Arkadaşlar duster 1.5 90 bg ambiance model aracım var, çok uzun olmasada arada uzun yola gidiyorum 200 400 km felan.. fakat vites dişlileri çok büyük olduğundan devir çok fazla yükseliyor. ibre 120 km de giderken 3000 d/dk da oluyor. 100 km de ise 2600 d/dk 2700 d/dk da oluyor.. Bu aracın aşırı fazla yakıt tüketimi sağlamaz mı ? Birde mesela 150 160 la giderken devir 3500 4000 lere çıkıyor bu araca zaarar verir mi hala düşünüyorum sonuça 10 dk 15 dk gitsem bu hızla sorun olur sanırım.. bazı arkadaşlar araç yüksek arazi aracı o kadar hız yapılmaz diycek te o arkadaşlar 100 ile yol bitmiyor en sağdan gidilmiyor. Benim aracımda mı sorun var yoksa kullannan arkadaşlar varsa onlarda belirtebilir ler mi bu durumları? Çok teşekkürler arkadaşlar..
Dusterda vites oranlari kisa,sizin dediginiz durum var.Fazla devirli gitmesi hem tuketim acisindan hemde ses acisindan olumsuz.
Yuksek devir cevirmek araca hemen zarar vermez ama uzun vade de dusuk devir cevirene gore daha fazla asinma,yipranma demektir.
4ikaos
kullanıcısına yanıt
3000 d/dk ile giderken fazla yakıt ve gürültü olur.Ama sürekli 140 150 civari 10-15 dka gidersen sıkıntı olacagını dusunmuyorum ama daha fazla süratlerde 170 180 gibi süratlerde turbo hortumu flan zarar gorebilir.Turboyuda yıpratırsın .
3000d/dk 120km hız cok az gibi geldi bana en azından 135 yapması lazım bence benim aracım yaklasık 3000 devir civarinda 155 km yapıyor 5ileri tdci.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanyuce35 -- 17 Mart 2016; 23:32:09 >
hakanyuce35
kullanıcısına yanıt
110 bg de o sürati yapar takibi ama benimkisi 90 bg :D iyi hoş ama işte biraz sıkıntı ya.. yanımdan kasalı kocaman arabalar geçince sinir oluyorum.. Basmak istiyorum ama 2.5 devirden sonra 2 katı yakıyor.
4ikaos
kullanıcısına yanıt
Ne guzel hocam iste araba cok yakacak diye basmiyorsunuz bundn dolayi can guvenliginiz tehlikeye girmiyor :)
hakanyuce35
kullanıcısına yanıt
Ya araç kullanırken zaten önce güvenlik fakat 4 şeritli 3 şeritli otoyola çıkınca 100 le de gidilmiyor.. biraz bassam sanki 86 charger a biniyormuşum gibi ne var ne yoksa silip süpürüyor :D yani traktör değil ki bu araba neden o kadar büyük bi dişli tasarlamışlar şaşırtıcı. ve üstelik yokuşta araca tork da sağlamıyor ne kadar motorun ağırlığı olsada araç her türlü padinaj çekmeye meyilli... kaldırıcam diye uğraşana kadar geri dönerim :D
4ikaos
kullanıcısına yanıt
Hocam 4x4 daga tasa cik diye oyle yapmislar sanirim. Hani off road jeepleri olurya onlara benzettim hiz yapamiyorlar ama daga tasa cikiyor. Sizinkide belki oyledir akilli awd falan olsa pati cekmezde yok sanirsam duster de oyuzden basliyor cekmeye heralde.:)
Makyajli kaslardwa sanzimani uzattilar ama araba coj yuksek ruzgardan cok etkilenip içer yakıtı
hakanyuce35
kullanıcısına yanıt
Akıllı awd ben oluyorum bu durumda :D Artık şöförlüğü konuşturuyoruz napalım :D geçen bindik bagaj dahil 7 kişi arabaya çok dik bi yokuşta dur kalk yaptım 2 kez atar gibi oldu ama atmadan banamısın demedi kavradı yürüdü. e bide benim lastikler biraz parçalanmış ömrüde bitmiş birazda ondan sanırım.
4ikaos
kullanıcısına yanıt
Pati çekmesinin büyük sebebi lastikler olur zaten. Degiştirin istenizde cekmez artık :)
hakanyuce35
kullanıcısına yanıt
Ya bi mishelin yada lassa veya continantal felan 300 tl den başlıyor tanesi sanırım öyle tak diye değiştirilmiyor :D
4ikaos
kullanıcısına yanıt
Ozaman arkaları lastikleri öne , önleri arkaya tak :)
Dizel için 3000 deviri 120km gerçekten az. Benim benzinli atmosferik bile 3000 devirde 125 yapıyor ve 6. Vites hariç 7000 çevirebiliyor. Arkadaşlarında dediği gibi hız odaklı tasarlanmadığı için böyle bir şanzıman kullanılmış. Dizelde sürekli yüksek devir tehlikeli.
hakanyuce35
kullanıcısına yanıt
Onu zaten yaptım :D ona rağmen bitti lastikler mecbur alıcaz :D
4ikaos
kullanıcısına yanıt
Uygun bulursaniz alin ozaman yapacak birsey yok ya pati cekmeye devam yada yeni bir lastik :)
Turbo dizel araçta 3000 devir fazla değilmi yahu 6 cı vites 2200 devirde 100-120 km gidiyordu galiba bizdeki focus
labidu
kullanıcısına yanıt
Usta sizdeki focus nerden baksan 120 bg dir 6 ileri viteste bırakta yapsın o kadar. 1.5 90 bg araba ne kadar gitsin ki yola.. he ama araba kendi ağırlığının yarısı kadar yükü zerre boğulma yorulma olmadan yüzlerce km çeker :D yada dağa taşa tırmanıyorum bana mısın demiyor traktörlerin girdiği yerlere giriyorum. bide 4x4 olsa düz taşa sürerdim :D
quote:
Orijinalden alıntı: 4ikaos
Usta sizdeki focus nerden baksan 120 bg dir 6 ileri viteste bırakta yapsın o kadar. 1.5 90 bg araba ne kadar gitsin ki yola.. he ama araba kendi ağırlığının yarısı kadar yükü zerre boğulma yorulma olmadan yüzlerce km çeker :D yada dağa taşa tırmanıyorum bana mısın demiyor traktörlerin girdiği yerlere giriyorum. bide 4x4 olsa düz taşa sürerdim :D
1,6 tdci 95 hp yanlız 2000-2200 devir 6. Viteste araç 5 litre yakıyor vd motor sesi bile yok hissedilmiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: labidu
quote:
Orijinalden alıntı: 4ikaos
Usta sizdeki focus nerden baksan 120 bg dir 6 ileri viteste bırakta yapsın o kadar. 1.5 90 bg araba ne kadar gitsin ki yola.. he ama araba kendi ağırlığının yarısı kadar yükü zerre boğulma yorulma olmadan yüzlerce km çeker :D yada dağa taşa tırmanıyorum bana mısın demiyor traktörlerin girdiği yerlere giriyorum. bide 4x4 olsa düz taşa sürerdim :D
1,6 tdci 95 hp yanlız 2000-2200 devir 6. Viteste araç 5 litre yakıyor vd motor sesi bile yok hissedilmiyor.
Alıntıları Göster
Duster ile İstanbul- İzmir arası uzun yol yapma gafletinde bulundum, hayatta gördüğüm en kötü yol tutuşa sahip. Ford Transit minibüs bile bundan daha iyi viraja girip çıkıyor.
anyhill
kullanıcısına yanıt
Aynen öyle he ama şöyle birşey var 120 ile devamlı sıkılmadan gezerek giderseniz hem az yakıyor hem rahat oluyor yüksek araç çünkü.. sağlam bi yedek lastik varsa asla yolda bırakmaz. zaten heryerde yedek parçası mevcut ama dağa taşa sür banamısın demez.. illa yol tutuşu istiyorsan citroen c5 full yada c4 alıcaksın :D