Şimdi Ara

Düz Vites 5'ten 4'e Geçiş Sorunu (Şanzıman Problemi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bilgili arkadaşların fikrini almak için buraya yazıyorum.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    2011 model düz vites dizel toyota yaris sahibiyim. (6 ileri, 200.000 km'de)

    Araba 1'den 6'ya kadar ve 6'dan 1'e kadar sorunsuz vites geçiyor.
    Tek istisna 5'ten 4'e geçerken oluyor.
    Bunun için 5'ten 3'e, ondan sonra 4'e atmam gerekiyor.


    Arabada 30.000 kilometre önce vites geçiş sorunu yaşamaya başladım.
    Bundan önce yaklaşık 10-15 kez vites geçerken gacırtı sesi gelmişti, 4-5 ay içerisinde(özellikle 4 ve 5. viteslerde)
    Sanırım bu sıkıntılı geçişler şanzımanda bir sıkıntı yarattı.

    iki ayrı ustaya danıştım, ikisi de baskı balata bitmiş dedi.
    Kontak kapalıyken bile vites geçişleri biraz zor gibiydi.
    orijinal aisin ile deiştirdim.

    Fakat debriyaj balatası değiştikten sonra debriyaj çok hafifledi fakat sorunum düzelmedi.

    Balatayı değiştireli yaklaşık 20.000 km oldu, fakat hala 5'ten 4'e geçerken sıkıntı var.
    5'ten boşa alıyorum, yine 4'e geçmiyor, illa ki 3. vitesi zorlamam gerekiyor.

    Arabamı seviyorum, her hangi bir sorunu yok.
    Satmak da istemiyorum açıkçası, bir kaç sene daha kullanmak istiyorum.

    1) Sorun neden olabilir?
    2) Eğer şanzıman kaynaklıysa böyle kullanmaya devam etmeli miyim, yoksa sorun yaratır mı?
    3) Böyle bir sorun için şanzıman indirmeye değer mi?
    4) Ankara'da tavsiye edebileceğiniz bir şanzıman ustası var mı?







  • Şanzman halatı ya da şanzıman içindeki çatalla ilgili bir problem olabilir. Şanzımanı açmaları gerekebilir tabi. Bu şekilde kullanmazdım ama ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şanzman halatı ya da şanzıman içindeki çatalla ilgili bir problem olabilir. Şanzımanı açmaları gerekebilir tabi. Bu şekilde kullanmazdım ama ben.
    Kendi ustam da vites ile ilgili bir halatı değiştirelim demişti ilk olarak.
    Fiyatı sanırım 1.000 lira civarlarındaydı.

    Benim ustanın söylediği halat, şanzıman halatı mıdır?

    Şanzıman halatı, şanzıman indirilmeden değiştirilebilir mi, İlk olarak bunu mu denemeliyim sizce?
  • O kadar teferruatlı bilgim yok ama deneme yanılma ile çözülebilecek bir sorun da değil. Aslında yetkili servise gidip arıza tespiti isteyebilirsiniz. Arızayı orada yaptırırsanız arıza tespit ücreti almazlar, orada yaptırmazsanız da nokta atışı sorunu çözmüş bulunursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    O kadar teferruatlı bilgim yok ama deneme yanılma ile çözülebilecek bir sorun da değil. Aslında yetkili servise gidip arıza tespiti isteyebilirsiniz. Arızayı orada yaptırırsanız arıza tespit ücreti almazlar, orada yaptırmazsanız da nokta atışı sorunu çözmüş bulunursunuz.
    açıkçası servise hiç bulaşmak istemiyorum 10 yaşındaki araba için.
    yetkili servisteki ekipmanlar ve ustalar , yetkili olmayan servislerde de oluyor genellikle.
    bilgiler için teşekkür ederim.
  • Benzer bir durum megane 1 ile başıma gelmişti. Usta ben arabadayken lifte kaldırıp. Vites kolu ile şanzıman ara bağlantısını ayarlamıştı. Her ayarda ben deneme yapmıştım. Sorunsuz çalıştığı noktada sabitleme yapmıştı usta. Sözünü ettiğim bağlantıda 1 milim oynama bile böyle sorunlar verebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    golf 4 te kilit sorunu
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.