünyanın en uzun batırma tüp tüneli, Almanya ve Danimarka'yı birbirine bağlayacak



    Tünelin inşaası için 360 bin ton demir kullanılacak. Bu miktar Eyfel Kulesi'nde kullanılan demirin 50 katına denk geliyor. 18 km uzunluğundaki batırma tüp tünellerin deniz tabanına yerleştirilmesi için 70 kadar gemi deniz tabanını kazarak düzleştirdi ve 12 milyon metreküp toprak çıkarıldı. 



    Batırma tünel, 79 standart ve 10 özel bölümden oluşuyor. Standart bölümlerin her biri yaklaşık 217 m uzunluğa, 42 m genişliğe, 10 m yüksekliğe ve 73 bin ton ağırlığa sahip. Tünel bölümleri karada inşa edildikten sonra, bir mavna kullanılarak yerine yüzdürülüyor, ardından en sonunda suya daldırılıyor ve 40 m'ye kadar derinlikte deniz yatağına yerleştirildikten sonra üstü kapatılıyor. 



    Dünyanın en uzun batırma tüp tüneli, Almanya ve Danimarka'yı birbirine bağlayacak



    Marmaray'da da aynı teknik kullanıldı



    Batırma tüp tünelin ülkemizdeki örneği Marmaray'da uygulandı. Sirkeci'den Üsküdara uzanan boğazın dibindeki 1.4 km kesimde bu teknik kullanıldı. Marmaray'daki tüneller 60 m derinliğiyle en derin batırma tüp tünel rekorunu elinde bulundururken, Fehmarnbelt Tüneli 18 km uzunluğuyla en uzun batırma tüp tünel rekorunu eline geçirecek.



    7 milyar euro maliyete sahip olan tünelin 2029 yılında tamamlanması ve 120 yıl faaliyet göstermesi bekleniyor.





     




    Kaynak:https://newatlas.com/architecture/fehmarnbelt-tunnel-denmark-germany/







  • almaya da bizimki gibi muhalif güruh varsa tünel açılınca yok sinyalizasyon hatalı kontrol edilemeden açıldı, üniversiteden tanıdığım bir profesör kontrol etmiş söyledi, büyük kazalar olacak. yok çatlaklar gördük tünel patlayacak diye uydururlar.

  • marmaray da müthiş işti bu da öyle olur

  • ahmetkaraci kullanıcısına yanıt
    Danimarka dan bildiriyorum, neyseki proje bir kisinin cilgin ya da islak hayali olarak dogmadi. Proje isin uzmani, bu konuda egitim gormus yuzlerce kisi tarafindan tasarlandi.

  • Bu Almanya ve Danimarka amma geri zekalı. Bizimkilerden biraz ders almalılar. Devletin kasasından 1 kuruş bile çıkmadan nasıl yapılır bizimkilerden öğrensinler.

  • pyrotechnician P kullanıcısına yanıt
    Soru: Kaynak?
    Cvp: Mabad!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yap - işlet - milletin cebine çök projesi yapsalarmış keşke.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Krone -- 28 Haziran 2024; 16:59:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 yılda havalimanı projesini açan Almanya acaba bu projeyi ne zamana yapar bilemiyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • pyrotechnician P kullanıcısına yanıt
    Haliç e yüzen tenis kortu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • fehrmanda kirada evlerim var bu projeyle değerleri katlanacak ev dukkan almaya devam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bizim mega projeleri bakkal ahmet projelendiriyor statiği kasap mehmet amca yapıyor uygulamayıda sanayiden boyacı mustafa abi var ona yaptırıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akdeniz’i yerin altından Karadeniz’e bağlayalım. Görsünler dünya liderinin gücünü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet acil ders almalılar.Mlletin cebinden tek kuruş çıkmadan nasıl köprü yapılır öğrenmeliler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 18 km çok uzun inş. ilerde tüneli su bastı haberlerini okumayız

  • Marmaray projesi nin boğaz altından geçen kısmında

    Yap işlet devret modeli kullanılmamıştır.

    %0.75 (binde yedi buçuk) yıllık faiz 10 yılı ödemesiz 30 yılda ödenmek üzere temin edilen kredi ile toplam yaklaşık 1,75 milyar dolara mal olmuştur.

    Projesi Japonlar tarafından tasarlanıp yine japon ve Türk ortaklığı tarafından inşa edilmiştir.

    Denetimleri japon Türk ve Amerikan. Firmalarının oluşturduğu bir müşavir firma tarafından yapılmıştır.

    Günlük 1 milyon yolcu kapasiteli proje daha onuncu yılında 700 bin günlük yolculuk rakamına ulaşmıştır.

    150 yıl önce hayal eden ecdadımızın ruhlari şad olsun.

    1980 yılından beri bu proje için kafa yoran çalışan emeği geçen ter döken yolunda ömür tüketen iscisindan memuruna mühendisine burokratina siyasetçilerin den bakanına, basbakanina,cumhurbaskanimiza ve projenin başından sonuna kadar merakla izleyip sabırla bekleyip kazasız belasız hizmete alınması için dua eden vatandaslarimiza tesekkur minnet duygularimızla.



    Marmaray projesi bu boru değil.





  • gun kullanıcısına yanıt

    Projenin insaatini Danimarka ustleniyor, Almanya sadece cikisindaki otoban baglantilarini yapicak.

  • pyrotechnician P kullanıcısına yanıt
    Danimarka yapar o zaman. Almanya olsa devamlı tartışırlardı şöyle mi olsun böyle mi olsun diye.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.